Mode & Beauty alle pijlers

Fuck it....PARFUM!

20-06-2015 16:55 350 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is al een paar keer geschreven: parfumtopics mogen niet meer vanwege één of andere uit de hand gelopen ruzie. Wat ik jammer vind, want ik vind niets zo heerlijk als parfum. Dus hier een 'wat vind je lekker/vies' parfumtopic. Als de Mods hier niet blij mee zijn, dan hoor ik het wel.



Ik trap af: Chanel....! En dan de oude wijven luchtjes no5, Coco en Allure Sensuelle.

Wat ik smerig vind zijn de kaugomballen luchtjes en bijna alles van Cacharel (terwijl met Noa ze juist wel de spijker op de kop hebben geslagen)



Welk luchtje kun jij niet missen in je badkamerkastje?
Ik had vroeger een parfummetje van de markt en dat heette Esperanza, dat is altijd mijn lievelingsparfum gebleven. Het bestaat al heel lang niet meer, maar ik heb nooit meer een luchtje gevonden dat ik zo lekker vond.
Heel erg oud maar zo lekker: Charlie Blue, red en gold.

en misschien heel stom maar de luchtjes van Christina Aguilera.
Alle reacties Link kopieren
Net vorige week ook een topic geopend





Parfum, hele wolken of liever: halve flessen...
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 20 juni 2015 @ 16:58:

Ik had vroeger een parfummetje van de markt en dat heette Esperanza, dat is altijd mijn lievelingsparfum gebleven. Het bestaat al heel lang niet meer, maar ik heb nooit meer een luchtje gevonden dat ik zo lekker vond.



Jammer is dat hé? Heb je gekeken naar de samenstelling (Googlen) en dan zoeken op iets soortgelijks?

Al zal het nooit hetzelfde luchtje zijn...
Alle reacties Link kopieren
J'adore Absolu Dior 😻
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 20 juni 2015 @ 17:00:

Net vorige week ook een topic geopend





Parfum, hele wolken of liever: halve flessen...Ja dat ken ik, het topic waarin er werd opgeroepen om iedereen die te veel gebruikt te lynchen.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindybopophelia schreef op 20 juni 2015 @ 16:59:

Heel erg oud maar zo lekker: Charlie Blue, red en gold.

en misschien heel stom maar de luchtjes van Christina Aguilera. Als het bij je past, why not?
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:00:

[...]





Jammer is dat hé? Heb je gekeken naar de samenstelling (Googlen) en dan zoeken op iets soortgelijks?

Al zal het nooit hetzelfde luchtje zijn...

Ik ken de samenstelling niet helaas, maar heb wel een esperanza gevonde die me heel erg lekker lijkt, van

Jacques evard.
Momenteel komen geuren nogal aan bij me, maar gelukkig kan ik mijn lievelingsgeur Light Blue van Cacharel nog goed hebben
Alle reacties Link kopieren
Is Light Blue niet van Dolce Gabbana? Ontzettend lekker luchtje! Jammer dat mijn huid er niet tegen kan
Enne.....serieus?! Een forum ruzie over parfum?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 20 juni 2015 @ 17:09:

Momenteel komen geuren nogal aan bij me, maar gelukkig kan ik mijn lievelingsgeur Light Blue van Cacharel nog goed hebben Even een off topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Grobbekuiken schreef op 20 juni 2015 @ 17:10:

Enne.....serieus?! Een forum ruzie over parfum?!Ik schreef er ook af en toe en zat niet in Het Clubje dus weet er het fijne niet van, wel dat het uit de hand is gelopen. Het hoe, wat en waarom is mij compleet ontgaan.
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:10:

Is Light Blue niet van Dolce Gabbana? Ontzettend lekker luchtje! Jammer dat mijn huid er niet tegen kan



Ah ja, tuurlijk, die is van G&B

Zat met Cacharel pour Homme in m'n hoofd, ruikt bij man zo lekker
Alle reacties Link kopieren
Flower bomb, van viktor&rolf.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Profumo de Senzi van Collistar.
Alle reacties Link kopieren
En vroeger de Wild Muskolie van Nerval, helaas niet meer verkrijgbaar.
Alle reacties Link kopieren
Jil van Jil Sander



Ik vind alle parfum van die reclame met zo'n kale man op een stoel en twee vrouwen in lingerie er naast als duivels vreselijk. Zo vreselijk dat ik niet op de naam kan komen.
Silence is golden. Duct tape is silver.
Waar je je al niet druk over kan maken....ruzie over een geurtje....onbegrijpelijk.



Maar goed, back on topic. Ik vind zgn lichte watergeuren prettig. Verder is me snel iets te zwaar.

Vooral goedkope geurtjes ruiken op mijn huid niet fijn, daar komt altijd zo'n alcohollucht bij naar boven.
Alle reacties Link kopieren
quote:lindybopophelia schreef op 20 juni 2015 @ 16:59:

Heel erg oud maar zo lekker: Charlie Blue, red en gold.

en misschien heel stom maar de luchtjes van Christina Aguilera. Niet stom hoor, de Red Sin van CA is heerlijk! Ik gebruik ook graag Essential van Replay (is een EdT, dus niet al te zwaar maar wel zoet), White Musk van the Body Shop, 2 van Gaultier. Vroeger mijn favoriete luchtje maar nu al een tijdje uit de handel; Sicily van D&G. Mocht iemand hier het luchtje kennen en er nog een goed lijkende vervanger voor weten dan lees ik het graag. :-)
quote:Sensy12 schreef op 20 juni 2015 @ 17:02:

[...]





Als het bij je past, why not?



Ik ben 33 en als ze me vragen wat ik voor luchtje op hebt en ik zeg: oh die van Christina Aguilera krijg meestal te horen:

Ben jij daar niet wat te oud voor?

Maar zoals jij al zegt het past bij me.
Alle reacties Link kopieren
Dan moet je niet in mijn buurt komen Grobbekuiken
Alle reacties Link kopieren
De mijne is ook alweer een aantal jaar van de markt af. Nooit meer zo'n lekkere gevonden. Heb er nu weer eentje die ik een jaar of 10 geleden ook had (was er toen op uitgekeken) maar toch nog lekker genoeg.



Ik hou niet van te zoete of 'poeder' achtige geuren, daar krijg ik een heel wee gevoel van. Te zware (meer bedwelmend) vind ik ook niet lekker of een wintergeur in de zomer dragen bijv.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Onmisbaar:

Chanel no 5, voor s'avonds en als een soort 'pick me up'

Chanel Allure, voor overdag



Momenteel ook in het kastje:

- cheap and chic van Moschino, vind het wel lekker poederig zonder te zwaar te zijn (cadeautje)

- un jardin sur le toit van Hermes, fris lenteluchtje zonder wc-verfrisser associaties



Staan klaar om door te schuiven naar vriendinnen:

- Patchouli van Les Nereides, was een cadeau maar dit is echt te heftig spul voor mij, ontneemt mij de adem terwijl ik toch niet vies ben van een parfumwolkje.

- anais anais van Cacharel. Gewoon bah.
Nee heb je, ja kun je krijgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven