Mode & Beauty alle pijlers

galajurk

23-11-2014 12:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik heb 12 december een kerstgala alleen ik heb geen flauw idee wat voor jurk ik aan moet. Ik ben wel erg klein, moet ik dan een lange jurk aan doen of een korte? iemand tipss??
rrfd
Alle reacties Link kopieren
Ik ben klein en bij mij maakt een lange jurk mij altijd alleen nog maar kleiner en molliger.

Ik draag daarom meestal een jurk die precies boven de knieën stopt.

Mocht je slank zijn, dan zou korter ook nog wel gaan (lijken je benen langer), maar ik ben zelf gezegend met flinke bovenbenen
Hangt van de dresscode af, en de gelegenheid bepaalt meestal wat die is.



Bij de gala's waar ik ben geweest, was de dresscode white tie, en daar is het het echt 'not done' om in een korte jurk te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ligt inderdaad aan de dresscode en de overige gasten.
Alle reacties Link kopieren
Gala is altijd lang en zonder mouwen als het white tie is, bij black tie mag eventueel een cocktailjurkje. Niet teveel sieraden, geen horloge (net als bij trouwen), bijpassende schoenen en handtasje, eventueel lange handschoenen, een armband mag daar overheen, een ring niet.
verba volant, scripta manent.
Hoe klein is klein? Ik ben ook klein (wel slank) en een lange jurk staat me prima. Ga voor mermaid, geen a-lijn en ook geen prinsessengeval. Andere optie is lange rok (met hoge taille en die echt tot op de grond komt) met een corset/ aansluitend bovenstuk zodat het 1 geheel is. Bij voorkeur alles in 1 kleur. Laatste tip: laat je jurk aanpassen door een goede coupeuse, dat hoeft niet duur te zijn maar wij kleine dames moeten onze jurken soms laten verbouwen.
Alle reacties Link kopieren
Een lange jurk in één kleur maakt je sowieso optisch langer.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Als het een kerstgala van een studentenvereniging oid is, dan wordt daar vrijwel altijd een lange jurk verwacht.

Misschien een tip om eens te kijken hoe actrices die niet zo lang zijn hun gala/premierejurk dragen.

Hier ook nog wat tips:

http://www.styletoday.nl/ ... -tips-om-langer-te-lijken
Hopelijk niet nodig om te zeggen maar ik zeg het toch: ga NIET in een zomerjurk (doet me denken aan mijn studententijd/gala's op cruiseschepen. Van die vrouwen die hun kast opentrekken en denken 'ja die is lang, oké geregeld'). Dat is echt geen gezicht..
Alle reacties Link kopieren
ik ben 1,60
rrfd
Alle reacties Link kopieren
quote:elseroos schreef op 23 november 2014 @ 13:40:

ik ben 1,60 Met hakken 1.70.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
De dress code bepaalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:elseroos schreef op 23 november 2014 @ 13:40:

ik ben 1,60 Geef even aan wat de dresscode is. Anders kan niemand toch goed advies geven...
Alle reacties Link kopieren
Bij de H&M en bij Coolcat vind ik persoonlijk dat ze hele mooie jurken hebben voor weinig geld.

Als het een echt kerstgala is, zou ik gaan voor een korte jurken met lange mouwen (ook voor jou lengte!) met hakken van 11 cm eronder.
Alle reacties Link kopieren
quote:very-hot-dog schreef op 23 november 2014 @ 14:34:

Bij de H&M en bij Coolcat vind ik persoonlijk dat ze hele mooie jurken hebben voor weinig geld.

Als het een echt kerstgala is, zou ik gaan voor een korte jurken met lange mouwen (ook voor jou lengte!) met hakken van 11 cm eronder.Als de dresscode black tie is kan kort niet.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:jippie55 schreef op 23 november 2014 @ 14:07:

[...]



Geef even aan wat de dresscode is. Anders kan niemand toch goed advies geven...wat betekent een dresscode? hahaha
rrfd
Alle reacties Link kopieren
Serieus? Staat vast op de uitnodiging
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 23 november 2014 @ 14:44:

[...]





Als de dresscode black tie is kan kort niet.Als het op een middelbare school is, dan kan alles blijkbaar, te zien aan de ieniemieniejurkjes hier op het gala. Ook als de dresscode black tie is.
Alle reacties Link kopieren
"Aangezien het een galabal is verwachten we wel dat je er chique uitziet!





Trek dus je mooiste kleren aan. Een jury zal kijken wie van de heren en wie van de dames zich het mooist heeft uitgedost."

Dit is het enige wat er over kleding staat in de uitnodeging, niks met dresscode..
rrfd
Alle reacties Link kopieren
Ga met je vriendinnen winkelen en heel veel passen.

Deze dresscode zegt zo ongeveer niks, gewoon de mooiste jurk die je kan vinden en lekker over the top.
Alle reacties Link kopieren
quote:elseroos schreef op 23 november 2014 @ 14:44:

[...]



wat betekent een dresscode? hahaha

Het kledingvoorschrift. Als dat er is, staat het meestal op de uitnodiging.



Zo niet, dan moet je zelf bedenken wat geschikt is, en daarbij helpt het om te weten wat de gelegenheid is.

Ik zou even googelen of Pinterest bekijken met de zoekterm 'black tie'.



Als je klein bent kun je trouwens best een lange jurk aan vind ik, dat ligt ook aan je figuur of dat staat.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Elseroos, vertel even wat meer. Is het een kerstgala van je middelbare school? Of van een studentenvereniging of je werk? Dat maakt een groot verschil.



Als het van je middelbare school is, is lang echt niet nodig/sterk overdreven en zou ik gewoon voor een van de vele blingbling-jurkjes gaan van H&M/Zara enz. Of leen er eentje van oudere zus/vriendin, nog beter! Kun je je geld uitgeven aan mooie hakken en goede accesoires.
quote:elseroos schreef op 23 november 2014 @ 14:52:

"Aangezien het een galabal is verwachten we wel dat je er chique uitziet!





Trek dus je mooiste kleren aan. Een jury zal kijken wie van de heren en wie van de dames zich het mooist heeft uitgedost."

Dit is het enige wat er over kleding staat in de uitnodeging, niks met dresscode..



Als er geen dresscode staat, dan hangt het helemaal af van de gelegenheid.

Is het formeel, dan zal het white tie zijn, en dan moet een lange jurk.

Is het informeler, dan is het waarschijnlijk black tie, en dan kan een korte jurk, maar ook een lange.



Informeer desnoods bij andere gasten hoe zij gaan, en vraag je eventuele date hoe hij gaat. Je kan bij dit soort gelegenheden beter overdressed zijn, dan underdressed.
Alle reacties Link kopieren
de middelbare school.
rrfd
In dat geval, trek aan wat je wilt.

Volgens mij zijn bij de meeste middelbare school 'gala's' de eisen niet zo steng. Dames in een jurk, vaak cocktail. En de heren vinden het meestal al heel wat als ze een overhemd en das aanhebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven