Mode & Beauty alle pijlers

Collega in exact hetzelfde setje en ik val stil

22-10-2013 10:12 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik dit onderwerp bij mode moet plaatsen. Toch maar gedaan. In eerste instantie een non-onderwerp op andijvie niveau, maar toch de moeite waard om over te sparren.



Ik koop niet veel kleding, maar als ik iets koop is speciaal; geen setjes waar er 30 van hangen bij C&A of H&M. Ik ga graag naar speciaalzaakjes waar ze slechts enkele stuks van een item verkopen. Meestal spaar ik daar dan ook voor zodat ik echt blij en trots ben. Ik doe ook lang met kleding, ben er zuinig op en verzorg het goed.



Vorige week een mooi en compleet setje gescoord. Aparte broek, bloes en jasje erover. Set armbanden erbij en ik was superblij. Aangetrokken naar mijn werk waar ik een dik vet compliment kreeg van mijn collega.



Ik viel gisterenochtend echter van mij stoel toen ik mijn collega binnen zag komen in precies dezelfde outfit. Alles idem dito, behalve de schoenen. Ik kon geen woord uitbrengen van verbazing.



Ik begrijp zoiets niet maar ik snap nog veel minder van mijn reactie; waarom val ik stil op zo'n moment? Het liefst zou ik zeggen: Hee collega, ik zie dat je precies hetzelfde hebt gekocht als ik. Waarom doe je dat? Maar ik zeg helemaal niks en ben eigenlijk best boos.



Hoe gaan jullie om met zulke situaties? Recht op de man of broeden van ergernis? Ik heb het wel vaker hoor.. dat ik thuis kom en denk "had ik maar".
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

[...]



Fijn dat je zo stoer bent op een forum. Kom dan ook hier niet zeuren.



Nou, omdat je het een beetje mist, een punt speciaal voor jou:



Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

oke..... ik ben uit mn schulp gekropen en heb het gezegd (ze draagt het weer dus het kwam goed uit).



Haar reactie: "Ohhh, heb jij precies dit setje? Geen idee....Ik had het al eerder gekocht hoor. Toen ik het jou zag dragen vorige week had ik al zo'n vermoeden dat ik dat ook in de kast had hangen".



Right. Ik geloof dat ik haar toch niet zo'n leuke collega vind. Weer wat geleerd......Echt? Wat zielig dan. Wees dan een flinke meid en geef het toe.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tomatensoep schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

[...]



Fijn dat je zo stoer bent op een forum. Kom dan ook hier niet zeuren.



Zeuren? Omdat ik een topic over kleding open? En op het moment dat jij gaat aanvallen moeten de anderen in het gareel?



Badkuipje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 22 oktober 2013 @ 13:12:

[...]





Voor iemand die vindt dat jij je nergens aan mag storen, is dit ook best wel heftig.



[afbeelding]Leuk teiltje trouwens, wil ik ook wil ik ook. Waar heb je dat gekocht?
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

oke..... ik ben uit mn schulp gekropen en heb het gezegd (ze draagt het weer dus het kwam goed uit).



Haar reactie: "Ohhh, heb jij precies dit setje? Geen idee....Ik had het al eerder gekocht hoor. Toen ik het jou zag dragen vorige week had ik al zo'n vermoeden dat ik dat ook in de kast had hangen".



Right. Ik geloof dat ik haar toch niet zo'n leuke collega vind. Weer wat geleerd......



Dat zeg ik, wat ben je er nu mee op geschoten behalve dan dat jij haar nu een stom wijf vindt en zij jou een zeikerd?

Sommige dingen moet je niet willen uitpraten.
Misschien denkt ze nu wel 2x na voor ze het aandoet? Net als jij sinds ze je heeft gekopieert
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het ook opvatten als een compliment. Ze wil er net zo leuk uitzien als jij.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:21:

[...]





Dat zeg ik, wat ben je er nu mee op geschoten behalve dan dat jij haar nu een stom wijf vindt en zij jou een zeikerd?

Sommige dingen moet je niet willen uitpraten.Ik vind haar geen stom wijf en misschien denkt zij de volgende keer 2x na
Voortaan maar geoon bij de h&m en c&a shoppen dan he! Daar koop ik mijn kleding en heb dit probleem echt nooit

En verder zou ik er niet zo moeilijk over doen. Tja, het is haar goed recht om het ook te kopen (als ze het niet idd al gekocht had voordat jij het had gekocht).

Bovendien loop ik elke dag in precies dezelfde outfit als al mijn collega's, niks mis mee
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

oke..... ik ben uit mn schulp gekropen en heb het gezegd (ze draagt het weer dus het kwam goed uit).



Haar reactie: "Ohhh, heb jij precies dit setje? Geen idee....Ik had het al eerder gekocht hoor. Toen ik het jou zag dragen vorige week had ik al zo'n vermoeden dat ik dat ook in de kast had hangen".



Right. Ik geloof dat ik haar toch niet zo'n leuke collega vind. Weer wat geleerd......

Toch heb ik dat ook wel eens, dat ik iets weinig draag en dan zie ik iemand anders erin, dan denk ik er aan om het ook te dragen.

Niet bedoeld om te kopiëren hoor, meer omdat het dan weer voor in m'n gedachten zit.



Verder vind ik het wel een beetje brugklas om de collega er op aan te spreken.

Misschien vond ze het gewoon leuk en wilde ze er net zo uitzien als jij, misschien was ze in de winkel en heeft ze gewoon gekocht wat ze leuk vond, zonder daarbij aan jou te denken (in onthou ook niet wat elke collega draagt hoor, dus als een collega zegt dat ze in een bepaalde winkel leuk spul hebben zou ik ook zomaar met hetzelfde aan kunnen komen)
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:26:

[...]





Ik vind haar geen stom wijf en misschien denkt zij de volgende keer 2x na

Waarom, omdat ze jou niet voor het hoofd zou moeten willen stoten met haar kleding?

Doe niet zo puberaal zeg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:20:

[...]





Leuk teiltje trouwens, wil ik ook wil ik ook. Waar heb je dat gekocht?Dat zeg ik niet. Dan ga jij het ook aantrekken.
quote:Melpomene schreef op 22 oktober 2013 @ 13:40:

[...]





Dat zeg ik niet. Dan ga jij het ook aantrekken. Nou, nou, nou, dames, gewoon omstebeurten
Alle reacties Link kopieren
quote:quinacridonerose schreef op 22 oktober 2013 @ 13:41:

[...]





Nou, nou, nou, dames, gewoon omstebeurten omstebeurten met onze beautifull asses in de teil....
Alle reacties Link kopieren
Dat waren nog eens tijden!



Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat Bergje een punt heeft. Juist kinderachtig om exact hetzelfde te kopen en niet echt sociaal aangepast.



Tip voor de volgende keer: niet meer je geheime adresjes delen...
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Hai Bergje,



Denk dat jouw reactie heel begrijpelijk is. Zou het ook niet leuk vinden. Denk niet dat jouw reactie kinderachtig is, maar het feit dat zij jouw kopieert vind ik nogal kinderlijk. Het is een beetje met andermans veren pronken zeg maar. Aan de andere kant, veel kun je er niet aan doen. Misschien kun je voorstellen om samen een keer te gaan shoppen aangezien jullie dezelfde smaak hebben. Waarschijnlijk vindt ze dat je een goede smaak hebt en als je samen gaat winkelen kun je haar tips geven (en zorgen dat jullie niet hetzelfde kopen)
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 13:13:

oke..... ik ben uit mn schulp gekropen en heb het gezegd (ze draagt het weer dus het kwam goed uit).



Haar reactie: "Ohhh, heb jij precies dit setje? Geen idee....Ik had het al eerder gekocht hoor. Toen ik het jou zag dragen vorige week had ik al zo'n vermoeden dat ik dat ook in de kast had hangen".



Right. Ik geloof dat ik haar toch niet zo'n leuke collega vind. Weer wat geleerd......

Wat een reactie dan ook zeg! Ze had het vermoeden lol. Gelukkig heb je er geen grapje van gemaakt dat was zeker niet aangekomen. Was je nu alleen maar nog gefrustreerder geweest.



Mensen die het helemaal normaal vinden dat een collega je hele outfit na-aapt, tuurlijk is die collega vrij om dat te doen. Het heeft meer te maken met dingen die je gewoonweg niet doet. Net als iemand in zijn gezicht hoesten of een deur achter je laten vallen als je ziet dat er iemand anders achter je loopt. Niets verplicht, maar een stukje fatsoen zeg maar.
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 12:06:

[...]

Juist, dit dekt de lading. Het betreft een hele set, een behoorlijk opvallende ook nog, incl. de accessoires. Een compete kopie dus. Heel raar om dat te zien. Daarnaast ben ik heel vrouwelijk en zij is meer een tomboy. Maakt verder niet uit, maar het valt gewoon op. Ik heb geen zin om haar elke week te vragen of zij haar setje morgen aandoet.



Ik zie haar straks en zal er wat humor ingooien. Dat was een goede tip en haalt de lading er waarschinlijk wat van af.



Maar goed ladies, de insteek van dit verhaal was mijn reactie. Dat ik wat assertiever wil leren zijn, als het op zulke zaken aan komt. Ik kan nog elke dag leren Dat snap ik niet in verband met dit voorval. Als het gaat om voor jezelf opkomen, dan wel. Maar voor jezelf opkomen omdat iemand dezelfde kleren aan heeft??
quote:winkelfanaat schreef op 22 oktober 2013 @ 15:11:

[...]



Wat een reactie dan ook zeg! Ze had het vermoeden lol. Gelukkig heb je er geen grapje van gemaakt dat was zeker niet aangekomen. Was je nu alleen maar nog gefrustreerder geweest.



Mensen die het helemaal normaal vinden dat een collega je hele outfit na-aapt, tuurlijk is die collega vrij om dat te doen. Het heeft meer te maken met dingen die je gewoonweg niet doet. Net als iemand in zijn gezicht hoesten of een deur achter je laten vallen als je ziet dat er iemand anders achter je loopt. Niets verplicht, maar een stukje fatsoen zeg maar.Hand voor je mond als je hoest, deur openhouden: ja, snap ik. Maar is het goed fatsoen om niet dezelfde kleding te kopen/dragen? Sinds wanneer? Niet dezelfde jurk naar een gala kan ik ook nog volgen, maar een verbod op dezelfde kleding kopen als algemene regel van goed fatsoen?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het een stom wijf, die collega van je.
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 12:24:

[...]

Haha, inderdaad. En de opmerking "het zijn maar kleren hoor", is op mij niet van toepassing. Ik heb een beperkte garderobe, maar stijlvol en bij elkaar gezocht. Een paar basics. Ik zie er graag goed en verzorgd uit. Het is niet zo dat ik op wil vallen, maar als ik iemand zie lopen in hetzelfde, door mij zorgvuldig bij elkaar gezochte setje spring ik geen gat in de lucht.Wat is het probleem? Je bent nou eenmaal niet uniek, of komt dat als schock nu bij je binnen?
Alle reacties Link kopieren
quote:juniper213 schreef op 22 oktober 2013 @ 15:23:

[...]



Hand voor je mond als je hoest, deur openhouden: ja, snap ik. Maar is het goed fatsoen om niet dezelfde kleding te kopen/dragen? Sinds wanneer? Niet dezelfde jurk naar een gala kan ik ook nog volgen, maar een verbod op dezelfde kleding kopen als algemene regel van goed fatsoen?In precies dezelfde high fashion outfit verschijnen is wel een faux pas, ja. Volwassenen proberen toch over te komen alsof ze een eigen mening en inzicht hebben, en het volledig na-apen van andermans outfit valt daar niet onder.
Occam's razor
Alle reacties Link kopieren
Sommigen hebben het hier over een verbod en dat ik ziedend van woede ben. Daar gaat het niet om en het is niet zo.



Ik word van top tot teen, incl. armbanden en riem gekopieerd en dat verbaast me. Vervolgens wil ik daar iets op zeggen maar ik stagneer. En dat valt me van mezelf tegen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 15:48:





Ik word van top tot teen, incl. armbanden en riem gekopieerd en dat verbaast me. Vervolgens wil ik daar iets op zeggen maar ik stagneer. En dat valt me van mezelf tegen....



Eigenlijk vind ik dat je dit topic om die reden op relaties of psyche had moeten zetten want het gaat dus niet om dat ze hetzelfde aan heeft/had als jij maar dat jij er niet op dat moment op kunt reageren en dus stil viel...



Ik denk dat ik er meteen wel wat van had gezegd in de stijl van'' heb je mijn kledingkast geplunderd?''

Maar ik zou er geen punt van maken,je moet tenslotte toch prettig blijven samen werken.



Ik vind een hele set hetzelfde kopen trouwens wel raar,zou denk ik ook niet geloven dat ze het al had voor dat ze het jou zag dragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven