Mode & Beauty alle pijlers

Hele droge gevoelige huid

28-11-2014 16:55 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hang al jaren rond op dit forum. Af en toe ergens op gereageerd, maar nu wil ik graag een keer jullie hulp.



Ik werk op een kantoor met airco en een erg lage luchtvochtigheid.

Mede door de lage luchtvochtigheid en die airco heb ik een hele droge huid. Ik had al een hele gevoelige huid.

En nu weet ik niet meer wat ik op m'n gezicht moet smeren, voor een prettig huidgevoel.

Wat heb ik al geprobeerd:



Clinique, hier gaat m'n huid van branden.

Clarins, rode vlekken.

Lidl, schrale huid

Nivea dagcreme, rode branderige huid



Blauwe blikje van nivea leek nog het beste te werken, maar dan smeer ik 4 a 5 x per dag



Ik ben naar een goede parfum zaak gegaan en hier werd Sisley comfort extreme geadviseerd. Ze heeft het opgesmeerd, en idd heerlijk. Proefjes meegekregen voor thuis, en nu een paar dagen later, nog steeds heerlijk.

Dus heb ik even op internet opgezocht wat deze crème kost, en eerlijk gezegd, ik ben behoorlijk geschrokken. 128 euro vind ik heel veel geld voor een gezichts crème.



Mijn vraag aan jullie is dus, bestaat er een minder prijzig alternatief?
Alle reacties Link kopieren
Zet een luchtbevochtiger op je bureau of laat je baas een luchtbevochtiger op je bureau zetten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook zo'n gevoelige huid en ik heb veel baat bij Say Yes to Carrots als dagcreme. En als ik erg gevoelig ben (winter, allergische episode) dan gebruik ik simpelweg biologische kokosolie, onder de douche op mijn gezicht aanbrengen, dan ben ik de hele dag zacht.
Alle reacties Link kopieren
😄, dat had ik ook al bedacht winkelfanaat. Maar dan blijft m'n huid gevoelig.
Er is een heel fijne crème van Lush, iets met Nanny in de naam. Ook niet goedkoop, maar wel minder duur dan die sisley-crème en als je via de Engelse site bestelt is het ook goedkoper. Verder heb ik nu een nachtcreme van rituals voor de gevoelige huid, die is ook heerlijk, weet alleen niet of de dagcreme ook zo goed is.



Edit: celestial van Lush vind ik ook fijn.
Alle reacties Link kopieren
Sowieso geen dagcreme gebruiken die duurder is dan een tientje. Alle extra, dure ingrediënten doen vrijwel niks.

Welke niveacreme heb je geprobeerd? Ik gebruik nu zo'n tube voor een droge huid, die voelt erg fijn!

En elke avond je gezicht schoonmaken en (nacht)creme smeren werkt ook goed om je gezicht te hydrateren.
Alle reacties Link kopieren
quote:LoiseauCoureur schreef op 28 november 2014 @ 17:11:

Sowieso geen dagcreme gebruiken die duurder is dan een tientje. Alle extra, dure ingrediënten doen vrijwel niks.

Welke niveacreme heb je geprobeerd? Ik gebruik nu zo'n tube voor een droge huid, die voelt erg fijn!

En elke avond je gezicht schoonmaken en (nacht)creme smeren werkt ook goed om je gezicht te hydrateren.Precies. 's Nachts cetomacrogolzalf en overdag Nivea. Heel simpel en zo min mogelijk irriterende stoffen.
Alle reacties Link kopieren
Dank voor jullie reacties!



Say yes to carrots klinkt goed. Ga ik proberen.

Van de rituals douche spullen krijg ik jeuk, durf daar dus geen risico mee te nemen.

Ik heb meerdere soorten van nivea geprobeerd, maar de laatste keer voor een vocht arme huid ( voor de oudere huid stond erbij ) ging niet goed.



Nu gebruik ik crème lanette van de apotheek, en het voelt toch echt niet zo lekker als die van sisley
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf Biotherm serum in creme. Heb zelf ook een heel gevoelige huid, kan ook niet tegen producten van Nivea of oil of olaz.

Vraag anders is bij de ici of douglas een tester. Dan ben je niet meteen je geld kwijt als je er toch niet tegen blijkt te kunnen.

De producten van Lush kan ik ook absoluut niet tegen.
Bij de Lush-winkel kun je ook testers vragen.



Vwb rituals: de douchespullen drogen bij mij ook uit, maar die crème vind ik wel fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon niet bij een Lush winkel in de buurt en ik was juist naar een, ehhh ici Paris dacht ik, gegaan voor advies. En het advies was prima alleen de prijs niet. Daarom zoek ik een alternatief.



Biotherm klinkt ook goed.
Shea butter gebruik ik. Gewoon de pure ongeraffineerde, het zorgt ervoor dat mijn huid heerlijk zacht blijft.
Alle reacties Link kopieren
Waar haal je dat Annelaure?
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een heel gevoelige huid. Gebruik overdag het serum en de parfumvrije dagcreme van Oil of Olaz Total Effects en 's nachts cetomacrogolcreme met 10% vaseline van Bufa. Sinds ik dit doe hoef ik praktisch geen hormoonzalf meer te gebruiken.
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Alle reacties Link kopieren
Kokosolie had ik trouwens ook al eens geprobeerd, deed niets voor m'n huis, en m'n krullen bleven er ook pluizig van.

Arganolie hetzelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
K kreeg uitslag in m'n gezicht van de 7 effects van Olaz.



Pfff, ik heb al echt veel geprobeerd geloof ik, haha.

Nouja, die nivea had ook wel een beetje gelijk, ben immers al 42 jaren jong
quote:eles2 schreef op 28 november 2014 @ 21:44:

Waar haal je dat Annelaure?Je schijnt het bij toko's te kunnen halen, maar waar ik woon zijn geen toko's dus bestel ik het via ebay.
Alle reacties Link kopieren
Had je de parfumvrije versie van Total effects?
You only live once, but if you do it right, once is enough.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een droge gevoelige huid. Ik gebruik Avene, hier reageert mijn huid goed op. Bij de apotheek kun je wel wat proefjes krijgen, anders kun je ze online bestellen. Ik heb ook altijd Cetaphil lotion en crème in huis, gebruik ik meestal 's nachts. Beide merken vind ik goed betaalbaar.
Ik krijg ook uitslag van (parfumvrije) Oil of Olaz, helaas. Las van de week ergens over jojobaolie, maar daar krijg ik dus ook jeuk van. Kokosolie gaat wel goed maar doet niet echt iets. Ik gebruik nu alleen cetomacrogolcreme.



Eerder wel Dermalogica Super Rich Repair gebruikt en die was ook heel fijn, maar ook prijzig/weinig.



Mijn vader kwam van de week met een krantenadvertentie van Grahams creme. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar misschien is dat wat.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien je wel openstaat voor olie op je gezicht zou je ook naar de Tuinen kunnen gaan. Je zou overdag rozenbottelolie kunnen gebruiken. Ik vind die van Rio Rosa Mosqueta het meest fijn maar als je van gepriegel houd zijn de parels van Weleda ook fijn. Daar kan je dan de bijpassende of een andere gezichtscrème overheen smeren en dat zou in mijn ogen moeten helpen.
Mijn huid is ook zo droog en gevoelig. Ik kan de producten van Lush niet verdragen, op één na: dream cream. Ik gebruik het op mijjn gezicht en als body lotion en ik heb nooit meer last van mijn huid. :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat een onzin trouwens.

Creme kan best wat duurder zijn.



Ga is een body shop filiaal binnen.

Ik heb precies t zelfde als jij.

Laat je goed adviseren.

Hun hemp creme en de vitamine e verzorgingsproducten zijn mijn redding geweest.



Succes





quote:LoiseauCoureur schreef op 28 november 2014 @ 17:11:

Sowieso geen dagcreme gebruiken die duurder is dan een tientje. Alle extra, dure ingrediënten doen vrijwel niks.

Welke niveacreme heb je geprobeerd? Ik gebruik nu zo'n tube voor een droge huid, die voelt erg fijn!

En elke avond je gezicht schoonmaken en (nacht)creme smeren werkt ook goed om je gezicht te hydrateren.
Ik heb hetzelfde huidtype. Als basis gebruik ik de vitaalcreme van Decubal. Die meng ik met een serum van Paula's Choice (voor de droge huid) of een beetje olie.



Nu het kouder wordt, is die combinatie niet voedend genoeg en daarom gebruik ik de Ultrabland van Lush erbij. Dat is een hele voedende creme/reiniger op basis van amandelolie en bijenwas.



Op dit moment werkt deze combinatie voor mij (al kan dat veranderen, maar dat herken je vast).



Een creme die mij ook goed beviel was van Louis Widmer, de remederm creme zonder parfum.
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik omega3 (met vit. D) slik, heb ik veel minder last van een droge huid. Ook een optie misschien.
Snjókorn falla, á allt og alla

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven