Mode & Beauty alle pijlers

Eerst tanden opbouwen en daarna aligners?!

21-03-2017 15:30 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik heb 10 jaar geleden een slotjesbeugel gehad, maar helaas zijn mijn tanden weer gaan schuiven. De onderkaak is voorzien van een spalk, dus daar is niets aan de hand. Echter gaat de bovenkaak weer scheef staan. Nu is op mijn 12e zowel mijn snij- als hoekhanden getrokken en zijn er alleen kleine hoektanden voor terug gekomen. Met de beugel destijds is deze ruimte netjes opgelost, nu zou ik alleen graag de tanden opgebouwd hebben met composiet, puur omdat ik het zicht niet mooi vind.



Nu lijkt mij het verstandigste om eerste de 2 tanden op te bouwen met composiet en daarna pas aligners te nemen? Dit ook omdat ander mijn tanden weer veranderen en er nieuwe retainers gemaakt worden en dan kost mij dit alleen maar meer aangezien de laatste aligner vaak als retainer gebruikt wordt volgens mij... Ik ben erg benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Natuurlijk heb ik een afspraak gemaakt bij mijn tandarts en orthodontis, maar die hebben pas over 1,5 maand plek en wil mij nu al een beetje orienteren.



Ik heb even een foto bijgevoegd voor het idee...

Huidig beeld (klik voor de foto)

Zoals gewenst. Klik voor foto! (even snel in photoshop gedaan..)
Alle reacties Link kopieren
photoshop skills
don't forget that i'm fabulous, and you're not
Ik zie geen verschil tussen foto 1 en foto 2.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind foto 1 mooier
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Geen ervaring mee maar heel eerlijk gezegd vind ik de situatie nu mooier...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie geen verschil
Alle reacties Link kopieren
Je hebt nu mooie tanden. Ik zou er in jouw plaats niets aan veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een prima gebit!

Ik zou het in jouw geval lekker zo laten.
Pivot! PIVOT!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Fairytalelover schreef op 21 maart 2017 @ 15:37:

photoshop skillshaha, ik denk dat ik er een baan in moet zoeken ;) ahum..
Aha, bij derde keer kijken zie ik wel wat verschil.

Moet het met bovenstaande meningen eens zijn: foto 1 is veel mooier en natuurlijker.

Nu moet jij jezelf nog overtuigen van ons gelijk.

Kun je de afspraken afzeggen en het geld in je portemonnee houden, fijn idee toch?
Ik moest twee keer kijken voor ik het verschil zag. Als het jou stoort moet je het doen maar ik vind het verschil de moeite niet,
Alle reacties Link kopieren
Ik zag het verschil trouwens wel hoor maar zoals gezegd: de situatie op foto 1 vond ik mooier
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Ik stoor mij er al heel wat jaar aan moet ik eerlijk zeggen. Van de voorkant is het inderdaad niet mega opvallend, maar het "gat" tussen mijn voortand en hoektanden valt mij wel erg op van de zijkant bijvoorbeeld. Net of ik een afgebroken tand heb op de foto.



Die beugel moet er helaas sowieso komen, dit omdat m'n tanden over elkaar aan het schuiven zijn door het ontbreken van een spalk. Dit wordt de komende jaren alleen maar erger en er is geen ruimte om een spalk te plaatsen..
Alle reacties Link kopieren
Het wordt dan zo'n dingetje he?!

Ik heb ook zoiets gehad en was zelfs van plan om er een beugel voor te nemen maar iedereen (inclusief de tandarts) heeft het me uiteindelijk uit mijn hoofd gepraat.

Maar zoals je kunt lezen zit het vooral in jouw hoofd en ziet de rest het niet of vinden ze het nu zelfs mooier.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Foto 1 komt natuurlijker over. Persoonlijk vind ik dat mooier.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kunnen ze geen spalk plaatsen? Ik zou echt geen dingen laten doen. Ik zou van dat geld een mooie reis maken. Je hebt een prachtig gebit! Kaarsrecht. Ik zou een moord doen voor zulke tanden.
Ik zou al mijn energie steken in het accepteren van jezelf zoals je nu bent. Ik had iets dramatisch verwacht toen ik de eerste foto aanklikte, maar het enige dat ik er in zie is een mooi gebit.



Je kunt eventueel coaching daarin overwegen, van het geld dat je uitspaart door je gebit zo te laten als het is.
wat is er mis met foto 1?
Ik zie het verschil nog steeds niet. In ieder geval zijn het beide keurige rijtjes, waar ik dolgelukkig mee zou zijn.
Oh wacht, het gaat om de tanden naast je voortanden die je groter wilt hebben. Die zijn toch nooit even groot?
Alle reacties Link kopieren
Het wordt wel een wat kunstmatig gezicht met "paardetanden" als je de 2e tanden net zo groot maakt maakt als de middelste voortanden.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje jongens, wat een reacties. Dit heeft echt werkelijk niets te maken met mijzelf accepteren hoe ik ben. Ik ben van mening als je iets niet mooi vindt en je kunt het aanpassen, dan moet je dat vooral doen. Plus het opbouwen van m'n tanden en de beugel wordt gestimuleerd door zowel mijn tandarts als mijn voormalig orthodontist waar ik het al eerder even vlug mee besproken heb. Ik heb te weinig ruimte achter mijn voortanden als ik mijn kiezen op elkaar zet en een spalk is dus onmogelijk, deze bijt ik eraf. Die beugel moet er sowieso komen, anders gaat mijn voortand over mijn andere voortand heen schuiven in de toekomst. En geloof mij dat is in het afgelopen jaar al snel gegaan van rechte tanden naar iets over elkaar.



Het is een zelf in elkaar gezette afbeelding, niet persee hoe het werkelijk gaat worden. Het gaat vooral om de gaten tussen de tanden en het iets verlengen van de hoektanden. Beide overigens volledig vergoed door mijn verzekering.



Dank voor de (bezorgde?) reacties, maar ik ben op zoek naar ervaringen dus mijn besluit staat al vast.
quote:Spijkerblouse89 schreef op 21 maart 2017 @ 17:04:

Jeetje jongens, wat een reacties. Dit heeft echt werkelijk niets te maken met mijzelf accepteren hoe ik ben. Ik ben van mening als je iets niet mooi vindt en je kunt het aanpassen, dan moet je dat vooral doen. Plus het opbouwen van m'n tanden en de beugel wordt gestimuleerd door zowel mijn tandarts als mijn voormalig orthodontist waar ik het al eerder even vlug mee besproken heb. Ik heb te weinig ruimte achter mijn voortanden als ik mijn kiezen op elkaar zet en een spalk is dus onmogelijk, deze bijt ik eraf. Die beugel moet er sowieso komen, anders gaat mijn voortand over mijn andere voortand heen schuiven in de toekomst. En geloof mij dat is in het afgelopen jaar al snel gegaan van rechte tanden naar iets over elkaar.



Het is een zelf in elkaar gezette afbeelding, niet persee hoe het werkelijk gaat worden. Het gaat vooral om de gaten tussen de tanden en het iets verlengen van de hoektanden. Beide overigens volledig vergoed door mijn verzekering.



Dank voor de (bezorgde?) reacties, maar ik ben op zoek naar ervaringen dus mijn besluit staat al vast.maar je gebit is prachtig
Ik vind je gebit ook prachtig!!!

Maar kan me voorstellen als het voor jezelf een ergernis is. Goed overleggen met de tandarts over de mogelijkheden!
Alle reacties Link kopieren
quote:S-Meds schreef op 21 maart 2017 @ 17:21:

[...]



maar je gebit is prachtigDank voor je compliment. Als het zo blijft schuiven als het nu doet zal dat niet meer het geval zijn. Het opbouwen van de hoektanden is cosmetisch, maar de beugel een voorzorgsmaatregel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven