Mode & Beauty alle pijlers

Andijvie... haar wassen in combinatie met haarproducten

30-03-2017 21:03 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen wereld ding maar vraag me af hoe andere dit doen...



Nu mijn haar langer wordt gebruik ik mousse en haarlak wat ik savonds allemaal eruit was om de volgende dag weer alles erin te smeren echter zit mijn haar eigenlijk beter wanneer ik het 2 dagen niet was

Maar vind het zo vies om met mousse en lak haar te gas slapen.

is er nou niet een of ander trucje ofzo? Of is hiervoor de droogshampoo bedacht?
gaat het er niet gewoon met alleen water uit?
Alle reacties Link kopieren
Ehh.. Ik gebruik veeeel meer in m'n haar en ik was m'n haar 1x in de 6/7 dagen. Ik vind er niks vies aan om daarmee te slapen hoor. Het is echt niet goed voor je haar om elke dag te wassen en spul er in te smeren (en niet voor je portemonnee haha) mijn haar zit ook de dag na of van het wassen niet, pas op dag 3/4 zit m'n haar goed haha
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Je haar 's avonds uitkammen en 's ochtends weer in model brengen. Mousse en lak zijn niet zo vies, wax en gel zou ik wel iedere dag wassen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 30 maart 2017 @ 21:10:

Ehh.. Ik gebruik veeeel meer in m'n haar en ik was m'n haar 1x in de 6/7 dagen. Ik vind er niks vies aan om daarmee te slapen hoor. Het is echt niet goed voor je haar om elke dag te wassen en spul er in te smeren (en niet voor je portemonnee haha) mijn haar zit ook de dag na of van het wassen niet, pas op dag 3/4 zit m'n haar goed hahaSpoel je het ook niet uit savonds?
Alle reacties Link kopieren
Heb al zo lang zelfde routine dat ik daar gewoon beetje in vast zit en ook niet weet hoe het anders kan
Ik zou ook niet graag met al die producten in mijn haar willen slapen. Ik gebruik geen haarproducten dus dan hoef ik het ook niet uit te spoelen, maar als ik het wel zou gebruiken dan zou ik het er wel weer uit willen spoelen voor ik ga slapen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Frietmetmayo schreef op 30 maart 2017 @ 21:14:

[...]





Spoel je het ook niet uit savonds?Nee, als m'n haar nat word is het een grote pluizige bende. Dan zit het absoluut niet meer! Gewoon 1x per week.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alleen een cremegel (van nivea) die ik fijn vind aanvoelen en lekker ruikt en die hoeft er ´s avonds echt niet persé uit. Ik was mijn haar elke twee á drie dagen, afhankelijk van het weer. Erg warm -> wat vaker en erg koud -> zo min mogelijk.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik was m'n haar elke dag.. Als ik een dag oversla is het zo vettig en dat vind ik vies.

Ik gebruik trouwens alleen soort olie/ crème van L'Oréal wat ik er na het wassen klein beetje in doe
quote:cookie84 schreef op 30 maart 2017 @ 21:25:

Ik was m'n haar elke dag.. Als ik een dag oversla is het zo vettig en dat vind ik vies.

Ik gebruik trouwens alleen soort olie/ crème van L'Oréal wat ik er na het wassen klein beetje in doeJe haar is snel vettig omdat je het iedere dag, als je wil kan je dat wel doorbreken door het wassen steeds langer uit te stellen
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 30 maart 2017 @ 21:27:

[...]





Je haar is snel vettig omdat je het iedere dag, als je wil kan je dat wel doorbreken door het wassen steeds langer uit te stellenKlopt! Ik was het nu een keer per 6/7 dagen, als ik het vaker was MOET ik het ook vaker wassen omdat m'n haar er aan went. Lekker niet doen ;)
Internagelaktisch
Gewoon uitborstelen en invlechten.

Je hoofdhuid en je haar wordt echt niet blij van elke dag wassen.

Of gewoon geen "harde" producten gebruiken. Wordt alleen maar zwaar en krokant.
quote:Maaique schreef op 30 maart 2017 @ 21:28:

[...]





Klopt! Ik was het nu een keer per 6/7 dagen, als ik het vaker was MOET ik het ook vaker wassen omdat m'n haar er aan went. Lekker niet doen ;)Precies 1 keer per week is voldoende
Droogshampoo heeft geen zin trouwens, dat is puur voor een wat vettige hoofdhuid.

Het absorbeert het talg waardoor het haar droger aan doet voelen. Het zuigt geen stylingsproducten op of iets dergelijks.
Alle reacties Link kopieren
quote:Zinerva schreef op 30 maart 2017 @ 21:27:

[...]





Je haar is snel vettig omdat je het iedere dag, als je wil kan je dat wel doorbreken door het wassen steeds langer uit te stellen



Heb ik vaker gehoord idd, mijn haar lijkt niet te willen wennen aan het minder wassen. Ik ben het ook zo gewend dat is m'n probleem, geef na 2dagen al op. Voel me zo vies zonder haar te wassen.

Hoe lang duurt dat voor je haar minder snel vet word?
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 30 maart 2017 @ 21:33:

[...]





Heb ik vaker gehoord idd, mijn haar lijkt niet te willen wennen aan het minder wassen. Ik ben het ook zo gewend dat is m'n probleem, geef na 2dagen al op. Voel me zo vies zonder haar te wassen.

Hoe lang duurt dat voor je haar minder snel vet word?Droogshampoo is echt je beste vriend als je daar doorheen wil het heeft echt tijd nodig helaas.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
quote:Maaique schreef op 30 maart 2017 @ 21:38:

[...]





Droogshampoo is echt je beste vriend als je daar doorheen wil het heeft echt tijd nodig helaas.Dank je, ga ik morgen even halen dan
quote:cookie84 schreef op 30 maart 2017 @ 21:33:

[...]





Heb ik vaker gehoord idd, mijn haar lijkt niet te willen wennen aan het minder wassen. Ik ben het ook zo gewend dat is m'n probleem, geef na 2dagen al op. Voel me zo vies zonder haar te wassen.

Hoe lang duurt dat voor je haar minder snel vet word?Misschien eerst overstappen op een shampoo die je je haar niet zo krachtig ontvet bv Utrakram en dan na een tijdje proberen om de dag te gaan wassen. Het duurt wel even voor je haar er echt aan gewend is.
Alle reacties Link kopieren
quote:cookie84 schreef op 30 maart 2017 @ 21:39:

[...]





Dank je, ga ik morgen even halen danDe droogshampoo van batiste bevalt mij na vele gebruikt te hebben altijd het beste. Verschillende geuren en 'effecten' ook (bijv brunette of volume) aanrader dus! (Ze hebben veel keus haha)
Internagelaktisch
Ik was mijn haar 1 keer in de 2 dagen en soms elke dag. Ik kam voor ik ga slapen mijn haar uit en dat is het. Als ik het de volgende dag niet was is uitkammen bij mij voldoende.
Alle reacties Link kopieren
quote:Lucylucille schreef op 30 maart 2017 @ 21:30:

Gewoon uitborstelen en invlechten.

Je hoofdhuid en je haar wordt echt niet blij van elke dag wassen.

Of gewoon geen "harde" producten gebruiken. Wordt alleen maar zwaar en krokant.



Zo lang is het nou ook weer niet .

Met harde producten bedoel je bv haarlak?
quote:Maaique schreef op 30 maart 2017 @ 21:40:

[...]





De droogshampoo van batiste bevalt mij na vele gebruikt te hebben altijd het beste. Verschillende geuren en 'effecten' ook (bijv brunette of volume) aanrader dus! (Ze hebben veel keus haha)Ik vind droogshampoo echt 3 keer niks, maar voor een ieder is dat natuurlijk weer anders
Er gaat allleen echt een nare geur in je haar hangen toch bij zo weinig wassen?



Ik was om de dag, de andere dag kam ik het s avonds uit met een grove houten kam en s nachts doe ik het in een knot hoog op m'n hoofd.
quote:Frietmetmayo schreef op 30 maart 2017 @ 21:41:

[...]





Zo lang is het nou ook weer niet .

Met harde producten bedoel je bv haarlak?





Haarlak, mousse, gel, van die producten waar je haar zo lekker krokant van wordt



Wellicht is een volumepoeder iets voor je? Of spray een beetje sea salt spray in je haar na het wassen.

En anders toch aan wennen. Met uitborstelen ben je al veel product residu kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven