Mode & Beauty alle pijlers

Goede dagcreme met een hoge uv filter

17-01-2017 20:10 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een goede dagcreme die aan bepaalde eisen voldoet.



-Geschikt voor de rijpere huid

-moet onder make-up kunnen dus goed uit te smeren en geen vette film achterlaten

-Geen parabenen en conserveringsmiddelen

-geen 10 euro maar ook geen 50

-UV filter >50



Ik gebruik dagelijks Environ AVST5 maar hier MOET nog een hoge UV factor over. Zeker ook omdat ik voor de nacht een creme met een hoog Glycolic Acid gehalte gebruik.



Wie heeft de ultieme tip
Ik vind de crème van Jetske Ultee goed, Suncover. Dat is wel een SPF maar heeft geloof ik ook vitamine E én niacinamide. Heb wel eens gehoord dat dag crèmes eigenlijk beetje onzin zijn om dat je de huid niet wil pamperen maar aan het werk wil zetten, in de nacht. Weet niet of het zo is hoor.
Ik gebruik de zonnebrandcrème voor het gezicht van biodermal. Zelf gebruik ik factor 30 maar ze hebben hem ook in factor 50. In de zomer had ik een wat vetter gezicht en gebruikte ik verder geen dagcrème. Als mijn huid toch wat droger was gebruikte ik hem ook over mijn vaste dagcrème.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 17 januari 2017 @ 20:13:

Ik vind de crème van Jetske Ultee goed, Suncover. Dat is wel een SPF maar heeft geloof ik ook vitamine E én niacinamide. Heb wel eens gehoord dat dag crèmes eigenlijk beetje onzin zijn om dat je de huid niet wil pamperen maar aan het werk wil zetten, in de nacht. Weet niet of het zo is hoor.



Klopt gedeeltelijk. Crèmes bij de parfumeries en drogisterijen zijn voor de look and feel. Het is bewezen (volgens mijn dermatoloog) dat deze niets voor de huid doen, behalve tijdelijk een lekkere geur of gevoel geven.



Naar een dergelijke creme zoek ik dus niet.
Paula's Choice heeft geloof ik wel betaalbare dag crème met hoge SPF. Vind haar producten op zich wel fijn (heb de 10 glycolic booster en clinical retinol 1%).
Alle reacties Link kopieren
Qlinique. Geen parfum en SPF 15.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor de reacties. Ik heb geen behoefte aan bepaalde ingrediënten, die zitten al in mijn AVST5 dagcreme. Eigenlijk is alleen de UV factor belangrijk. Een gewone zonnecrème is echter zoo ongeschikt voor onder make-up.
Alle reacties Link kopieren
Alpha H heeft een hele goede spf 50, mat, dus een uitstekende primer onder make up, geen vettige laag of witte waas. Protection plus daily spf 50, alleen online te koop. Wel 47 euro maar je doet er vrij lang mee. Estee heeft ook een Daywear spf 50, iets goedkoper, maar niet echt geschikt als je een wat vettere huid hebt, ik vind hem vrij vol, blijft een beetje glimmen. Niet zelf getest, maar La Roche Posay krijgt ook goede reviews.
Dus je wil die smeren over je AVST5?
Alle reacties Link kopieren
Paula's choice is zeker een aanrader! Ik gebruik zelf factor 30 Recovery en factor 30 calm van haar. Maar je hebt er ook één met factor 50, die heb ik als kleintje in mijn tas. Die is heel licht en smeert goed uit, ondanks dat het factor 50 is. Dat is van die blauwe lijn.
Rituals factor 50 gezichtscrème, zo blij dat ik die ontdek heb!
Alle reacties Link kopieren
Jetske Ultee of Paula's Choice inderdaad
Alle reacties Link kopieren
Oh de prijs... die ik gebruik zijn rond de 29 euro. Ik vind het wel meevallen. Eerst smeerde ik er te blij mee maar ik doe er nu wel een paar maanden mee.
Alle reacties Link kopieren
Vergeet weer wat... sorry.... je kan dus ook kleintjes bestellen. Dan zijn ze €9.
Alle reacties Link kopieren
Rejuvi ik zweer erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoepeke schreef op 17 januari 2017 @ 20:24:

Qlinique. Geen parfum en SPF 15.Veel te laag, ik gebruik crèmes met Glycolic Acid, waardoor mijn huid hoog moet worden beschermd tegen UV
Alle reacties Link kopieren
quote:Liez12 schreef op 17 januari 2017 @ 20:30:

Paula's choice is zeker een aanrader! Ik gebruik zelf factor 30 Recovery en factor 30 calm van haar. Maar je hebt er ook één met factor 50, die heb ik als kleintje in mijn tas. Die is heel licht en smeert goed uit, ondanks dat het factor 50 is. Dat is van die blauwe lijn.Ik ken haar site. Ik ga eens kijken. Dank
Alle reacties Link kopieren
quote:Liez12 schreef op 17 januari 2017 @ 20:34:

Vergeet weer wat... sorry.... je kan dus ook kleintjes bestellen. Dan zijn ze €9.
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 17 januari 2017 @ 20:28:

Dus je wil die smeren over je AVST5?Ja dat moet
Die Environ AVST5, doet dat echt wat met je huid Bergje65?
Alpha H heeft een hele goede
Alle reacties Link kopieren
quote:strikjemetstippels schreef op 17 januari 2017 @ 20:44:

Die Environ AVST5, doet dat echt wat met je huid Bergje65?



Ja echt! Ik ben ermee begonnen op m'n 48e en m'n huid is nu zoveel beter dan 3 jaar geleden.

Dik en ondoordringbaar.



Je begint met AVST1 enz. Na 1,5 jaar zit je op 5. Ik wil nooit meer iets anders.

S'nachts gebruik ik Dermaceutic turn over.

Deze crèmes bevatten zuren die je huid echter extra kwetsbaar maken onder invloed van UV licht. Zomer en winter smeren met een bescherming dus. En nou juist die kan ik niet vinden
Alle reacties Link kopieren
Met de dagcreme met SPF van Paula's choice is het wellicht een idee om eerst proefjes te bestellen. Ik vind het nogal verschillen qua 'film' achterlaten of 'rullen'. Ik gebruik geen dagcrème maar een serum onder de moisturizer-met-SPF.



De resist anti-aging youth-extending fluid SPF 50 gebruik ik niet in de winter. Ik dacht dat het vrij snel zou intrekken vanwege de benaming 'fluid'. Dat doet het ook wel alleen is make-up erover geen succes. Of ik foundation nu erop 'smeer' met vingers, kwast of zo'n sponsdingetje, het gaat rullen. Met of zonder primer. Hij prikt ook behoorlijk als ik iets in mijn ogen krijg (bij het aanbrengen van oogmake-up). Ik gebruik hem alleen in de zomer, dan draag ik nooit foundation (ik smeer regelmatig dan, een beetje poeder tegen het glimmen, wat mascara en good to go).



In de winter gebruik ik de resist super light daily wrinkle defense SPF 30. Die gaat perfect samen met make-up en prikt nooit (deze is volgens mij ook de enige SPF op minerale basis van Paula's choice). Hij geeft een witte waas (en heeft een ietsiepietsie kleurstof dus ziet er uit de tube uit als hele lichte foundation). Die waas is binnen vier minuten weg.



Maar het is natuurlijk ook heel afhankelijk van de crème die je zelf al gebruikt, de make-up, etc. Daarom zou ik aanraden om eerst testers te bestellen, dan kun je rustig bekijken welke de juiste is voor jou.



Naast Paula's choice gebruik ik ook wel eens Anthelios XL comfort crème SPF 50 van La Roche-Posay. Die is voor mij net wat te plakkerig voor dagelijks gebruik. Vind het wel ideaal op vakantie. Ze hebben die in een versie met parfum (en een kleurtje zodat het meer een bb/cc crème is) en zonder.



Verder geen uitgebreide ervaring. Collega van mij is heel erg te spreken over de producten van Jetske Ultee.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik die SPF trouwens nodig vanwege gebruik van tretinoïne crème (hyperpigmentatievlekken). Vandaar dat ik in de zomer omhoog ga met SPF. Volgens mijn dermatoloog niet nodig, 30 is genoeg met regelmatig smeren.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
En de RAD van Environ, vind je die niks? Ik gebruik ook AVST5 icm met RAD. Ik heb geen problemen met make up eroverheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven