Mode & Beauty alle pijlers

diploma-uitreiking: what (not) to wear?

10-07-2012 18:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk is het zover! Morgen ontvang ik mijn diploma! Maarrrrr... wat doe ik aan? Ik heb een paar mooie jurkjes waar ik uit wil kiezen, wel allemaal netjes kort, maar dus blote benen. Pantys doe ik niet aan. Ze hebben trouwens ook blote armen, eentje met driekwart mouwtje. Maar het wordt dus geen lekker weer. Het is echter wel binnen.

Wat zal ik doen? Toch een jurkje aan (met blote benen) en een jasje meenemen? Als dat echt niet kan, wat dan? Ik heb geen nette broek en sjieke tops, dan moet ik dat morgenvroeg nog gaan kopen. Ja ben er lekker laat mee, had eigenlijk gewoon op mijn jurkjes gerekend.

Wat een rotzomer!
Toch een panty aan?
Alle reacties Link kopieren
Een vestje er overheen?
Alle reacties Link kopieren
Allereerst: Proficiat en alvast veel plezier morgen!!

Ik zou zeggen: Gewoon een van je leuke jurkjes aan, blote benen, blote armen en jasje mee. Het wordt binnen meestal warm met zo'n gebeuren waar veel mensen bij elkaar zijn enne....het IS tenslotte juli (het mag de naam "zomer" niet hebben), dus je staat zeker niet voor aap.
Je kunt heel ingewikkeld gaan doen. Je kunt ook gewoon even een panty halen
Alle reacties Link kopieren
Haha, ja dat kan ik ook. Maar ik vind dat echt niet mooi een panty. Dat had ik een keer voor een bruiloft, en het was een ''mooie'' dure panty, maar toch vond ik het geen gezicht.
Blote benen kan best met 20 graden, weet alleen niet hoe officieel uitreiking is?
Ik heb er nu eentje van de zeeman aan. Kost 1,50 en je ziet hem bijna niet.
Gewoon zonder panty gaan. Waarom zou dat niet kunnen als het verder een fatsoenlijk jurkje is? Wel goed je benen ontharen dan
Alle reacties Link kopieren
Wat voor soort diplomauitreiking is het? Is het officieel? Moet je ook nog spreken?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dat kan omdat de temperatuur er niet naar is.

Anderen weten nog niet wat ze aan doen. Ik wil niet te overdressed zijn, ook niet te underdressed. De jurkjes waar ik uit kan kiezen hebben een nette lengte, wel boven de knie, en allen geen decollete, hoog gesloten dus.

Ik zou er dan een vestje/jasje over dragen en misschien is het binnen wel warm genoeg.

Maar omdat het fris en guur weer is (ook al is het zomer) is het dan niet raar om blote benen te hebben?
Alle reacties Link kopieren
Het is een diplomauitreiking van HBO. Hoe officieel het is, weet ik niet. Het is op een locatie (dus niet op school). De directeur doet een woordje en dan moet je in groepjes je diploma in ontvangst nemen. Dat is het. Ik hoef zelf niet te spreken.
Dan vind ik het wel kunnen blote benen.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat blote benen dan wel kan.
Alle reacties Link kopieren
moeten ze niet paars uitslaan van de kou! dat vloekt bij mijn jurk!
Alle reacties Link kopieren
Kan wel ja. Of je koopt een zwarte of grijze panty, vind ik iig veel mooier dan huidkleurig.
Zwart of grijs met zomerjurkje kan niet. Ja op de catwalk ja.
Krijg je dan geen toga enzo? Of is dat niet op het HBO?
Of je Googlet even op toga
Alle reacties Link kopieren
Nee, volgens mij niet. Tenminste, dat heb ik nog nooit gezien bij HBO. Bij een WO uitreiking waar ik een keer was kregen ze dat ook niet. In Amerika in films altijd wel.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op de universiteit mogen alleen de hoogleraren en professoren een toga aan bij promoties, oraties en andere officiele gebeurtenissen.



Daar is zelfs een "gewoon" Masterdiploma niet bijzonder genoeg om als toga-gelegenheid te gelden. (terwijl ik dat al best bijzonder vind..)
Alle reacties Link kopieren
Uit eigen ervaring, bij een hbo uitreiking kunnen blote benen best, zou wel een jurkje aan doen wat tot de knie komt of net er boven.. Ook van boven bloot zou ik dan niet doen. Leuk blazertje is wat netter.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd!



Het rottige aan diploma-uitreikingen is dat het vaak zo onduidelijk is wat kan en wat niet. Ik had speciaal een jurk gezocht voor de twee keer dat ik een diploma kreeg en ik zat tussen mensen in spijkerbroek. Tja. Maar laatst was ik bij een uitreiking van iemand anders en toen droegen alle meisjes jurkjes, dus trek er vooral eentje aan als je je daar goed in voelt. En met een jasje zal het warm genoeg zijn. Ik zou zelf een dunne panty kopen, dan zit je in ieder geval niet met kippenvel op je benen. Maar je loopt niet voor schut zonder panty, ik moet er alleen niet aan denken met dit weer omdat ik een koukleum ben.
Alle reacties Link kopieren
quote:saracenen schreef op 10 juli 2012 @ 19:25:

Krijg je dan geen toga enzo? Of is dat niet op het HBO?Jij kijkt te veel films!
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Liquorice schreef op 10 juli 2012 @ 20:03:

Gefeliciteerd!



Het rottige aan diploma-uitreikingen is dat het vaak zo onduidelijk is wat kan en wat niet.



Dat was bij onze uitreiking inderdaad ook zo. Wij hadden voor de examenuitslag al een groot gala op een kasteel, dus een mooie donkerblauwe met zilveren jurk van mn moeder gekregen. Ben nogal romantisch aangelegd, dus heb mn hele examenjaar zitten toeleven naar het gala.

Een paar weken later was de diplomauitreiking op school, maar wel met een rode loper waarover je tussen de mensen door liep terwijl je aangekondigd werd, met zo'n hollywood lichtkanon-schijnwerper op je. Dus wel bijzonder. Maar ook daar zag ik mensen in spijkerbroek, mensen in korte jurkjes en mensen die nogmaals in gala waren gekomen. Ik heb zelf lekker nog een keer mn jurk aangedaan. Ik voelde me er schitterend in, het was mijn feestje (tenminste "mijn" twee minuten dan) en hoe vaak zou ik nou nog de gelegenheid krijgen om die jurk nogmaals te dragen?



(wist ik veel dat ze in veel studentenflats ook vaak jaarlijks kerstdiner in gala doen.. in ieder geval de jurk nog iets vaker aangehad dan gedacht)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven