Mode & Beauty alle pijlers

Dat haar! Wat gaan we dr mee doen?

25-03-2017 10:34 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kleine twee jaar geleden besloten mijn (korte) haar te laten groeien.

Inmiddels is het qua lengte net over mijn schouders, 5 cm ofzo.



Heb het op advies van mijn kapster een hele tijd niet laten knippen maar nu is het echt wel nodig aan het worden.

Dus ik ga het binnenkort laten knippen weer, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik heb jaren kort haar gehad dus genoeg verstand van korte kapsels, maar lang haar heb ik geen ervaring mee.



Ik zou graag willen dat het makkelijk mooi valt als ik het los heb, maar ik het ook nog makkelijk vast kan doen.

Wat is mooi qua model? Ik heb een natuurlijke slag en zou het leuk vinden als die goed uit de verf komt.



Enne, mensen met lang haar, wat doen jullie tegen haren die afbreken waardoor je van die rare pluisjes krijgt als je je haar vast doet? Heb nu wat afgebroken haren er tussen die dus nogal maf omhoog staan als ik mn haar vast doe.

Tips?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Haarlak is mijn beste vriend haha. Maar ik heb krullen dus het is sowieso een grote pluizeboel bij mij. Misschien kijken naar laagjes? Dan zit je haar vaak mooier als het wat korter is.
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Heb je dun of dik haar? En wil je ook nog met producten/krultang aan de slag, of liever geen werk?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb belachelijk dik haar.

Veel haar ook.



Na een beetje last van haaruitval is het iets dunner geworden maar ik heb nog steeds haar genoeg.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krullen tot net over m'n schouders en ik spoel 2x per dag m'n haar ivm 's avonds hobby (paarden, dus cap en stinken) en 's morgens plofkop.

Na het spoelen 's avonds altijd iets conditioner in de punten. 2x per week wassen, waarvan 1x daarna conditioner en 1x haarmasker (l'occitane) en voor de dagelijkse verzorging 's avonds voor ik naar bed ga een beetje krullencreme in de punten en 's morgens gebruik ik schuim van Andrelon en laat ik het aan de lucht drogen.

Elke 6 weken naar de kapper om te verven en puntjes te laten knippen.



Geen last van pluis. Maar als ik er minder aan doe dan hierboven beschreven ben ik net een ontplofte poedel.
Alle reacties Link kopieren
Je kan het laten uitdunnen? Of vind je het juist fijn zulk dik haar?
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Is je haar zo wavy of toch iets minder?





Alle reacties Link kopieren


Alle reacties Link kopieren
Mijn haar golft iets minder maar nog steeds wel wat dus.

Als ik mijn haar los heb staat het alleen niet zo als op die plaatjes, dan hangt het lelijk naar beneden en pluist het als een gek boven op mn hoofd.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Of korter achter, langer voor:

Alle reacties Link kopieren
Zoals die van 10.52 is het nu ongeveer. Maar dat van mij valt dus niet mooi
668, the neighbour of the Beast
Keratine behandeling niets voor je?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, wat is daar het idee van?
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Dat pluishaar zijn bij mij de nieuwe kortere haren.

Ik was mijn lange haar een of twee keer per week en draag het meestal in een knot zodat het niet beschadigd. Hierdoor valt het pluishaar ook niet op.



Als shampoo en gebruik ik Schwarzkopf shampoo repair- care en de crèmespoeling hiervan.

En ik gebruik na het douchen Glisskur 6 miracles oil essence.

Met deze producten blijft het mooi omlaag hangen.



Als je echt je haar wil laten groeien zou ik sowieso de stijltang en föhn lekker opbergen.

Ik heb met eigen ogen gezien wat dat met mijn haar deed.




Afhankelijk van vorm gezicht en grootte hoofd, zou ik voor speelse lokken in je gezicht gaan of iets van een lokpony.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag het nu meestal in een zijscheiding.



Draag het door de weeks bijna altijd vast omdat dat gewoon praktischer is. Meestal maak ik het dan vast met een los elastiekje of met een klem om beschadigen tegen te gaan.

Zouden die losse haren idd nieuwe haren zijn en geen oude die afgebroken zijn?
668, the neighbour of the Beast
Zit er wat voor je tussen?



Ik heb overigens ook 'pluis' als het gevolg dat haren weleens afbreken (lees: ergens vast gezeten hebben) Doe je er niet zoveel aan, behalve glad maken met olie-achtig iets.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 25 maart 2017 @ 11:11:



Zouden die losse haren idd nieuwe haren zijn en geen oude die afgebroken zijn?



Ja. Zeker omdat je schrijft wat haaruitval gehad te hebben.

Ik heb zelf halflang haar. Ik heb heel veel haar, maar wel fijn, en heel steil.

Ooit had ik ook last van haaruitval, en toen het weer teruggroeide, man oh man...

Ik zag er niet uit. Duizenden korte haartjes die zo rechtovereind op mijn hoofd stonden.

Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven