Mode & Beauty alle pijlers

een jaar geen kleding kopen

24-12-2014 16:08 2698 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,



2 Jaar geleden was er een groep mensen met het voornemen om in heel 2013 geen kleding te kopen (free fashion Challenge).

Ze mochten wel lenen of ruilen maar niks nieuws in de winkel aanschaffen.

Eigenlijk lijkt het me wel wat om dit in 2015 ook te gaan doen.

Het scheelt met tijd, geld en ik hoop er wat creatiever van te worden door dingen te combineren.

Zijn er hier mensen die dit toen ook gedaan hebben..................en hoe is dat bevallen?
mieke1966 wijzigde dit bericht op 24-12-2014 16:39
Reden: 2014 gewijzigd in 2015
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kei-hard af.

Echt keihard.



Ik heb een zomerjas gekocht. Een heule dure. In my defence, ik had alleen nog een dun nepleren jasje, dus kan nu wel fantastisch de lente tegemoet. En hij is fan-tas-tisch. Ik heb nog nooit zo'n mooie jas gehad. En erg goede kwaliteit dus gaat nog jaren mee.



Maar...

Ik heb ook 3 jurken gekocht

en 2 truinen



Maar...

Ik ben 20 kilo afgevallen en had mezelf daar eigenlijk nog helemaal niks cadeau voor gedaan. Ik heb niet eens nieuwe kleding gekocht.

Nu heb ik mezelf wel even flink getrakteeerd en het is heerlijk. Ben zo blij met m'n nieuwe lijf en m'n nieuwe kleding.



Dus ja ergens baal ik ervan, aangezien dit niet de afspraak was. Maar het voelt ook wel heel lekker. Frisse wind door m'n leven en m'n garderobe.
Alle reacties Link kopieren
Bijna maand 2 alweer voorbij! Ik vind het echt steeds leuker worden en ik krijg veel bewondering vanuit mijn omgeving (dat zegt ook wel wat denk ik). Afgelopen week heb ik zelfs geshopt in mijn eigen kast en vond daar een blazer die ik nooit meer droeg, maar eigenlijk super leuk is. Heb de hele dag complimentjes gekregen :p



@Jempo, ik vind niet dat je af bent! Gaat deze hele challenge niet juist om bewustwording? Volgens mij heb je een ontzettend bewuste aankoop gedaan en had je daar ook alle reden toe. Door het goede te kopen ben je juist ook duurzaam bezig. Super knap dat je zoveel afgevallen bent, mag je trots op zijn
Alle reacties Link kopieren
@Jempo; Wat knap dat je zoveel bent afgevallen. Zo te horen heb je er wel over nagedacht voordat je hem gekocht hebt. En jezelf af en toe verwennen mag, zeker als je kleding die je hebt niet meer voldoet. Je zult jezelf veel lekkerder voelen met goed zittende kleding.



@pip; leuk is dat hé, als je iets al heel lang hebt en nog complimentjes krijgt.



Mijn vriend gisteren tegen mij; Ben je niet trots op mij?

Ik; Ik ben altijd trots op jou, maar waar moet ik nu trots op zijn?

Vriend; Ik heb deze maand niks gekocht.



Ik moest heel hard lachen, van ons twee is mijn vriend toch wel degene die het meeste koopt. En ik had hem al een paar keer gezegd, niet zoveel te kopen. En bewuster te kopen, en het lijkt nu een beetje tot hem door te dringen. We gaan binnenkort zijn kast even uitpluizen. En kijken wat nog kan en wat niet meer. Dan krijgt hij ook meer overzicht.



Alleen is de kleine ineens als kool aan het groeien, en daar moeten we dus snel een maat groter gaan kopen.
Alle reacties Link kopieren
Wat lief, dankjulliewel!



M'n kledingkast is groot... ik heb veel kleding. Maar ook wel allemaal erg donkere kleding en goed, ik droeg het dus ook al toen ik 20 kilo zwaarder was dus erg getailleerd is het niet. Nu zit er direct wat meer kleur in m'n kledingkast en dingen die passen bij m'n nieuwe lijf. Het zijn inderdaad allemaal hele bewuste aankopen en ik ben er verschrikkelijk blij mee! Weet zeker dat ik dit allemaal veel ga dragen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fantastisch leuk zeg dat je vriend ook zo enthousiast meedoet!!



En voor de kleine kunnen jullie natuurlijk ook hele bewuste inkopen doen
Alle reacties Link kopieren
Helaas, in tegenstelling tot andere jaren niet volgehouden. Bij een opheffingsuitverkoop heb ik 5 shirts voor 50 euro gekocht. Op zich valt die schade nog mee. Heb echter sinds kort ook een hond en ik ga daar nu helemaal op los. Halsbanden, hondenlijnen, harnassen, speeltjes, en ja, ook jassen en truien (die ze echt nodig heeft).
Alle reacties Link kopieren
Ik kom een dansje doen!



2 maanden geen kleding gekocht (makkie)



Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Top gedaan, Jane-Ice
Alle reacties Link kopieren
quote:mab schreef op 28 februari 2017 @ 08:21:

Top gedaan, Jane-Ice Dank je wel, nog 10 te gaan!
Prrrr, mauw miawwwww.
Twee maanden niks gekocht! Nog tien te gaan...
Alle reacties Link kopieren
Top gedaan, spuit elf
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 01 maart 2017 @ 07:01:

Twee maanden niks gekocht! Nog tien te gaan...







Yeah!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jane-Ice schreef op 28 februari 2017 @ 08:23:

[...]





Dank je wel, nog 10 te gaan!You can do it!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag voor het eerst dit jaar iets gekocht, een nette blouse voor een sollicitatie volgende week.

Maar hierna ga ik gewoon weer verder. Zo fijn om bewust bezig te zijn met wat je koopt en of je het wel echt nodig hebt.
hè bah, bij mij gaat er nu opeens vanalles kapot! Net weer een gaatje ontdekt in één van mijn nieuwste (en leukste!) jurkjes. Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe zal kopen, want hij is nog te koop. Maar ik wil het nu echt graag een keer een jaar volhouden, dus ik doe het maar niet, denk ik.

Ik had er ook wel op gerekend dat mijn kast in de loop van het jaar wat zou uitdunnen. Maar juist mijn leuke nieuwe dingen gaan kapot, terwijl de dingen waar ik eigenlijk op ben uitgekeken onverwoestbaar lijken
quote:spuit-elf schreef op 05 maart 2017 @ 09:53:

hè bah, bij mij gaat er nu opeens vanalles kapot! Net weer een gaatje ontdekt in één van mijn nieuwste (en leukste!) jurkjes. Ik zit nu te twijfelen of ik een nieuwe zal kopen, want hij is nog te koop. Maar ik wil het nu echt graag een keer een jaar volhouden, dus ik doe het maar niet, denk ik.

Ik had er ook wel op gerekend dat mijn kast in de loop van het jaar wat zou uitdunnen. Maar juist mijn leuke nieuwe dingen gaan kapot, terwijl de dingen waar ik eigenlijk op ben uitgekeken onverwoestbaar lijken Kan je het niet repareren? Kleine gaatjes zijn over het algemeen goed te repareren.
Ik wil ook graag mee doen, kan ik me nog aansluiten?



Ik heb dit jaar nog niets nieuws gekocht
Alle reacties Link kopieren
Ik heb tot op heden ook nog steeds niks gekocht! Best trots op mezelf.
Sommige mensen worden zeikend verwekt
Alle reacties Link kopieren
Pfff....Vorig jaar al he-le-maal niets gekocht. Was eigenlijk een makkie. Combinatie van tijdgebrek en niets leuks te vinden.

Nu al 2 x iets gekocht, voorlopig weer klaar !
quote:Zinerva schreef op 05 maart 2017 @ 09:54:

[...]





Kan je het niet repareren? Kleine gaatjes zijn over het algemeen goed te repareren.



Doe jij dat wel eens zelf? Hoe doe je dat? Het is nog een klein onopvallend plekje. Misschien er iets opplakken aan de binnenkant? Het jurkje ziet er verder nog prima uit, en het is ook dikke stof.



Oh, en natuurlijk mag je aansluiten!
quote:spuit-elf schreef op 05 maart 2017 @ 10:19:

[...]





Doe jij dat wel eens zelf? Hoe doe je dat? Het is nog een klein onopvallend plekje. Misschien er iets opplakken aan de binnenkant? Het jurkje ziet er verder nog prima uit, en het is ook dikke stof.



Oh, en natuurlijk mag je aansluiten!



Je hebt speciaal spul ervoor wat je er aan de binnenkant op kan strijken, maar dat gebruik ik nooit.



Als het echt een klein gaatje is kan je dat gemakkelijk met de hand een beetje dicht naaien, een paar steken en je bent klaar.
Ik ga van de week nog maar eens kijken bij het stoffenwinkeltje voor de goeie kleur draad of plakspul.



Ik verander in mijn moeder, door deze shopstop. Ik ben de afgelopen tijd al een paar keer bij de kledingmaker geweest en bij de stoffenwinkel voor draad en knopen. En nu ga ik zelfs proberen een gat te stoppen!
quote:spuit-elf schreef op 05 maart 2017 @ 10:38:

Ik ga van de week nog maar eens kijken bij het stoffenwinkeltje voor de goeie kleur draad of plakspul.



Ik verander in mijn moeder, door deze shopstop. Ik ben de afgelopen tijd al een paar keer bij de kledingmaker geweest en bij de stoffenwinkel voor draad en knopen. En nu ga ik zelfs proberen een gat te stoppen!



Ik denk dat het goed is als mensen zich wat meer bewust worden en niet alles zomaar klakkeloos weggooien terwijl het ook goed te repareren valt. In mijn ogen ben je dan ook goed bezig



O en je wordt er ook steeds handiger in om dingen zelf te repareren
Alle reacties Link kopieren
quote:spuit-elf schreef op 05 maart 2017 @ 10:38:

Ik ga van de week nog maar eens kijken bij het stoffenwinkeltje voor de goeie kleur draad of plakspul.



Ik verander in mijn moeder, door deze shopstop. Ik ben de afgelopen tijd al een paar keer bij de kledingmaker geweest en bij de stoffenwinkel voor draad en knopen. En nu ga ik zelfs proberen een gat te stoppen!



Super toch!



In het knopenwinkeltje kunnen ze je heel goed advies geven hoe je je jurkje kunt maken, dus neem vooral je jurkje mee naar de winkel!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk begin ik nu pas te wennen aan mijn nieuwe lijf nu ik in 2016 20 kilo ben afgevallen, dus ik kom er nu ook achter dat sommige kleding uit m'n kast me nu echt voor geen meter meer staat... Ik kom er nu steeds meer achter dat ik de afgelopen maanden soms echt als een vuilniszak door het leven ben gegaan Heb inmiddels alweer een kledingtas klaarstaan voor de kringloop. Dus mijn kledingaankoop is een hele goede zet geweest eigenlijk! Als ik naar mijn kledingkast kijk ben ik heel gelukkig! Maar ik heb dan ook echte bewuste keuzes gemaakt en daar gaat het uiteindelijk om.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven