Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Ik werk naar een mooie garderobe toe met veel basic. Lekker makkelijk, maar toch mooi en verzorgd.

Die wordt veel gedragen en mag van betere kwaliteit zijn.



Nog steeds geen warme winterschoenen gevonden. Met al dat zout vind ik het ook niet zo erg.

Ik draag alleen wel vaker hetzelfde soort kleding die bij die schoenen past.

Miskopen laten staan helpt ook om niet nog eens in die fout te vervallen. Ik heb schoenen voor speciale gelegenheid om niet in de stress te raken als ik ze opeens nodig heb.



EDIT: Op 28 01 2017 heb ik 2 warme collen van de Hema gekocht. Besteld via speciale actie. Ik heb er nog een bij besteld in andere kleuren.

Afschuwelijk dat ik nu voor 1,50 euro nog wat fatsoenlijke winteraccessoires heb gevonden. De kleur van een col en het breisel van een andere waren onverwacht mooi. Het groen is precies de kleur die ik zocht. Maar ik denk niet dat ik die mooie groene sjaal weg kan gooien. Is van een heerlijk katoen.
Alle reacties Link kopieren
Woow vet Pip!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik baal wel een beetje. Ik had mezelf een jurkje beloofd als die in de sale zou zijn.

Vrijdag nog gekeken, volle prijs en alle maten. Zaterdag een mailtje met SALE, dus ik kijken. Alle maten al uitverkocht.
Alle reacties Link kopieren
Balen, Lovely_Meghan. Ik houd me dan altijd voor dat het niet 'meant to be' is.
Alle reacties Link kopieren




Maand geen kleding gekocht!



Prrrr, mauw miawwwww.
Het nieuwe seizoen is nog niet van start gegaan.

Ik had al langer dan 3 maanden niets meer gekocht aan kleding. Nu 5 euro uit gegeven aan noodzakelijke winteraccessoires.
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Jane-Ice
Alle reacties Link kopieren
Ik lees al een tijdje mee, maar heb nog niet gepost. Wat kleding betreft, is de eerste maand goed verlopen. Veel zaterdagen bezet, dus geen tijd om de stad in te gaan. En ik ben er van overtuigd dat er genoeg in mijn kast hangt.

Alleen...schoenen, telt dat ook? Mijn lage zwarte lakschoenen waren van binnen helemaal stuk, trouwens, er zat ook een scheurtje in de lak. Nu zag ik Paul Greens voor de helft van de prijs. Ben ik nu gelijk weer af?
Alleen kalmte kan ons redden.
Alle reacties Link kopieren


De eerste maand zit erop!
Alle reacties Link kopieren
@mab; dat houdt ik me meestal ook voor. En ik heb toch nog genoeg jurkjes in de kast hangen.



@doe; nee, je bent echt niet af. Zeker niet als je iets moet vervangen.



Ik ben verder de maand januari door gekomen zonder iets te kopen. Dus al met al een zeer geslaagde maand. Heb een paar keer getwijfeld maar steeds niet besteld
Één maand geen kleding gekocht. Nog elf te gaan!



Alle reacties Link kopieren
Wauw Pip, wat geweldig een reis winnen! Ik ben jaloers.



Wel een mijlpaal: al een maand geen kleding gekocht! Whiehoee.

Heb voor mezelf de doel op drie maanden geen kleding kopen gezet want ik werk in een kledingwinkel en tja we moeten ook gewoon dingen uit de winkel aan en die zelf kopen.
Alle reacties Link kopieren
Moet je dan zelf die kleding aanschaffen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vandaag een heel leuk beetje gefaald in mijn challenge. Mijn lievelingsmascara was gigantisch in de sale, normaal rond de 25 euro per stuk. Ik heb er nu twee voor 17 euro. Ik zie het maar als een investering, want ik hoef nu zeker voor de komende 2 jaar geen mascara's meer te kopen (had er al 2 liggen en doe ongeveer een half jaar met een mascara).



Qua kleding nog niets gekocht dit jaar. Vanochtend door mijn broek gescheurd zat er opzich wel aan te komen, broek is al 4 jaar oud. Maar ik ga er geen nieuwe voor kopen, want ik heb nog twee broeken.
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een klein beetje af. Op woensdagochtend help ik als vrijwilliger bij een lokale kringloopwinkel. Ze krijgen daar soms ook partijen kleding van een lokale winkel. Die winkel kan het uiteindelijk niet verkopen en geeft het dan aan de kringloop. Het is allemaal nieuwe kleding maar wel van drie seizoenen geleden ofzo. En daar zat me toch een schattig rokje bij. Dus ik ben voor de bijl gegaan. Heeft me € 2,50 gekocht. Het originele kaartje zat er nog aan, heeft oorspronkelijk € 69,95 gekost.
Alle reacties Link kopieren
@Mab; dat is wel een heel leuke korting. Ik had dat waarschijnlijk ook niet kunnen laten liggen.



Hier heb ik een uitnodiging voor een sample sale afgeslagen. Normaal koop ik dan weer veel te veel.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga woensdag een dagje kringlopen langs in Amsterdam. Dat doe ik 1x per jaar met vriendinnen en meestal koop ik één jurkje of helemaal niets, gaat me meer om de gezelligheid. Dus goed, misschien dat ik woensdag "af" ben ,maar ik heb het er graag voor over. Ik heb vorig jaar een jurkje gekocht waar ik nog altijd verschrikkelijk blij mee ben, dus wie weet!
Alle reacties Link kopieren
Deze challenge zorgt er trouwens ook voor dat ik veel bewuster naar mijn huidige kledingkast kijk. Heb er nu in de afgelopen maanden toch wel wat dingen uitgehaald voor de kringloop, omdat ik toch vind dat het me niet staat of omdat ik er simpleweg niet blij van word. Panty's die niet lekker zitten heb ik ook weggedaan.



Echt zo'n heerlijk gevoel als de boel netjes en opgeruimd is.
Ik heb wel veel uitgegeven aan de kleermaker en aan materiaal om dingen te maken. Er waren een paar van mijn favoriete kleren kapot gegaan. Ik hoop maar dat ze het weer mooi kunnen maken. Ook knopen gekocht, voor een jasje waarvan een paar knopen af waren.



Dus wel geld uitgegeven, maar niet af, toch?
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je absoluut niet af, juist onwijs goed bezig met zuinig zijn op je spullen!
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 17 februari 2017 @ 20:00:

Ik heb wel veel uitgegeven aan de kleermaker en aan materiaal om dingen te maken. Er waren een paar van mijn favoriete kleren kapot gegaan. Ik hoop maar dat ze het weer mooi kunnen maken. Ook knopen gekocht, voor een jasje waarvan een paar knopen af waren.



Dus wel geld uitgegeven, maar niet af, toch?



Natuurlijk ben je niet af!

Juist goed gedaan!



Ik geef ook geld uit aan tig andere dingen maar niet aan kleding.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 17 februari 2017 @ 20:00:

Ik heb wel veel uitgegeven aan de kleermaker en aan materiaal om dingen te maken. Er waren een paar van mijn favoriete kleren kapot gegaan. Ik hoop maar dat ze het weer mooi kunnen maken. Ook knopen gekocht, voor een jasje waarvan een paar knopen af waren.



Dus wel geld uitgegeven, maar niet af, toch?



Natuurlijk ben je niet af!

Juist goed gedaan!



Ik geef ook geld uit aan tig andere dingen maar niet aan kleding.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 17 februari 2017 @ 20:00:

Ik heb wel veel uitgegeven aan de kleermaker en aan materiaal om dingen te maken. Er waren een paar van mijn favoriete kleren kapot gegaan. Ik hoop maar dat ze het weer mooi kunnen maken. Ook knopen gekocht, voor een jasje waarvan een paar knopen af waren.



Dus wel geld uitgegeven, maar niet af, toch?



Natuurlijk ben je niet af!

Juist goed gedaan!



Ik geef ook geld uit aan tig andere dingen maar niet aan kleding.
Prrrr, mauw miawwwww.
Haha, wat een enthousiastme



Het voelt ook wel lekker duurzaam, om alles te laten maken of aanpassen, zodat ik het langer kan gebruiken. Ik heb momenteel ook geen zin om iets nieuws te kopen. Het is alleen zo balen als een leuk kledingstuk kapot gaat of niet goed meer zit. Hopelijk kunnen ze het mooi herstellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven