Mode & Beauty alle pijlers

Bontjas importeren

10-05-2015 10:35 121 berichten
Alle reacties Link kopieren
NU het voorjaar is, is er geen handel in winterkleding en sla ik vaak toe op de duurdere luxere winter kleding om dat je het nu vaak als "koopje" in je bezit kan krijgen.

Nu wil ik altijd al een echte bontjas ( vindt me zelf behoorlijk hypocriet dat ik in neppers loop ) nu heb al een hele tijd een op het oog die te koop staat in Engeland ( http://luxuryfurs4less.com/ ) , de prijs is voor mij nu gunstig hij is behoorlijk in prijs gezakt ( zo'n 600 pond ) en nu wil ik toe slaan.

Maar nu komt er een vraag in mij op mag je maar zo bontjassen van uit een ander land importeren naar Nederland?
Hypocriet dat je in neppers loopt? Verder kan ik alleen zeggen
Je vindt jezelf hypocriet omdat je in nep loopt? Je kunt het ook niet dragen natuurlijk.

Volgens mij mag je bont importeren (behalve bont van hond, kat en zeehond). Ik denk wel dat je rekening moet houden met de normale importregels (btw bijvoorbeeld).

De jas vind ik trouwens spuuglelijk (en niet omdat er eigenlijk een vos in hoort).
Hypocriet omdat je in neppers loopt?

goh ik vind het dan weer hypocriet 40 konijnen af te slachten voor een jas.

maar kan aan mij liggen hoor
Koop dan een tweedehands bontjas in een tweedehands winkel. Heb je er al een voor 45 euro. En iets minder 'hypocriet'.
heb even voor je gegoogled, wat je ook heel goed zelf had kunnen doen, maar het mag. Helaas......

Vraag is alleen, waarom zou je dat willen? Een bontjas is in ons klimaat volkomen onzinnig en zorgt daardoor alleen maar voor heel veel dierenleed.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Geen idee of het mag, maar van mij mag het direct verboden worden. In het belang van degenen die dit mooi vinden trouwens, want stel dat er ook nog eens een ziekte meekomt met dat bont. Wie dit wil dragen is al zeer zwak begaafd, dus dan nog een ziekte erbij vind ik zielig.
Jammer dat er nog steeds mensen als jij rondlopen die die barbaarse bont handel in stand houden!

Arme beestjes...
Zilvervos ?

Die worden toch vooral eerst levend gekookt en gestript in China?
quote:milena1 schreef op 10 mei 2015 @ 10:45:

Geen idee of het mag, maar van mij mag het direct verboden worden. In het belang van degenen die dit mooi vinden trouwens, want stel dat er ook nog eens een ziekte meekomt met dat bont. Wie dit wil dragen is al zeer zwak begaafd, dus dan nog een ziekte erbij vind ik zielig.

Dit argument is natuurlijk klinkklare onzin. Hoe zou een bontjas ziektes mee moeten brengen? Ze hebben de vossen echt wel uit hun pels gehaald hoor. In feite is bont niets anders dan leer waar de haren niet vanaf gehaald zijn. Gek eigenlijk dat veel mensen zo fel anti-bont zijn maar geen moeite met leer dragen (of vlees eten) hebben, in alle drie de gevallen worden dieren gedood om er iets van te maken.

Verder vind ik het een lelijke, ordinaire jas.
Wat misselijkmakend. In ons klimaat is een bontjas totaal overbodig, en bovendien ziet het er nog eens niet uit ook.

Bah, dat jij met jezelf kunt leven, onschuldige dieren laten afslachten voor een totaal nutteloze bestemming.
Koop er ook maar een harnas bij. Sommige mensen die een bontjas dragen, zijn om die reden in elkaar geslagen. Niet door dierenvrienden, maar omdat je er in een bontjas uitziet als een enorme tuthola in een bontje en dat wekt agressie in bepaalde types op. Je zal maar net de verkeerde tegenkomen, TO.
Je hebt toch wel gezien dat dit een tweedehands jas is toch?
Wat een ontzettende lelijke jas! Snap niet dat je zoiets aan wil trekken.
quote:nerdopviva schreef op 10 mei 2015 @ 10:40:

De jas vind ik trouwens spuuglelijk (en niet omdat er eigenlijk een vos in hoort).Dit! Wat 'n gedrocht! En ondanks de 'aanbieding' nog steeds veel te duur.
Shoot first, ask questions later!
wanneer doe je zo,n spuuglelijk geval nou aan?
wij slapen nooit.
Nearly new

Goeie spam TO
quote:Genoeggedronken schreef op 10 mei 2015 @ 10:54:

[...]

Dit argument is natuurlijk klinkklare onzin. Hoe zou een bontjas ziektes mee moeten brengen? Ze hebben de vossen echt wel uit hun pels gehaald hoor. In feite is bont niets anders dan leer waar de haren niet vanaf gehaald zijn. Gek eigenlijk dat veel mensen zo fel anti-bont zijn maar geen moeite met leer dragen (of vlees eten) hebben, in alle drie de gevallen worden dieren gedood om er iets van te maken.

Verder vind ik het een lelijke, ordinaire jas. waar ik problemen mee heb, is dat de dieren puur en alleen voor hun vacht worden gedood en er verder niks wordt gedaan met de rest van het dier.
quote:rosanna08 schreef op 10 mei 2015 @ 11:03:

[...]

waar ik problemen mee heb, is dat de dieren puur en alleen voor hun vacht worden gedood en er verder niks wordt gedaan met de rest van het dier. Ze zouden het vlees natuurlijk ook gewoon kunnen eten. Of smaken dat soort beesten niet lekker genoeg?
quote:redbuIIetje schreef op 10 mei 2015 @ 11:06:

[...]

Ze zouden het vlees natuurlijk ook gewoon kunnen eten. Of smaken dat soort beesten niet lekker genoeg? is een optie, maar dat wordt dus niet gedaan. Of het smaakt, geen idee, maar ik Peru eten ze ook cavia's
Als de jas vanuit Engeland komt (dat kon ik op die site niet zo snel vinden), dan is er vrij verkeer van goederen, want dat is binnen de EU.
vrij verkeer van diensten en goederen. Dus ja het mag.

Enige uitzondering zijn de produkten die in nederland onder de wapen en munitie wet vallen.

Best een mooi jasje trouwens.

Iedereen die zegt dat het niet mag/moet/kan om dit te kopen,dienen ook zelf alle voorwerpen artikelen waarin dierprodukten zijn verwerkt uit hun huis te verwijderen. ( wordt een leeg huis)
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
quote:redbuIIetje schreef op 10 mei 2015 @ 11:06:

[...]

Ze zouden het vlees natuurlijk ook gewoon kunnen eten. Of smaken dat soort beesten niet lekker genoeg?Diervoeding , beestjes zijn verwerkt onder het kopje : dierlijke bijprodukten.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Men vindt koeien waarschijnlijk minder zielig? Bedoel, het zal die koe worst zijn of ie geslacht wordt om alleen z'n velletje of dat ie verder ook nog opgegeten wordt. Dood is toch dood voor 't beestje.
Simone is wel begaan met de mensen in Nepal.

Het doodmaken van dieren voor de mode, boeit haar dan weer voor geen meter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven