Mode & Beauty alle pijlers

Het taboe van Botox

14-12-2014 21:56 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees er helaas veel te weinig over op dit forum. Heb het een paar maanden in de gaten gehouden en toevallig deze week iemand die een botox kliniek zocht in Gent. Botox is een taboe.



Ik 'doe' mijn fronsrimpel. Met botox. En zelfs in het dagelijkse leven laten mensen zich daar niet gehinderd door enige vorm van beleefdheid over uit... Immers 'decadent', en 'waardeer jezelf zoals je bent'



Ik vroeg me af, ik kan de enige hier toch niet zijn?



Mijn botox heeft overigens initieel niks te maken met 'angst voor rimpels'. Ik fronste 24/7. Werd zelfs fronsend wakker. Niet alleen vroegen mensen op de meest rare momenten waarom ik zo boos keek, door dat continue fronzen (wat een 'tic' is, niet alleen bij mij maar bij veel vrouwen) had ik dus ook elke dag hoofdpijn. Na 5 jaar besloot ik dan toch met bibberende knietjes om het maar eens te proberen. Veel over gelezen, zal ik wel zal ik niet.



Ik had het idee, hup een injectie en het werkt meteen. Wat natuurlijk niet zo is met botox, dat duurt een week of 2. Ik was dan ook zwaar teleurgesteld dat ik de dag erna nog steeds kon fronzen. Ik heb om de paar dagen een foto gemaakt van mijn eigen fronsrimpel om de verbetering te kunnen zien. Na een dag of 8 was fronzen onmogelijk. Ik was bang dat de behoefte voor het fronzen er nog zou zijn en dat dat zou gaan frustreren. Maar dat was dus niet zo. Oke, dat was twee dagen zo. Daarna ging er een knop om. Geen pseudo frons, wat niet kan dat kan niet. Maar nog voor die 8ste dag... hoofdpijn weg. Gewoon weg.



Nadelen? Oke, Botox is geen filler, het legt spieren plat. Om boos te kunnen kijken, moet je kunnen fronzen. Dat kan ik niet meer. Dus boos kijken? Dat is redelijk onmogelijk. Maar plastic... ziet het er niet uit. Er is namelijk geen filler. Er is niks 'opgepompt' of ' gevuld'. Ik heb begin november mijn eerste behandeling gehad en moet in februari weer. De eerste keer moet je om de drie maanden. Na een jaar moet de 'fronsbehoefte' weg zijn en zou het 'overmatige fronzen' afgeleerd zijn' .



De dag dat ik kwam zei de (overigens zeer leuke jonge vrouwelijke arts) na me een seconde of 3 te hebben geobserveerd:"Oh... wat wil ik JOU graag doen". Ehm.. oke???

"Waarom loop je al zo lang hier mee rond?" Alsof ik daadwerkelijk drie jaar had rondgelopen met een half afgeschoten been rottend van de gangreen. Zoiets. Dat ik überhaupt nog de straat op had gedurfd al die jaren en niemand me gewaarschuwd had dat DAT toch echt niet meer kon deed me nog het meest pijn. Het was blijkbaar heel, heel erg met me gesteld.



Na de intro vroeg ze me of ze me nog wat suggesties mocht geven. Natuurlijk!!! Altijd. Ze kwam met iets met een filler in de diepliggende kringen onder de ogen (niet meer blauw dan bij moe), en oh ja, die fronsrimpel was genetisch, maar mijn mondhoekjes die gingen hangen was gewoon de leeftijd, ook daar kon een klein filtertje onder in de spier zodat de mondhoekjes niet meer zouden hangen. Daarbij had ik een moedervlekje op mijn jukbeen. Zonde, want je hebt echt mooie jukbeenderen, maar dat vlekje leidt iedereen af. Gelukkig was er een huidtherapeut in huis die ook dat voor me zou kunnen oplossen, voor bijbehorend exorbitant uurtarief. Zoals ze zei:" Je hebt vroeger echt een mooi gezicht gehad, en je hebt zo'n vrolijke uitstraling, het is jammer dat een en ander je ontsiert".



Kortom, er was eigenlijk geen land meer met me te bezeilen. Hier moest toch echt iets grondigs aan gaan gebeuren wilde ik de aankomende 5 jaar nog een beetje normaal door kunnen komen.



Anyhow, ik vroeg me af, zijn er meer vrouwen net als ik die Botox hebben tegen de fronsbehoefte en hoe jullie aankijken tegen een behandeling als deze en waarom? En twijfel je zelf om het te doen of niet?



Ik zal in de post hieronder even in chronologische volgorde mijn voorhoofd posten van het moment vlak voor de behandeling tot nu. Ik moet alleen even weer mijn wachtwoord van Mijn Album vinden



Oh... Ik laat toch die kringen doen na de Kerst. En misschien ook die mondhoekjes. Dat weet ik nog niet zeker. Maar volgende week heb ik een afspraak met de huidtherapeute :-S.



Kortom, ik ben van de zelfspot en ik weet het zelf ook allemaal wel.... Maar toch. Het is dat, of het klooster blijkbaar
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
niet meer boos kunnen kijken? expressieloos word je dan, en zo verschrikkelijk erg was die frons niet
quote:Fame schreef op 14 december 2014 @ 22:01:

Zo makkelijk laat jij je dus een vertekend zelfbeeld verkopen.



Zeg dat wel. Ze hebben je goed te pakken TO!

Snap bedoeling van topic verder niet zo. Botox om fysiek ongemak (hoofdpijn) aan te pakken zit toch niet in taboesfeer?
en inderdaad zakken de wenkbrauwen, waardoor de ogen kleiner worden
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 14 december 2014 @ 22:20:

niet meer boos kunnen kijken? expressieloos word je dan, en zo verschrikkelijk erg was die frons niet



Ik zelf had ook geen last van de 'geul', wel van de hoofdpijn. Ik fronste zelfs in mijn slaap. die voorhoofdsspieren stonden dus constant op 'fight or flight' modus. En dus Pien in de Kop.



Over de rest twijfel ik echt nog hoor, en om heel eerlijk te zijn, die Botox kost geen drol, die fillers daarentegen... autsj... voor de portemonnaie.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ik vind Botox niet zo shocking, maar het resultaat vaak wel.

Maar de positieve gevallen vallen natuurlijk niet op, die herken je niet.

Maar kijk naar bijvoorbeeld Yolanthe, Ellemieke Vermolen of Linda de Mol. Die vind ik er 'mislukt' uitzien.
Dat lijntje boven je wimpers, zet je dat zelf of heb je het laten tatoeeren? Daar twijfel ik dus over.
quote:mick87 schreef op 14 december 2014 @ 22:17:

[...]





waarom zou je dat zo jong niet nodig hebben? Ik heb van nature een enorme frons. En daar stoor ik me aan. Het is echt niet dat ik met een of andere plastic kop rondloop nu. Sterker nog: het is nog nooit iemand opgevallen.



Er heerst inderdaad een taboe op botox. Mensen hebben er een heel verkeerd beeld van vooral doordat ze sterren op tv met mislukte botoxkoppen zien. Ik zie het punt niet echt in het wegwerken van een frons. Mensen verven ook hun haar. Whats the deal?Joh het zal mij echt aan me reet roesten hoor, maar 28 jaar lijkt me erg jong om al te beginnen met dit soort dingen, maar als TO daar blij van word prima toch?
Alle reacties Link kopieren
Boos kijken nu is inderdaad een dingetje. Dat lukt niet zo heel goed meer. Daar ben ik heel eerlijk in, Er is namelijk geen beweging in te krijgen al zou ik het willen. Aan de andere kant, voorheen keek ik al superboos als ik enorm blij was... Dat was ook niet zo'n succes



Maar om 'boos' te zijn heb ik gelukkig niet alleen mijn gezicht nodig. Maar even wennen is dat dan weer wel. Geloof mij, als ik boos ben weet nog steeds iedereen het.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Meds, jij bent perfect, dat weten we allemaal. Jij weet ook hoe je perfect kan worden, met drie keer eten en drie tussendoortjes en drie miljoen keer sporten. Jij kan dat, jij bent geweldig, dat weten we! Laat ons onze hulpmiddelen, wil je?
Wauw!

Ik wil ook.

Maar ben te gierig.

Ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zin in heeft.

Ik vind het alleen bij de meeste mensen die veel laten doen er raar uitzien.

Een paar jaar terug zat ik met toen peuter ergens een taartje te eten. Mari van der ven en een vriendin, beiden net onder handen genomen voor het 1 of ander (rood geschraapte koppen) zaten daar ook.

Dochter riep: monsters. Zo zagen ze er ook uit. Rare lippen, iets met hun ogen etc. Ik vind het enge ook uit jouw verhaal dat er blijkbaar dus mensen en artsen zijn die bewust denken dat Linda de mol en dit soort types een uiterlijk hebben dat wij allemaal willen.

Het wordt inderdaad snel eng en je wordt dus ook niet goed geadviseerd blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Adorabull, geef eens reactie op het 'aanpraten' van de kliniek. En dat het lijkt alsof je dat een normale gang van zaken vind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
helemaal niet, ik heb een huid als papyrus
Alle reacties Link kopieren
quote:bubbelwijn schreef op 14 december 2014 @ 22:23:

Dat lijntje boven je wimpers, zet je dat zelf of heb je het laten tatoeeren? Daar twijfel ik dus over.Bij mij bedoel je? Nope. Nope.. Nope.. Het idee dat op dat gevoelige plekje een naald gezet moet worden doet mij al de rillingen over de rug. Overigens ook DAAR Heb ik wel eens over nagedacht. Tot een vriendin van mij het had laten doen, helemaal niet goed, en ze liep ook dik een week met enorm dikke oogleden rond. Dat risico durfde ik dan ook dus niet te nemen.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
quote:misspoez schreef op 14 december 2014 @ 22:26:

Meds, jij bent perfect, dat weten we allemaal. Jij weet ook hoe je perfect kan worden, met drie keer eten en drie tussendoortjes en drie miljoen keer sporten. Jij kan dat, jij bent geweldig, dat weten we! Laat ons onze hulpmiddelen, wil je?





Stel je niet zo aan.



Meds heeft groot gelijk met haar vragen.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:adorabull schreef op 14 december 2014 @ 22:22:

[...]





Ik zelf had ook geen last van de 'geul', wel van de hoofdpijn. Ik fronste zelfs in mijn slaap. die voorhoofdsspieren stonden dus constant op 'fight or flight' modus. En dus Pien in de Kop.



Over de rest twijfel ik echt nog hoor, en om heel eerlijk te zijn, die Botox kost geen drol, die fillers daarentegen... autsj... voor de portemonnaie.maar waarom laat jij een arts je andere dingen aanpraten? jij stoort je aan je rimpel maar jij hebt waarschijnlijk nooit nagedacht over dat hoekje hier en daar. Dankzij die arts denk je daar nu wel over na en wil je er zelfs wat aan laten doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:sinnombre schreef op 14 december 2014 @ 22:18:

[...]





Maar dan blijft het daarna toch nog niet in standje 'chronische kreukel' staan?jawel, dat was steeds meer. Ook zonder te lachen of boos te kijken had ik steeds diepere lijnen in mijn voorhoofd.
Alle reacties Link kopieren
Eyeliner laten tatoeëren heb ik trouwens wel laten doen. Daar ben ik dan weer erg blij mee
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 14 december 2014 @ 22:27:

Adorabull, geef eens reactie op het 'aanpraten' van de kliniek. En dat het lijkt alsof je dat een normale gang van zaken vind.





Nou, ik vond het vooral hilarisch. Ik weet gerust wel dat ik prima voor de dag mag komen, zelfs voor de lantaarnpalen aangaan. Het is alleen zo dat ze 'arts' is en je dan toch gaat twijfelen. Nu moet ik ook zeggen dat ik in de wachtkamer zat voor de behandeling, met een aantal dames, van zo rond de 60 (althans, dat denk ik dan he, als ze vaste klant zijn weet je dat gewoon niet meer vermoed ik). En toen dacht ik nog bij mezelf: Er IS een moment dat je moet stoppen. Botox soit..... Maar fillers? Ik sta daar toch wat sceptisch tegenover. Weet je waarom? Natuurlijk wordt het mooi! Geloof ik heilig in. Zat voor en na foto's gezien daar in de kliniek. Ze blijven een jaar zitten en daarna zijn ze uitgewerkt. Maar in dat jaar, ben je gewoon WEL een jaar ouder geworden. Ik denk dat de overgang enorm zwaar is dan. Een soort van Hair Extensions. Als die er eenmaal uit moeten schrik je je ook het apenzuur.



Ze was trouwens wel heel eerlijk en zei: ' Oogrimpels (zoals kraaienpootjes) nooit laten doen. Fillers aldaar werken hooguit een maand' En fillers kosten heel heel veel geld.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Botox is volgens mij geen taboe. Moet iedereen toch lekker zelf weten? (Idealiter echt ZELF weten, dus het je niet laten aanpraten binnen tien minuten.)



Tegen mensen zeggen dat ze lelijk zijn, ze onzeker maken en ze vervolgens nog een behandelingen aanpraten wel. En gelukkig maar. Ik vind die plastisch chirurg van jou onethisch bezig.
Alle reacties Link kopieren
Je komt prima voor de dag. Nou, hartstikke mooi! Geen geld meer uitgeven voor dingen die ook fout kunnen gaan
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Juist dat om laten praten door artsen om steeds meer te laten veranderen, is volgens mij een groot probleem met die hele zogenaamde beauty-industrie.



Mensen worden steeds onzekerder gemaakt en gaan denken dat het heeeeeeeel belangrijk is om van alles te laten veranderen.



Ik kom regelmatig in het Gooi, waar het stikt van de mensen die een slaaf zijn geworden van de beauty-industrie. Allemaal van die onnatuurlijk bruine gezichten met strak getrokken maar toch voos uitziende huid en van dat rare opgeföhnde en geverfde haar.



Ik denk dat ze zelf niet eens in de gaten hebben dat ze er uitzien als buitenaardse wezens, omdat het allemaal natuurlijk stap voor stap is gegaan. Het begint met 1 dingetje en de dokters en kappers praten ze steeds meer complexen aan die ze laten veranderen. Triest.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Ook dat hoor dames, die fillers, IK ben er nog steeds niet helemaal over uit. Eenmaal terug dacht ik ' DOE IK!" En dan ga je je inlezen en wordt je toch steeds sceptischer. Dat ik geen hoofdpijn meer heb daar ben ik echt heel blij mee. Dat daarmee de Grand Canyon minder wordt... ook. Maar daar waar ik eerst 90% voor! was... zit ik nu te hannesen rond de 50%, zal ik wel, zal ik niet. Zonde van het geld. En waarom, want ik geloof dan ook wel weer als je aan fillers gaat beginnen (en dan niet eens het voller maken van lippen in dit geval maar kleine dingetjes) dat er geen weg terug meer zal zijn en het een verslaving zou kunnen worden, en voor je het weet moet je je achternaam veranderen in helwegen.



Kijk, dat moedervlekje, dat irriteert me echt. ALS ik make up draag (en dat is niet heel vaak), ben ik het leeuwendeel van de tijd bezig om dat ding weg te krijgen. Althans, het is geen moedervlek, maar een verdomd irritante pigmentvlek. Kan die weg, zou ik daar blij mee zijn. Daar ben ik best eerlijk in. Maar Fillers? Hoe langer geleden ik de afspraak heb gehad, hoe meer het me tegen gaat staan. Ook daar helpt dit topic me bij hoor :-)
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Eens Dana, het is toch van den zotte dat je na je botox behandeling terugkomt met zorgen over spiertjes, vlekjes en hangwangen die je daarvoor nog nooit had gezien?
Alle reacties Link kopieren
Dana, wat je zegt. Ik voelde me altijd best:" Gosh, de spiegel barst echt nog niet als ik er in kijk". (God dit topic gaat echt een kant op die ik niet had verwacht maar wel zeer waardeer overigens....). Sinds ZIJ me heeft gewezen op de nou ja (wel legio) onvolkomenheden die ik had zie ik ze ineens ook. En waarschijnlijk ben ik de enige, maar ik zie ze.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Juistem Sab!!! DAT is het.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven