Mode & Beauty alle pijlers

De trends van herfst/winter 2015-2016

24-09-2015 21:31 1236 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is helemaal hot in modeland komende herfst/winter?

Wat is dé musthave voor dit seizoen?

Welke stijl spreekt jou aan?

Wat ben jij van plan te kopen?

Wat heb je al gekocht? Fotooooooo!



Ik ben benieuwd! Zelf ben ik, eigenlijk altijd al, dol op de bohemianstijl en de sailorstijl. Ook dit jaar kan ik mijn hart dus weer ophalen. Maar ook is er weer een opleving van de seventies en dus mogen wijde pijpen weer, joehoe!



Een link naar het lente/zomer-modetopic 2016 vind je hier



de trends van lente/zomer 2016
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Ik zie niet meer zoveel verschil in de mode hoor. Het is toch altijd veel van hetzelfde en een heleboel blijft ook gewoon. Zo komen nu de flares idd in, maar de skinny's blijven net zo goed. Schoenen met ronde neuzen, schoenen met puntige neuzen...het kan allemaal.



Ik kijk wel regelmatig op net-a-porter voor wat inspiratie. Als ik iets op het oog heb kijk ik even of netaporter de dure designer variant heeft en hoe zij het combineren.



Wat mij opviel: de sneaker met ingebouwde hak is UIT en de overknee laars is IN.



Verder zijn leren biker jackets al jaren in.



Oja, denim wordt het helemaal, vooral denim overslag jurken en midi rokken die je enigszins chique draagt.
Alle reacties Link kopieren
Oja, en die marmot die je hebt gepost is niet mijn smaak, maar je moet het zeker niet laten omdat je 35 plus bent.



Ik vind dat je vanaf 40 plus een beetje moet gaan opletten met niet te kort en niet te bloot. Maar je mag heus nog wel gekke dingen dragen als je daar dol op bent.
Alle reacties Link kopieren
Ha die heb ik vorig jaar nog aangeschaft, de overknee laars. Met een rits aan de achterkant. Erg mooi.

Je hebt trouwens wel gelijk Hiltje, alles kan eigenlijk. Behalve witte leggings dan
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Op mijn wish list:



- beige overknee laarsen (ik heb net zwarte en vind ze zo tof en goed te combineren, dus ik wil ook een lichte kleur. Helaas zijn de meeste merken niet hoog genoeg voor mijn benen







- een oversized lange camel mantel van Max Mara (ik zal hem tweedehands moeten zien te scoren, want ver over mijn budget)



Alle reacties Link kopieren
Mooi hiltje, allebei, laarzen en jas!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 24 september 2015 @ 21:46:

Ha die heb ik vorig jaar nog aangeschaft, de overknee laars. Met een rits aan de achterkant. Erg mooi.

Je hebt trouwens wel gelijk Hiltje, alles kan eigenlijk. Behalve witte leggings dan Maar die konden eigenlijk al nooit . Zelfs niet als huisbroek of in bed
Alle reacties Link kopieren
Ik hou zelf ook heel erg van de bohemian style, alleen vind ik het zo moeilijk bij mezelf combineren. Ik ben niet dun, heb geen lang haar en alles is groot aan mij (behalve m'n borsten). Hoe word ik toch bohemian zonder dat het lijkt alsof het weer carnaval is?
Alle reacties Link kopieren
Ik droeg ze voor het laatst tijdens mijn een-na-laatste zwangerschap (8 jaar geleden) in de hoogzomer onder een mooi jurkje, dat door buikmaat 'enorm' steeds korter werd Zo'n driekwart witte, want zwart was te heet en te winters . Shame on me
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
quote:jules schreef op 24 september 2015 @ 21:58:

Ik hou zelf ook heel erg van de bohemian style, alleen vind ik het zo moeilijk bij mezelf combineren. Ik ben niet dun, heb geen lang haar en alles is groot aan mij (behalve m'n borsten). Hoe word ik toch bohemian zonder dat het lijkt alsof het weer carnaval is?(Lange) jurken in de bohemian style zou ik dan doen!
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik hou meer van stoer en vaak ook simpel.



Ik heb deze boots gekocht ( helemaal hip en zeer retro) en zoek nog een strake simpele wollen cape, eentje die over mijn kont valt.



Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 24 september 2015 @ 21:58:

Ik droeg ze voor het laatst tijdens mijn een-na-laatste zwangerschap (8 jaar geleden) in de hoogzomer onder een mooi jurkje, dat door buikmaat 'enorm' steeds korter werd Zo'n driekwart witte, want zwart was te heet en te winters . Shame on me Okay, als je zwanger bent mag het wel! *moet bekennen er toen ook eentje te hebben gekocht. Ook 8 jaar geleden*
Alle reacties Link kopieren
Ik ben gek op fake fur. Heb een heel mooi zwart halflang wintervest met grijze nepbontkraag en ceintuur. Ik ben anti-echt bont maar nep draag ik graag en vind ik mooi (ik ging op mijn dertiende al in een zwarte nepbontjas van mijn moeder naar school).



Voor deze winter heb ik ook nog een zwart vestje met zwarte nepbontkraag besteld en een halflange zwarte gebreide jurk met lange mouwen maar blote schouders en opening bij het decolleté. Komen morgen en zaterdag binnen

Ik ben stapeldol op winterkleding!
Alle reacties Link kopieren
quote:a_nick_is_crini schreef op 24 september 2015 @ 22:01:

[...]





(Lange) jurken in de bohemian style zou ik dan doen!



Heb je tips/plaatjes?



Ik vind Dr. Martens trouwens ook fantastisch! Dat wordt mijn doel dit seizoen.
Alle reacties Link kopieren
Laatste aanwinsten:



Vest van Zara





Hoed van Zara (voor bij mijn bruine leren trenchcoat)





Met bijpassende col-sjaal





ketting:





faux suede jurk

Alle reacties Link kopieren
Wat mooi hiltje!
Alle reacties Link kopieren
Thanks,



Ja, ik was opeens fan van Zara. Veel past me daar niet, maar deze items toevallig wel.

Het nepsuede jurkje van Caroline Biss heb ik op marktplaats gescoord. Zit als gegoten dus ben ik blij mee en de ketting staat er super bij.
Ik heb een broek met uitlopende pijpen gekocht. Heerlijk dat dat weer in komt. Was die skinnies wel zat.

Verder hoop ik dat niet zoals vorig jaar alles weer aubergine is, want dan lijk ik net ziek.
quote:Goede-Fee schreef op 24 september 2015 @ 22:01:

Ik hou meer van stoer en vaak ook simpel.



Ik heb deze boots gekocht ( helemaal hip en zeer retro) en zoek nog een strake simpele wollen cape, eentje die over mijn kont valt.



[img]http://myshop.s3-external-3.amazonaws.c ... ack_06.jpg[/img]zo vrouw onvriendelijk
quote:jules schreef op 24 september 2015 @ 22:03:

[...]





Heb je tips/plaatjes?



Ik vind Dr. Martens trouwens ook fantastisch! Dat wordt mijn doel dit seizoen.ga jij echt met een hoed de deur uit, hahhahahh , niet te geloven!
Alle reacties Link kopieren
quote:hiltje schreef op 24 september 2015 @ 22:08:

Laatste aanwinsten:



Vest van Zara

[afbeelding]



Hoed van Zara (voor bij mijn bruine leren trenchcoat)

[afbeelding]



Met bijpassende col-sjaal

[afbeelding]



ketting:

[afbeelding]



faux suede jurk

[afbeelding]Wat een prachtige jurk Hiltje!
Alle reacties Link kopieren
Mooie items Hiltje, vooral de jurk vind ik prachtig. Wollen hoed (lichtere kleur) en dr Martens heb ik ook Plaatjes Jules wil ik dit weekend wel naar speuren, maar ik lig nu al in bed en typ op de telefoon (ik weet het, fout) en dat vind ik niet handig
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Alle reacties Link kopieren
Trends waar ik warm van word:



Oversized sjaals







Is het een vest? Is het een jas? Is het een cape?







Diepe kleuren / edelsteenkleuren (smaragdgroen, robijnrood, dieppaars, nachtblauw, etc)





De taille is terug!



Al moet ik nog even zien of zo'n riem mij ook staat.



Rokken tot net over de knie, van strak tot ruimvallend maar van soepele, vrij dikke stof







Combinaties van dit alles:









Ook in, maar hoeft van mij niet: jaren '70 retro (flared broekspijpen, oranje, franje, suède), nepbont, coltruien met strakke, kleine col.



Weg met: croptops (het is toch te koud).
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
quote:Blondie456 schreef op 24 september 2015 @ 22:40:

[...]



ga jij echt met een hoed de deur uit, hahhahahh , niet te geloven!Uhm nee... Waar haal jij de hoed vandaan? Of heb ik ergens overheen gelezen? Want zodra ik een hoed op zet is de verkleedpartij begonnen. Ik ben jaloers op hen die het staat!
Alle reacties Link kopieren
Nee, ze lachte mij uit, ik had die hoed. En die staat me beeldig. Ze had verkeerd gequote, maar ze is meestal toch alleen maar bezig met afzeiken en provoceren.



Ik vind die grote sjaals met ceintuur ook heel mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven