Mode & Beauty alle pijlers

Geverfd haar permanenten

27-05-2016 17:42 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

Ik heb lang (tot iets onder de borst), fijn, zeer stijl, futloos haar.

Van mezelf ben ik asblond en ik verf het al een jaar of 10 iets lichter blond.

Dit houdt in dat ik dus alleen de uitgroei elke 6-8 weken bij werk.

Nu vind ik dat stijle haar erg saai en zou het graag laten permanenten.

Is dat mogelijk op geverfd haar? Heeft iemand daar ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ooit gedaan en dat was niet zo een goed idee.
Ik heb dat bijna gedaan maar de kapper heeft dat uit m'n hoofd gepraat.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mijn gepermanente haar wel ooit high lights laten zetten. Dat kon prima, de kapper adviseerde toen wel het niet te snel na elkaar te doen. Misschien advies vragen aan kapper? Mijn kapper zegt altijd dat permanent lang niet altijd goed blijft zitten in verschillende soorten haar!
Alle reacties Link kopieren
Als je meer volume wilt, ga dan voor een ander kapsel.

Je haar lichter maken is al vrij agressief, permanent erbij is vragen om een bos stro.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ooit gepermanent na geverfd te hebben. Paar weken later voelde ik heel veel soppen op mijn hoofdhuid. Haar was uitgevallen. Gelukkig zag je er niks van. Maar toen he t lange r werd zag je wel sprietjes met kort haar wat niet bij de staart kon
Een vriendin van mij heeft dat een paar jaar geleden gedaan. Ze eindigde als een soort schaap



Ik zou het niet doen hoor. Zeker niet zelf. Als het lang en futloos is, kan je beter flink de schaar erin laten zetten.
Alle reacties Link kopieren
Het kan prima op geverfd haar. Punt is alleen dat jouw haar niet geverfd maar ontkleurd is. Dan kan het nog steeds prima hoor, maar koop dan ook meteen een tondeuse, want de kans dat je die nodig gaat hebben is ongeveer 98%.



En ik spreek uit ervaring. Spook vanalles uit met mijn haar en aangezien het vol en dik is, vallen missers meestal niet op. Maar deze misser moest er toch helemaal uitgroeien, het was één barre ellende.



Permanent met highlights was dan weer geen probleem (advies; zes weken ertussen).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
In tegenstelling tot de andere posters, ik permanent en verf (ik laat het doen) mijn haar al een jaar of drie, en het is nog in prima conditie. Er moet wel steeds minstens twee welen tussen zitten.
quote:83angel schreef op 27 mei 2016 @ 17:55:

Ik heb het ooit gepermanent na geverfd te hebben. Paar weken later voelde ik heel veel soppen op mijn hoofdhuid. Haar was uitgevallen. Gelukkig zag je er niks van. Maar toen he t lange r werd zag je wel sprietjes met kort haar wat niet bij de staart konWat zijn soppen?
Alle reacties Link kopieren
quote:shala91 schreef op 27 mei 2016 @ 18:09:

In tegenstelling tot de andere posters, ik permanent en verf (ik laat het doen) mijn haar al een jaar of drie, en het is nog in prima conditie. Er moet wel steeds minstens twee welen tussen zitten.



TO bleekt haar haar, dat is zoveel agressiever dan kleuren.

De kans dat bleken en permanenten samen goed gaat is erg klein, de meeste kappers willen het dan ook niet doen.
Alle reacties Link kopieren
Bij stevig, dik, gezond haar is het al een risico.

Bij jou zou ik er als professional niet aan beginnen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Nee dat kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Doe het niet! En blonderen: ook niet! Citroensap. Dat gebruik je om je (al blonde) haar te bleken, in de zon. Dat werkt als een tiet en beschadigt je haar niet.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
Oh jawel, dat beschadigd je haar wel degelijk.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zelf ook niet durven maar mijn moeder blondeert en permanent al ruim 20 jaar en haar haar is nog steeds glanzend en gezond. Wel inderdaad steeds een paar weken tussen blonderen en permanenten. Ze heeft wel heel kort haar dus dat scheelt misschien ook?
Ik heb dat gedaan, bij de kapper. Hele haar vernield. Hele structuur eruit en als elastiek, kon het zo helemaal uit elkaar trekken. En ik heb heel sterk haar, heb er al veel mee uitgespookt. maar dit was dus echt too much. Dus: Niet doen!!!
Alle reacties Link kopieren
Ooit tegelijk laten doen. Toen was het vrij snel heel dood.
Hallo?!
Alle reacties Link kopieren
Stomme autocorrect ik bedelde stoppels
Alle reacties Link kopieren
Nee!!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 27 mei 2016 @ 19:19:

Ik zou het zelf ook niet durven maar mijn moeder blondeert en permanent al ruim 20 jaar en haar haar is nog steeds glanzend en gezond. Wel inderdaad steeds een paar weken tussen blonderen en permanenten. Ze heeft wel heel kort haar dus dat scheelt misschien ook?Eh..ja. Alleen, het lijkt misschien glazend en gezond, dat zijn haarproducten. Ik heb ook heel erg geblondeerd kort haar gehad en ik moest er kogellagervet insmeren om het te laten glanzen. Ik gebruikte daar Murrays voor. Is hele dikke vette troep, die je alleen uit je haar krijgt met afwasmiddel! En je haar voelt echt als touw aan, als je het zo mishandelt met blondeer hoor. Heb je je moeder wel eens gezien als ze haar haar net gewassen en gefohnd had? Glom het toen ook? Neen. Je kunt altijd glans toevoegen maar gezond haar is altijd mooier dan doodgeverfd of gepermanent haar. Het vloeit niet meer, als je je haar beschadigt. Dus dat het opwaait in de wind enzo.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Alle reacties Link kopieren
quote:Sapsorrow schreef op 27 mei 2016 @ 20:29:

[...]





Eh..ja. Alleen, het lijkt misschien glazend en gezond, dat zijn haarproducten. Ik heb ook heel erg geblondeerd kort haar gehad en ik moest er kogellagervet insmeren om het te laten glanzen. Ik gebruikte daar Murrays voor. Is hele dikke vette troep, die je alleen uit je haar krijgt met afwasmiddel! En je haar voelt echt als touw aan, als je het zo mishandelt met blondeer hoor. Heb je je moeder wel eens gezien als ze haar haar net gewassen en gefohnd had? Glom het toen ook? Neen. Je kunt altijd glans toevoegen maar gezond haar is altijd mooier dan doodgeverfd of gepermanent haar. Het vloeit niet meer, als je je haar beschadigt. Dus dat het opwaait in de wind enzo. Nou toevallig weet ik dat mijn moeder helemaal niks in haar haar smeert want daar houdt ze absoluut niet van. Ze gebruikt niet eens cremespoeling na het wassen. Maar iedereen zijn haar is anders natuurlijk. Maar nogmaals, zelf zou ik het ook niet aandurven hoor!
Alle reacties Link kopieren
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Super bedankt voor jullie raad, allemaal! Ik vrees dat ik maar op zoek moet naar een ander kapsel.
Alle reacties Link kopieren
quote:Aragog schreef op 27 mei 2016 @ 19:19:

Ik zou het zelf ook niet durven maar mijn moeder blondeert en permanent al ruim 20 jaar en haar haar is nog steeds glanzend en gezond. Wel inderdaad steeds een paar weken tussen blonderen en permanenten. Ze heeft wel heel kort haar dus dat scheelt misschien ook?



Wat is heel kort? Want ik heb mijn haar een tijdlang op 2.5 cm gedragen. Of nouja, van dragen is dan niet echt sprake meer. Daarmee kon ik qua kleur enzo echt alles doen, want na twee maanden was het er toch weer vanaf.



Maar geblondeerd/ontkleurd haar permanenten? Ik kan je vertellen; het wordt als een kapot elastiekje en toen had ik ze toch al gauw op zo´n 18 cm. Dat heeft dus bijna anderhalf jaar en een stuk of acht dure knipbeurten gekost eer het eruit was. Je zag er alleen niks van, dankzij stijltang en gel.



Maar als ik ergens spijt van heb gehad, dan wel van die permanent nadat ik het ontkleurd had. Kapster was zo lief om me niet heel hard uit te lachen. En echt, ik heb alle kleuren, alle lengtes en alle stijlen wel gehad zonder zichtbare schade, maar de combi blondeer en permanent was werkelijk dramatisch. En ik heb geitenhaar van mezelf. Daar moet je best wat voor doen, om dat kapot te krijgen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven