Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Vandaag zag ik bij de kringloop een mooie blouse hangen, had wel een beetje moeite om hem niet te kopen maar het is gelukt, ik heb hem laten hangen
Voor @aife



Kijk eens! Ik pas me aan! Ik geef geen nuttige tips meer.

De vele TNX heb ik in mijn zak gestopt.

Ik heb ze niet allemaal gelezen.



Maar alweer een dag erbij dat ik niets heb gekocht. Vorig jaar wel, maar winterschoenen?

Ik kijk hoe lang het duurt voordat ik af ben.

Er is er eentje die zich stilletjes heeft terug getrokken.
quote:Pumps_italiaans schreef op 12 januari 2017 @ 09:39:

Voor @aife



Kijk eens! Ik pas me aan! Ik geef geen nuttige tips meer.

De vele TNX heb ik in mijn zak gestopt.

Ik heb ze niet allemaal gelezen.



Maar alweer een dag erbij dat ik niets heb gekocht. Vorig jaar wel, maar winterschoenen?

Ik kijk hoe lang het duurt voordat ik af ben.

Er is er eentje die zich stilletjes heeft terug getrokken.







Het gaat je vast lukken, ik heb vertrouwen in je
Alle reacties Link kopieren
Ik wil wel meedoen heb vorig jaar ook weleens meegelezen. Nu ben ik 20 kilo afgevallen en mijn hele kledingkast uitgemest. Is nu heerlijk georganiseerd. Groter mag hij niet meer worden van mezelf.



Sowieso heb ik alles goed ingeslagen zodat ik het komende jaar niet zoveel meer naar de winkels hoef. Dus heb nu voor een jaar aan make-up producten, scheermesjes, douchegel, voedingssupplementen, zakdoekjes, waxinelichtjes, noem maar op.



Enige uitzondering die ik maak qua kleding is lingerie en panty's want de lingerie en de panty's die ik nu heb zijn al een paar jaar oud en denk niet dat het het hele jaar blijft meegaan, maar vind ik nu eigenlijk nog goed genoeg om nu al te vervangen. Verder ben ik nog zoekende naar mijn favoriete shampoo, zodat ik die ook voor een jaar kan inslaan. Maar buiten dat hoef ik als het goed is dit jaar naar geen enkele winkel meer, behalve de supermarkt. Héérlijk.
Alle reacties Link kopieren
Shampoo is besteld! Heb alleen geen idee hoeveel ik ongeveer nodig heb voor een jaar haha, heb 4 stuks shampoo besteld en 4 stuks conditioner.
Alle reacties Link kopieren
Succes Jempo!
Prrrr, mauw miawwwww.
quote:aife schreef op 12 januari 2017 @ 21:19:

[...]









Het gaat je vast lukken, ik heb vertrouwen in je Fijn, ik hoop ook dat ik nieuwe schoenen vind.
Alle reacties Link kopieren
De eerste weken zijn voorbij, ik merk wel dat ik moeite heb om niet even een paar leuke winkels in te lopen met al die kortingen momenteel. Het lukt wel om niet meer online te kijken, dus dat scheelt ook al weer. Nieuwsbrieven heb ik ook afgezegd.

Ik heb wel voor de kinderen iets gekocht, maar dat telt gelukkig niet anders was ik al af!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig geen moeite gehad om e.e.a. te weerstaan. Ik geloof dat ik er niet zo gevoelig voor ben. Vorig jaar bij hoge uitzondering 'zo maar' kleren gekocht; twee bloesjes, een trui, een wollen omslagdoek, een broek en twee paar schoenen. De schoenen vond ik echt noodzakelijk de rest had ik eventueel kunnen laten liggen, maar de kleren waren tevens een souvenir, omdat ik op vakantie was.



Sterkte allemaal, indien nodig!
quote:Rosawinde schreef op 16 januari 2017 @ 09:30:

De eerste weken zijn voorbij, ik merk wel dat ik moeite heb om niet even een paar leuke winkels in te lopen met al die kortingen momenteel. Het lukt wel om niet meer online te kijken, dus dat scheelt ook al weer. Nieuwsbrieven heb ik ook afgezegd.

Ik heb wel voor de kinderen iets gekocht, maar dat telt gelukkig niet anders was ik al af!gewoon wegblijven uit het winkelcentrum, maak het jezelf niet te lastig
Alle reacties Link kopieren
Oh nou ik heb er nu ook moeite mee hoor. Zie allemaal leuke dingen in de aanbieding die ik hebben wil en niet mag kopen. Ik probeer sterk te blijven, winkelmandje is gevuld maar heb nog de wilskracht om niet op verzenden te drukken....
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Maar hoe komt het dat je die dingen ziet dan Karen? Ik zie helemaal niks, en dus heb ik ook totaal geen behoefte om iets te kopen.
quote:karen28 schreef op 16 januari 2017 @ 10:18:

Oh nou ik heb er nu ook moeite mee hoor. Zie allemaal leuke dingen in de aanbieding die ik hebben wil en niet mag kopen. Ik probeer sterk te blijven, winkelmandje is gevuld maar heb nog de wilskracht om niet op verzenden te drukken....Als je niet gaat zoeken dan kom je het toch ook niet tegen?
Heb het ook beetje moeilijk maar heb de verleiding tot nu toe nog kunnen weerstaan.

Wil bijvoorbeeld graag een nieuwe winterjas, maar huidige is nog prima alleen de kleur (felrood) staat me niet meer aan.

En een paar hoge laarzen heb ik ook niet meer (wel genoeg enkellaarzen en dat is natuurlijk ook prima)

Merk dus wel; het is meer Willen dan echt nodig hebben..

Mijn kleding raak ik soms ook gewoon op uitgekeken.
quote:Evda2016 schreef op 16 januari 2017 @ 10:59:

Heb het ook beetje moeilijk maar heb de verleiding tot nu toe nog kunnen weerstaan.

Wil bijvoorbeeld graag een nieuwe winterjas, maar huidige is nog prima alleen de kleur (felrood) staat me niet meer aan.

En een paar hoge laarzen heb ik ook niet meer (wel genoeg enkellaarzen en dat is natuurlijk ook prima)

Merk dus wel; het is meer Willen dan echt nodig hebben..

Mijn kleding raak ik soms ook gewoon op uitgekeken.Wat voor jas is het? Wellicht kan je hem verven?
Alle reacties Link kopieren
Of ruilen met familie/vrienden?
Alle reacties Link kopieren
quote:aife schreef op 16 januari 2017 @ 10:48:

[...]





Als je niet gaat zoeken dan kom je het toch ook niet tegen?Klopt. Alleen ga ik dus wel zoeken. Op een zondagmiddag en ik me verveel en alles op internet wel zo'n beetje gehad heb en ik via een cookie zie dat er ergens 70% vanaf gaat en dan toch ga kijken. Terwijl ik dat natuurlijk niet zou moeten doen (heb me wel al overal van afgemeld). Zelf hier op viva zie ik alle aanbiedingen voorbij komen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marana_ schreef op 16 januari 2017 @ 09:48:

[...]



gewoon wegblijven uit het winkelcentrum, maak het jezelf niet te lastig



Als ik naar de Hema of Etos moet kom ik er langs, en ik ga er ook niet voor omlopen.

Oakes, het is meer dat ik er eigenlijk niet aan wil denken, maar dat toch doe (denk niet aan een roze olifant, denk niet aan een roze olifant...).

Kleding kopen is door sommigen ook een soort van hobby (denk ik). Bij mij in ieder geval wel, vind het gewoon leuk om te doen.
quote:karen28 schreef op 16 januari 2017 @ 11:11:

[...]





Klopt. Alleen ga ik dus wel zoeken. Op een zondagmiddag en ik me verveel en alles op internet wel zo'n beetje gehad heb en ik via een cookie zie dat er ergens 70% vanaf gaat en dan toch ga kijken. Terwijl ik dat natuurlijk niet zou moeten doen (heb me wel al overal van afgemeld). Zelf hier op viva zie ik alle aanbiedingen voorbij komen.Adblock gebruiken dan wordt de verleiding nog minder
Alle reacties Link kopieren
heb ik bij Zalando mijn verlanglijstje leeg gemaakt, krijg ik nog allemaal mailtjes. Een product op je verlanglijstje in afgeprijsd.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig allemaal!

En Lovely_Meghan, dan begin je toch gewoon opnieuw inderdaad?;)



Ik ben al 2 keer de stad in geweest, en heb beide keren het kopen aan anderen overgelaten. Mijn hart deed wel even zeer toen ik al het moois dat ik voor de kerst had gezien voor de helft van de prijs zag hangen (in mijn maat!! dan moest het toch zo zijn?! ), maar toen ik met lege handen de winkel uitliep voelde dat echt heel goed en ik heb niks gemist voor mijn gevoel.



Ik was het geld aan het opsparen voor een reis, maar ik heb onverwachts een reis gewonnen naar een verre bestemming... geloof het nog steeds niet! Maar het probleem is dat ik echt niet kan sparen 'om het sparen' dus ik heb een nieuw doel nodig! Ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Pip, dan spaar je toch voor een specifiek bedrag? Ik 'werk' vaak naar 5000, 10.000 etc toe. Werkt voor mij als een soort spel
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met het winnen van je (p)reis!!! Mag je zelf kiezen waar je heengaat of staat het al vast? Lekker hoor. Hier heb ik het geld wat ik uitgespaard heb niet voor een specifiek doel opzij gezet. Wat meer geld uitgegeven aan dingen doen met man en kinderen. Meer belevingen gekocht, laat maar zeggen en dat geeft ook een heel fijn gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag zelf kiezen uit een paar bestemmingen, heel gaaf!

En dat van dat 'doel'sparen is wel een goede, om naar een specifiek bedrag toe te werken. Daar kan ik denk ik ook best fanatiek in gaan worden.. The game is on!
Alle reacties Link kopieren
@pip; heb je al een bestemming in gedachten?



Ik werk ook vaak naar spaardoelen toe, en als ik dat doel heb bereikt. Weet ik vaak wel iets leuks om ermee te doen.



Mijn vriend had schoenen voor mij besteld, maar heb ze niet genomen. Waren wel heel leuk, maar ik heb al meer dan genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven