Mode & Beauty alle pijlers

bont via ebay

22-11-2013 00:43 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
heeft iemand wel eens echt bont besteldt van ebay?..



en komen er extra kosten bij?
Alle reacties Link kopieren
quote:petra12345678910 schreef op 22 november 2013 @ 19:57:

[...]





oh oh je hebt me egt overtuigd om geen bond te dragen



Egt he.
Alle reacties Link kopieren
Niks mis met bont petra.

jammer dat je dit soort reacties krijgt, ik zie graag vrouwen in een bontjas, maar helaas worden ze schaars in Nederland.



Als je wol draagt of leren schoenen of tas doet niemand moeilijk maar bont is ineens wel zielig, ik snap dat allemaal niet.

Maar zal nu ook wel emmer stront over me heen krijgen.
Alle reacties Link kopieren
De enige types die je nog in echt bont ziet rondlopen zien er meestal een beetje hoerig in uit.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 22 november 2013 @ 21:16:

Niks mis met bont petra.

jammer dat je dit soort reacties krijgt, ik zie graag vrouwen in een bontjas, maar helaas worden ze schaars in Nederland.



Als je wol draagt of leren schoenen of tas doet niemand moeilijk maar bont is ineens wel zielig, ik snap dat allemaal niet.

Maar zal nu ook wel emmer stront over me heen krijgen.



haha ja he !!!......en ze doen net of ik heb gezegd dat ik grote bontjassen draag, terwijl ik nooit in me leven bont heb gedragen, zat gewoon rond te neuzen en zag mooie bont sjaals en mutsen.



ik snap niet dat ze over dieren zo zielig doen maar over menselijke dingen??...........
Alle reacties Link kopieren
Ik snap nooit zo goed waarom de reacties op bont dragen vaak zo fel zijn, terwijl de meesten met vlees eten geen probleem hebben.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
En als ze 's nachts door mug gestoken worden, wel vloeken en de mug doodslaan.



lekker hypocriet
Alle reacties Link kopieren
quote:tonkje schreef op 22 november 2013 @ 21:46:

Ik snap nooit zo goed waarom de reacties op bont dragen vaak zo fel zijn, terwijl de meesten met vlees eten geen probleem hebben.of kleding van echt leer
Ik eet geen vlees. Omdat ik de filmpjes heb gezien hoe dat in zijn werk gaat. Ik eet trouwens nu zo'n 15 jaar vegetarisch.

Ik draag geen bont, omdat de filmpjes van het levend villen me nog dagelijks achtervolgen.

Ik draag geen leer, ook al heb ik daardoor elke winter koude natte voeten.



En voor gespuis zoals jij TO, hoop ik vurig dat er een leven na de dood bestaat. Waarin jij levend wordt gevild, en iemand anders met jouw velletje pronkt!



Wat mij betreft gezellig samen met Melissa Bachman.
Alle reacties Link kopieren
Ik zet een mug buiten. Serieus.



En wie zegt dat we geen moeite hebben met leer en vlees ? Ben ook geen fan van de bio industrie, goed punt juist.

Maar praat je daarmee bont goed ?
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 22 november 2013 @ 21:50:

En als ze 's nachts door mug gestoken worden, wel vloeken en de mug doodslaan.



lekker hypocriet







of kleine spinnetjes doodtrappen omdat ze zo eng zijn
Alle reacties Link kopieren
Nee hoor zou ik echt nooit doen, hoe bang ik ook ben voor een spin, ik zet ze buiten.

Slakken, ik spring ervoor als mijn ex ze door wil spoelen. Ik zet muggen en vliegen buiten. (Met een glas en een kaart.) ik kan zelfs al 2 vliegen tegelijk vangen... Heel zachtjes eroverheen (ze schrikken van luchtverplaatsing) is echt een sport hier in huis mijn dochtertje kon het al heel klein... Ik zeg altijd die beestjes hebben ook maar een leventje en zijn er ook dol op, vliegen heerlijk rond waarom zou ik ze dat in ern brute klap afnemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 22 november 2013 @ 21:58:

Ik eet geen vlees. Omdat ik de filmpjes heb gezien hoe dat in zijn werk gaat. Ik eet trouwens nu zo'n 15 jaar vegetarisch.

Ik draag geen bont, omdat de filmpjes van het levend villen me nog dagelijks achtervolgen.

Ik draag geen leer, ook al heb ik daardoor elke winter koude natte voeten.



En voor gespuis zoals jij TO, hoop ik vurig dat er een leven na de dood bestaat. Waarin jij levend wordt gevild, en iemand anders met jouw velletje pronkt!

Wat mij betreft gezellig samen met Melissa Bachman.gezellig
Alle reacties Link kopieren
UNUance, draag je ook geen wol?
Alle reacties Link kopieren
kh
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 22 november 2013 @ 22:12:

UNUance, draag je ook geen wol?Sinds wanneer worden schapen gedood voor wol?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
wol is afval product van de vleesfokkerij van schapen.

ik heb er geen moeite mee, maar als je consequent niets van dieren wilt moet je geen wol dragen, geen Haribo winegums eten, maar ook geen capsules slikken, zoek maar eens uit waar gelatine van gemaakt wordt.



en Haribo is nog lekkerder.........als je moeite met dierhouderij voor consumptie hebt
Alle reacties Link kopieren
Uhm, als ik even mag reageren op de vraag. :p



Ik heb twee keer imitatiebond besteld op Ebay, de eerste keer werd het volgens de verkoper tegengehouden bij de Chinese grens, maar misschien was dat lariekoek. Het tweede pakketje in onderweg als het goed is. Ik heb ook van een Chinese webshop een faux fur gilet binnen gekregen zonder problemen.



Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, dus dan kan je spullen zonder extra kosten importeren. Bestel je uit andere landen dan is import tot 22 euro vrij van kosten, boven dat bedrag betaal je extra kosten, zoals inklaringskosten, BTW en douanerechten (als je pakket meer dan 150 euro waard is). De BTW is 21% over het totaal bedrag en de douanerechten voor kleding is 12%. Dus stel dat je een bontjas zou kopen van 150 euro, dan komt er nog zo'n 60 euro aan kosten bij.



Je mag bont gewoon importeren. Alleen bont van honden, katten en zeehonden is verboden in Nederland.



Zo, dan maak ik nu weer ruimte voor de discussie.
Alle reacties Link kopieren
quote:amby schreef op 22 november 2013 @ 22:29:

Uhm, als ik even mag reageren op de vraag. :p



Ik heb twee keer imitatiebond besteld op Ebay, de eerste keer werd het volgens de verkoper tegengehouden bij de Chinese grens, maar misschien was dat lariekoek. Het tweede pakketje in onderweg als het goed is. Ik heb ook van een Chinese webshop een faux fur gilet binnen gekregen zonder problemen.



Binnen de EU is er vrij verkeer van goederen, dus dan kan je spullen zonder extra kosten importeren. Bestel je uit andere landen dan is import tot 22 euro vrij van kosten, boven dat bedrag betaal je extra kosten, zoals inklaringskosten, BTW en douanerechten (als je pakket meer dan 150 euro waard is). De BTW is 21% over het totaal bedrag en de douanerechten voor kleding is 12%. Dus stel dat je een bontjas zou kopen van 150 euro, dan komt er nog zo'n 60 euro aan kosten bij.



Je mag bont gewoon importeren. Alleen bont van honden, katten en zeehonden is verboden in Nederland.



Zo, dan maak ik nu weer ruimte voor de discussie. thank you
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 22 november 2013 @ 22:22:

wol is afval product van de vleesfokkerij van schapen.

ik heb er geen moeite mee, maar als je consequent niets van dieren wilt moet je geen wol dragen, geen Haribo winegums eten, maar ook geen capsules slikken, zoek maar eens uit waar gelatine van gemaakt wordt.



en Haribo is nog lekkerder.........als je moeite met dierhouderij voor consumptie hebt!!!!!
Ik vind echt en nep wel goed te onderscheiden. Als je heel erg gevoelig bent voor huisstofmijt (heel gevoelig, dus niet de gemiddelde huisstofmijtallergie) dan kun je niet tegen nep bont.

Dat is natuurlijk geen reden om bont te kopen. Dierenmishandeling zoals voor bijna al het bont en in de bio-industrie gebeurt is in mijn ogen onacceptabel.



Als je echt graag bont wil heb je een paar opties die in mijn ogen iets minder kwaadaardig zijn:

-tweedehands bont (al heeft de tweedehands vraag ook weer invloed op de nieuw-vraag, dus is dit meer voor je eigen gevoel dan echt een oplossing)

- zoek een biologische boer/slager die dieren als konijnen op een diervriendelijke manier houdt en op een humane manier slacht. Wellicht kun je de vachten kopen die een afvalprodukt van de slacht zijn.

- in sommige natuurgebieden (bijvoorbeeld in nieuw zeeland) worden met uitsterven bedreigde vogelsoorten bedreigd door marter-achtigen. Deze marter-achtigen worden afgeschoten om de broedgebieden van uitstervende vogelsoorten te beschermen. Als je je daar in kunt vinden zou je deze vachten kunnen kopen.



Al met al zou ik dus op zoek gaan naar activiteiten die je wel acceptabel vindt, en die vachten als afvalprodukt hebben, al is dit natuurlijk nog steeds een grijs gebied.
Alle reacties Link kopieren
http://www.clint.be/lifes ... vatten-schildluis-extract



Nee dat eet / drink / draag en verkoop ik inderdaad niet (ik kijk op elk etiket om die reden) ik wijs mijn gezin en vrienden daar ook op ter bewustwording en heb bv ik in mijn winkel een waarschuwing gericht aan veganisten staan dat ik die batikkleur waar dat inzit om die reden niet verkoop.



Ik ben geen extreem bewuste Veganist of hardcore veganist die niet op asfalt loopt en ook niet altijd vegetarisch (soms jaren wel) omdat ik dat mijn kinderen niet aan wil doen die moeten later zelf maar kiezen ik kan nu dus niet alles scheiden, maar zit daar wel mee. Probeer in elk geval de consumptie te beperken, dus ipv strikt vegetarisch een beperkt vleeseter te zijn van als het even kan scharrel en biologische producten.



Wol / vilt verkocht ik bewust van levende schaapkuddes / herders. (Maar wol van een dood scharrel schaap ook geen probleem) Ja probeer alles zo bewust mogelijk te doen. Wil niet zeggen dat er niet ongemerkt in inkoop, dragen of eten / drinken een foutje in kan sluipen, dus goede discussie hier om dat bewust te worden en te zien wat de alternatieven zijn.
quote:roosv1989 schreef op 22 november 2013 @ 21:58:

Ik eet geen vlees. Omdat ik de filmpjes heb gezien hoe dat in zijn werk gaat. Ik eet trouwens nu zo'n 15 jaar vegetarisch.

Ik draag geen bont, omdat de filmpjes van het levend villen me nog dagelijks achtervolgen.

Ik draag geen leer, ook al heb ik daardoor elke winter koude natte voeten.



En voor gespuis zoals jij TO, hoop ik vurig dat er een leven na de dood bestaat. Waarin jij levend wordt gevild, en iemand anders met jouw velletje pronkt!



Wat mij betreft gezellig samen met Melissa Bachman.Echt, dit spoort ook niet hoor..
Alle reacties Link kopieren
quote:christiane schreef op 22 november 2013 @ 22:14:

kh





kh ....???



meaning?
Alle reacties Link kopieren
petra12345678910: op marktplaats overigs ook genoeg derde-hands kleding te koop. Dan weet je zeker dat er geen verrassende bijkomende kosten zijn.

Het dragen van bont is in nederland inderdaad erg not-done, maar dat was de vraag niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 22 november 2013 @ 21:20:

De enige types die je nog in echt bont ziet rondlopen zien er meestal een beetje hoerig in uit.Helemaal mee eens. Bont heeft iets ordinairs en is in mijn ogen absoluut niet chique.
elke dag waarin je je druk maakt over je verleden, gaat af van je toekomst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven