Mode & Beauty alle pijlers

Collega in exact hetzelfde setje en ik val stil

22-10-2013 10:12 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik twijfel of ik dit onderwerp bij mode moet plaatsen. Toch maar gedaan. In eerste instantie een non-onderwerp op andijvie niveau, maar toch de moeite waard om over te sparren.



Ik koop niet veel kleding, maar als ik iets koop is speciaal; geen setjes waar er 30 van hangen bij C&A of H&M. Ik ga graag naar speciaalzaakjes waar ze slechts enkele stuks van een item verkopen. Meestal spaar ik daar dan ook voor zodat ik echt blij en trots ben. Ik doe ook lang met kleding, ben er zuinig op en verzorg het goed.



Vorige week een mooi en compleet setje gescoord. Aparte broek, bloes en jasje erover. Set armbanden erbij en ik was superblij. Aangetrokken naar mijn werk waar ik een dik vet compliment kreeg van mijn collega.



Ik viel gisterenochtend echter van mij stoel toen ik mijn collega binnen zag komen in precies dezelfde outfit. Alles idem dito, behalve de schoenen. Ik kon geen woord uitbrengen van verbazing.



Ik begrijp zoiets niet maar ik snap nog veel minder van mijn reactie; waarom val ik stil op zo'n moment? Het liefst zou ik zeggen: Hee collega, ik zie dat je precies hetzelfde hebt gekocht als ik. Waarom doe je dat? Maar ik zeg helemaal niks en ben eigenlijk best boos.



Hoe gaan jullie om met zulke situaties? Recht op de man of broeden van ergernis? Ik heb het wel vaker hoor.. dat ik thuis kom en denk "had ik maar".
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je tegen die collega zeggen dat als ze er graag precies hetzelfde uitziet als haar collega's, ze beter bij een fastfood restaurant kan gaan werken.
Wat Dolfje zegt. Die verkoopster, die zou ik eens aan de tand voelen.
Alle reacties Link kopieren
Verkoopster aan de tand voelen?

Waarover dan?

Dat ze kleren heeft verkocht in een kledingzaak?



Nee, dat kan ze inderdaad niet maken.
Alle reacties Link kopieren
Vat het als een compliment?!? ;)
Ik zou er ook echt niet mee zitten. Wat maakt het uit?!
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 17:11:

Het is echt high fashion en door de verkoopster zorgvuldig gecombineerd bij mij.



Gewoon onaardig!

Ik vind die vraag op viva altijd heel belachelijk, maar hier ga ik hem toch stellen: Hoe oud ben je?



Je kan ook anders denken, wees blij, je hebt een goede smaak. Je collega vindt je vast erg aardig ook. Als je iemand een vervelend mens vindt kopieer je niet iemand haar outfit denk ik.

Je maakt het enorm zwaar beladen. Laat het lekker los, doe je ding en ga die collega niet ineens een onaardig mens vinden, omdat ze je kleding leuk vindt.



Het is maar kleding! Combineer je het in het vervolg met iets anders. Of je zet je er overheen en draagt het gewoon net zoals jij het gekocht hebt.
Alle reacties Link kopieren
Als ik dit lees, ben ik toch zo blij dat ik geen vaste baan meer heb, en geen collega's, maar lekker freelancer ben.
Ik vind het ook heel raar Bergje, als het een h&m dingetje was kun je er op rekenen dat half nederland het aan heeft. Maar om nou je collega exact te gaan kopieren tot de armbanden aan toe, dat vind ik best sick eigenlijk. Ik snap dat je dat niet leuk vind.

En dat reacties hier vind ik eerlijk gezegd ook een beetje kinderachtig.
Alle reacties Link kopieren
De volgende keer dus lekker oppervlakkig houden waar je je nieuwe outfit hebt gescoord



Ik heb zo'n zusje (volwassen overigens)



Vroeger kon ik me daar enórm druk om maken. Vooral als mensen de opmerking gaven: Wat lijk je toch op je zusje!



Tegenwoordig niet meer. Ik zie dat kopieergedrag nu als een compliment.
Alle reacties Link kopieren
Op een bepaalde manier is het ook een compliment. Maar het is gewoon geen gedrag, dat bij een volwassen vrouw past en voor Bergje niet zo leuk. En ze wist wist niet zo goed hoe ze moest reageren.

Niets is verboden, alles mag, je kunt niemand iets verbieden. Maar ik zou het ook niet zo leuk vinden.
Ik zou het ook niet leuk vinden. Sterker nog, kleine meisjes vinden het leuk elkaar te kopieren en hetzelfde aan te doen, maar als volwassen vrouwen dat gaan doen vind ik het stom.

Als je iets van een vriendin erg leuk vindt, dan overleg je het doorgaans even en je zou voor een andere kleur kunnen kiezen. En sowieso geen hele outfit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op dinsdag 22 oktober 2013 20:31 Als ik dit lees, ben ik toch zo blij dat ik geen vaste baan meer heb, en geen collega's, maar lekker freelancer ben.Welke sector? Mag ik dat vragen? Laat me raden .... Mode en beauty
Alle reacties Link kopieren
Ik zou zeggen: some things are better left unsaid.

Dus je eerste reactie was zo slecht niet: je was met stomheid geslagen (door haar rare actie). Waarom moet jij dan in allerlei bochten wringen, terwijl zij jou eigenlijk een verklaring schuldig is?

Ik zou gewoon mijn conclusies trekken. Het is misschien een lieve, leuke meid maar wel één met een raar trekje. Dit ligt echt niet aan jou.

Laat de sfeer er niet door bederven. Zij heeft alleen het setje, jij je goede smaak. Sta er boven.
Alle reacties Link kopieren
haha deze is voor herhaling vatbaar :Dquote:zomerfreak schreef op 22 oktober 2013 @ 18:33:

Misschien moet je tegen die collega zeggen dat als ze er graag precies hetzelfde uitziet als haar collega's, ze beter bij een fastfood restaurant kan gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zou het zo gek nog niet zijn om naar die winkel te gaan en die verkoopster aan te spreken of ze dat vaker doet, mensen de compleet zelfde set aanmeten.
Alle reacties Link kopieren
Hilarisch dit onderwerp...

Zie het al voor me, zeker in een kantooromgeving. Is andere collega's het niet opgevallen?
Alle reacties Link kopieren
quote:neraa schreef op dinsdag 22 oktober 2013 22:55 Hilarisch dit onderwerp...

Zie het al voor me, zeker in een kantooromgeving. Is andere collega's het niet opgevallen?

Haha, nee. Wel kreeg ze vandaag een compliment van een binnenwandelende mannelijke collega " wat zie jij er gaaf uit".

Toen riep ik vanachter m'n pc "bedankt". Collega werd rood tot in haar nek en de ander keek wat vreemd.
Alle reacties Link kopieren
Christiane waarom zou een verkoopster niet dezelfde complete outfit verkopen? Zij weet toch niet of die mensen elkaar soms kennen? Het is geen stylist à la Danie Bles die voor heel bekend Nederland inkopen doet...



Raar om de verkoopster de schuld te geven van gewoon haar werk doen....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bergje65 schreef op 22 oktober 2013 @ 23:03:

[...]



Haha, nee. Wel kreeg ze vandaag een compliment van een binnenwandelende mannelijke collega " wat zie jij er gaaf uit".

Toen riep ik vanachter m'n pc "bedankt". Collega werd rood tot in haar nek en de ander keek wat vreemd.Leuke werksfeer creëer je zo. Dit zijn typisch van die voorbeelden waardoor ik gruwel van branches waar (te) veel vrouwen werken.
Alle reacties Link kopieren
Een goede verkoopster van een goede winkel gaat geen tweede klant in compleet dezelfde outfit kleden.



Net zoals ik het not done vind als een tattoo-artist een zelfde tattoo bij een ander gaat zetten die hij eerder bij mij heeft gezet.
quote:christiane schreef op 22 oktober 2013 @ 23:15:

Een goede verkoopster van een goede winkel gaat geen tweede klant in compleet dezelfde outfit kleden.



Net zoals ik het not done vind als een tattoo-artist een zelfde tattoo bij een ander gaat zetten die hij eerder bij mij heeft gezet.Hahaha, en je denkt dat je origineel bent met je tattoo? Tribal om arm, vlinder-motief boven billen en de oh, zo leuke dolfijn op de enkel?
Alle reacties Link kopieren
en 2 sterren boven mn tieten ja
Alle reacties Link kopieren
Ook grappig dat Bergje met de eer gaat strijken terwijl de verkoopster de totale outfit heeft aangemeten. Zij heeft alleen maar hoeven te betalen...
quote:christiane schreef op 22 oktober 2013 @ 23:22:

en 2 sterren boven mn tieten jaOh, die vind ik dan weer best origineel. Als jij dat hebt gekozen, moet/mag de tattoo-zetter inderdaad nooit meer 2 sterren boven andermans tieten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Vraag je baas of hij er voor willen zorgen dat het bedrijfskleding wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven