Mode & Beauty alle pijlers

haar groene gloed, welke verf?

30-07-2016 14:06 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik had mijn haar donkerbruin tot zwart geverfd. Na een tijdje werd ik het zat en ik wilde het lichter hebben. Ik heb toen de ontkleuring gebruikt om mijn haar lichter te maken. Dit heb ik 20 minuten langer ingetrokken dan er stond, maar toen ik het eruit spoelde was het oranje. Dus heb ik er lichtbruine haarvverf overheen gegooid. Het is best licht maar ik vind het dof en het heeft een beetje een groene gloed. Ik wil een mooie lichte haarkleur, but how. Ik heb nog een verfpakje van loreal: 01 licht blond. Wat zal er gebeuren als ik die eroverheen doe?



Kan iemand mij helpen?

Ik ben een beetje stom geweest, maar dat weet ik! :-)



Kapper is btw geen optie want ik heb datgeld op het moment gewoon niet.



Dankjulliewel!
Een warme kleur, iets met roodpigmenten dus. Dat kan zijn (als je voor blond gaat) goudblond of koperblond bijvoorbeeld.

Ik denk dat de kleur die jij hebt te koel is.
En neem een spoeling, geen verf.



Zit er een kappergroothandel bij jou in de buurt? Daar kun je kappersverf kopen; veel betere kwaliteit (en minder slecht voor je haar) dan wat je bij de drogist haalt. Vaak kunnen ze je er ook goed adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom een spoeling als ik vragen mag? En 01 neutraliseert wel de goudtinten ja, maar ik heb erg oranje haar als ik het lichter maak dus ben ik.bang dat het juist meer oranje word.
Spoeling is minder belastend voor je haar. Als je nu nóg een keer gaat verven na de ontkleuring en de verf, is de kans groot dat je een bos stro overhoudt.
Je kunt je haar nu niet meer lichter maken, tenzij je weer gaat ontkleuren.



Beter klooi je niet meer zo met je haar als je er geen verstand van hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oke dankjewel voor de tip. Nog even over de verf. De verf van loreal 01 lichtblond. Zou het op mijn haar echt heel goed pakken ? (Dat het lichtblond wordt) of valt dat mee?
Groene gloed kun je er uit krijgen door je haar met ketchup te wassen dacht ik
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eerder lichtbruin over donker haar gedaan en het werd wel lichter maar niet zo licht als op het pakje
Alle reacties Link kopieren
Rustica: dat ga ik ook eens proberen!
quote:luciaxg schreef op 30 juli 2016 @ 14:17:

Ik heb eerder lichtbruin over donker haar gedaan en het werd wel lichter maar niet zo licht als op het pakje

Was je haar toen al geverfd of deed je dot over je natuurlijke haarkleur?

Geverfd haar kun je niet lichter maken met verf; kan alleen door het te ontkleuren. En dat raad ik je echt af.



Dus nee, dat blonde gaat niet pakken.



Edit: ik had er eerder overheen gelezen dat je haar nu lichtbruin is, vandaar dat ik met goud- en koperblond kwam.
Een milde shampoo in droog haar, 30 minuten in laten trekken en uitspoelen,

Daarna een milde conditioner 30 minuten in laten trekken.



Daarmee zal je in ieder geval de verfresten (er blijft altijd nog wat in je haar zitten, zelfs als het water doorzichtig is na het uitspoelen van verf) eruit halen.



Verder zou je inderdaad wassen met ketchup kunnen proberen. Zelfs als het niet werkt, zal het je haar verder geen schade toe brengen.



Nu nog een keer een ontkleuring zou ik zeker niet doen! Wat er gaat gebeuren is dat ten eerste de kans groot is dat je haar gaat afbreken (omdat je al ontkleurt en geverfd hebt in een korte tijd). Ten tweede is de kans heel groot dat het oranje zal worden. Als je het proces van ontkleuren niet weet, begin er dan zelf niet aan Zelfs bij kappers gaat het nog wel eens mis, dus laat staan als je hier zelf aan gaat beginnen.



Mocht de groene gloed er met shampoo+conditioner in laten trekken of de ketchup in laten trekken, er niet uit gaan. Je kan eventueel eerst nog een kleurshampoo gebruiken, Kruidvat en John Frieda hebben deze in het assortiment in warme tinten. Mocht dat ook niet helpen, dan kan je inderdaad je haar met een spoeling met een warme tint verven. Let er wel op dat je dan een middenblond/donkerblond neemt, want anders heb je kans dat je haar weer te donker wordt.



En als je een mooie lichte kleur wilt, dan kan je toch beter even sparen voor de kapper. Zelf een mooie blonde kleur krijgen nadat je haar van donkerbruin/zwart af komt, is niet haalbaar (tenzij je zelf kapper bent of veel ervaring hebt met kleuren).
Alle reacties Link kopieren
Je geeft aan, dat naar de kapper gaan geen optie is, maar ik zou toch een goedkopere kapper overwegen dan zelf maar wat blijven aanklooien, want dat kan je op termijn alleen maar duurder komen te staan. Er zijn kapsalons waar je voor rond de 25 E al terecht kan voor kleuren:



http://www.brainwash-kappers.nl/kapper-prijzen/



http://www.yes-salons.com/nl/prijzen
.
Yes kappers kan ik je inderdaad aanbevelen. Al meerdere keren geweest en ze zijn erg goed en niet duur.
Mijn haar was door een dure kapper van lichtblond naar iets donkerder blond geverfd. Maar na 3 x teruggaan bleef de groene gloed. Heb toen een tijdje thuis met roodtinten gespoeld (op advies kappersgroothandel). Hielp heel even, maar waste ik er zo weer uit.



Dus heb het na een half jaar weer laten ontkleuren en eindelijk is de groene gloed eeg en ben ik normaal blond. M'n haar is wel naar de haaien. Gebruik nu olaplex en zit nu bij de kapper om te laten knippen.



Wat jij wil is heel lastig en neemt veel tijd in beslag. Ik raad toch een kapper aan en zeker niet dat pakje wat je heg er door gooien; wordt gegarandeerd een drama
Insmeren met tomatenpuree en een (half) uurtje in laten trekken.
Ik zou het toch maar door een kapper laten doen zodat het hopelijk goed gebeurd want als je nu nog eens zelf gaat verven en het is niet goed en je wil er iets tegen doen dan heb je een bos stro op je hoofd als het nog blijft zitten na al dat geweld.
Alle reacties Link kopieren
Tomatenketchup en ff laten intrekken,half uur ofzo.

Ik heb zelf ooit ook een groene gloed gehad en dat hielp wel.



Ik heb het weleens 2x achter elkaar ontkleurd en toen geverfd maar mijn haar werd er niet beter van,nu 1,5 jaar later is het weer gezond. Ik heb het gelukkig niet af hoeven knippen maar dat scheelde niet veel
Ik zou de tondeuse er over halen en opnieuw beginnen.



Meer verven wordt mogelijk alleen maar meer een ramp
Alle reacties Link kopieren
Probleem met verf is dat het dicht bij de hoofdhuid veel lichter wordt dan aan de einden, dat komt vooral door de warmte dicht bij de schedel.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Yeey het is eruit. Zonder. Verf! Het is nu lichtbruin met een koperkleurige gloed. Zou ik hier iets van rode kleurshampoo in kunnen doen zodat het een mooie rode iets donkere gloed krijgt of is mijn haar hier nou te licht voor? Ik heb chocolade bruin en rode kleurshampoo van de. Kruidvat gehaald dus vandaar!
Fijn!



Een kleurshampoo kan altijd, het is een shampoo dus verwacht niet drastische verschillen. Vaak moet je het ook opbouwen, dus ga je pas na een paar keer wassen echt verschil zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:luciaxg schreef op 01 augustus 2016 @ 08:43:

Yeey het is eruit. Zonder. Verf! Het is nu lichtbruin met een koperkleurige gloed. Zou ik hier iets van rode kleurshampoo in kunnen doen zodat het een mooie rode iets donkere gloed krijgt of is mijn haar hier nou te licht voor? Ik heb chocolade bruin en rode kleurshampoo van de. Kruidvat gehaald dus vandaar!Fijn dat het eruit is, vast een hele opluchting! Nu ben ik wel benieuwd hoe je het er uit hebt gekregen! (of heb ik erover heen gelezen?)
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven