Mode & Beauty alle pijlers

Gel nagellak

22-06-2015 18:27 138 berichten
Ivm ons trouwen had ik acrylnagels laten zetten, dit heb ik nu 2 jaar.

Ik laat ze er morgen afhalen ivm een lange vakantie.



Mijn nagels zullen wel dun en slap zijn.

Daarom wil ik gel nagellak gaan gebruiken, zodat mijn nagels toch wat sterker zijn middels dat extra laagje.



Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen base coat?

Base coat zorgt juist voor goede hechting en beschermt je nagel tegen het intrekken van de kleuren.



Ik hoor dat vaker dat mensen geen base coat gebruiken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Ik heb ook de gellak van Pink en ik ben hier heel erg blij mee. Ik heb een beroep waarbij gewone nagellak er snel af is (ook met speciale primers en topcoats), deze lak blijft lang mooi en blijft goed zitten. Ik ben alleen zelf na een week meestal de kleur wel weer zat, dus dan haal ik het er weer af en doe ik er een andere kleur op.



Als je op de facebookpagina van Pink beauty kijkt, zie je heel veel voorbeelden van hoe de lak er uit ziet bij verschillende mensen.
Alle reacties Link kopieren
Tot nu toe (en ik lak mijn nagels echt al heel lang) heb ik nog geen verkleurde nagels.

Als je nagels vetvrij en droog zijn, hecht de lak prima.



Alleen met blauw moet je oppassen, maar die kleur heb ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 23 juni 2015 @ 14:09:

Tot nu toe (en ik lak mijn nagels echt al heel lang) heb ik nog geen verkleurde nagels.

Als je nagels vetvrij en droog zijn, hecht de lak prima.



Alleen met blauw moet je oppassen, maar die kleur heb ik nooit.



Ik heb idd ooit eens blauw gedaan zonder base coat, want haast dus snel snel snel.

Zag eruit alof ik met een hamer op mijn vingers had geslagen



Rood is ook zo'n fijne kleur.



Ach en als je altijd lak op hebt is een verkleurde nagel ook niet zo'n ramp. Ik doe er nu iig wel altijd basecoat onder. Geen blauwe nagels meer voor mij haha.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb met rood niet dat mijn nagels verkleuren. Gek he?



Nagelverharder zorgt wel voor gelere nagels heb ik gemerkt. Dat gebruikte ik vaak, maar ben er nu mee gestopt. Maar er bestaat ook weer een lakje dat je nagels witter maakt. Is ook handig.
Alle reacties Link kopieren
Misschien heb je gewoon geluk met je nagels.



Nagelverharder is gewoon troep. Mag je ook maar max 2x per jaar 2 weken gebruiken.



Lakje dat witter maakt ken ik niet. Is dat dan voor als ze verkleurd zijn?

Ik laat het dan gewoon uitgroeien.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Moet je maar eens googlen op nail whitener. Het is transparant met een beetje blauwige gloed, maar op je nagels heel mooi. Ik gebruik het in de zomer ook wel als lak. Bij veel merken zit het in het assortiment.
Alle reacties Link kopieren
MadameQetesh, welk merk gebruik jij dan? Als jouw normale lak 7 dagen blijft zitten, wil ik die ook
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik veel Safari want dat verkoop ik in mijn salon.

Maar ik heb ook goede ervaring met NYC van de kruidvat.

Essence en Cartrice vind ik minder. Hema ook niet zo, verschilt heel erg.



Thbx emma, ik ga eens kijken.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
In de folder van Kruidvat staat een startset gel polish, met een ledlamp(je) voor 39,95.



En bij Etos gelnagellak, Miracle Gel, zonder lamp van Sally Hansen, met topcoat voor 11,99.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel MadameQetesh, ik zal het eens proberen. Ik kende dat merk helemaal niet. Maakt de base- en topcoat dan nog veel uit? Maw welke gebruik jij?
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik als base de basecoat ridgefiller van Florence nails, maar die is alleen te koop bij de groothandel.



Top wel gewoon van Safari.

Volgens mij heeft NYC ook wel base en topcoat maar dat weet ik niet zeker.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel! Ik ga het proberen. Zou heerlijk zijn, als het 7 dagen zit.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd. Ik ben iig erg tevreden.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Alle reacties Link kopieren
Zou het wat zijn die startset van het kruidvat? Best wel aantrekkelijk voor 39,95 .
Alle reacties Link kopieren
Erg goedkoop idd. Zeker met lamp. Is het een 36 watt lamp wat er bij zit? Of een kleine 9 watt? Dat zie je ook wel eens, dan zit je alsnog lang eronder.

( normaal 2 min per laag bij 36 watt, dus dan al 4x 2 min per laag. Dat is wel lang).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Nou ze zijn eraf, en ik moet best wennen, zijn dun en wat slap…..tikt wel beter op de pc en foon.



Ik ben naar de kruidvat en etos gegaan, heb via testers verschillende gel nagellak opgedaan.

Ik heb 2 flesjes van essence meegenomen en een lak van OPI opgedaan.



Onder die gel nagellak wil ik zeker een basis coat doen, maar kan dat met elk willekeurige coat?

Of moet dat ook speciaal een gel coat zijn?
Alle reacties Link kopieren
@MQ Waarmee verwijder jij de gellak? En het verwijderen gaat altijd gepaard met aceton en folie?
Alle reacties Link kopieren
quote:Emma95 schreef op 23 juni 2015 @ 17:33:

In de folder van Kruidvat staat een startset gel polish, met een ledlamp(je) voor 39,95.





Ik heb er geen verstand van maar hoeveel watt is dat lampje dan?



En kan je dan ook alle andere kleuren gel polish kopen later?



(ik zie die info niet in de folder op internet staan)



Het lijkt mij wel wat en ik heb nog een kadobon van het Kruidvat maar wil geen kat in de zak kopen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
quote:MadameQetesh schreef op 22 juni 2015 @ 18:46:

Zonder lamp is dus geen gellak maar gewoon nagellak dat een gel look heeft. Heel wat anders



Lampen en verschillende merken gellak zijn overal te koop, werking van opbrengen ( wel/niet opruwen, wel/niet prep/primer) verschilt per merk.

Maar in principe als je nagels kunt lakken kun je dit ook.

Blijft alleen veel langer mooi ( wel goed insealen langs de rand).



Waar kan je de info vinden bij welke lamp je wel of niet een prep/primer nodig hebt?

(prep/primer is zegmaar de basis coat die je opbrengt?)



En je hebt altijd een topcoat nodig begrijp ik van jou he?



Sorry voor al die vragen maar ik ben zondag jarig en het lijkt mij ook nu dus leuk om een kadobon te vragen zodat ik het beginsetje kan kopen bij het Kruidvat als dat wat is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Heb de Kruidvat folder even goed bekeken, maar ik snap het ook niet helemaal.

Er zijn complete setjes en navulkits en 10 verschillende kleuren.

Met zo'n klein ledlampje moet je je duim apart doen.

Als ik vandaag in de buurt van het Kruidvat kom, zal ik het even goed bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Ree-ben, heb je van Essence ook dat zilveren flesje gel topcoat gekocht?

Dat kun je over elk merk lak heen doen. Is heel stroperig en dikker dan gewone lak. Je krijgt dan echt een gelnagel effect en stevigere nagels.
Alle reacties Link kopieren
Dit is wat het Kruidvat heeft

http://hautepolish.nl/nl/index.html



Lijkt me wel handig.

Alleen het afhalen lijkt me vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het filmpje bekeken ook het afhalen lijkt een fluitje van een cent Wat ik dan wel weer apart vind is dat je geen base en toplaag hoeft te gebruiken. Want door die toplaag kríjg je juist die mooie glans.toch? Het heeft me nieuwsgierig gemaakt ga kijken bij het kruidvat.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen, dit is de Miracle Gel van Sally Hansen (Etos)

http://imabeautygeek.com/ ... acle-gel-review-swatches/



Die ga ik straks halen, maar welke kleur????

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven