Mode & Beauty alle pijlers

Free fashion challenge

23-02-2013 14:08 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf 1 maart ga ik een jaar lang geen kleding kopen. In plaats daarvan maak ik alles zelf. Nog maar 1 week, aiks! Ik ben erg benieuwd naar wat ik tegen ga komen. Het is heel dubbel; aan de ene kant heb ik er veel zin in, aan de andere kant ben ik bang dat ik momenten krijg waarop ik compleet gek ga worden.



Zijn er hier meer mensen die dit doen of hebben gedaan? En wat vind/vond je ervan? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Alle reacties Link kopieren
Woehoeee!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb last minute inkopen gedaan

Een paar pumps (donkergroen), een zwart basic shirt en panties bij de H&M online, een sjaal, zwart-wit omslag jurkje en een spijkerbroek.



Voor mijn gevoel ben ik nu compleet, haha!

Laat de Free Fashion Challenge maar beginnen!
Alle reacties Link kopieren
Heel veel succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Nog een half uur, dan is het zover, ieee!
Ik zit erover na te denken om met je mee te doen. Ik heb vrij veel kleding en nog veel lappen stof die met als doel hadden ooit te eindigen als kledingstuk. Alleen is een jaar wel heel lang... Hoe lang heb jij erover gedaan om dit besluit te nemen?
Alle reacties Link kopieren
Nou dames, succes allemaal! Ik ben eind december voor het laatst de stad in geweest. Toen heb ik trouwens niet eens veel gekocht (uitverkoop). Sindsdien is het veel te koud geweest om te gaan winkelen en had ik er totaal geen zin meer in. Het kost me nu geen moeite om helemaal niet meer te gaan. Ik heb pas gezien hoeveel kleren ik heb, en die ga ik maar een aantrekken ipv ernaar kijken;) In de kast ligt hier nog een hele mooie lap waar ik een lange rok van wil gaan maken, een schuingeknipte zodat hij mooi sluik valt. Ik heb zo'n rok maar die is versleten. Die haal ik uit elkaar en knip hem na. Leuk project voor de komende weken.

Breien en haken jullie ook zelf? Ik kan wel breien, haken iets minder, dat wil ik leren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 01 maart 2013 @ 12:45:

Ik zit erover na te denken om met je mee te doen. Ik heb vrij veel kleding en nog veel lappen stof die met als doel hadden ooit te eindigen als kledingstuk. Alleen is een jaar wel heel lang... Hoe lang heb jij erover gedaan om dit besluit te nemen?Toen ik me opgaf, ruim een jaar geleden, kon je kiezen tussen 3 maanden, een halfjaar of een jaar geloof ik. Je kunt even op de website kijken of dat nog zo is...
quote:luni schreef op 01 maart 2013 @ 14:08:

[...]



Toen ik me opgaf, ruim een jaar geleden, kon je kiezen tussen 3 maanden, een halfjaar of een jaar geloof ik. Je kunt even op de website kijken of dat nog zo is...Die optie zie ik er nu niet tussen staan. Maar ik zit er wel heel hard aan te denken. Ik las dat je met stoffen en wol die je al hebt wel dingen mag maken. Laat ik daar nou genoeg van hebben en het ook echt leuk te vinden. Heb sowieso nog een gehaakt vestje in de planning zitten, dat mag dus gewoon. Zou best goed zijn voor me denk ik.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yin schreef op 01 maart 2013 @ 15:15:

[...]





Die optie zie ik er nu niet tussen staan. Maar ik zit er wel heel hard aan te denken. Ik las dat je met stoffen en wol die je al hebt wel dingen mag maken. Laat ik daar nou genoeg van hebben en het ook echt leuk te vinden. Heb sowieso nog een gehaakt vestje in de planning zitten, dat mag dus gewoon. Zou best goed zijn voor me denk ik.Ik zag het net ook idd, even gecheckt. Als je zelf handig bent met naald en draad zou ik dat zeker doen!
Alle reacties Link kopieren
Hupsakee!

Ook ik doe mee.



Ik naai al sinds mijn 17e (heb het dus wel in het snotje) en inderdaad een kast vol lappen! Die gaan we dus tussen nu en 28 februari 2014 opmaken.



Ondergoed, panty's e.d. koop ik wel gewoon. Een dag een rok aan is een nieuwe stay-up
Aan het typen...............
Alle reacties Link kopieren
Oh, en in mijn kast past niet één kleerhanger meer bij.

Hoeveel eye-openers heeft een mens nodig? :-)
Aan het typen...............
Mag het ook met terugwerkende kracht trouwens? Volgens mij heb ik de afgelopen 2 maanden geen kleding gekocht. Hoef ik er nog maar 10
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat jullie ook mee doen!!

Haha met terugwerkende kracht is wel oneerlijk voor ons, lopen wij nog twee maanden in versleten kleding en ben jij al nieuw aan het shoppen



Ik ben dag 1 doorgekomen zonder dingen te bedenken die ik echtechtecht (niet dus) nodig heb
Nou vooruit Femz, dan start ik vandaag.

Hebben jullie je ook officieel aangemeld op de website?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was het een opwelling, en 10 maanden volgehouden..weet zeker dat jullie het een jaar trekken als het een weloverwogen keus is!! Toitoitoi
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Noujaaa al m'n tekst weg:-( dat mobiel forummen gaat niet zo soepel..

Hebben jullie je aangemeld op die site? En wat voor site is het, om elkaar op te beuren en door te zetten ofzoiets? Ik ga er van t weekend is naar kijken, heb ik nog niet over nagedacht of ik me aan ga melden;-)



Fijn shopvrij weekend allemaal!!
quote:luni schreef op 01 maart 2013 @ 21:49:

Bij mij was het een opwelling, en 10 maanden volgehouden..weet zeker dat jullie het een jaar trekken als het een weloverwogen keus is!! Toitoitoi Zag dit topic vorige week al (en heb vorig jaar met plezier Patricia's blogs hier gelezen). De hele week sluimert het al, gisteren m'n kledingkast weer eens opgeruimd en tot de conclusie gekomen dat ik toch echt genoeg kleding heb. Was de laatste tijd al wat bezig met nieuwe combinaties maken, nu nog wat meer mee bezig.
Alle reacties Link kopieren
Wat is er veranderd sinds die 10 maanden, Luni? Wat was het item dat je als eerste weer kocht? En ben je sindsdien anders gaan shoppen? Heb je inspiratie opgedaan?
Alle reacties Link kopieren
Mevrouwb, de link naar je blog is weggehaald. Ik zou hem graag terugvinden, kun je een hint geven?
Alle reacties Link kopieren
Ja flauw, was ook al gebanned. Maar het is iets met dear, een zweet winkel in het engels en dan woordpress punt kom. Zo :-)

Fijn om te lezen hoe enthousiast mensen hier van worden.

Vandaag had ik een goede dag, mensen gesproken die, geinspireerd door dit idee, kritisch naar eigen inkopen zijn gaan kijken. Dat vind ik superleuk om te horen.
Alle reacties Link kopieren
@to, had jij nou ook nog ergens een prikbord topic waarin je stof, knopen, garen en dat soort spul zoekt? Of was dat iemand anders?

Hoe dan ook, ik heb een hele bak garen en fournituren voor diegene die het vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat was ik!
Alle reacties Link kopieren
Heb je nog interesse in garen, knopen, strikjes, roosjes, ritsen en dat soort spul? Ophalen in Rotterdam of ik wil het tegen verendkosten wel ergens naartoe opsturen. Ik merk dat ik eigenlijk toch steeds koop wat ik voor mijn lopende projecten nodig heb dus de berg blijft maar groeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven