Mode & Beauty alle pijlers

Eczeem in gezicht, wat helpt?

07-12-2007 14:20 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, het is weer zo ver.Ik heb weer regelmatig eczeem in mijn gezicht, bij mijn ogen en op mijn kin. Niks van de zalfjes helpt wat ik tot nu toe heb gekregen van de ha. Heb er jaren geen last van gehad en nu begint het weer. Gebruik nu al eucerin oor het gezicht maar merk nog geen resultaat. Ik ben benieuwd of meer van jullie dit hebben en wat er eventueel voor kan helpen. Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Probeer eens de-make up watjes in de yoghurt te dopen en dan op je ogen te leggen. Hielp bij mij!
Alle reacties Link kopieren
Ok kroko, zal ik dat eens proberen, hoe vaak per dag moet je dat doen dan?
Alle reacties Link kopieren
Ik deed het 's avonds terwijl ik in bad lag. Heb er in mijn pubertijd heel veel last van gehad. Leek af en toe net een panda beer. Ik was imuun voor zalfjes geworden. Ging dus in bad met zeezout, sliep met plastic zakjes tegen het jeuken en deed yoghurt op mijn ogen. Tegenwoordig is het minder gelukkig. Succes er mee
Ik heb zelf eczeemplekjes op mijn oogleden gehad. Ik gebruikte aloe vera en het ging helemaal weg.
Heb je je al eens door laten sturen naar een dermatoloog? Lijkt me wel de moeite waard voordat je aan het zelfdokteren gaat :) Er zijn zoveel soorten exceem, straks maak je meer kapot dan dat je goed doet.
Alle reacties Link kopieren
mijn zoontje had altijd flinke eczeem in het gezicht, ik kreeg van de dokter Fucidincreme en dat hielp goed. Heeeeel dun opsmeren. En dat dagelijks 1x totdat het weg is. Het is een witte tube met rode streepjes erop.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik ben al eens bij een huidarts geweest een aantal jaar geleden. Testen enzo gehad, maar nergens allergisch voor. Opeens weer weg gegaan. Maar nu een paar jaar later begint het weer.. balen. Bij mijn oog is het rood, zo'n branderig gevoel. Heb wel fucitalmic ooggel nu. Maar het branderige gevoel is vandaag iets minder gelukkig maar ik zie er niet uit zo.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoi



Kijk eens op www.lush.nl daar kun je dreamcreme bestellen. Via het forum lees ik goede berichten van meiden met exzeem die zweren bij deze creme!



Hoop voor je dat het wat voor je is.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Weleda creme, te koop bij een 'gezondheidswinkel' (zo`n winkel waar ze glute-vrije etenswaren en allerlei andere natuurlijke producten verkopen) of een sjiekere drogisterij. Ik kende iemand die ook last van exceem in zijn gezich had, met deze creme kreeg diegene een zachte egale huid!!!! Ik denk dat het de iriscreme was... maar het zou ook de rose kunnen zijn. Of ze werken er allebei voor.. Dat kan ik je helaas niet vertellen, misschien kunnen ze je dat in de winkel wel vertellen. Oja, bij weleda producten is het onmogelijk dat er een allergische reactie optreedt. Een tube kost zo`n 8 euro.
Alle reacties Link kopieren
heb weleens gehoord dat en aloe vera helpt (gebruik ik zelf voor koortslip en dat werkt ook)



En sheabutter ongeraffineerd helpt tegen heel veel kwaaltjes, wat ik van de dokters cremetjes vind is dat het allemaal zo chemisch is en ook weer slecht voor de huid.



Ik heb een goed (slecht) voorbeeld wat dat betreft aan mijn moeder, die heeft van die hormonale crèmes gebruikt en haar huid is dun geworden en verpest en nog gevoeliger dan ie al was. ik zou proberen iets op natuurbasis te verkrijgen.



Of ga eens naar een orthomoleculaire arts.
Alle reacties Link kopieren
Heb zelf een probleemhuidje, rocacea en ook eczeem klachten.



De iris creme van weleda, bracht mij alleen maar allergische reacties, wat bij mij wel welkt is: Zarga creme hydraterend(tuinen of gezondheidswinkel)



Verders calendula zalf vsm.



Heb ook veel hydrocortison creme's gebruikt, werkt goed, maar je huid word er dun van en dat herstelt niet ! mijn huid is daar dus ook goed door verziekt, heb het ook niet zo op dokterscreme's zijn vaak agressief.



Maar dat het nu opleeft...heb je iets gegeten waar je allergische op reageert ?? als ik te veel paprika eet of tomaten, kan ik dat de volgende dag meteen zien bij mijn mond, allemaal uitslag.



Succes is een rot kwaal.
Alle reacties Link kopieren
Ow en eucerin creme werkt bij mij ook niet, kreeg ik ook irritatie door.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb na jaren ook eindelijk iets gevonden wat wel helpt tegen de eczeem in mijn gezicht: Elocom vette creme. Het is een hormoonzalf dus je moet het heel dun smeren en ook niet elke dag maar bij mij helpt het super goed (het is ook het enige dat uberhaupt werkt...) Verder is veel smeren met Lanette Creme of Vaseline (zonder parfum) ook heel belangrijk zodat het niet zo droog is. Elocom en Lanette creme zijn verkrijgbaar via je huisarts. Heel veel succes!



Heeft er trouwens iemand ervaring met het gebruik van een lichtere pil (dan microcynon30) zodat je minder eczeem hebt? Ik heb het idee dat het tegen het eind van m'n menstruatie veel minder/bijna weg is en als ik dan weer begin wordt het binnen een paar dagen weer heel erg...
Alle reacties Link kopieren
Hallo, bedankt voor alle tips. het is nu gelukkig wat minder. Heb er de 8 hour creme op gesmeerd van elizabeth arden, en op mijn ogen fucithalmic. Verder gebruik ik de wasgel van eucerin en 5% urea creme van eucerin. En heb me al 2 dagen niet opgemaakt. Misschien ligt het er ook wel aan dat ik gestopt ben met de pil, lijkt wel of het nu allemaal terug komt of erger word.

Ik las hier dat dreamcream van lush wel eens zou helpen, maar kun je dat ook op je gezicht smeren? Ik zal eens kijken wat sommigen van jullie hier als tip hebben gegeven, en dan kijken wat ik eens zal proberen. Ik vind het ook sonde om nu weer alllemaal nieuwe gezichtcremes en reiniger te kopen. maar alvast bedankt voor jullie reacties
Alle reacties Link kopieren
roos,



Ik heb ook jaren exceem gehad in mijn gezicht. Bij mijn ogen heel erg en rondom mijn lippen en op mijn kin. Ik heb echt alles geprobeerd, van Aloe Vera tot Weleda/Zarqua, Euherin etc etc , van hormoonzalven tot Lush. Uiteindelijk heb ik exceptional soothing creme van Clinique gekocht en prompt ging alle exceem weg :cheers:



Ik gebruik nu alles van Clinique (3 stappenplan, dag en nachtcreme, oogcreme, make-up etc) en ik heb nergens last meer van :cheer:



Wat ik vooral erg prettig vond was dat ik de garantie kreeg dat als mijn exceem erger zou worden ik al mijn geld terug zou krijgen van Clinique



Het kost wat, maar voor mij is dat het waard gebleken!



Groetjes

Berteke
Alle reacties Link kopieren
Zulke dingen zijn altijd lastig want zoals je al leest werkt iets voor de één en voor de ander weer niet! Ik heb geen eczeem maar krijg snel allergische reacties in mijn gezicht. Resultaat is misschien wel met eczeem achtig resultaat te vergelijken. Ik had plekken op m'n gezicht (altijd op dezelfde plek) die rood, droog en schilferig waren. Ook mijn oogleden waren rood gezwollen. De dokter zei dat je waarschijnlijk een allergische reactie was en ik voorlopig niks op m'n huid mocht smeren alleen vaseline en dan als het over was voorzichtig elke keer weer iets gaan gebruiken. Er lastig allemaal want als ik dan eindelijk iets gevonden had waar ik tegen kon was het er opeens niet meer of vervangen door een vernieuwd product waar ik weer uitslag van kreeg!



Uiteindelijk heb ik besloten natuurlijke producten te gaan gebruiken en ik heb nu nergens last meer van! Ook gebruik ik minerale make up en daar ben ik zo blij mee!!! Eindelijk weer lekker tutten zonder dikke ogen of rode vlekken! Je kunt dit alles vrij simpel houden en daarmee redelijk goedkoop! Je moet wel alles vervangen en eventueel ook alles van je partner. Ik zat namelijk zo weer onder de plekken door een scheerproduct van m'n man of bodylotion of handcreme van mezelf!! Misschien dat dit bij jou ook werkt! Je kunt vrij simpel beginnen met rozenwater als gezichts lotion en een basisolie als dagverzorging. Mocht het werken kan je het steeds een stapje verder uitbereiden!

Diverse merken hebben ook proefjes! Zo kan je via de website van lavere een proef pakketje aanvragen (even mailen)



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor al jullie reacties meiden, poeh moeilijk wat ik nu moet proberen. Mijn huid is inmiddels weer bekomen.. Maar ben net naar de DA geweest en heb vanalles van Weleda, roza aangeschaft. Was even duur.. dag en nachtcreme, oogcreme, en de gezichtsolie en rozenwater. Hopelijk is het fijn voor mijn huid, want ik wil niet zoveel blijven kopen.. :-p
Alle reacties Link kopieren
HappyS schreef op 11 december 2007 @ 16:25:

Zulke dingen zijn altijd lastig want zoals je al leest werkt iets voor de één en voor de ander weer niet! Ik heb geen eczeem maar krijg snel allergische reacties in mijn gezicht. Resultaat is misschien wel met eczeem achtig resultaat te vergelijken. Ik had plekken op m'n gezicht (altijd op dezelfde plek) die rood, droog en schilferig waren. Ook mijn oogleden waren rood gezwollen. De dokter zei dat je waarschijnlijk een allergische reactie was en ik voorlopig niks op m'n huid mocht smeren alleen vaseline en dan als het over was voorzichtig elke keer weer iets gaan gebruiken. Er lastig allemaal want als ik dan eindelijk iets gevonden had waar ik tegen kon was het er opeens niet meer of vervangen door een vernieuwd product waar ik weer uitslag van kreeg!



Uiteindelijk heb ik besloten natuurlijke producten te gaan gebruiken en ik heb nu nergens last meer van! Ook gebruik ik minerale make up en daar ben ik zo blij mee!!! Eindelijk weer lekker tutten zonder dikke ogen of rode vlekken! Je kunt dit alles vrij simpel houden en daarmee redelijk goedkoop! Je moet wel alles vervangen en eventueel ook alles van je partner. Ik zat namelijk zo weer onder de plekken door een scheerproduct van m'n man of bodylotion of handcreme van mezelf!! Misschien dat dit bij jou ook werkt! Je kunt vrij simpel beginnen met rozenwater als gezichts lotion en een basisolie als dagverzorging. Mocht het werken kan je het steeds een stapje verder uitbereiden!

Diverse merken hebben ook proefjes! Zo kan je via de website van lavere een proef pakketje aanvragen (even mailen)



Succes!
Even een vraagje, wat is minerale make up? Een merk? Of welke make up is dit dan?
Alle reacties Link kopieren
minerale make up is de naam voor make up die gemaakt is van mineralen. Foundation is in poeder vorm en bevat meestal mica, titanium dioxide en zink oxide en soms koalin (klei, vind ik zelf niks) en kleuroxides. Ook heb je oogschaduw (nat ook als eyeliner te gebruiken), blush en bronzer. De foundation bevat door de titanium dioxide en zink oxide ook een spf van ongeveer 15!

Er zijn diverse merken. Er is hier een topic over, de ideale foundation deel 3, waar diverse links in staan en ook een NL forum http://www.lushiousbeautytalk.nl/. Hier staat onder minerale make up FAQ een topic How to met wat info hoe alles werkt en er staan diverse bedrijven. De meeste zijn amerikaans. Mijn favo is Lumiere (www.lumierecosmetics.com) en voor oogschaduwproefjes pureluxe (www.pureluxecosmetics.com) en de foundation van everyday minerals (www.everydayminerals.com) is ook goed en goedkoop (ze hebben een proefsetjes voor $5.25 incl verzenden).



Voor mij is dit echt perfekt omdat ik alles kan gebruiken wat ik wil zonder ook maar 1 allergische reactie! Ik gebruik graag eyeliner maar kreeg zulke dikke ogen van haast ieder merk, werd ik zo zat! En nu heb ik nergens last meer van! En kan ik meer kleurtjes dan ooit gebruiken! Foundation hetzelfde verhaal en ook daar heb ik geen problemen meer mee. Ik ben er super blij mee!



De producten van het merk bare escentuals bevatten trouwens veelal bismuth oxichloride. Hier reageert niet iedereen goed op. Dacht dat zelfs 75% van de vrouwen hiervan irritaties/reacties kreeg!
Alle reacties Link kopieren
Een allergie bouw je langzaam op. Dat de allergietest een paar jaar geleden niks uitwees hoeft niet te betekenen dat je nu nergens allergisch voor bent. Misschien is het toch de moeite om je weer eens door te laten verwijzen. Er zijn ook constant veranderingen in medicijnen, dat de dermatoloog je misschien nu wel iets kan geven dat helpt.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
HappyS schreef op 12 december 2007 @ 14:06:

minerale make up is de naam voor make up die gemaakt is van minerale. Foundation is in poeder vorm en bevat meestal mica, titanium dioxide en zink
Voor zink kan je ook allergisch zijn of worden (als je allergisch bent aangelegd kan je door veelvuldig gebruik van zink een allergie ontwikkelen.) Let daar dus wel op... Mineralen zijn niet per definitie beter voor mensen met een allergie.
Alle reacties Link kopieren
klopt ring1981! Ik lees zelf ook altijd even de ingredienten lijst door! Ik gebruik geen koalin (droogt m'n huid uit), bismuth oxychloride, zea mays/cornstarch en met siliconen gecoate mica's. Er schijnen ook mensen slechter tegen mica te kunnen dus er zijn ook mica vrije oogschaduws en foundations te krijgen.



Voor mij is dit echt een uitkomst geweest vandaar dat ik het aanraad! Het is naar mijn idee zowieso beter dan andere cosmetica, waar trouwens ook mineralen in worden verwerkt alleen met andere toevoegingen! Iedereen reageert overal anders op maar het is het proberen waard!



Dat zink oxide een probleem geeft heb ik nog niet eerder gelezen of gehoord. Het heeft toch juist een kalmerende en verzachtende werking? het wordt ook gebruikt bij verzorging voor de geirriteerde, acne of rosacea huid.
Alle reacties Link kopieren
ik gebruik ook hormoonzalf van de dokter: triamcinolon.

Ik hoop dat het snel over is!
Alle reacties Link kopieren
Nog iets om uit te proberen:



Olijfolie!!!



Mijn man had hele zware eczeem, met zware hormoon zalven etc.

We hebben zijn hele lijf 1 week ingesmeerd met olijfolie......

en over.......wie weet helpt het bij jou ook ;-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven