Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!



Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3



En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!



Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Alle reacties Link kopieren
@ Glasrivella, wat fijn dat je alles vergoed krijgt zeg!! Dan ga begin je toch met een fijner gevoel aan het hele traject!



Ik heb zelf 2 jaar geleden een kaakoperatie gehad. Het verschilt per persoon hoe het herstel gaat. Ik was een lange tijd erg moe van de narcose maar heb ook wel last gehad van ongemakken. Je moet er rekening mee houden dat je 2 tot 4 weken uit de roulatie bent bij deze operatie. Bij mij hebben ze mijn bovenkaak gebroken en verbreed.

Ik heb over ongeveer 2 maanden nog een operatie waarbij beide kaken verplaatst zullen worden, deze operatie is wat ingrijpender en ik denk dat ik hierbij 4 tot 6 weken uit de roulatie ben.
Alle reacties Link kopieren
@inspiratieloos ik ben ook heel opgelucht! Dit scheelt gewoon zo veel geld en zorgen.



Zie jij op tegen je operatie?



Volgende week heb ik de afspraak bij de kakchirurg. Hoe dichterbij he tallemaal komt, des te enthousiaster ik wordt Nooit gedacht dat ik nog eens uit zou kijken naar een beugel. hahah.
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring met onzichtbare / linguale beugels? Ik denk er over om die te nemen. Kost meer en duurt langer, maar dan heb je tenminste geen zichtbare slotjes op je tanden.
Alle reacties Link kopieren
@Polydox: Regio Utrecht
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, ik wil ook graag meekletsen hier

Ik heb sinds april boven een beugel en volgende week krijg ik onder ook m'n beugel.

En dan volgend jaar waarschijnlijk een kaakoperatie (waar ik echt enorm tegenop kijk!)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Chiggy, leuk dat je mee wilt kletsen! wat voor beugel heb je?
Alle reacties Link kopieren
@ Glasrivella, ik kijk niet echt tegen de operatie op, ik leef er al lang naar toe dus ben er wel echt klaar voor! na de operatie is het eind van mijn traject in zicht dus dat is ook wel een fijn gevoel. Het lijkt me wel een heftige periode en herstel maar goed daar kom ik wel doorheen.



@ Chiggy, leuk dat je komt mee kletsen. Ik weet niet of je mij hier vaak zult zien maar ik lees af en toe mee Ik heb zelf een kaakoperatie gehad en krijg er nog 1 volgend jaar. Wat voor een operatie krijg je? Ik snap dat je er tegen op ziet maar het valt reuze mee, ze zorgen in het ziekenhuis dat je totaal geen pijn voelt!
Alle reacties Link kopieren
Thanks allebei!



Glarivella, ik heb gewoon een blokjesbeugel (damon systeem geloof ik)

Wanneer krijg jij je beugel?



Inspiratieloos, fijn om te horen dat het jou meegevallen is! Ik ben nog nooit geopereerd dus ik vind 't nogal spannend haha. Ik krijg een onderkaakoperatie, die moet iets naar voren gezet worden vanwege m'n overbeet.

Jij mag dus zelfs al voor een 2e keer onder het mes, waarom kon het niet in 1 operatie gedaan worden? Of kan verplaatsen en verbreden niet in 1 x
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wanneer ik mijn beugel krijg. 12 december hoor ik wat ze precies van plan zijn. Hoe lang duurde het bij jou/jullie tussen dat consult en het daadwerkelijke plaatsen van de beugel?
Alle reacties Link kopieren
Dat duurde bij mij een paar weken, volgens mij iets van 3 weken. Toevallig zit ik nu weer in dezelfde situatie voor m'n beugel onder. Heb vorige week behandelplan besproken en volgende week krijg ik m'n beugel, 2 weekjes wachttijd dus. Het is maar net hoe snel ze een vrij plekje hebben in de agenda
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel lekker snel. Waarom heb je boven en beneden niet tegelijk gekregen? Wou je dat zelf niet?
Alle reacties Link kopieren
De orthodontist wilde het zo. Hij wilde eerst alles boven recht hebben staan, en zo bekijken wat de volgende stap werd. Ik vertrouw maar op hem haha.
Alle reacties Link kopieren
haha, zou ik ook doen :D

Helemaal niet aan gedacht dat het ook nog om de beurt zou kunnen.

Hoe lang duurde het beugel zetten zelf?
Alle reacties Link kopieren
@ Chiggy, de bovenkaak moest eerst verbreed worden voor ik blokjes beugel kreeg. Na de operatie hebben ze mijn beugel geplaatst en ondertussen ben ik ongeveer 2 jaar verder. De volgende operatie kan pas gedaan worden als mijn tanden helemaal rech staan dus vandaar dat die nu pas gepland word.



@ Glasrivella, bij mij duurde het wel even na het eerste consult voordat de beugel geplaatst werd omdat eerst de operatie gepland werd ;)
Alle reacties Link kopieren
Ah ik begrijp het! Wel heftig, 2 operaties.



Glasrivella, het plaatsen duurde denk ik een half uur ofzo.. stelt niks voor!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag naar de kaakchirurg geweest. Hij was het helemaal eens met de orto, dus weinig verrassend.

Het viel hem alleen op dat als ik lach ik veel tandvlees laat zien. Dus hij opperde dat hij daar ook wel wat aan kan doen als ik dat wil. Daar gaan we het de volgende keer over hebben. Maar dat is pas over 1,5 tot 2 jaar.



Volgende week vrijdag hoor ik eindelijk hoe en wat! ik kijk er inmiddels echt naar uit :D
Alle reacties Link kopieren
quote:glasrivella schreef op 04 december 2014 @ 21:15:

Vandaag naar de kaakchirurg geweest. Hij was het helemaal eens met de orto, dus weinig verrassend.

Het viel hem alleen op dat als ik lach ik veel tandvlees laat zien. Dus hij opperde dat hij daar ook wel wat aan kan doen als ik dat wil. Daar gaan we het de volgende keer over hebben. Maar dat is pas over 1,5 tot 2 jaar.



Volgende week vrijdag hoor ik eindelijk hoe en wat! ik kijk er inmiddels echt naar uit :D



Wat fijn dat je niet zo lang meer hoeft te wachten voordat je je behandelplan hoort, spannend hoor!



Bij mijn 2e operatie gaan ze ook wat doen aan mijn tandvlees, bij mij zie je ook meer tandvlees dan tanden als ik flink lach ik irriteer me er echt aan en de kaakchirurg gaf aan dt daar wel wat aan te doen valt gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij kleine tanden? Dat je door tandvlees weg te snijden meer tand laat zien?

Ik heb geen kleine tanden, gewoon normaal. Ook niet heel veel tandvlees. Alleen trekt mijn bovenlip ver naar boven. Vooral bij het lachen, valt het op. En in ontspannen stand sluiten mijn lippen niet.



Weet je al wanneer je volgende operatie ongeveer is? Na 2 jaar beugelen kan het toch niet lang meer duren of wel?
Alle reacties Link kopieren
Spannend glasrivella, wat krijg je vrijdag precies te horen, ook al de datum enzo?



Ik heb sinds dinsdagavond mijn beugel onder, 's nachts meteen wakker van de pijn.. Kan me niet herinneren dat ik dat bij mn beugel boven ook had maar misschien heb ik dat al verdrongen ;)

Eten gaat nog niet echt goed nu maar ach, met zacht voedsel komen we de dagen ook wel door
Alle reacties Link kopieren
Ja is inderdaad best spannend. Maar ik kijk er inmiddels ook zo enorm naar uit! Als het goed is hoor ik inderdaad wanneer de beugel geplaats gaat worden. Kan mij niet vroeg genoeg zijn. Ik kijk er gewoon naar uit nu.



Wat vervelend dat je zoveel pijn hebt! Wordt het al minder? Hoe lang is de verwachting dat je nog moet?
Alle reacties Link kopieren
Het kan nu niet meer lang duren voordat je je beugel krijgt denk ik toch?



De pijn is al minder hoor, ik kom gewoon weer zonder paracetamol de dag door

Ik heb geen idee hoe lang ik nog moet beugelen, zoals het er nu naar uitziet word ik over een half jaar ongeveer geopereerd en daarna moet je ook nog een tijd door beugelen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
even een update; ik had vrijdag een afspraak bij de ortho en ik zou te horen krijgen wanneer en welke beugel ik zou krijgen. Om de één of andere zeer rare reden, heb ik de hele afspraak gemist Nu is de afspraak op 9 januari.



vooralsnog blijf ik dus in spanning
Alle reacties Link kopieren
@ glasrivella, wat balen zeg! Nu aftellen tot 9 januari. Ik hoop dat je dan duidelijkheid krijgt.



Ik heb geen kleine tanden, ik heb dit ook nooit eerder gehad maar mijn lip trekt ook te ver om hoog met lachen sinds eerste operatie. Ik hoor eind januari wanneer ik geopereerd word, ze geven nu aan dat dit ergens in februari gaat zijn. Gelukkig duurt dit niet al te lang meer
Alle reacties Link kopieren
Heb je spijt van de operatie? Ik lees op internet zoveel verhalen/ervaringen waarin mensen zeggen dat ze het hadden geweten dat ze er nooit begonnen waren. Ik kijk er tot noch toe enorm naar uit!



Gisteren een teelfoontje van de ortho gekregen; Aanstaande maandag om half mag ik heen. Gelukkig hoef ik niet tot januari te wachten.
Alle reacties Link kopieren
Nee ik heb zeker weten geen spijt. Tuurlijk denk je de eerste week 'waar ben ik aan begonnen' maar dat komt natuurlijk door alle ongemakken. Het viel me achteraf reuze mee!



Ik vind het best spannend dat ik nog een operatie te gaan heb en zie erg op tegen het herstel(6 weken vloeibaar voedsel)maar het is het achteraf dubbel en dwars waard.



Wat fijn dat je maandag al langs kan komen. Houd je ons op de hoogte?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven