Mode & Beauty alle pijlers

Haar lijkt niet meer te groeien, kenners verzamelt u..

04-12-2016 16:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou de titel zegt het al. Het lijkt alsof mijn haar niet meer groeit. Nu verf ik mijn haren, dus heb ik een goed beeld op hoeveel het groeit. En dat is toch zeker wel 1 cm per maand, dus als de onderkant mee zou werken zouden mijn haren nu theoretisch gezien tot over mijn billen moeten zitten. Echter blijft het tot net onder mijn schouders. Ik ga het kort proberen te houden, maar voor het beste advies hebben jullie best wat achtergrondinformatie nodig . Paar opsommingen:



- 6 jaar geleden begonnen met haren verven van rood (eigen kleur) naar donkerbruin. Dit met kleurspoelingen van de drogist.

- na ongeveer 2 jaar wees een vriendin mij erop dat de kleuringen van Kruidvat eigen merk zo goedkoop waren. Na een jaar gebruik daarvan en haarstructuur om te janken, kwam ik er pas achter dat dat permanente kleuring was..



En toen begon de ellende eigenlijk. Mijn haar was behoorlijk lang, maar ik heb ze toen tot ongeveer schouderlengte moeten knippen. Ik heb best sterke krullen, dus het krult ook nog op. Ik heb het toen na de permanente verf nog ongeveer een jaar met kleurspoelingen onderhouden, tot ik allergisch werd voor PPD (dit zit in vrijwel alle haarverf, of een vorm daarvan). Toen op naar pure henna+indigo..



En tot waar we nu zijn. In verband met de henna ben ik mijn haren gaan wassen met shampoobars van Chagrin Valley (geen sulfaten etc.) en slechts in de punten een conditioner van Andrelon Natuurlijk Puur. Sinds kort verf ik mijn haren bij de kapper met Goldwell Elumen, hier krijg ik geen reactie op en is zonder ammoniak en watersof (?).

Kortom: ik doe nu alles goed voor mijn haren, en tóch zijn ze korter dan 6 jaar geleden toen ik kleurspoeling met ammoniak gebruikte, toen ik nog agressieve haarshampoos gebruikte en conditioners met een shitload aan siliconen erin. Ik laat mijn haren ongeveer 1 keer in de 4 maanden knippen, omdat onze thuiskapster na 2 maanden altijd aangeeft dat knippen nog helemaal niet nodig is.



Ik zie dus door de bomen het bos niet meer en weet niet wat ik moet doen. Ik ben mijn schouderlengte zat en wil mijn lange haren terug. Alvast bedankt!
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Ik heb dit ook, mijn haar blijft droog en splijten terwijl ik de onderkant niet verf, niet styl en koud fohn, dus ik lees even mee!
Haar heeft inderdaad een maximale lengte en dat is voor iedereen anders. Behalve aanleg heeft algemene gezondheid van het haar ook wel invloed. Verven, permanenten etc zorgt voor een kortere 'levensduur' van je haar. Daarom heeft de een haar tot op zn kont en ander slechts op schouderlengte.

Dan valt de haar uit en komt een nieuwe haar in de plaats.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wel eens gelezen dat je elke dag je hoofdhuid moet masseren voor een sterke haargroei.



Geen idee hoeveel onzin dat is hoor!
haar groeit een centimeter per maand maar breekt ook af hoe lang je haar kan worden verschilt per persoon
Alle reacties Link kopieren
In verf zit altijd rommel. Zelfs al laten ze wat rommel weg, dan blijft er nog genoeg rommel over.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 04 december 2016 @ 16:59:

In verf zit altijd rommel. Zelfs al laten ze wat rommel weg, dan blijft er nog genoeg rommel over.Daar heb je gelijk in. Alleen het gekke is, ik zie net wat foto's van Maart dit jaar waar mijn haren ongeveer 4cm langer waren dan nu?! Echt, ik snap er geen zak meer van . Het lijkt wel alsof mijn lengte steeds op en af gaat..
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Maar als je gewoon uitgroei hebt van je verf/kleurspoeling, dan weet je toch hoeveel je haar bovenop gegroeid is? Je ziet dan toch aan de uitgroei hoeveel er is uitgegroeid en dus hoeveel het is gegroeid?



Of het dan onderaan ook zoveel langer is, hangt dus af van of het afbreekt of niet.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je wordt ook ouder hè. Niemands haar blijft van jong tot oud hetzelfde. Bij vrijwel iedereen wordt het dunner/minder. Dus het kan best dat je je haar nooit meer zo lang gaat krijgen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Medina schreef op 04 december 2016 @ 16:59:

In verf zit altijd rommel. Zelfs al laten ze wat rommel weg, dan blijft er nog genoeg rommel over.Maar ach, dat smeer je aan de buitenkant. Misschien heb ik mazzl hoor, maar ik verf en (oh gruwel) blondeer het al 30 jaar, en het groeite als kool.
Alle reacties Link kopieren
quote:s-a-r-kast schreef op 04 december 2016 @ 16:51:

Ik heb wel eens gelezen dat je elke dag je hoofdhuid moet masseren voor een sterke haargroei.



Geen idee hoeveel onzin dat is hoor!



Dat heb ik ook vaak gelezen, dit kan je ook doen icm een oiltreatment. Alleen die olie krijg ik niet uit mijn haren gewassen . Eigenlijk gaat het ook meer om de onderkant, want dat de bovenkant groeit weet ik gelukkig wel. En als ik die haargroei ga stimuleren, moet ik nóg vaker verven . Maar ik denk dat ik dat toch eens ga proberen binnenkort.



Meds: klopt dat het per persoon verschilt. Je haar verandert ook. Alleen het groeit dus wel, maar de onderkant blijft kort. En dat terwijl het enige slechte wat ik doe, verven is. Ik verf trouwens al jaren enkel mijn uitgroei, dus eigenlijk heeft die verf niks te maken met de onderkant. En dat ook nog met verf waar dus minder rotzooi in zit. Ik fohn het niet, stijl het niet, kam het met een klittenborstel (van een houten grove kam gaan mijn krullen enorm pluizen) etc. Ik kam het wel altijd als mijn haren nat zijn, anders lijk ik op een poedel..



Ik zit nu dus serieus weer te overwegen om toch terug te gaan naar die agressieve shampoos en conditioners met siliconen etc erin. Want toen ik die nog gebruikte, leken mijn haarpunten het wat beter te overleven. Al geloof ik echt niet dat dat goed kan zijn.. en het vreet mijn verfkleur op.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
als het groeit dan groeit het toch? het valt er niet aan de onderkant af. Krullen je krullen meer dan anders?



Of denk je dat het niet groeit en groeit het gewoon wel?



Ik verf mijn haar ook al jaren en jaren en jaren en mijn haar groeit als onkruid.



wat je nog kan doen is ijzer en vitaminen extra gaan slikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:MinionX schreef op 04 december 2016 @ 17:51:

als het groeit dan groeit het toch? het valt er niet aan de onderkant af. Krullen je krullen meer dan anders?



Of denk je dat het niet groeit en groeit het gewoon wel?



Ik verf mijn haar ook al jaren en jaren en jaren en mijn haar groeit als onkruid.



wat je nog kan doen is ijzer en vitaminen extra gaan slikken.



Nee ze krullen niet meer dan anders, bovenop loopt het met slag uit en op de helft begint het sterk te krullen. Hoe vetter mijn haren worden, hoe meer krullen ik heb.



Het lijkt inderdaad alsof het niet groeit, terwijl dat wel zo is aan de uitgroei te zien. Alleen de enige verklaring is dan dat het dus telkens onderaan afbreekt, en ik kan de oorzaak daarvan maar niet vinden.. Zoals je kon lezen doe ik weinig slechts met mijn punten.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Waarom laat je het 1x per 4 maanden knippen als je het langer wilt? Grote kans dat je alle nieuwe aangroei er gewoon weer af laat knippen.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dus je bent er inmiddels wel van overtuigd dat het groeit.

Dus dan breekt het inderdaad af, óf het krult meer op, óf de kapper knipt er toch iets meer af dan jij denkt.

Meer opties zijn er volgens mij niet, toch?
Alle reacties Link kopieren
Oja, óf je nek wordt langer, dat kan ook nog
Oh en ik heb mijn kapper verboden om meer dan 1 cm per keer af te knippen. Kappers willen graag knippen. Misschien knipt jouw kapper het wel telkens op dezelfde lengte af..
Niet meer laten knippen tot je zowat over je haar valt.

En niet meer verven. De meeste van die spullen zijn pure rotzooi.



Of je kan natuurlijk de boel gewoon totaal afscheren en dan kijken hoe snel het bijgroeit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 04 december 2016 @ 16:51:

Haar heeft inderdaad een maximale lengte en dat is voor iedereen anders. Behalve aanleg heeft algemene gezondheid van het haar ook wel invloed. Verven, permanenten etc zorgt voor een kortere 'levensduur' van je haar. Daarom heeft de een haar tot op zn kont en ander slechts op schouderlengte.

Dan valt de haar uit en komt een nieuwe haar in de plaats.Dit. Mijn haar groeide vroeger ook tot over mijn kont, nu niet meer. Om de zeven jaar heb je sowieso alle haren 'vernieuwd'. Ik heb niet het idee dat mijn haar afbreekt. De kapster geeft aan dat er geen split in zit. En toch blijft het hangen op BH-bandhoogte. Misschien over een x-aantal jaar dat het wel weer heel lang kan groeien. Voorlopig is dit lang genoeg en nog handelbaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:helena2 schreef op 04 december 2016 @ 18:02:

Oja, óf je nek wordt langer, dat kan ook nog https://www.eftepedia.nl/lemma/Bestand:Langnekpop.jpg
Alle reacties Link kopieren
quote:helena2 schreef op 04 december 2016 @ 18:02:

Oja, óf je nek wordt langer, dat kan ook nog







MinionX: Ik heb een hele fijne kapster die precies weet wat ze wel en niet moet doen .

Misschien knipt ze het inderdaad telkens weer terug naar de lengte die ik had. Maar als ze echt aan mij wilde verdienen, zou ze me wel aanraden om mijn haren telkens na de gebruikelijke 2 maanden te knippen. 1 keer in de 4 maanden is best wel weinig. Dus ik heb niet het idee dat ze er steeds teveel afknipt.. ze komt binnenkort weer, dan zal ik het er eens over hebben met haar.



Over het advies om het niet meer te knippen: Dit heb ik een keer een jaar gedaan omdat mijn haar heel erg kort geknipt was. Resultaat? Mijn haren waren zo dood aan de onderkant door het niet-bijknippen, dat ik wéér alles af kon knippen
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
1x per 2 maanden voor lang haar is echt heel erg vaak. Ik vraag me echt af wat je met je haar doet dat het zo snel in puin ligt dat je het af moet knippen. Beetje normaal wassen en kleuren moet het probleem niet zijn.



Föhn/stijl je heel vaak?
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Vintage schreef op 04 december 2016 @ 19:33:

1x per 2 maanden voor lang haar is echt heel erg vaak. Ik vraag me echt af wat je met je haar doet dat het zo snel in puin ligt dat je het af moet knippen. Beetje normaal wassen en kleuren moet het probleem niet zijn.



Föhn/stijl je heel vaak?Nee ik fohn het echt nooit. Misschien 1 keer in een half jaar even aandrogen, omdat ik weg moet en mijn haren nog moest wassen. Maar zeg maar gewoon nooit dus. Stijlen doe ik ook nooit. Ik knip mijn haren trouwens maar 1 keer in de 4 maanden he, omdat mijn kapster zegt dat 1 keer in de 2 maanden bij mij niet nodig is. Serieus, ik vraag me ook echt af wat ik dan in hemelsnaam wel fout doe. Ik verzorg de punten na het wassen ook nog eens trouw met 2 pompjes arganolie van Dr.Organic (is geen pure argan, maar bestaat wel enkel uit allerlei oliën waaronder argan, kokos etc). Ik slaap áltijd met een knot in, of af en toe een vlecht die ik oprol als knot.
''The sea, once it casts its spell, holds on in its net of wonder forever.''
Alle reacties Link kopieren
Schoonheidsbehandelingen hebben geen enkel effect op de haargroei in je follikels.



Wat er aan de hand is denk ik, dat is dat de cycli van je haren korter zijn geworden dan vroeger, waardoor ze niet zo'n lengte meer kunnen bereiken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wat de meesten ook vergeten is, dat je haarpunten op je schouders komen en daardoor afbreken, draag het een tijdje opgestoken of in een paardenstaart (wel een goed elastiekje en niet te strak) Dan heeft het even de tijd om te groeien en is het over dat punt heen. Bij mij werkte dat wel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven