Mode & Beauty alle pijlers

Grijs haar uit laten groeien?

14-02-2016 12:04 79 berichten
Ik ben 40 maar ben voor zover ik weet al grijs. Omdat ik mijn haar al 15 jaar verf weet ik niet precies hoe grijs en ook niet welke tint grijs.

Ik ben het verven echter helemaal zat na laatst mijn uitgroei te donker te hebben geverfd. Ik heb nu meerdere tinten in mijn haar en sowieso vind ik dat hele donkere me niet mooi staan. Ik voel er eigenlijk veel voor om te stoppen met verven en mijn grijze haren maar gewoon te accepteren. Als ik me verder goed verzorg en mooie make up draag en het haar er gezond uitziet, dan hoeft het me niet per se ouder te maken hoop ik. En als het me niet staat kan ik het altijd weer verven.

Maar nu weet ik niet waar ik moet beginnen. Ik wil mijn haar niet laten ontkleuren omdat ik bang ben dat mijn haar daarna kapot is. Maar uitgroeien gaat lang, heeeeeel lang duren.

Zijn er meer vrouwen die hier voor hebben gekozen en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik heb zelf ooit rood uit laten groeien, en sindsdien nooit weer geverfd. Toentertijd heb ik gewoon niet meer gekleurd, en dus sta ik op foto's met een rechte streep in mijn haar tot waar de kleuring uitgegroeid was (ik had haar tot halverwege mijn rug, dus het duurde even..). Nu zou ik het anders doen: met highlights/lowlights steeds een kleiner deel van je uitgroei bij laten werken, zodat het een wat vloeiender geheel wordt als het uitgroeit. En tsja, je moet even door de zure appel heen, maar als je klaar bent hoef je nooit weer .
Alle reacties Link kopieren
1. Kleur je haar telkens een tint lichter



Kies elke keer, als je haar er aan toe is om weer te verven voor een tint lichter. Dus als je haar donkerblond is, kies je eerst middelblond, lichtblond, zeer lichtblond. Nog beter is als je steeds meer naar het asblond gaat of platinablond of parelblond. Totdat de uitgroei nauwelijks meer opvalt.





2. Je haar ontkleuren en grijs laten verven



Om in één keer van je gekleurde haar af te komen kun je je haar ontkleuren. Ontkleuren is altijd nodig als je van een hele donkere kleur naar een lichtere kleur wilt gaan. Je kunt het daarna in een grijze/bijna witte tint laten verven.





highlights en lowlights3. Grijze highlights



Je kunt in plaats van je haar weer helemaal te verven, kiezen voor highlights en/of lowlights (highlights zijn lichte tinten, lowlights zijn donkere tinten. in een hele lichte asblonde of grijze kleur. Dit doe je net zo lang tot je haar zijn eigen kleur heeft.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Mijn moeder liet het overigens ook uitgroeien toen ze grijs werd: in vergelijking met de gekleurde haren leek het verschrikkelijk grijs, maar nu ze haar natuurlijke kleur weer terug heeft is het eigenlijk nog steeds grotendeels bruin, met wat grijze strepen. Het is dus veel minder ernstig dan het in eerste instantie leek .
Is de kleur die je nu hebt heel anders dan je eigen kleur? Misschien kun je een stukje laten uitgroeien en dan de rest naar die kleur laten verven. Als het echt een heel andere kleur is loop je anders denk ik heel lang voor schut met twee hele andere kleuren in een rechte lijn, daar doet make-up en kleding niets aan. Ontkleuren en verven is misschien niet goed voor je haar maar dat zou ik dan op de koop toenemen voor deze ene keer nog. Ik zou het wel door een goede kapper laten doen.
..
Alle reacties Link kopieren
Ik wordt 44 en overweeg hetzelfde.



Ik heb ze wel ontkleurd en ze nu natuur-blond geverfd. Over een maand of twee is de uitgroei lang genoeg om de kapper te laten bepalen welke tint het is. Dan zal ik high- en/of lowlights laten zetten in mijn eigen kleur, zodat de uitgroei niet al te zichtbaar is.



En ik draag mijn haar maar halflang, over een goed jaar is het dan mijn eigen kleur.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Het probleem is dat er over mijn donkere kleur niet heen te verven is. Ik kan mijn haar dus helaas niet lichter verven, dan had ik dat direct gedaan. Ik moet het óf ontkleuren, óf uit laten groeien.

Ontkleuren vind ik echt Heel Erg Eng.
Alle reacties Link kopieren
Als je je haar nu donker verft zou ik het niet zomaar uit laten groeien.





Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben 37 en nu 9 maanden bezig met uitgroeien. Wat er tot dusver tevoorschijn komt vind ik mooi en mijn haar is weer gezond!



Ik ben er ook klaar mee. Het verven maakte mijn haar kapot, het was droog en ook zo'n typisch geverfd hoofd.



Dit staat veel natuurlijker, mooie koele tinten die mooi passen bij mijn gezicht en ogen.



En ook wel bijzonder. Er zijn niet veel vrouwen van mijn leeftijd die grijs zijn, ik vind het leuk!



Kijk eens op Pinterest naar grijs haar, heel veel

foto's en links naar uitgroeitips.
Oh, ik ben blond van mezelf, dus dat is een stuk makkelijker..
Alle reacties Link kopieren
http://www.beautyjournaal ... -uitgroei-wilt-bijwerken/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
TO, hoe lang is je haar?

Als je kort haar hebt is ontkleuren niet zo erg. Natuurlijk is het niet goed voor je haar, maar het is ook niet zo dat je er daarna niets meer mee kunt. Bij lang haar zou ik er nog wel eventjes over nadenken, maar het ook doen. Het ergste wat je kan overkomen is dat je je haar een stukje korter moet knippen ;)
quote:newimprovedkitty schreef op 14 februari 2016 @ 12:12:[/b



Grijs haar maakt iedereen ouder, daar geen kleding of makeup tegenop. Maar dat is mijn persoonlijke mening.Ik ben het zo vreselijk oneens! Ik zal een foto zoeken van een prachtige stijlvolle dame met grijs haar.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 14 februari 2016 @ 12:15:

Als je je haar nu donker verft zou ik het niet zomaar uit laten groeien.





[img]http://louland.nl/wp-content/uploads/20 ... t-haar.jpg[/img]



Dat is inderdaad afschuwelijk

Ik heb behoorlijk lang haar, zou het op zich niet erg vinden er een stukje vanaf te laten knippen. En inderdaad maakt het verven mijn haar droog en dor, kost het een fortuin als ik dat iedere keer bij de kapper moet laten doen. Maar los daarvan vraag ik me ook af waarom ik het grijs per se zou moeten verbergen. Ik ben nou eenmaal grijs, hoe erg is dat eigenlijk?

Maar ik ben ook wel bang dat ik er ouder uit kom te zien hoor.
Zijn er hier ook mensen die hun haar zelf ontkleurd hebben?
Deze dame vind ik met haar grijze haar echt een schoonheid.



Weg
Alle reacties Link kopieren
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 14 februari 2016 @ 12:14:

Het probleem is dat er over mijn donkere kleur niet heen te verven is. Ik kan mijn haar dus helaas niet lichter verven, dan had ik dat direct gedaan. Ik moet het óf ontkleuren, óf uit laten groeien.

Ontkleuren vind ik echt Heel Erg Eng.

Nou, ontkleuren is heel erg slecht. Maar ik heb gewoon nog haar op mijn hoofd en dat is niet zo gezond als voorheen maar aan de andere kant; het gaat er mettertijd allemaal vanaf. Dat is nou juist de grap van laten uitgroeien.



Ow, en ja, ik heb dat zelf gedaan. Eerst ontkleurd, daarna licht-asblond eroverheen gezet (let erop dat die tweede NIET meer ontkleurend is!!). Na een week of twee besloten dat deze tint toch iets te licht was, het paste niet echt. Nu natuur-blond en dat is prima. Over een maand of twee mag de kapper er streepjes in zetten in de kleur van mijn uitgroei.

De rand voorlangs is wit.



Ik heb een korte bob, dus met een jaar ben ik wel klaar. Maar in dat jaar wil ik er wel graag nog een beetje verzorgd uitzien.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ook mooi:



Poef
Daar kan echt geen pot verf tegenop.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 14 februari 2016 @ 12:20:

Zijn er hier ook mensen die hun haar zelf ontkleurd hebben?ik heb hetzelfde probleem als jij, maar dit zou ik echt nooit overwegen, ook niet op basis van ervaringen van anderen. Dan maar wat pingels er tegenaan. Ik ben ook behoorlijk grijs en ben donker geverfd, ik wil naar een wat lichtere, zachtere haarkleur, middenbruin of zo. Mij is geadviseerd om met highlights te werken en het zo steeds wat lichter te maken. Ontkleuren zou ik ook niet maar zo doen, met mijn halflange haar. Ben veel te bang een bosje grijs stro over te houden.
Ik vind mijzelf nu nog te jong om het uit te laten groeien maar over een jaar of 10 zou ik denk ik ook wel een keer stoppen. Wat ik nu wel doe is vaker een kleur kiezen die bijna mijn eigen haarkleur is zodat de uitgroei een stuk minder snel opvalt en ik minder snel opnieuw hoef te verven maar daardoor zie ik wel hoe grijs ik al aan het worden ben. Als het grijze mij teveel gaat opvallen verf ik weer.
quote:hieperdepiepindegloria01 schreef op 14 februari 2016 @ 12:20:

Zijn er hier ook mensen die hun haar zelf ontkleurd hebben?Als je je zorgen maakt over je haar zou ik juist voor ontkleuren naar een goede kapper gaan. Beter nu een keer geld uitgeven dat het goed is dan dat je het zelf inderdaad verpest en echt met een onhandelbare bos haar loopt.
Alle reacties Link kopieren
quote:gismo72 schreef op 14 februari 2016 @ 12:24:

[...]





ik heb hetzelfde probleem als jij, maar dit zou ik echt nooit overwegen, ook niet op basis van ervaringen van anderen. Dan maar wat pingels er tegenaan. Ik ben ook behoorlijk grijs en ben donker geverfd, ik wil naar een wat lichtere, zachtere haarkleur, middenbruin of zo. Mij is geadviseerd om met highlights te werken en het zo steeds wat lichter te maken. Ontkleuren zou ik ook niet maar zo doen, met mijn halflange haar. Ben veel te bang een bosje grijs stro over te houden.



Als je er al heel veel verf overheen hebt wordt het niet grijs maar suikerspin-oranje. Dus je moet hoe dan ook daarna verf eroverheen gooien.

En highlights is ook een vorm van ontkleuren he. Als je een kapper treft die dat niet heel erg secuur doet en plukken twee of drie keer doet is dat uiteindelijk net zo slecht voor je haar als in één keer ontkleuren.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dubbs schreef op 14 februari 2016 @ 12:21:

Deze dame vind ik met haar grijze haar echt een schoonheid.



[...]Als zij zich morgen groen verft is het nog steeds een schoonheid.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-02-2016 14:43
Reden: link verwijderd
% gewijzigd
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven