Mode & Beauty alle pijlers

Haar verven met koffie?

17-02-2017 00:12 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ervaring? Tips? Tricks?



Hoe lang zou het zitten? En pakt het ook op donker geverfd haar?



Iemand ervaring met andere manieren om het haar 'natuurlijk' te verven
Alle reacties Link kopieren
Koffie werkt niet. Je zou henna kunnen proberen. Ik was blond en heb het een tijdje geverfd met pure henna, dus niet met kleur oid. Toen werd het (logisch) rood. Op donker haar schijn je dan een rode gloed te krijgen. Nu ben ik inmiddels al drie jaar bezig om het uit te laten groeien want normale haarverf pakt niet als je haar met henna is behandeld. Dat is wel een nadeel.
Don't waste your time or time will waste you.
Alle reacties Link kopieren
Geen henna optie dus
Bam!!!!
Nog nooit van gehoord, wel had ik ooit een collegaatje die haar haar verfde met hennapoeder en dat dan ipv water met sterke koffie mengde. Ze had dan geen hennarood maar bruin haar met rode gloed. En ik maakte in mijn toch al blonde haar weleens lichtere strepen door er citroensap in te smeren, op laten drogen in de zomerzon dan uitwassen en maskertje erin dat pakte altijd mooi uit maar alleen koffie? Ik denk niet dat je echt je haar kan verven ermee.

Kamillethee heb ik ook geprobeerd, je haar na het wassen spoelen met kamillethee maar daar werd het rossig van na een paar keer, dat vond ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Er is een Turks middeltje, een papje dat je kan maken, waardoor je haar mooie glans krijgt. Ik heb het ooit eens gelezen in een boek van Nilgun Yerli, de Garnalenpelster. Het boek kan ik nu nergens meer vinden. Weet iemand hier iets van?
Alle reacties Link kopieren
quote:Raldy schreef op 17 februari 2017 @ 02:12:

Er is een Turks middeltje, een papje dat je kan maken, waardoor je haar mooie glans krijgt. Ik heb het ooit eens gelezen in een boek van Nilgun Yerli, de Garnalenpelster. Het boek kan ik nu nergens meer vinden. Weet iemand hier iets van?



Ik denk dat je een maskertje met fenegriek bedoelt, maar zeker weet ik het niet. Daar kun je een papje van maken en krijg je super glanzend haar.



On topic: van je haar met koffie verven heb ik nog nooit gehoord
Alle reacties Link kopieren
vorig jaar was op tv dat je haar kunt verven met aardappelschillen, koken en de schillen pureren en dat papje in je haar smeren. Schijnt een donkere gloed te geven. Geen idee of het werkt
Alle reacties Link kopieren
Werkt voor geen meter.



Als mensen zoiets schrijven in hun blog (meestal schrijven ze na wat ze van een ander gehoord hebben) dan houden ze er geen rekening mee dat ze door de mand kunnen vallen omdat sommigen dat echt gaan uitproberen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Wel kerrie, dat maakt geler en blijft ook langere tijd zo zitten. Het ruwt je haar wat op.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:FiddlyDiddlyDoo schreef op 17 februari 2017 @ 00:29:

Koffie werkt niet. Je zou henna kunnen proberen. Ik was blond en heb het een tijdje geverfd met pure henna, dus niet met kleur oid. Toen werd het (logisch) rood. Op donker haar schijn je dan een rode gloed te krijgen. Nu ben ik inmiddels al drie jaar bezig om het uit te laten groeien want normale haarverf pakt niet als je haar met henna is behandeld. Dat is wel een nadeel.Normale haarverf pakt wel maar blondeer niet. Dan moet het eerst ontkleurd.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Alle reacties Link kopieren
http://www.hollandandbarr ... k-chestnut-brown-60072889



Dit merk is op basis van granen en soja. Zonder henna.



https://www.deonlinedrogi ... -WkAKa33n5OyRgaAnGX8P8HAQ



Ze hebben ook spoeling in het assortiment, dus die je niet mengt met peroxide. Ook op basis van granen. Geen henna, dus het legt geen laagje om je haar heen wat uit moet groeien. Het is een creme die je aanbrengt die dus een paar wasbeurten blijft zitten, maar helemaal niet schadelijk is. Misschien is dat meer iets wat je zoekt.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Alle reacties Link kopieren
Koffie is alleen goed om mee te scrubben, voor je haar doet het niks.



Ik heb wel eens met oogschaduw strepen getrokken in m'n haar, dat ging best goed, maar houdt uiteraard maar zo lang je haar droog blijft.
Alle reacties Link kopieren
Van haar verven met koffie heb ik nog niet gehoord, wel met thee (geconcentreerde thee, inmasseren en na tien minuten uitspoelen).



Ik zou gewoon gaan voor een kleurspoeling als echte haarverf te definitief/agressief zou zijn voor mijn haar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Met henna en sterke koffie je haar kleuren, dat werkt wel op donker haar. Ik deed dat vroeger ook, maar toen had ik mijn haar nog nooit geverfd.
Alle reacties Link kopieren
Je haar verven met koffie heb ik nog nooit van gehoord.

Wel met henna dat pakt meestal ook best goed op donker haar dan het blijft meestal niet zo lang
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties! Kan ik zeker wat mee.

Ik verf nu mijn haar donker omdat ik de rode gloed helemaal zat ben! Het punt is dat ik de permanente verd snel eruit was omdat ik sulfatenshampoo gebruik. Ik zie het alleen niet zitten om continu mn haar met schadelijke stoffen te verven, laten uitgroeien is een oplossing die mij te lang duurt ;(



Bleh. Moest nooit aan verf beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven