Mode & Beauty alle pijlers

goedkope vs dure dagcrème

29-09-2016 13:40 50 berichten
Ik heb besloten dat het tijd word voor een dagcrème heb in het verleden wel eens wat geprobeerd maar geen idee meer wat ik toen gekocht had.

Ik heb een gevoelige huid op sommige plekken in mijn gezicht neiging tot uitdroging op andere plekken weer wat meer vettige huid.



Ik zie door de bomen het bos niet meer en vroeg mij af zijn duurdere dagcrèmes echt zoveel beter dan goedkope?
Alle reacties Link kopieren
Verschilt per persoon ik gebruik een creme die puur vet is en niks doet peperduur maar zodra ik wat anders gebruik word m'n huid lelijk
Ga eens advies vragen in de apotheek, prima producten voor een schappelijke prijs (niet Vichy perse, vooral la roche posay en eucerin).

Die uitdroging, bedoel je daarmee een trekkerig gevoel na het douchen? Dat wijst op een vochtarme huid, niet een droge huid. Een droge huid is vetarm en heeft een andere dagcrème nodig dan een vochtarme vette of gecombineerde huid. Ik zou denken dat je met een hydraterende crème overdag en een verzorgende nachtcrème een heel eind komt, kost je 15-25 euro voor een tube (2x dus) waar je een paar maanden mee doet.
De Cien creme van de Lidl schijnt heel goed te zijn! Volgens mij was er een tijd terug een onderzoek waarbij zowel dure als goedkope cremes vergeleken werden en die van Cien een van de weinige was die ook echt effectief de huidstructuur verbeterde.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik zelf niet meer aanmodder met het kopen van crèmes maar me heb laten adviseren, is mijn huid zoveel mooier!
Ik heb mij gisteren laten adviseren maar die kwamen aan met een potje van 50 euro en daar schrok ik van. Misschien nog eens ergens anders advies inwinnen?



Droge huid in die zin dat het makkelijk kapot gaat op mijn voorhoofd. In de rest van mijn gezicht heb ik dat probleem dus niet.
quote:single1985 schreef op 29 september 2016 @ 13:52:

Ik heb mij gisteren laten adviseren maar die kwamen aan met een potje van 50 euro en daar schrok ik van. Misschien nog eens ergens anders advies inwinnen?



Droge huid in die zin dat het makkelijk kapot gaat op mijn voorhoofd. In de rest van mijn gezicht heb ik dat probleem dus niet.Ok, dat is inderdaad wat lastiger dan een vochtarme huid. Ik raad je echt aan een apotheek te bezoeken waar ze naast Vichy ook La Roche Posay en Eucerin verkopen.
quote:Brownietaart schreef op 29 september 2016 @ 13:46:

De Cien creme van de Lidl schijnt heel goed te zijn! Volgens mij was er een tijd terug een onderzoek waarbij zowel dure als goedkope cremes vergeleken werden en die van Cien een van de weinige was die ook echt effectief de huidstructuur verbeterde.Klopt, dat herinner ik me ook. Volgens mij was het een onderzoek van de Consumentenbond.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf ook een hele droge huid en had eerst een dag- en nachtcreme van Oriflame maar die waren geloof ik € 30,- per potje. Nu gebruik ik een maand of 3 de dag- en nachtcrème van Nivea en die werken echt prima! Scheelt ook nogal in de portemonnee.
I'm a goal digger.
Alle reacties Link kopieren
Kijk of je misschien een proefmonstertje van een creme kunt krijgen, dan kun je in ieder geval testen of je er niet verkeerd op reageert.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
De dagcrème van de Aldi is als beste getest qua hydratatie. Ik gebruik hem al jaren en ben dik tevreden.

Een paar weken geleden heb ik tussendoor de dagcrème gebruikt van de Lidl en daar kreeg ik enorme puisten van.
quote:Cateautje schreef op 29 september 2016 @ 14:02:

De dagcrème van de Aldi is als beste getest qua hydratatie. Ik gebruik hem al jaren en ben dik tevreden.

Een paar weken geleden heb ik tussendoor de dagcrème gebruikt van de Lidl en daar kreeg ik enorme puisten van.Dat was bij een onderzoek van een Duitse consumentenorganisatie. In Nederland werd die van de Lidl het best getest (antirimpelcrème in dit geval): https://www.consumentenbo ... pelcreme-scoort-het-best.
quote:Tr0tter schreef op 29 september 2016 @ 14:10:

[...]



Dat was bij een onderzoek van een Duitse consumentenorganisatie. In Nederland werd die van de Lidl het best getest (antirimpelcrème in dit geval): https://www.consumentenbo ... pelcreme-scoort-het-best.

Ik heb er nog een topic over geopend dat ik zoveel grote puisten kreeg van die Cien creme van de Lidl en ik bleek de enige niet te zijn, dus als ik de TO was zou ik daarmee oppassen.





Edit: Het is ook naar aanleiding van dat onderzoek van de consumentenbond dat ik die crème ben gaan kopen, vandaar.
7 effects van Oil of Olaz komt ook al jaren heel goed uit de onderzoeken.
Vichy kreeg ik trouwens problemen van.
Voor ik iets op mijn gezicht smeer probeer ik het altijd eerst uit op een stukje hand kijken wat het doet en dan pas smeer ik het op mijn gezicht mijn huid kan nog al raar reageren.



Apotheek die dat allemaal verkoopt ga ik eens opnieuw raadplegen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor hypoallergene crème. Dus zonder parfum en kleurstoffen bijvoorbeeld.

En niet getest op dieren.

Zelf gebruik ik Qlinique, erg tevreden van.



Vind het trouwens frapant dat de uitslag van veel testen zogenaamd het meest goedkope merk is.

Wasmiddel, afwasblokjes, zonnemelk, dagcrème.... Altijd Kruidvat, Lidl, Aldi,... Straf...
quote:-NummerZoveel- schreef op 29 september 2016 @ 14:12:

7 effects van Oil of Olaz komt ook al jaren heel goed uit de onderzoeken.



Ook mijn favoriet en dan de parfumvrije variant. In de winter wat te droog. Dan gebruik ik Decubal, die ze bij de Tuinen hebben (vaak acties). In het verleden heb ik weleens een duurdere Clarins crème gebruikt maar eigenlijk merk ik het verschil niet.

Die van de Aldi vond ik teveel naar parfum ruiken. Dat was jaren geleden. Is dat nog steeds zo?
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al jaren de producten van Paula's Choice (on line te koop), erg tevreden over.
Ik heb er ook even over gedaan om een crème te vinden die ik fijn vond. Heb vaak droge schilfers bij de neus. En gebruik nu een crème van rituals.
Alle reacties Link kopieren
Na +- 10 jaar dagcremes gebruiken ben ik erover uit dat dagcremes (duur of goedkoop) geen "wonderen" kunnen verrichten. De kunst is wel om een dagcreme te vinden die jouw huidproblemen niet verergert (ik heb bijvoorbeeld een vrij gevoelige huid die snel rood wordt, en veel dagcremes irriteren mijn huid teveel. Nu heb ik een verzachtende dagcreme zonder enge spullen erin en die maakt mijn huid mooi egaal).

Ga eens naar de bodyshop, daar kunnen ze je goed adviseren over wat voor iets je nodig hebt (en ze hebben vaak acties, 3 producten voor de prijs van 2 etc).
Ik heb goeie ervaringen met biottherm.
Alle reacties Link kopieren
Echt hele dure crèmes met allerlei high-tech ingrediënten zijn volgens mij geldklopperij. Verder is het heel erg een kwestie van uitproberen denk ik. Waar de een bij zweert, daar reageert een ander allergisch op. Ik heb sinds ik in de overgang ben ineens een heel droge huid gekregen en ben uiteindelijk uitgekomen bij garnier voor zeer droge huid. Kost niks, werkt prima.
It is no measure of health to be well-adjusted to a sick society.
Krishnamurti
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte een hele tijd neoderma creme maar zit geen uv filter in en is ook 50 euro een potje ik vind het erg duur ik ga nu een creme van het kruidvat proberen zonder parfum voor de gevoelige en gemengde huid
Ik gebruik sinds een paar maanden Clinique (deze, deze en deze), en mijn huid is nu gewoon mooi. Ik hoef alleen de kringen onder mijn ogen te cmoufleren en hoef voor de rest geen foundation of poeder op. Het kost wel wat, maar is op dit moment het enige dat bij mij helpt.



Heb een hele droge huid, gecombineerd met eczeem dat ik krijg van allergische reacties. Daarvoor een paar jaar Nivea Pure Natural gebruikt, maar daar kreeg ik uitslag van afgelopen lente.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven