Mode & Beauty alle pijlers

Donkerblauwe jurk :)

21-08-2016 18:25 28 berichten
Ik heb over een tijdje een bruiloft, en ik en opzich al wel een jurk en schoenen die ik aan wil doen. Ik loop alleen een beetje vast op wat ik op de jurk moet dragen en ik lees hier altijd hele goede adviezen. Dus ik hoopte dat iemand hier een goede tip heeft.



De jurk die ik heb is donkerblauw, zonder mouwtjes met een hoge halslijn en getailleerd. Met een kleine drapering op mijn heup en is tot net boven mijn knie. Mijn eerste gedachte was een colbertje, maar zwart vind ik niet zo feestelijk. En wit wil ik niet aan op een bruiloft.. En toen liep ik al vast, want ik ben niet zo thuis in de nettere kleding.
Alle reacties Link kopieren
Toevallig heeft een vriendin van mij ook een bruiloft binnenkort, en draagt ook een donker blauwe ogen jurk.

Wij zijn advies gaan vragen in een winkel, en kregen een hele leuke licht roze colbert/jasje als advies (beetje crème achtig)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op een donkerblauwe jurk ooit een zilverkleurige bolero gedragen en zilverkleurige pumps.
Zilver klinkt opzich wel leuk, zou ook staan bij de schoenen die ik heb.



Lichtroze tinten daar ben ik vaak niet zo'n fan van, vind dat mijn gezicht er snel flets bij wordt.
Alle reacties Link kopieren
Een ander topic mbt donkerblauw jurkje: klik hier



Ander model jurkje maar wel veel combinatietips. Misschien doe je nog een idee op.
Alle reacties Link kopieren
Een mooie stola. Je gaat toch een mooie jurk niet aandoen dat er een goedkoop jasje overheen wordt gegooid?



Een "colbert" (zoals veel vrouwen het graag noemen), is een mannenjasje, genoemd naar... Monsieur Colbert, die dit kledingstuk lanceerde. Dus dat lijkt me al helemaal geen kledingstuk voor over een chique jurk. En zelfs een mantelpakjasje lijkt me de verkeerde keuze. Een chique jurk verdient een chique afwerking, dus een stola, of hooguit een bolero. Maar geen "colbert" -achtig jasje dat meer bij zakelijke omgevingen past.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
waarom moet je er wat overheen aan? Ga je de hele dag buiten staan?
quote:Dragisa schreef op 21 augustus 2016 @ 18:39:

waarom moet je er wat overheen aan? Ga je de hele dag buiten staan?Niet de hele dag, maar ik heb het snel koud, en het heeft helemaal geen mouwtjes. Ik wil niet meteen m'n jas aan moeten doen als ik het fris vind.
Blauw met zwart vind ikzelf geen mooie combi.



Blauw is een mooie kleur. Nude, zilver, camel, roze, geel.........
Alle reacties Link kopieren
Even een flashback... weet nog dat bij mijn moeder, mijn tantes, oma's en oudtantes bij dergelijke gelegenheden de bontstola's uit de kast kwamen.... nerts, nutria, zilvervos, roodvos, enz. Gevoerd met zijde en satijn. En die sloegen ze dan om als het frisser werd, of die hingen losjes over de schouder als het even niet koud was... Toen "kon" bont nog, maar wel tientallen keren chiquer dan een colbertjasje...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Nep-bont is ook een optie.



Maar of dat met ons weerbeeld de komende periode matcht.
Daar komt ze weer met die ene poncho. Only heeft er een paar met blauw er in en die vind ik heel mooi.

Ik koop die niet, want ik ben niet het type om zoiets te dragen. Of eigenlijk heb ik niet de kleding die erbij past.

Misschien ben ik ook te smal voor de één maat. Is van een transparante stof die staat in twee uitvoeringen bij Wehkamp.

Soms zie ik ook bruiloftsgasten die een soort van stola om hebben van een meer luxe stof. Dan vind ik persoonlijk een poncho, kimono model leuker. Het moet je wel staan en bij je passen om een feestelijke uitstraling te krijgen.

Een stola of sjaal zou ook kunnen, maar dat luistert wel nauw. Het is moeilijk om een mooie te vinden die precies bij de jurk past, vind ik.



Maar ik werd afgeleid door een leuke sweater van Sissi-boy. Die ga ik even plakken in een andere topic.

Succes met zoeken. (Zo meteen komen Noushi en friends wel langs.



E D I T : Dit is een heel ander voorbeeld van Esprit maar wel in blauw. Zonder franjes of andere. Dat vind ik wel een punt. Maar het gewicht van de franjes heeft wel invloed op hoe de stof hangt. (Ik had er bijna een gekocht met veel blauw er in, maar de pikzwarte franjes hebben me laten besluiten om het niet te doen.

Zandkleurig zou ook mooi passen en een totaal ander model. Dit is een kimono.

Een jacket van DiDi. Wit kan ook in andere vorm. Nogmaals. Het moet er maar bij passen.

Zo'n transparante blouse vind ik persoonlijk ook leuk, maar luistert nauw of het staat. Ik wil hier even een voorbeeld van een transparante blouse geven die ook als jacket gedragen zou kunnen worden op een jurk, maar ik heb wel meer aparte ideeën. Is erg veel zoekwerk zoiets om een passende te vinden. Zowel model als kleuren.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een mooie sjaal doen, pashmina-achtig, met blauw erin.
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 augustus 2016 @ 18:37:

Een mooie stola. Je gaat toch een mooie jurk niet aandoen dat er een goedkoop jasje overheen wordt gegooid?



Een "colbert" (zoals veel vrouwen het graag noemen), is een mannenjasje, genoemd naar... Monsieur Colbert, die dit kledingstuk lanceerde. Dus dat lijkt me al helemaal geen kledingstuk voor over een chique jurk. En zelfs een mantelpakjasje lijkt me de verkeerde keuze. Een chique jurk verdient een chique afwerking, dus een stola, of hooguit een bolero. Maar geen "colbert" -achtig jasje dat meer bij zakelijke omgevingen past.He-le-maal mee eens. Een 'colbertje' is voor kantoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 21 augustus 2016 @ 18:54:

Ik zou een mooie sjaal doen, pashmina-achtig, met blauw erin.

Ja, een mooie brede chique shawl.

Kun je omslaan of wegleggen
Alle reacties Link kopieren


vestje is misschien niet netjes genoeg, maar meer voor het idee van de kleur.
Een shawl klinkt opzich wel mooi. Meer zo'n poncho idee vind ik ook wel leuk.



Ik heb alleen het gevoel dat ik al snel in loshangende stofjes verdwijn. Maar dat is misschien omdat ik nog niet zo aan mijn nieuwe maat gewend ben, ik ben nogal veel afgevallen.



Ik ga even wat webshops afstruinen met de dingen die hier gezegd zijn in mijn achterhoofd.
Een transparante poncho vind ik het leukst bij vrouwen met een wat voller figuur.

En.... als je haar maar goed zit. Met een luxe kapsel staat alles opeens veel mooier.
Een contrasterende omslagdoek, iets als dit. Tenzij de stof van je jurk al een ingeweven structuur heeft?



(Geen plaatjesplakrechten)
Ik ben 1'75 en heb nu maat 36.



Ik droeg vroeger vaak zulke modellen, maar nu vind ik het zo moeilijk. Die rode van hierboven vind ik opzich wel mooi, alleen niet waar hij stopt op de rug. Ik ben moeilijk. Misschien moet ik van de week maar gewoon even met die jurk aan de stad in gaan. Ik ben nu aan het kijken maar mijn ogen vallen nu op dingen die niet echt bruiloft achtig zijn. Ik ben het niet gewend me netjes te kleden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet van dat hele sjieke met kant en zo en dat hoeft ook niet.

Ik zou voor een wat dikkere pashmina gaan met iets van glans erin.

Zelf houd ik helemaal niet van bolero's en jasjes maar ik heb ladingen grote sjaals. Daar kun je alle kanten mee op.
Zou zoiets kunnen? Of sla ik nu heel erg de plank mis.



http://m.zara.com/nl/nl/d ... lans-c271013p3739086.html
De kleur kan prima, maar is het niet een beetje erg fris?
Alle reacties Link kopieren
quote:pejeka schreef op 21 augustus 2016 @ 18:49:

Even een flashback... weet nog dat bij mijn moeder, mijn tantes, oma's en oudtantes bij dergelijke gelegenheden de bontstola's uit de kast kwamen.... nerts, nutria, zilvervos, roodvos, enz. Gevoerd met zijde en satijn. En die sloegen ze dan om als het frisser werd, of die hingen losjes over de schouder als het even niet koud was... Toen "kon" bont nog, maar wel tientallen keren chiquer dan een colbertjasje...

Inderdaad heel chic die 4 pootjes die zich afzetten tegen je borsten.

"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Gisteren ben ik even de stad in geweest.. Niks gevonden. Vandaag weer.. Bedacht dat het ook best een ander jurkje met mouwtjes mocht zijn, mocht ik iets tegen komen voor max 40 euro (ik weet dat dat niet veel geld is). Ook niet gelukt. Hele internet afgestruind, niks gevonden. Zegt lief "en als je niet teveel op je budget let". Weer rondgekeken op internet. Maar ik weet het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven