Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

29-12-2011 18:57 697 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik koop best veel kleding vind ik zelf een aantal dingen staan vervolgens verloren in de kast zoals die naaldhaken doodzonde .Verder ook jurkjes die ik vervolgens niet aantrek om de een andren reden, nu heb ik vandaag gelezen over het proyect free fachion een jaar lang niet winkelen zodat je creatiever word en niet voor elk feestje naar de winkel voor iets nieuws .Ik ga dit dus proberen een jaar lang niet winkelen voor kleding ben zeer benieuwdt, Zijn er mensen die dit ook gaan doen of mij een hart onder de riem willen steken haha zodat het een mischion posibole word invp een mischion inposibile





ps ik heb moeite met schrijven

en ja daar krijg ik hulp voor
Ik zag het ook net op tv ja!



Maar no way dat ik mee ga doen, ik weet nou al dat ik dat niet vol ga houden.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Als je best veel kleding koopt en dus een overvolle kast met kleding hebt met voldoende van alles, zowel net als sportief lijkt me het eigenlijk niet zo lastig, een jaar lang geen kleding kopen. Moet je er alleen een beetje zuinig op zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga juist zodra ik bevallen ben en weer op gewicht ben los!!!!!! heb de afgelopen jaren weinig gekocht en zit nu echt met zo'n restje waarvan het ene shirtje niet meer lekker zit, broek te strak etc etc. Maar vind het kna als je het vol houdt.
Alle reacties Link kopieren
En al je het ook als gewoonte, vermaak en ter ontspanning doet: misschien een andere hobby zoeken voor op de koopzondag, zaterdag of koopavond.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het wel makkelijk volhouden maar waarvoor zou je dat doen? Kan je iets winnen? Het valt toch niet te controleren of doe je het gewoon voor jezelf?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Succes! ik zou het nu kunnen, bij de gedachte alleen al word ik gek. Maar respect als het je lukt.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
mag ik meedoen met terugwerkende kracht. Heb afgelopen jaar bijna geen kleding gekocht
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niet lukken. Ik koop niet veel, maar een jaar lang niets...Ik vind het best een goed idee. Zeker voor mensen die vaak miskopen doen. Maar voorlopig kom ik niet verder dan een experiment uit de Elle: 30 dagen lang elke dag een andere outfit creeeren met wat er in je kast hangt zonder te lenen of te kopen. Vind ik voorlopig al lastig genoeg...
Alle reacties Link kopieren
Ik ga nu wel minder kopen, want ik kan het niet kwijt.

Kasten puilen uit, vloer vol me schoenen...



Al heb ik sinds de zomer al minder gekocht en sowieso z.v.m. in de afprijzing en wat ECHT nodig/handig is en niet voor een leuke avond..
Alle reacties Link kopieren
haha ja na ja ik doe het voor mezelf omdat ik vind dat ik bewuster moet nadenken over kleding aankopen omdat ik dus vaak een miskoop heb en ik maar eigelijk hooguit 50 euro per maand aan kleding kan besteden en ik net kleding kast opgeruimd heb en ook like 5 spijkerbroeken heb en volgens mij 4 jurkjes die ik nooit aanheb dus als ik een jaar geen kleding koop kan een keer iets duurs kopen ach het lijkt mij een uitdaging dat vooral
Alle reacties Link kopieren
Ik doe met je mee.....even getwijfeld maar het is gunstig voor milieu en mijn portemonnee dus waarom niet, ik ga het zelfs proberen voor mijn kinderen (4 en 2 jaar) omdat ik het echt een slechte eigenschap vind van mezelf dat ik zoveel waarde hecht aan kleding. Ik heb nu ook net nieuwe schoenen dus ik kom een heel eind! En hoe ga jij het aanpakken diva?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 2,5 jaar amper kleren gekocht. Creatief word ik er niet echt van, wel een beetje verdrietig.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou willen dat ik dat kon, wat ik op jaarbasis aan kleding uitgeef koop jemet gemak een leuke auto voor. En, ook ik denk soms, waarom koop ik dat allemaal...Ik word vrolijk van winkelen, als ik een rotdag heb, vorlijkt dat me weer op..eigenlijk wel triest
Alle reacties Link kopieren
quote:Ksenija schreef op 29 december 2011 @ 19:10:

Ik ga nu wel minder kopen, want ik kan het niet kwijt.

Kasten puilen uit, vloer vol me schoenen...



Al heb ik sinds de zomer al minder gekocht en sowieso z.v.m. in de afprijzing en wat ECHT nodig/handig is en niet voor een leuke avond..ik geef tegenwoordig meteen iets weg al sik iets nieuws heb gekocht, maar t is idd altijd proppen en teveel spullen, eigenlijk best zinloos..als ik bedenk dat ik ook nog drie dagen per week bedrijfskleding draag
Alle reacties Link kopieren
quote:cestla4 schreef op 29 december 2011 @ 19:15:

Ik doe met je mee.....even getwijfeld maar het is gunstig voor milieu en mijn portemonnee dus waarom niet, ik ga het zelfs proberen voor mijn kinderen (4 en 2 jaar) omdat ik het echt een slechte eigenschap vind van mezelf dat ik zoveel waarde hecht aan kleding. Ik heb nu ook net nieuwe schoenen dus ik kom een heel eind! En hoe ga jij het aanpakken diva?



oke lijkt me wel iets lastiger met de kindren of valt dit mee?

ik heb vandaag mijn laaste besteling bij h en m gedaan 4 truiten 1 thirt verder heb ik like 5 spijkerbroeken waarvan ik er twee wil oplapen met steentjes er op zetten of zo iets , schoenen heb ik ook stuk of 7 paar thirt ook een hele stapel dus in pernsciepe moet het lukken, alleen voor carnaval word balen mag dan ook geen nieuwe outfit haha
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 29 december 2011 @ 19:24:

[...]



ik geef tegenwoordig meteen iets weg al sik iets nieuws heb gekocht, maar t is idd altijd proppen en teveel spullen, eigenlijk best zinloos..als ik bedenk dat ik ook nog drie dagen per week bedrijfskleding draagIk wordt er zelf ook chaotisch van, ken je dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 29 december 2011 @ 19:23:

Ik zou willen dat ik dat kon, wat ik op jaarbasis aan kleding uitgeef koop jemet gemak een leuke auto voor. En, ook ik denk soms, waarom koop ik dat allemaal...Ik word vrolijk van winkelen, als ik een rotdag heb, vorlijkt dat me weer op..eigenlijk wel triest ik ken dit helaas daarom deze uitdaging ik wil proberen of ik dat fijne gevoel op een andre manier kan krijgen
Alle reacties Link kopieren
Jetty,

Weet je wat pas zielig is? Dat 1 van m'n doelen is om ooit zoveel kleding te kunnen kopen zoals jij doet (ik volg stiekem het topic wat jullie elke dag dragen) Lijkt me heerlijk gewoon, zo shoppen! Erg hè En ik shop nu al best veel. Een jaar geen kleding kopen? Ik probeer het niet eens, tis m'n hobby
Alle reacties Link kopieren
Ik zou aan zo iets nooit mee doen. Ik heb niet veel kleding en koop alleen als iets versleten is of nodig is.
Alle reacties Link kopieren
@ trukoois, dan weet je ook waarom ik zo in het leven sta waarschijnlijk, vroeger was ik heel erg spaarderig enz, maar heb geen aspiraties meer om rijk dood te gaan. Grappig dat je dat topic ook volgt, ga je ook eens posten??
Alle reacties Link kopieren
quote:divafiary schreef op 29 december 2011 @ 19:28:

[...]





ik ken dit helaas daarom deze uitdaging ik wil proberen of ik dat fijne gevoel op een andre manier kan krijgenIk wil best meedoen, maar dan eerst voor een maand , dat zou voor mij al geweldig zijn, aangezien ik wel drie keer per week met iets thuis kom ( ik heb een slap excuus, werk in de winkelstraat waar de mooiste kledingzaken zitten, denk merken als save the queen, sarah pacini, expresso, summum enz enz enz )
Alle reacties Link kopieren
Ik houd dat niet vol. Al was het maar omdat ik op dit moment echt niet genoeg ondergoed heb om een jaar mee door te komen en je volgens die actie ook geen ondergoed mag kopen..
Alle reacties Link kopieren
ik wil ook wel meedoen met terugwerkende kracht oktober 2010 voor het laatst een legging gekocht met een shirt... vanaf toen niks meer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven