Mode & Beauty alle pijlers

Haaruitval gestopt door ijzertabletten te slikken!

31-12-2008 08:13 765 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Meiden,



Als jullie ook last hebben van veel haaruitval en je kan geen oorzaak aanwijzen, laat dan bloed prikken en vraag om de uitslag van je ferritine/ijzerwaarden. Als deze te laag zijn, ga dan vooral aan de ijzersupplementen, want ijzer is essentieel voor gezonde haargroei! Mijn haar is voor 2/3 uitgevallen doordat ik te weinig ijzer in mijn bloed had en sinds een half jaar ben ik aan de ijzertabletten. Nu is mijn haaruitval eindelijk gestopt en ik heb weer nieuwe, gezonde haargroei!!

Dit wilde ik even met jullie delen en ik hoop dat jullie er wat aan zullen hebben!



Liefs Bettyyy
Alle reacties Link kopieren
In je vorige berichtje zijn de aantallen weggevallen...:



"Mijn ferrititne is in ... bijna maanden van ... naar ... gegaan"
Alle reacties Link kopieren
Hej Weelassie, ja raar dat die getallen eruit zijn gevallen. Ferritine is van 20 naar 40 gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad niet zo snel maar misschien is dat juist wel goed? Je ferritine moet minstens 40 zijn om de haaruitval te stoppen en minstens 70 voor nieuwe hergroei. Dat tweede heb je nu al dus dat lijkt me een goed teken! Is er ook naar je ijzerwaarden gekeken? Waren die nu niet te hoog aangezien ze de vorige keer al goed waren?
Alle reacties Link kopieren
Weelassie, ik heb eigenlijk niet achter mijn ijzerwaarden gevraagd.

Ik zal vragen of ze de resultaten misschien niet via de e-mail kan doorsturen.
mijn huisarts wilt me geen ijzer tabletten voorschrijven...

volgens hem is dit geen bloedarmoede en is het niet aangetoond dat ijzertabletten tegen de haaruitval helpt



nu ga ik het dus op eigen houtje slikken maar waar kan ik goede ijzertabletten verkrijgen?



en hoeveel mg per dag ?



als jullie me kunnen helpen graag!! want ik ben er van overtuigd dat mijn haaruitval veroorzaakt wordt door lage HB.



Voorheen was mijn haar veel voller en het is echt de laatste jaren dat het zo slecht is en dun is.



thx alvast
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ijzertabletten bij een reformwinkel/ natuurvoedingswinken of "de Tuinen" halen. Begin met het slikken van 2x 200mg. per dag en hou dit zo'n 3 maanden vol. Als je dan nog geen verschil merkt, zou ik 3x 200mg. gaan slikken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik slik Gentle Iron van Solgar. Dit schijnt een heel goed vitaminemerk te zijn. De capsules zijn 'gentle' dus zorgen niet voor obstipatie (een veelvoorkomende bijwerking van andere ijzertabletten).
Alle reacties Link kopieren
Hoi Betty,

Heb gisterenavond mijn haar gewassen en ik verloor denk ik 8-9 haren , maar ook wel een aantal van die hele kleine pigmentloze, Uit jouw ervaring , wat denk je hiervan? Mijn ferritine zit nu op 40.

Op hoeveel zat die van jouw toen deze stopten met uitvallen.

Is het normaal dat ik nog van die ongezonde haartjes heb die uitvallen?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi Machista, fijn dat het zo goed gaat met de haaruitval (of eigenlijk... slecht met de haaruitval dus goed met jou )! Ik denk dat je eerst alle ongezonde haartjes verliest en dat die vervolgens worden vervangen door gezonde, dikke haren (correct me if I'm wrong, Bettyyy).
Alle reacties Link kopieren
Dag Weelassie, dankjewel voor die lieve woorden. Ik ben zelf ook onzettend blij dat ik geen extreme haaruitval meer heb. Ik verlies nu enkel haar bij het kammen, dus dat is wel goed nieuws. Ik hoop dat jij ook snel een oplossing vind. Het is me in ieder geval duidelijk dat het verhogen van de ferritine waarden de haaruitval kan doen stoppen. Dus je weet wat je moet doen hé.

Zeg Weelassie ben jij zelf 1984 , ik ben van 1982 , toch spijtig om nu al geconfronteerd te worden met haaruitval. Ik had vroeger echt een bos haar. Had nooit gedacht dat ik hiermee problemen zou hebben. Groetjes en succes
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Allereerst, fijn om te lezen dat ijzertekort een oorzaak kan zijn van haaruitval. Mag ik vragen of degene met een lage ijzer/ ferritinewaarde geen vlees eten?

Gister ontdekte ik 3 grijze haren! Ik ben 24! Vind dat echt niet normaal en vind ook dat mijn haar dun is (zegt de kapper ook) en naar mijn idee als ik op mijn hoofdhuid kijk vind ik het niet heel dichtbegroeid. Ik eet dus al zo'n 5 jaar geen vlees en daarvoor ook nooit veel. Weet iemand of je door een ijzertekort ook grijze haren kunt krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ken echt aardig wat mensen die grijze haren hadden rond hun mid twintigste. Als is het wel een feit dat je aardig je best moed doen om het niet eten van vlees te compenseren.
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is zeker zo ja, moet binnenkort maar eens naar de huisarts mijn waardes laten meten. Kan wel zelf gaan experimenteren met van alles maar is wel handig als het zeker nodig is. B-complex zou ook nog kunnen helpen, mogelijk is mijn B12 ook aan de lage kant.
Alle reacties Link kopieren
Als je de pil slikt is het sowieso raadzaam om extra B vitamines te slikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Weelassie1984 schreef op 03 februari 2009 @ 18:38:

Hoi Machista, fijn dat het zo goed gaat met de haaruitval (of eigenlijk... slecht met de haaruitval dus goed met jou )! Ik denk dat je eerst alle ongezonde haartjes verliest en dat die vervolgens worden vervangen door gezonde, dikke haren (correct me if I'm wrong, Bettyyy).You're totally right!!!:-)
Alle reacties Link kopieren
quote:curlygurly schreef op 04 februari 2009 @ 13:33:

Ja dat is zeker zo ja, moet binnenkort maar eens naar de huisarts mijn waardes laten meten. Kan wel zelf gaan experimenteren met van alles maar is wel handig als het zeker nodig is. B-complex zou ook nog kunnen helpen, mogelijk is mijn B12 ook aan de lage kant.



Het lijkt me heel verstandig bloed te laten afnemen, inderdaad.

Liefs!
Alle reacties Link kopieren
Hoi CurlyGurly, ik heb de laatste jaren inderdaad nauwelijks vlees gegeten (wel soms kip en vis maar ijzer vind je vooral in rund). Sinds twee maanden ben ik weer rundvlees gaan eten (geen varkensvlees ivm. pukkels, en ik vind het gewoon niet lekker), blijkbaar heeft mijn lichaam het toch nodig! Houd inderdaad ook goed je B12 waarde in de gaten. Die van mij was gezakt naar 92 (terwijl het tussen de 150 en 700 moet zitten).



Hoi Machista, ik ben inderdaad uit 1984 dus 24 jaar oud... Vroeger had ik ook een mooie bos glanzend haar waar ik vaak complimenten over kreeg. Is nu nog maar weinig van over...
Alle reacties Link kopieren
Weelassie, dat komt wel (weer) goed!!! Geef je lichaam a.u.b de kans om in balans te komen..
Alle reacties Link kopieren
hej Weelassie, ik heb een er een goed gevoel over; Call it a womans instinct; Alles komt goed, daar ben ik zeker van.

Take care!
Alle reacties Link kopieren
Denk dat ik vrijdag maar een afspraak ga maken bij de huisarts voor volgende week. Heb er weinig zin in maar dan weet ik het tenminste wel zeker.
Alle reacties Link kopieren
Thnx meiden, hoop dat jullie gelijk hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zeg dames, ik neem dus de ferricure , 1 caps 150 Mg elementair ijzer, maar als beschrijving staat er Ferric . polysacchar.complex326 , 10 Mg. Ik neem er hier 4 per dag van.

Is dat niet wat veel. Wat denken jullie?
Alle reacties Link kopieren
even een vraagje over de ijzertabletten: kun je die kopen van 200 mg, want meestal is die dosis toch 20 ofzo. Of heb je ze van 100 dat ik er 2 inneem. 10 van 20 mg lijkt me zoveel slikwerk. Vraagje aan Machista: neem je nou 40 mg, 4x10 of eentje van 150 mg?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sweetmoon, ik zou niet op eigen initiatief zo veel ijzer gaan slikken. Neem een goede huisarts/dermatoloog in de arm die je begeleidt en je ijzerwaarden in de gaten houdt.



Hoi Machista, opzich kom je op dezelfde hoeveelheid uit als (bijv.) Bettyyy. Is dit de dosis zoals voorgeschreven door je arts?
Alle reacties Link kopieren
dag lieve lotgenoten,

ik zit met me handen in me laatse haartjes,ik heb al 5maanden last van haaruitval,ben meerdere keren bij de dokter geweest en heb ook me bloed laten prikken,dat was volgens de dokter goed,maar ik heb me toch laten door verwijzen naar de dermo,en die had ook daar me bloed geprikt,en daar bleek volgens hem dat me feratine 8 was en de ondergrens is 10,hij dacht dat de haar uitval wel daar van kan komen,nu ben ik bijna 2 maanden verder,en slik nu 7 weken ijzertabletten,maar me gehalte is gestegen naar 9!dus dat schiet ook niet echt op als het zo langzaam gaat dan word ik echt kaal!

ik weet echt niet wat ik moet doen,me leven staat al een paar maanden stil,ben der zo depri van en kijk elke minuut van de dag in de spiegel,ik verlies zowel kleine pimmentloze als lange donker haren,ik voel elke haartje vallen overdag, hebzoveel verloren en weet niet hoeveel ik nog ga verliezen! echt die haaruitval heeft me hele leven veranderd,ik zie het leven echt niet meer zitten zo die haren maken mij echt gek!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven