Mode & Beauty alle pijlers

Dun haar dat afbreekt; welke producten kan ik gebruiken?

19-12-2014 11:36 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb haar dat steeds dunner wordt, met onderaan stukjes haar die ik er gewoon vanaf kan trekken. Daarbij heb ik best snel klitten en moet ik altijd mijn haarborstel meenemen.

Zo vervelend vind ik dit, vroeger had ik juist mooi haar en kreeg er altijd veel complimenten over.



Het komt vooral door het blond verven. Dit doe ik iedere 4/5 maanden ongeveer, pas als de uitgroei te zichtbaar wordt en neem ik niet de punten mee.



Ik kreeg van mijn kapper te horen dat ik mijn haar mogelijk niet goed verzorg, en dat ik producten met chemicalien gebruik wat niet goed is voor mijn haar. Momenteel gebruik ik alleen John Frieda shampoo en leave in conditioner van L'oreal, eens in de 2 dagen. Soms ook wat l'oreal haarolie voor de punten.



Ik heb nu een mooie lengte en wil er niet telkens een stuk van af laten knippen. Wat zijn jullie tips voor mijn type haar? Producten die ik kan gebruiken, behandelingen? Ik ben bereid om geld te investeren in goede producten maar heb geen idee welke merken ook echt goed zijn. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Stoppen met verven
Alle reacties Link kopieren
Een grove kam voor als je haar nat is.



Een borstel met zwijnenhaar oid ( deze zijn beter voor dun haar, gewone borstels trekken je haren eruit) deze is om je droge haar mee te borstelen.



En shampoo zonder siliconen en andere troep wil ook helpen, of alleen wassen met conditioner...
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
quote:roan2013 schreef op 19 december 2014 @ 11:52:

of alleen wassen met conditioner...Wordt het dan niet te vet? Als ikzelf per ongeluk wat te veel conditioner op mijn lengtes heb gedaan, voel ik al meteen het verschil (en ik heb ook dun haar, maar wel veel).
Alle reacties Link kopieren
Nee, je moet het wel op een bepaalde manier wassen. Het kan wel wat 'zwaarder' worden.

Als je t ff google't kom je de uitleg tegen.
Just because I rock, doesn't mean I'm made of stone.
Alle reacties Link kopieren
Beste Floral,



Ik denk dat je beter vitaminepeperraten kunt gebruiken om je haar sterker te maken.

Veel succes



Lissa Bots
ik zeg doen!
Alle reacties Link kopieren
Lissa, ik geloof niet zo in vitaminepillen en ik eet heel gezond (veel groente/fruit) dus ik denk zelf niet dat het aan mijn voeding ligt..
Ik heb ooit eens gehoord dat de lengte van je haar persoonlijk is, bij de één kan het haar makkelijk sterk en gezond de lengte krijgen tot onderaan de rug en zelfs langer en bij een ander komt het niet verder dan iets over de schouder. Alles wat langer wordt in de punten broos, splijt en breekt dan ook af en het groeit ook niet tegelijk meer zo lang.

Zou het zoiets kunnen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Je noemt zelf de reden al, dus waarom nog advies vragen?

Verf het eens een tijd niet, zo tot kerst 2015 ongeveer, en kijk hoe het er dan uit ziet
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 19 december 2014 @ 13:39:

Je noemt zelf de reden al, dus waarom nog advies vragen?

Verf het eens een tijd niet, zo tot kerst 2015 ongeveer, en kijk hoe het er dan uit zietJa, verven en bleken idd. staken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Keausje schreef op 19 december 2014 @ 13:38:

Ik heb ooit eens gehoord dat de lengte van je haar persoonlijk is, bij de één kan het haar makkelijk sterk en gezond de lengte krijgen tot onderaan de rug en zelfs langer en bij een ander komt het niet verder dan iets over de schouder. Alles wat langer wordt in de punten broos, splijt en breekt dan ook af en het groeit ook niet tegelijk meer zo lang.

Zou het zoiets kunnen zijn?Natuurlijk wel dikke pech als je je haar graag wil laten groeien.
Alle reacties Link kopieren
Waarom blondeer je je haren?
Alle reacties Link kopieren
EDIT: ik lees dat je al een serum gebruikt (is dit hetzelfde zoals haarolie?), maar hoe vaak gebruik je die? Ikzelf meestal elke avond voor het slapengaan.

Eén maal per week een masker is ook altijd goed voor het haar en punten. Ik gebruik zelf Ultra Doux met vanille en papaya, is volgens de verpakking speciaal voor lang haar met fragiele punten. Goed in de lengtes/punten masseren is ook belangrijk! Er staat dat je het er maar drie minuten moet oplaten en dat kan voldoende zijn (hangt misschien van je haartype af), maar als je het nog méér wil voeden ga je best voor het dubbele, of natuurlijk nog langer (maar dat vind ikzelf maar onhandig).



Maar sowieso is blond kleuren inderdaad funest voor het haar.
Een satijnen sloop om je kussen en als je haar schouderlengte heeft geen spijkerjas dragen schijnt ook te helpen om gespleten/broze punten tegen te gaan. Maar zelf denk ik dat de schaar de beste oplossing is en niet meer verven/bleken.
Alle reacties Link kopieren
-
Gezonder kan je het niet meer maken; maar er bestaan beslist producten die de beschadigde plekken (waar de schubben weg zijn en de binnenkant bloot ligt) kunnen bedekken met een laagje, als een soort stopverf, zodat ze langer meegaan.



Het is een belangrijk, algemeen toegevoegd ingrediënt in haarconditioners (dimethicone).
Haren die verzwakt zijn hebben nog maar een klein zetje nodig om af te breken. Soms is kammen genoeg omdat de kam frictie veroorzaakt en dan breken ze op hun zwakste plek af.



Verder: uitdrogen, zon, een hete föhn, borstelen, elastiekjes. Normaal kan je haar daar goed tegen, maar als er al teveel chemie op los is gelaten (permanent, verven, bleken) dan wacht de haar alleen nog maar op zijn laatste genadeslag en die moet dus uitgesteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Helaas, ook haren ondergaan een verouderingsproces.

En door de blondering ook nog een slijtageproces.



Wat Keausje zegt klopt naar mijn ervaring ook. Ik heb van mezelf vrij poreus haar dus een mooie lengte ver over de schouders zit er gewoon niet in. Alles wat over mijn schouders groeit veranderd in een zielig, dun, vlassig staartje.
Alle reacties Link kopieren
X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven