Mode & Beauty alle pijlers

Gezichtsverzorging - help!

24-04-2017 17:20 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd de Hema dag- en nachtcrème gebruikt. Schoonmaken van mijn gezicht; gewoon met een washand en koud water. Maar ik wordt ouder en mijn huid wordt er niet beter op. Was altijd al erg droog en wat schilferig. Maar nu wordt het erger en de roodheid ook.



Ik heb nu wat samples van Paula's Choice besteld. Eens kijken of dat helpt. Maar ik begrijp nu dat er veel meer is dan alleen een dag- en een nachtcrème... serums, toners, boosters...ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord... Wat heb ik echt nodig, wat is onmisbaar en heel graag wat uitleg erbij. Mijn dank is groot.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je Paula's choice bedoelt?
Alle reacties Link kopieren
Ja sorry, aangepast
Alle reacties Link kopieren
Wat leesvoer:



http://livelifegorgeous.n ... of-basics-huidverzorging/
.
Alle reacties Link kopieren
http://www.beautylab.nl/skincare-routin ... -volgorde/
.
Lees eens hier mee Werkt product x echt?

Staat ook het een en ander in over Paula's choicecmaar ook een voordeliger merk the ordinary .

Misschien staat er handige info in voor je.
Ik denk dat elke dag een washand over je gezicht ook wat heftig is. Beter kun je een speciale gezichtsreiniger gebruiken (emulsie of schuim of zo). Scrubben schijnt ook helemaal niet zo goed te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Oke. Korte cursus voor dummies .



Reinigingschuim. Voor het verwijderen van je make-up. Gewoon onder de douche, met water.

Reinigingsmilk. Voor het verwijderen van je make-up, met een wattenschijfje.

Reinigingslotion. Gebruik je om de milk te verwijderen en sluit je porien weer.

Micellair water. Nieuw in reinigingsland. Gooi al het andere weg en gebruik dit in de plaats.





Scrub. Creme met korreltjes, die losse cellen van je gezicht af poetst. Je houdt er een zijdezacht velletje van over. Maximaal 1x per week en niet te hard schuren.

Tegenwoordig heb je ook een soort van scrub op basis van enzymen. Dan heet het exfolieren.



Masker. Er zijn een hoop tubes en potjes, maar ook heel veel dingen in een 1x verpakking. Die zijn het fijnst, want dat is precies genoeg en als het minder bevalt hoef je geen pot weg te gooien.

Peel-off maskers worden hard en kun je daarna als een velletje van je gezicht aftrekken. Klei maskers worden meestal ook hard en moet je met warm water afspoelen. En diverse maskers die je eventueel kunt laten zitten. Gewoon de verpakking lezen, dan zie je vanzelf wat de bedoeling is. Niet gebruiken rond je ogen of op je lippen.



Serum. Is het vitaminepilletje onder de cremes. Letterlijk, je smeert eerst een serum en daarna je dag- of nachtcreme.



Cremes gebruik je bij voorkeur uit een pompflacon. Op de tweede plaats staat de tube. Zodra je het potje opendoet en er zuurstof bij komt, vervliegen de ingredienten die er echt toe doen. Je doet dus niet veel anders dan je huid invetten en daar hoef je niet veel geld aan uit te geven. Wat dat aangaat voldoet het hema spul echt prima hoor.



En de allerbeste anti-rimpelcreme is een goede factor veel.



En nou naar het product x topic .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het is ook wel lastig hoor. Ik heb een gemengde huid met hier en daar wat kleine puistjes. Ook is het allemaal wat eczeemgevoelig. Daarom ben ik nog zoekende nar een fijne hypoallergene creme en gezichtsreiniger, zonder parfum.



Belangrijkste is denk ik om goed te kijken naar welk type huid je hebt en daar je producten op af te stemmen.
Alle reacties Link kopieren
Destijds mij ingelezen op Jetske Ultee's blog en Paula's choice. Ik gebruik de producten van Paula omdat die prijsgewijs wat voordeliger zijn (die van Jetske zijn overigens ook prima bevallen). De achtergrond kan ik zo 1,2,3 niet samenvatten zonder rondje Google.



Ik gebruik:



Ochtend:

- cleanser (reinigingscrème voor droge en gevoelige huid)

- 2% BHA exfoliant (als je al het andere niets vindt, dit is mijn holy grail). Ik scrub nooit meer met korreltjes of sisalachtige zooi, alleen nog maar met BHA of AHA

- serum (superantioxidant)

- dagcrème met SPF 50



Avond:

- cleanser

- de ene avond tretinoïne, de andere avond vitamine c

- serum (superantioxidant) in de winter ook één of twee avonden per week zo'n overnight masker van PC ipv serum



Ik ben begonnen met de hele riedel van toners, dagcrème, nachtcrème, enz. Bovenstaande werkt als een tierelier voor mij (ben bijna 38 en ik heb nog nooit zo'n gave, rustige huid gehad) en is logistiek gezien goed te doen voor mij.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het reinigingsschuim van Himalaya echt geweldig. ooit een tip gekregen van iemand hier op het forum. het is te koop bij de tuinen. Ik gebruik het sochtends onder de douche en daarna oogcreme en dagcreme van biodermal. Verder gebruik ik savonds reinigingsdoekjes van Neutral en de nachtcreme van biodermal. ik beb in het verleden van alles gebruikt maar dit werkt echt het best voor mij
Don't cry, buy a bag and move on.
quote:Ceylon schreef op 24 april 2017 @ 18:00:

Oke. Korte cursus voor dummies .



Reinigingschuim. Voor het verwijderen van je make-up. Gewoon onder de douche, met water.

Reinigingsmilk. Voor het verwijderen van je make-up, met een wattenschijfje.

Reinigingslotion. Gebruik je om de milk te verwijderen en sluit je porien weer.

Micellair water. Nieuw in reinigingsland. Gooi al het andere weg en gebruik dit in de plaats.





Scrub. Creme met korreltjes, die losse cellen van je gezicht af poetst. Je houdt er een zijdezacht velletje van over. Maximaal 1x per week en niet te hard schuren.

Tegenwoordig heb je ook een soort van scrub op basis van enzymen. Dan heet het exfolieren.



Masker. Er zijn een hoop tubes en potjes, maar ook heel veel dingen in een 1x verpakking. Die zijn het fijnst, want dat is precies genoeg en als het minder bevalt hoef je geen pot weg te gooien.

Peel-off maskers worden hard en kun je daarna als een velletje van je gezicht aftrekken. Klei maskers worden meestal ook hard en moet je met warm water afspoelen. En diverse maskers die je eventueel kunt laten zitten. Gewoon de verpakking lezen, dan zie je vanzelf wat de bedoeling is. Niet gebruiken rond je ogen of op je lippen.



Serum. Is het vitaminepilletje onder de cremes. Letterlijk, je smeert eerst een serum en daarna je dag- of nachtcreme.



Cremes gebruik je bij voorkeur uit een pompflacon. Op de tweede plaats staat de tube. Zodra je het potje opendoet en er zuurstof bij komt, vervliegen de ingredienten die er echt toe doen. Je doet dus niet veel anders dan je huid invetten en daar hoef je niet veel geld aan uit te geven. Wat dat aangaat voldoet het hema spul echt prima hoor.



En de allerbeste anti-rimpelcreme is een goede factor veel.



En nou naar het product x topic .Miccelair water alleen is niet genoeg leuk voor een opfrisbeurtje maar milk,schuim,gel reinigt echt beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:Pretzel66 schreef op 24 april 2017 @ 19:53:

[...]



Miccelair water alleen is niet genoeg leuk voor een opfrisbeurtje maar milk,schuim,gel reinigt echt beter.



Dan ligt het misschien aan het merk dat je gebruikt, want na de schuim haal ik altijd nog restjes weg.



Dat is dan weer het probleem met al dat spul. De ene creme is de andere niet en je moet aardig wat uittesten eer je een goed produkt gevonden hebt. Duur is niet altijd beter. Maar hey, hier op het forum is alles altijd al door diverse mensen uitgeprobeerd .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga spul van Earthline en Sealine proberen, allemaal natuurlijke producten en betaalbaar. Ben zeer benieuwd hoe het gaat bevallen.
quote:lemoos2 schreef op 24 april 2017 @ 19:23:

Destijds mij ingelezen op Jetske Ultee's blog en Paula's choice. Ik gebruik de producten van Paula omdat die prijsgewijs wat voordeliger zijn (die van Jetske zijn overigens ook prima bevallen). De achtergrond kan ik zo 1,2,3 niet samenvatten zonder rondje Google.



Ik gebruik:



Ochtend:

- cleanser (reinigingscrème voor droge en gevoelige huid)

- 2% BHA exfoliant (als je al het andere niets vindt, dit is mijn holy grail). Ik scrub nooit meer met korreltjes of sisalachtige zooi, alleen nog maar met BHA of AHA

- serum (superantioxidant)

- dagcrème met SPF 50



Avond:

- cleanser

- de ene avond tretinoïne, de andere avond vitamine c

- serum (superantioxidant) in de winter ook één of twee avonden per week zo'n overnight masker van PC ipv serum



Ik ben begonnen met de hele riedel van toners, dagcrème, nachtcrème, enz. Bovenstaande werkt als een tierelier voor mij (ben bijna 38 en ik heb nog nooit zo'n gave, rustige huid gehad) en is logistiek gezien goed te doen voor mij.Wow waarom zou je dat elke dag gebruiken? Het is toch een toxic, chemisch product.
Alle reacties Link kopieren
Wauw! Dank jullie wel. ik ga me inlezen.
quote:Ceylon schreef op 24 april 2017 @ 20:14:

[...]





Dan ligt het misschien aan het merk dat je gebruikt, want na de schuim haal ik altijd nog restjes weg.



Dat is dan weer het probleem met al dat spul. De ene creme is de andere niet en je moet aardig wat uittesten eer je een goed produkt gevonden hebt. Duur is niet altijd beter. Maar hey, hier op het forum is alles altijd al door diverse mensen uitgeprobeerd .Ik heb van Hema tot Filorga gebruikt maar idd zal aan het merk liggen want bij de cleanser die ik gebruik blijft er geen spoortje achter .
Mijn routine is als volgt:



2x per week scrubben met baking soda gemengd met een paar druppels water.



2x per dag wassen met black African soap en lauw water.



Make-up verwijderen met een diy mengsel van amandel- en castorolie met behulp van een neteldoekje.



Na het reinigen 's ochtends een toner met zwavel van de natuurwinkel en 's avonds een diy toner van appelazijn, rozenwater en een beetje glycerine.



Als dagcrème goedkope prut van de Lidl en als nachtcrème een diy mix van oliën of Bio-oil.
quote:Sprookjesbos schreef op 24 april 2017 @ 22:51:

Mijn routine is als volgt:



2x per week scrubben met baking soda gemengd met een paar druppels water.



2x per dag wassen met black African soap en lauw water.



Make-up verwijderen met een diy mengsel van amandel- en castorolie met behulp van een neteldoekje.



Na het reinigen 's ochtends een toner met zwavel van de natuurwinkel en 's avonds een diy toner van appelazijn, rozenwater en een beetje glycerine.



Als dagcrème goedkope prut van de Lidl en als nachtcrème een diy mix van oliën of Bio-oil.
Alle reacties Link kopieren
quote:tampontouwtje schreef op 24 april 2017 @ 20:48:

[...]





Wow waarom zou je dat elke dag gebruiken? Het is toch een toxic, chemisch product.



Het is 2%. En als het gerust stelt: salicylzuur (BHA) is afkomstig van de good old wilg (boomschors). Geloof me, als je anders onder de eczeemschilfers zit is het een godsgeschenk. Daar kan geen teatree, jojoba, virgin kokos of amandelolie tegenop. Ook geen aloe Vera zooi, fossielzalf (aka teerzalf) en nog tig kruidenmengsels die ik de afgelopen twintig jaar heb uitgeprobeerd.



Op een dag bereik je gewoon het punt dat je om het even wat op je kop smeert als je maar gewoon buiten kunt lopen zonder letterlijk pijn te voelen van een zuchtje wind. Al gooien ze voor de fun nog een shitload siliconen en parabenen erbij, ik smeer het.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de reinigingsfoam van de Tuinen met argan 's ochtends onder de douche. De cleaning foams van Zarqa, Himalaya en Decubal zijn ook prima en allemaal bij de Tuinen te koop.

's avonds reinig ik met een wattenschijfje en miscellair water van ROC.

Daarna gebruik ik de 2% BHA exfoliant van Paula's Choice.

Nachtcrème is van de Tuinen met Aloe Vera.

Dagcrème wisselt maar is altijd met SPF (momenteel gebruik ik de Aloe Vera dagcrème met SPF van de Bodyshop)



Best veel producten, als ik het zo opschrijf. Overigens heb ik snel allergische reacties op verzorgingsproducten, maar bovenstaande producten gaan goed.
quote:tampontouwtje schreef op 25 april 2017 @ 00:09:

[...]





Wat?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vanmorgen begonnen met de cleanser, toner en dagcreme van Dr. ultee. Mijn gezicht is nu helemaal rood. Moet ik misschien een paar dagen wennen of is dit geen goed teken?
Alle reacties Link kopieren
quote:Noerie schreef op 26 april 2017 @ 13:35:

Ik ben vanmorgen begonnen met de cleanser, toner en dagcreme van Dr. ultee. Mijn gezicht is nu helemaal rood. Moet ik misschien een paar dagen wennen of is dit geen goed teken?



Eh.... Mijn huid is nooit helemaal rood. Dus in mijn ogen is dat geen goed teken.



Maar dat wilde je vast niet horen
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij ook geen goed teken. Maakt niet zoveel uit. Dan is dit niet mijn spul.

Dan ga ik straks Paula's Choice proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven