Mode & Beauty alle pijlers

Beugel en volwassen deel 4

22-12-2011 19:26 3121 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 4 alweer van ons beugelkletstopic!

Hier kunnen alle stoere vrouwen met een beugel (of beugel-to-be) zich verzamelen en gezellig meepraten over die hele metalen of keramische handel in hun mond.

Klaag, vraag, lach en baal dus gerust met ons mee!



Het vorige topic vind je hier: Beugel en volwassen: deel 3



En aangezien iedereen hier intussen wel een tandentic heeft gekweekt zijn foto's steeds meer dan welkom!



Foto's plaatsen doe je zo:

1. Je foto moet al op het internet staan (hyves, mijnalbum, tinypic,..)

2. Je klikt de foto aan die je wil plaatsen

3. Dan klik je met rechts, en kiest 'eigenschappen'

4. Kopieer de hele regel die achter 'Adres' staat

5. Kies nu hier in dit scherm het icoontje van het schilderij ('voeg een afbeelding toe')

6. Plak de gekopieerde regel in het schermpje dat verschijnt (verwijder de 'http' die er al staat)

7. En daar is je foto!

(bij Mac gaan 3 en 4 samen in 'kopieer locatie afbeelding')
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat er ook nog positieve geluiden zijn, hahaha.



Ja 6 weken herstel is wel lang. Denk dat je het vloeibare voedsel dan ook wel kent.. Wat zul jij je daarna verheugen op op iets waar je je tanden in kunt zetten!



Ja ik blijf posten :D
Alle reacties Link kopieren
vandaag te horen gekregen hoe en wat m.b.t. de beugel.



Het is nogal wat. Niet dat het mij tegenvalt maar het komt niet helemaal overeen met mijn verwachting. Maar goed ik blijf even gemotiveerd :D



Ik hoop dat ik het allemaal een beetje duidelijk uitleg.



Ik krijg dus een slotjesbeugel. Op 4 kiezen komen een ring, zodat de beugel heel blijft tijdens de operatie.

Ik moet er in totaal ong. 2,5 jaar mee lopen. Als de slotjesbeugel eruit gaat krijg ik onder een spalkje en boven een doorzichtig bitje. (ik heb een wortelkanaalbehandeling gehad in mijn voortanden, dus daar kan nu geen spalkje meer). En na een half jaar met dat bitje (die ik 24uur per dag in moet) krijg ik een nachtbeugel, en die zal ik waarschijnlijk de rest van mijn leven 's nachts in moeten hebben.



Nu moet ik eerst nog een keer foto's maken bij de tandarts, omdat de wortels van mijn voortanden niet goed te zien zijn. Eind januari, begin februari heb ik eerst een korte afspraak, waarbij ik elastiekjes op 4 kiezen krijg. Dit om ruimte te creeëren voor de ringen die er daarna opkomen. En daarna wordt eerst boven geplaats en een maand later onder erbij.

Ik weet nog niet of ik dit in 1x wil laten doen of gewoon met een maand ertussen, aangezien het plaatsen van de beugel boven 1,5uur duurt.
Alle reacties Link kopieren
Wordt hier nog actief geschreven?



Ik krijg eind van de week een blokjes beugel, eerst alleen boven. Ben heel benieuwd en vind het vooral spannend. Ik wil graag een mooi en recht gebit, ik ben 35 en heb vroeger geen beugel gehad.



Wat aten jullie de eerste dagen na het plaatsen van een beugel? Ik ga er maar vanuit dat het de eerste dagen pijnlijk/ gevoelig zal zijn.
Alle reacties Link kopieren
@nijntjexxxx wat leuk dat je mee komt schrijven, hopelijk wordt het topic weer wat actiever :D



Wat spannend dat je eind van de week de beugel krijgt! Zie je er tegenop?



Vooralsnog krijg ik 26januari de elastiekjes om 4 kiezen en de 30e de beugel boven.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er niet tegen op eigenlijk, ben alleen benieuwd hoe het er na zal zijn, wat eten betreft.

Over een maand of 2 wordt de beugel onder geplaatst, misschien ook bandjes om een paar kiezen omdat aan de zijkant vullingen zitten.
Hallo iedereen, daar ben ik weer na een lange stilte. Ik ben niet zo goed in topics volgen en onderhouden. Maar nu de beugel er daadwerkelijk in zit zal ik hier proberen actiever mee te posten, lijkt me wel leuk voor tips enzo.



Ik heb de beugel erin zitten sinds gisteren. Onder heb ik meteen (zelfligerende) blokjes, ik heb ze op mijn voortanden en de eerste twee kiezen, heb verder ook ringen ijzeren ringen om de onderste kiezen.

Boven heb ik eerst een plaatbeugel om twee voortanden die te ver naar achteren staan een duwtje naar voren te geven om dan na een maand of een /twee ook daar blokjes te krijgen. Ik heb was meegekregen voor op de uitstekende onderdelen te zetten, maar het blijft niet zitten op de klemmetjes die de plaatbeugel aan de ringen om mijn kiezen vastzet. Ik heb nu uit wanhoop maar een stukje gaasverband eromheen gevouwen, en dat helpt wel. Dit kan geen kwaad lijkt mij? Hopelijk is deze snel klaar.

De orthodontist verwacht dat ik met een jaartje al klaar kan zijn omdat het eigenlijk alleen mijn voortanden zijn die rechtgezet moeten worden.



Ik zit zelf op een dieet van soep, en vla, en ijs. Op het praten na en de pijnlijk prikkende dingen in mijn wang valt het allemaal nog reuze mee, maar goed, dit is dag twee pas.
Alle reacties Link kopieren
@MissLoki,

Fijn dat het tot nu toe mee valt! Ja dat dieet zat ik ook al te denken......

Was krijg je mee na het plaatsen of niet?

En een jaar valt reuze mee, bij mij is verwachting 2 jaar en daarna een nachtbeugel.
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat je snel weer vast voedsel kunt eten. Denk dat ik het daar nog wel moeilijk mee ga krijgen. Ik mag graag eten, en dan echt mijn tanden ergens in zetten, hahah. Misschien aardappelpuree met groenten fijnprakken?



Heb je ook last van kapotte lippen of andere wondjes aan de binnekant van je mond?
Alle reacties Link kopieren
@missLoki Hoe lang duurde het plaatsen bij jou?
Ik ben er ook verbaasd van dat het zo kort gaat duren warschijnlijk. Na de beugel gaat de tandarts composieten facings maken omdat door een ongeluk een voortand is afgebroken, een andere voortand was helemaal slecht in de wortel en die is getrokken. twee van mijn kleinste voortanden stonden (deels) achter de hoek en andere voortand. Dus die moeten flink naar voren met de plaatbeugel zodat daarna de blokjes ze recht kunnen zetten. Dit zou een tot twee manden moeten duren.



Ik heb van de blokjes wel wat wondjes, maar met was erop is het goed te doen. De plaatbeugel heeft haakjes die om de ringen gaan en die prikken mijn wangen flink kapot, was blijft er ook niet om zitten. Gaasje helpt niet omdat de draadjes vast gaan zitten in de haakjes . Dus ipv na het eten de beugel uit te doen en schoon te maken, doe ik het voor het eten, en dan kan ik voorzichtig eten. Toenstraks een hamburger in kleine stukjes op en dat ging redelijk.

Eten is echt een ding nu. Ik ben ook gek op eten, en dn kauwen en proeven, dus dit is wel even wennen. Praten is trouwens ook een feest



Wel spannend, glasrivella om ook op latere leeftijd te gaan beginnen. Ik ben blij dat ik er eindelijk aan begonnen ben en ben zo benieuwd naar het eindresultaat.



Het plaatsen van de blokjes duurde ongeveer een half uur, heb op de voortanden en de eerste twee kiezen, heb ook een systeem zonder elastiekjes, maar zelfligerend. De druk op mijn tanden valt me tot nu toe nog mee. Was kreeg ik gelijk mee.
Vinden jullie dat happen voor de afdruk trouwens ook zo naar? Ik moet dan altijd kokhalzen, zo vervelend is dat.
Alle reacties Link kopieren
Je klinkt nog wel goed te spreken over de beugel :D

Lijkt me wel fijn dat je over 2 maanden ong al weer verder kan met het volgende. Zo kun je het in redelijke periodes doorlopen. Ik moet echt 1,5 jaar doorkomen voor ik pas de operatie mag hebben. Maar ik ben zeer gemotiveerd :D



Heb je nog dingen gedaan om je voor te bereiden op die eerste dagen?

Volgens mijn moeder deed het vroeger niet zo heel veel pijn en was ik er vrij nuchter onder dat het zeer deed. Dus stiekem hoop ik dat het nu weer zo is.

Goed om te horen dat je alweer hamburger op hebt!



Slis je ook? Durf je nog te lachen? Hebben mensen je raar aangekeken nu je een beugel hebt?



Ja het happen zag ik wel tegen op. Ook omdat ik een vrij kleine mond heb, maar het viel mij reuze mee. De assistente had niet overmatig gipsspul gebruikt dus het bleef redelijk waar het moest blijven zitten.
Alle reacties Link kopieren
Nog een paar uurtjes en dan zit ie bij mij boven er ook in, vanochtend nog een lekker stokbroodje gehad, nu kan ik dat nog afhappen, straks niet meer.



Dat happen voor die afdruk viel mij ontzettend mee, assistente zei ook dat het punt van kokhalzen bij iedereen anders is, bij mij denk ik heel ver achterin haha.
Alle reacties Link kopieren
succes!!!!



Laat je nog even weten hoe het ging?
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik laat zeker weten hoe het ging.
Succes Nijntje!



Mijn vriend had me nog lekker mee uit eten genomen, een hele dikke hamburger op, en lekker naar de kroeg met vrienden, zodat ik me niet te nerveus kon maken voor het tanden trekken. Ik had ook vrij tot de beugel erin zat, dus ik heb me lekker binnen opgesloten omdat ik niet echt de straat op durfde met mijn vreemd uitziende gebit. Nu durf ik gewoon te lachen, alleen doet dat pijn omdat dan het haakje in mijn wang haakt, maar het is vandaag alweer minder als gisteren. Voorheen als ik lachte was het ook al niet heel mooi, en nu zit er een beugel dus word eraan gewerkt, en veel mensen in mijn omgeving steunen me heel erg. Ik slis wel, dat deed ik al toen tanden getrokken werden, en door de plaatbeugel slis ik heel erg, maar ook dat word elke dag minder.

Het verbaasd me echt hoe snel je mond went, geneest en aanpast aan wat er allemaal gebeurd. Vandaag geen was op de blokjes en het doet ook geen pijn, en rechts doet het haakje van de plaatbeugel ook geen pijn.



Het word trouwens elke keer een heel verhaal merk ik, maar ik ben ook zo enthousiast. Vind het ook leuk om er hier over te kletsen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Nou de slotjes zitten er op. Plaatsen viel me mee, het voelt nu wel heel vreemd hoor!

Als ik lach dan blijft mijn lip hangen . Ik voel een kleine druk op mijn gebit, ben benieuwd of dat nog erger wordt. Heb al een gevulde koek gegeten.

Volgende maand wordt onder geplaatst en komt in deze een nieuwe draad.



Ik hou jullie op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig valt het mee! Hoop voor je dat het zo blijft ;)



Hoe lang duurde het?
Een gevulde koek gegeten, lekker hoor wat voor blokjes heb je, met of zonder elastiekjes? Heb je iets van ringen om je kiezen?



Ik ga elke week een foto maken van mijn gebit, dan kan ik af en toe vergelijken. Ben benieuwd hoe snel er resultaat te zien is.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zonder elastiekjes en heb geen ringen om mijn kiezen. Misschien dat het beneden wel moet? Das nog ff afwachten. Voel nu mijn voortanden trekken. Tandenpoetsen is trouwens ook een hele klus hoor, en 's avonds spoelen met fluoride.



Het plaatsen duurde een dik half uur en daarna kreeg ik nog instructies over wat niet te eten en hoe te poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Dat valt mee Hoop dat de pijn deze week mee gaat vallen! Kun je nog steeds vast voedsel eten? Of wordt het nu te pijnlijk?



Gebruiken jullie nu ook een andere tandenborstel?



@MissLoki, leuk! Zo kun je het toch beter vergelijken. Goed idee.
Alle reacties Link kopieren
Eten is wel pijnlijk nu , brood zonder korst net....nu een banaan in stukjes.



Ja ik gebruik nu een andere tandenborstel, kreeg ook een setje bij de orthodontist met tandpasta en zo. Maar wil denk ik elektrisch gaan poetsen, lijkt me makkelijker
Ik poets ook electrisch, is wel handig. Ik moet inderdaad ook spoelen met fluoride.



Ik kan nu weer redelijk goed eten, de pijn is van de kiezen af, en de plaatbeugel zit al minder strak, dat gaat ook best snel.

Hopelijk trekt de pijn snel weer weg.
Hoe gaat het nu Nijntje?
Alle reacties Link kopieren
dames ik reageer volgende week of die week ernaar weer. Mijn vader is afgelopen weekend overleden.



Hoop dat het met jullie beide goed gaat/blijft gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven