Mode & Beauty alle pijlers

Eerst conditioner, dan haren wassen

05-01-2017 12:31 89 berichten
Laatst zag ik op facebook een artikel voorbij komen waarin gezegd werd dat het beter is om conditioner te gebruiken voordat je je haar wast i.p.v. erna. Omdat je dan de restjes conditioner er weer uit wast zou je haar minder zwaar zijn en meer volume hebben. Ik vond het onlogisch klinken maar heb het gister toch maar eens geprobeerd. En inderdaad, m'n haar is net zo zacht als dat ik de conditioner na het wassen doe, maar minder futloos. Ik weet niet of het toeval of dat het echt helpt, maar in ieder geval blijf ik er even mee doorgaan



Zijn er hier mensen die dat ook doen? En hoe bevalt het jullie?



Oja, je moet de conditioner wel langer laten inwerken dan normaal (ik heb 5-6 min gedaan), anders neemt je haar niet genoeg op voordat je het er uit wast.



Benieuwd naar ervaringen van anderen!
Bijzonder, ik heb altijd geleerd dat het minder erg is als er iets conditioner bleef zitten dan shampoo. Dus dat je bij shampoo overdreven goed uitwast en bij conditioner juist wat minder, zodat het de tijd krijgt opgenomen te worden.
Nee want ik ben juist blij met wat minder volume.
Yup. Al jaren. Het lijkt wel of mijn haren minder vet lijken. Uitkammen gaat net zo goed. Het zit minder plat. Meer volume dus.
Alle reacties Link kopieren
TVP, ik ga het proberen.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat zou ik echt niet moeten doen, conditioner voor het wassen dan houd ik een bosje stro over. Ruw als wat.
@Nyx en @Sallyspectra Ieder z'n ding natuurlijk :-) zal ook per haartype verschillen!



@Justcallme, mijn haar is altijd ontzettend snel vet, benieuwd of dat nu minder wordt! Leuk om te lezen dat jij het ook doet!



@Oakes, ben benieuwd! Laat je ons je bevindingen weten?
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ook, waar ik woon is het water zo hard dat ik met haar als ruwe stro onder de douche uit kom.
Alle reacties Link kopieren
@PJ, ja. Ben erg beniewd.
Ik ga het ook proberen, eens kijken of het werkt.
Ben benieuwd Mother_earth!
Alle reacties Link kopieren
Nooit geprobeerd, ik laat juist expres wat crèmespoeling zitten zodat mijn haar iets minder volume heeft.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt trouwens als pre-poo, waarbij je je haar voedt voordat je shampoo gebruikt zodat de shampoo je haar niet kaalstript en droog achter laat. Maar de mensen die ik ken die pre-poo doen hebben haar als het mijne, dus na de shampoo, hup alweer crèmespoeling.
Het proberen waard! Kom net onder de douche vandaan en was om de dag mn haren, even geduld voordat ik mn reactie post dus...
Maar hielp conditioner ook niet met het sluiten van de haar schubben na het wassen? Dat kun je oplossen met koud water maar toch.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je haar beter zit omdat je haar een beschermlaagje heeft tegen het hete douchewater en de agressieve shampoo. Als je haar beter aanvoelt, iig blijven doen natuurlijk
Nee, ik gebruik producten die ik niet hoef uit te spoelen.

Daar zijn er een heleboel van. (Ook topics van geweest. Kan je anders opvragen elders. Ik kan ze zo snel niet vinden.)



Het maakt nogal een verschil wat voor haar je hebt.

Ik denk dat je net zo goed een haarmasker of olie vooraf kan gebruiken.

Ik heb nog wel twee flessen conditioner liggen.

Ik ben er dus wel benieuwd naar.

Conditioner moet je dus echt alleen (maar vooral de droge) in de haarpunten gebruiken. Niet op de hoofdhuid. De nadruk in omgekeerde volgorde. Je haar wordt gladder en makkelijker door te kammen.



Dit zijn even mijn gedachten op een rijtje gezet.

Mijn haar kan wel een oppepper gebruiken.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 05-01-2017 13:18
Reden: Dood is schaar er in.
% gewijzigd
quote:chocolol schreef op 05 januari 2017 @ 13:10:

Ik denk dat je haar beter zit omdat je haar een beschermlaagje heeft tegen het hete douchewater en de agressieve shampoo. Als je haar beter aanvoelt, iig blijven doen natuurlijk



Kan best hoor! Dat de conditioner dat beschermlaagje vormt tegen de shampoo. iig lijkt het te werken en das indd het belangrijkste



Ik denk wel dat het soort haar heel erg uitmaakt, ook wat ik hier lees. Als je fijn haar hebt ben je blij met wat meer volume, als je dik haar hebt juist niet.



@Pumps, denk inderdaad dat een maskertje of olie van tevoren hetzelfde effect heeft.

Producten die je niet hoeft uit te spoelen gebruik ik ook wel eens maar daar wordt m'n haar snel vet van helaas...
Alle reacties Link kopieren
Dus je doet conditioner op droog haar, even in laten trekken, uitspoelen en dan shampoo?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar wordt er heel droog, pluizig en springerig van helaas.
quote:missmisery schreef op 05 januari 2017 @ 13:20:

Dus je doet conditioner op droog haar, even in laten trekken, uitspoelen en dan shampoo?Nee, wel op nat haar. Ik heb m'n haar eerst goed nat gemaakt, toen uitgeknepen en daarna conditioner erin.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pyjamabroek schreef op 05 januari 2017 @ 13:23:

[...]





Nee, wel op nat haar. Ik heb m'n haar eerst goed nat gemaakt, toen uitgeknepen en daarna conditioner erin.Ik ga eens even een poging doen!
Silence is golden. Duct tape is silver.
quote:SallySpectra schreef op 05 januari 2017 @ 12:36:

Nee want ik ben juist blij met wat minder volume.Dan doe jij je nick geen eer aan
Zojuist nav dit topic ook geprobeerd

Nu nog even drogen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Taralina schreef op 05 januari 2017 @ 14:17:

Zojuist nav dit topic ook geprobeerd

Nu nog even drogen...Oh, dan wacht ik nog even. Laat je het zo weten? Dan ga ik na jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven