Mode & Beauty alle pijlers

Goede enkelpleisters / blarenpleisters ?

08-06-2013 12:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

het is weer zover : ik draag ballerina's of pumps met blote voeten, en heb meteen weer wondjes op mijn enkels. Gewone pleisters willen niet blijven zitten, en heb gister op 1 middag en avond een pakje van 6 blarenpleisters verbruikt. Bleven met schoenen aan niet zitten :(.



Welke pleister blijven wel zitten? Iemand de gouden tip?
Alle reacties Link kopieren
compeed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Sport tape van hansaplast en het zo plakken dat je schoenen het niet omhoog kunnen duwen.
Alle reacties Link kopieren
Sophiaaa, hoe doe ik dat?
Alle reacties Link kopieren
Leukoplast tapeverband,



kan je goed lang plakken, en valt ook niet zo heel hard op.



Alle reacties Link kopieren
Gewoon een relatief groot oppervlak beplakken. Zit het op je hiel dan pakken Tot je voetzool en een stuk boven de rand van je schoen uit.
Alle reacties Link kopieren
Waar is die nog te leiden nephthys? Ik vind alleen de gladde synthetische variant daarvan nog maar.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sophiaaaaa schreef op 08 juni 2013 @ 12:14:

Waar is die nog te leiden nephthys? Ik vind alleen de gladde synthetische variant daarvan nog maar.Gho, ik heb verleden jaar nog een paar van deze ingeslagen, weet zelfs niet meer waar. Ik denk gewoon in een Kruidvat-achtige winkel.
Zoals hierboven al gezegd, tapeverband in laagjes en tenslotte insmeren met een beetje talkpoeder om de naadjes op te vullen (die wijsheid heb ik weleens op YouTube gezien).
Alle reacties Link kopieren
Als je blarenpleisters gebruikt moet je na het plakken je hand er een tijd op houden. Door de warmte plakt hij beter vast.
Alle reacties Link kopieren
Mag je die Compeed pleisters ook knippen?
Alle reacties Link kopieren
Nee.



Die compeed blarenpleisters zijn zo gemaakt dat in het midden een dikkere gellaag zit en aan de buitenkant een platter laagje zodat 'ie beter blijft zitten. Als je gaat knippen, krult 'ie júist om!



Ik zou een voldoende grote compeed (of vergelijkbaar merk) blarenpleister nemen en 'm zo plakken dat er ruim voldoende pleister rond de blaar zit. Hoe groter het plakoppervlak, hoe kleiner de kans dat 'ie gaat schuiven of omkrullen. En inderdaad even warm maken met je hand erop, voor je je schoen weer aantrekt.



Zorg ervoor dat de huid onder de pleister goed schoon is, ivm infectiegevaar.
Alle reacties Link kopieren
Het is (nog) geen blaar, maar echt het vel eraf op mijn hiel. 2 of 3 kleine wondjes op elke hiel. Ik had gisteren blarenpleister van Kruidvat eigen merk maar die bleven niet zitten. Gewone pleisters lieten weer los met douchen.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik alles van Kruidvat.

Vingerpleisters,blarenpleisters,ideaal.

En die hansaplast pleistersplakband heb je ook nog gewoon.

Heet hansaplast classic,gewoon naar vragen.

Is er ook in kruidvat variant,en dan een stuk goedkoper.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb me net al een doosje Compeed blarenpleisters gekocht ;).

De Kruidvat blarenpleisters hielden dus niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoopy80 schreef op 08 juni 2013 @ 14:42:

Ik heb me net al een doosje Compeed blarenpleisters gekocht ;).

De Kruidvat blarenpleisters hielden dus niet.Oh?Vreemd,bij mij gaat ze er niet eens af als ik in bad ga.
Misschien een stom idee, maar is het niet handiger om gewoon goed passende schoenen te kopen?
Alle reacties Link kopieren
Naara, mijn schoenen passen me gewoon. Alleen is de huid op mijn hielen blijkbaar erg gevoelig. Zelfs met mijn leren Hush Puppies met voetbed heb ik die wondjes nog.
Ik heb laatst nog een paar schoenen gekocht, in de wat duurdere prijsklasse van een goed (bekend staande) merk. In de winkel heb ik zeker 5 minuten rondgelopen; ze liepen lekker en zaten als gegoten (laten controleren door de verkoopster). Een week later trek ik ze aan naar mijn werk; ik was halverwege en toen lagen mijn hielen al open. Ze voelden als zeker een maat te klein.
Alle reacties Link kopieren
Dit dus..heb ook al vaker meegemaakt dat mijn voeten wat uitzetten met warmer weer.
Alle reacties Link kopieren
Compeed blijft echt wel heel goed zitten. Ik denk dat je de plek niet goed afdroogt. Je voeten wassen en heel goed afdrogen, nog even nadeppen met een tissue. Géén zalf of creme.

Bij mij blijven de compeed pleisters wel een dag of drie zitten, met alle soorten schoenen, totdat ze vanzelf loslaten en dan is de wond helemaal genezen.

Het kan ook dat je een te kleine maat pleister gebruikt heby (er zijn verschillende maten) en schuift het randje van de schoen hem weg?



Heel normaal dat bij warm weer je voeten iets uitzetten. En gecombineerd met iets vochtiger voeten, heb je snel blaren.
Alle reacties Link kopieren
Zoals ik al verteld had, zijn het wondjes en geen blaren...tijdens het uitgaan gisteren bleven de pleisters redelijk zitten maar bij het uitdoen van mijn schoenen thuis hingen de pleister aan mijn schoenen vast. Vandaag wordt het een dagje Allstars dus hopelijkl houden de 2 die ik nog overheb nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook altijd en met name in de zomer,

Ik word er gek van, schoenen die goed zitten veroorzaken ineens wondjes en dan kun je niks meer.

Ik heb wel eens blaarpleister genomen ivm de gel erin en die afgeplakt met tape.

Het is gewoon geen gezicht vooral op

vakantie dam loop je overdag met afgeplakte voeten
Alle reacties Link kopieren
Compeed blijft bij mij het beste zitten. Maar dan niet als je zo'n knipstrook pakt, maar alleen de ''voorgevormde'.

Voor die tijd goed wassen en droogmaken helpt! En goed aandrukken.
Alle reacties Link kopieren
Ze plakken ook wel meteen na het aanbrengen. Maar als ik dan schoenen aantrek bij mijn hielen / enkels rolt vaak de onderkant bijv. op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven