Mode & Beauty alle pijlers

Goede betaalbare sportbh voor hardlopen

20-02-2017 13:11 49 berichten
Ik heb mij ooit door een hardloopdame laten vertellen dat je wel echt een goede bh moet dragen tijdens het hardlopen, anders gaan de dames op de lange termijn hangen. Aangezien ik destijds nog maar 23 was heb ik gauw een sportbh aangeschaft, zodat ik dat nog kon tegengaan



Nu zijn we een jaar of 3 verder en heb ik altijd Shock Absorber Ultimate Run bh's gedragen, maar na ruim een jaar zijn ze af. Ze beginnen blijkbaar te schuren, waar ik tijdens het lopen geen last van heb, maar het resulteert wel altijd in schaafplekjes. Ik heb wel eens lopen klungelen met pleisters, maar dat is niet echt een "duurzame" oplossing.



Ik vind deze bh héél fijn (mega strak, maar zit wel comfortabel), maar ze zijn nogal prijzig, namelijk €55 per stuk. Ik koop er altijd twee, omdat ik 3-4 keer per week sport. Maar ik vind €110 per jaar aan sportbh's uitgeven een beetje overdreven en er zijn vast wel andere goede alternatieven. Ik heb dezelfde bh wel opgezocht op internet, maar kom ze alleen bij de website wiggle.nl echt goedkoop tegen. Weet niet of dit een betrouwbare site is en daarnaast hanteren ze daar andere maten voor dezelfde bh (bijv. 30A of 32B) dus heb ik geen flauw idee welke maat ik dan zou moeten nemen.



Heeft iemand goede tips? En ze "moeten" wel in een fysieke winkel te koop zijn, want ik heb bh's in veel verschillende maten, dus in de winkel gaat het passen dan een stukje sneller.
Decathlon al geprobeert?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind die van de Hema erg goed. Zijn een soort topjes. Maar dan van heel stevige en dikke stof die nog een klein beetje elastisch is.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind € 55,- voor een goede sport bh die je 2x per week draagt (en wast) eigenlijk niet duur.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Die van de primark zitten ook gwn lekker
Alle reacties Link kopieren
Deze dus:









Kost ook nog geen drol.



Ik sport ook drie keer per week en heb de mijne al jaren.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Hoeveel geef je uit voor de schoenen, bovenkleding, etc? €55 voor een goede sportbh vind ik niet zo dure investering.



Ik heb meerdere sportbh's geprobeerd, maar de shockabsorbers vind ik het fijnste en blijven het langste goed.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
quote:Vera8 schreef op 20 februari 2017 @ 13:17:

Deze dus:



[img]http://www.voordeelmuis.nl/img/gif/1278/1278141.gif[/img]





Kost ook nog geen drol.



Ik sport ook drie keer per week en heb de mijne al jaren.



Yeah fucking dat



Ik draag h en m to!
Ik vind 55 euro ook niet echt duur voor een goede BH waarmee je kan rennen. Fitness of ziets kan meestal prima in een wat minder stevige bh maar hardlopen dara heb je gewoon een echt goede voor nodig, zeker als je geen kleine borsten hebt.



Ik had er eentje van 105 euro, grote cup en enige waarmee ik kon rennen zonder pijn. Dan maar meteen wassen.
Ik vind die van de H&M met medium ondersteuning persoonlijk heel fijn! Zitten echt gigantisch strak en aansluitend, maar wel comfortabel en schuurt niet. Grote plus vind ik ook dat ze mooi vormgegeven zijn, niet zo'n typische BH-vorm erin gedrukt, waardoor je ze eventueel ook gewoon in de zomer zou kunnen dragen als sporttopje. (als je dat aandurft dan )
Alle reacties Link kopieren
Er gaat wat mij betreft niets boven de shock absorber dus ik betaal het gewoon. Soms zijn ze bij de Intersport of de Perry sport in de aanbieding. Met zo eentje van de HEMA hoef ik niet te gaan hardlopen hoor.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Welke cupmaat heb je? Best essentiële informatie; met mijn 70F heb ik namelijk geen drol aan die H&M'tjes, zo'n 'topje' doet echt niks bij mij. Shockabsorber is het enige die ook daadwerkelijk doet wat de naam belooft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 gekocht bij de Liddl en hij zit perfect en dat bij een volle E cup.
quote:gojohnnygo schreef op 20 februari 2017 @ 13:41:

Welke cupmaat heb je? Best essentiële informatie; met mijn 70F heb ik namelijk geen drol aan die H&M'tjes, zo'n 'topje' doet echt niks bij mij. Shockabsorber is het enige die ook daadwerkelijk doet wat de naam belooft.



Helemaal mee eens!

Leuk hoor die goedkopere met leukere kleurtjes en printjes maar qua steun heb je er niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij voldoet de sportBH van de HEMA, niet het genoemde topje, maar echt de BH. Maar ik heb geen grote borsten. Voor een grotere maat geven ze wellicht te weinig ondersteuning.



Ze blijven goed, ook bij intensief gebruik (sporten en wassen).
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 20 februari 2017 @ 13:41:

Welke cupmaat heb je? Best essentiële informatie; met mijn 70F heb ik namelijk geen drol aan die H&M'tjes, zo'n 'topje' doet echt niks bij mij. Shockabsorber is het enige die ook daadwerkelijk doet wat de naam belooft.

Helemaal eens! Ik draag dezelfde maat en moet altijd wat lachen om sport BH's in M of L. Dat is toch geen BH maat? En dat voor een moment waarop goede support het meest essentieel is!



Overigens ben ik groot voorstander van de sport BH's van Panache; sinds ik die heb voor mij geen Shockabsorber meer! Geen stuiver goedkoper trouwens...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet als je een grote cup hebt dat je voor een 'goedkope' sportbra kan gaan. Wat wel een tip is, is dat er op zalando vaak uitverkoop is van shock absorber etc, misschien kun je daar kijken. kosten ze 30 euro ipv 55
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:gojohnnygo schreef op 20 februari 2017 @ 13:41:

Welke cupmaat heb je? Best essentiële informatie; met mijn 70F heb ik namelijk geen drol aan die H&M'tjes, zo'n 'topje' doet echt niks bij mij. Shockabsorber is het enige die ook daadwerkelijk doet wat de naam belooft.Precies. 80H hier.
Alle reacties Link kopieren
http://www.hema.nl/winkel ... portbh-b-f-heavy-support-(21713699)?color=zwart



Deze is ook erg fijn. €20
Alle reacties Link kopieren




Ik heb deze van de HEMA, ook ontzettend fijn! Hier cup 80C. Groot voordeel vind ik dat ik nooit iets van bandjes voel zitten of schuren, maar dat het wel altijd netjes aansluit.
80D hier, en ik vind die naadloze van de Hema niet fijn. Ik wil er 1 met een haakjessluiting. Ik koop er af en toe een paar bij de Lidl en die voldoen prima bij het hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de BH's van de HEMA die hier getoond worden ook niet fijn, wel de BH's met haakjessluiting. Stevig en goede kwaliteit.
Ik heb wat omvang betreft vrij weinig ondersteuning nodig, heb maatje 75B, maar zonder bh vliegen ze natuurlijk ook gewoon heen en weer Met die Shock Absorbers kunnen ze geen kant op (en dat vind ik ook erg fijn), vraag me af of dat met die van H&M/Hema/Decathlon ook zo is, al hoor ik hier wel veel positieve reacties! (en dat is fijn, want dat is allemaal een stuk goedkoper )



Het nadeel van wat ik nu heb is dat ik gewoon elk jaar nieuwe moet kopen omdat ze zo snel slijten... Ik kan natuurlijk te hoge verwachtingen hebben, omdat ik elke bh wel 2x per week draag, maar toch vind ik een jaar wel erg kort...



Ik koop wel elk jaar nieuwe schoenen (rond de €100), maar dat vind ik wel logisch en dat heb ik er ook wel voor over. Overige kleding koop ik goedkoop (behalve de winterkleding), maar daar heb ik tot nu toe nog nooit iets van weg hoeven doen (m'n favoriete tshirt is ook m'n allereerste tshirt en is inmiddels 4 jaar oud). Sokken koop ik wel duur (Falke), maar die gaan ook gewoon al jaren mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou me de zoektocht besparen en gewoon weer dezelfde kopen. Jammer dan dat die twee of drie tientjes duurder is. Eén miskoop en je bent het ook kwijt. Ik heb er daar al veel van (miskopen) en de perfecte sportbeha nog steeds niet gevonden. Dan lijkt zo'n nieuwe goed te zitten, en gaat-ie toch weer schuren. Ik heb ze nu zonder beugel van Anita, maar daarmee krijg ik een soort extra borst aan de zijkant, heel erg oncharmant.



Ik krijg shockabsorbers niet aan, in mijn eentje Ik krijg die extra sluiting in het midden niet dicht.
.
Alle reacties Link kopieren
Waarom is het voor schoenen wel logisch en voor BH's niet? Je draagt ze vaak, ze 'werken' voor je en wast ze zo'n 50x per jaar. (ga ik van uit ) Tja, dan slijten ze.
Ik geloof niet meer in sprookjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven