Mode & Beauty alle pijlers

Collega in exact hetzelfde setje en ik val stil

22-10-2013 10:12 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik dit onderwerp bij mode moet plaatsen. Toch maar gedaan. In eerste instantie een non-onderwerp op andijvie niveau, maar toch de moeite waard om over te sparren.



Ik koop niet veel kleding, maar als ik iets koop is speciaal; geen setjes waar er 30 van hangen bij C&A of H&M. Ik ga graag naar speciaalzaakjes waar ze slechts enkele stuks van een item verkopen. Meestal spaar ik daar dan ook voor zodat ik echt blij en trots ben. Ik doe ook lang met kleding, ben er zuinig op en verzorg het goed.



Vorige week een mooi en compleet setje gescoord. Aparte broek, bloes en jasje erover. Set armbanden erbij en ik was superblij. Aangetrokken naar mijn werk waar ik een dik vet compliment kreeg van mijn collega.



Ik viel gisterenochtend echter van mij stoel toen ik mijn collega binnen zag komen in precies dezelfde outfit. Alles idem dito, behalve de schoenen. Ik kon geen woord uitbrengen van verbazing.



Ik begrijp zoiets niet maar ik snap nog veel minder van mijn reactie; waarom val ik stil op zo'n moment? Het liefst zou ik zeggen: Hee collega, ik zie dat je precies hetzelfde hebt gekocht als ik. Waarom doe je dat? Maar ik zeg helemaal niks en ben eigenlijk best boos.



Hoe gaan jullie om met zulke situaties? Recht op de man of broeden van ergernis? Ik heb het wel vaker hoor.. dat ik thuis kom en denk "had ik maar".
Alle reacties Link kopieren
Is er een verbod op het kopen van dezelfde kleding?
Alle reacties Link kopieren
Imitation is the sincerest flattery.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb iemand in mijn omgeving die dat ook doet. Ontzettend irritant vind ik het. Heb er wel eens iets van gezegd, maar daar ben ik mee opgehouden. Gelukkig staat het haar erg anders denk ik dan maar.
Alle reacties Link kopieren
Wat ik in zo'n situatie zou doen is niet belangrijk. Wat zou jij willen doen? Wil je er wat van zeggen of het laten gaan?
Some flies are too awesome for the wall
Alle reacties Link kopieren
Je kan het alsnog tegen haar zeggen. Aan je bericht te zien heb je die behoefte ook, dus kan je het op een nette manier tegen haar zeggen.
Alle reacties Link kopieren
Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft zij echt bewust hetzelfde gekocht als jij? Weet je dat of denk je dat?
Alle reacties Link kopieren
Had .
Tja lullig en ik zou het nooit zo opvallend doen.. En dan zeker niet de volgende keer gelijk aantrekken waar diegene ook is! Maar helaas, als zij dat wil kopen en dragen is dat haar keus. In het vervolg dus niet meer zeggen waar jij shopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:feeks schreef op 22 oktober 2013 @ 10:13:

Is er een verbod op het kopen van dezelfde kleding?



Nee tuurlijk niet. Maar sommige dingen doe je gewoon niet. Ze is naar dezelfde winkel gegaan en heeft precies hetzelfde uitgezocht. Dat is toch op zn minst raar, vooral omdat de kans groot is dat we op een bepaalde dag in dezelfde outfit op een kamer zitten.



Maar het gaan hierbij niet om het feit, maar om mijn reactie. Ik vraag me af waarom ik haar niet confronteer met mijn gevoel. waarom val ik stil in ergernis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dahlia74 schreef op 22 oktober 2013 @ 10:17:

Heeft zij echt bewust hetzelfde gekocht als jij? Weet je dat of denk je dat?



Dat kan niet anders. Ze zag me vorige week en zei dat ze het helemaal fantastich vond wat ik droeg. Ze is een leuke en aardige meid en we kletsten wat. In dat praatje vertelde ik dus dat ik was gaan shoppen. Ik zei ook nog dat ze daar ook eens kon gaan kijken omdat ze daar van die speciale kleding verkopen.

Geen haar op mn hoofd die zou bedenken dat zij exact hetzelfde zou gaan kopen. De set zal ik niet meer snel aandoen nu, of ik moet met haar gaan afstemmen.
Als dit je enige probleem is ben je een gelukkig mens.
Met andere woorden: wat zit je enorm te zeuren. Alsof jij het alleen recht hebt op die kleren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit eigenlijk meer iets waar je je heel druk om maakt als je 14 bent, als ik heel eerlijk ben.



Jammer dat jullie in hetzelfde lopen, maar die paar keer dat jullie in hetzelfde lopen is toch geen ramp?
Alle reacties Link kopieren
Jij bent haar in ieder geval positief opgevallen en voor de rest lijkt het me duidelijk dat jij en de rest daar weten hoe zij aan dit mooie 'outfitje' is gekomen. Laten gaan en stilvallen was juist het meest krachtige dat je kon doen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
En de collega vraagt zich nu af waarom jij niets zei, terwijl zij nu ook dat leuke setje heeft
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar vond jouw collega jouw kleding zou onwijs mooi, dat ze het ook graag wilde hebben!!!

Dat kan je dan toch alleen maar opvatten als een groot compliment :-).



Kijk, niet zo handig van die collega om het dan ook naar werk aan te trekken, maar hiermee laat ze wel blijken dat jij er volgens haar goed uitziet (anders zou ze niet hetzelfde setjes aanschaffen en dragen naar werk).



Ik zie op werk ook vaak kleding bij anderen dat ik denk, wat leuk dat ga ik ook kopen!!!! Probeer dan wel het niet te vaak naar werk te dragen, want vind het gek als je opeens allebei hetzelfde draagt....
Alle reacties Link kopieren
Ze wil gewoon je Fashion Twin zijn. Hup, even samen op de foto en opsturen naar Bon Prix.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het raar maar zelf zou ik er niet mee zitten.
Alle reacties Link kopieren
Het zal me aan mijn reet roesten of een ander kleding koopt wat ik ook in mijn kast heb hangen, ik vind ook dat je van een mug een olifant maakt.



En omdat je stil viel is omdat je van jezelf uitging. Jij zou dat zelf nooit doen en was je dus verbaasd/overrompeld dat iemand anders het wel deed, maar om hier nou boos over te worden......
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het ook niet leuk vinden als mijn collega exact dezelfde outfit heeft. Kom, we werken niet bij Mcdonalds.



Maar je kunt er weinig van zeggen denk ik. Dat setje dan alleen maar in je vrije tijd dragen?
Alle reacties Link kopieren
Als het imitatie is dan heeft ze dat waarschijnlijk zelf niet door. Je ziet overal mensen bepaalde kleding dragen, dat raakt je en als je aan het shoppen bent dan koop je wat je leuk vindt. Grote kans dat ze nieteens meer weet dat jouw kleding de inspiratie was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Een goede vriendin had een prachtige jas aan toen we gingen winkelen. Toen ik zei dat ik naar zoiets op zoek was stelde ze voor om naar die winkel te gaan, zodat we konden kijken of haar jas er nog in mijn maat was. Nu hebben we dezelfde jas.



Compliment voor de smaak van degene die het als eerste kocht toch? Als ze elke dag hetzelfde zou dragen wordt het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 22 oktober 2013 @ 10:25:

Als dit je enige probleem is ben je een gelukkig mens.



Ik heb voor de rest ook een leven hoor...

Het gaat me niet om haar aktie, maar om mijn reactie; de discrepantie tussen denken en doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven