Mode & Beauty alle pijlers

hoe belangrijk vind jij je uiterlijk en andere dingen?

28-11-2012 16:13 58 berichten
Hallo dames,ik wil even meteen zeggen dat dit geen poll of enquete is maar gewoon een normaal en gezellig kletstopic.Het onderwerp is duidelijk.Ik vind het aan de ene kant wel belangrijk om er verzorgd en leuk bij te lopen maar aan de andere kant zijn er ook een hoop andere dingen belangrijk voor mij.Ik ga regelmatig

naar de kapper,draag make-up,nagellack,sierraden,parfum,mooie kleren (waar ik me ook lekker in voel) en werk regelmatig mijn wenkbrauwen bij en scheer me geregeld (hoop dat ik het zo correct heb geschreven...Nederlands is namelijk niet mijn moedertaal).



S'ochtends als ik ga sporten draag ik meestal geen make-up omdat ik dan toch ga zweten.Vind het dan overbodig.Haar in een staat,sportkleren aan en that's it.Na het douchen tut ik me weer op.



Verder vind ik mijn gezondheid ook belangrijk.Zo sport ik 6 uur

per week om mijn conditie bij te houden en natuurlijk ook voor een

mooi figuur maar ook voor een social leven en omdat ik het leuk vind.Verder werk ik 4 dagen per week met veel plezier als vrijwilligster in een verpleeghuis waar ik samen met andere vrijwilligers een hoop activiteiten met de bewoners doe of sommige ook bezoek.Dat geeft me ontzettend veel zelfvertrouwen.Die complimenten vind ik ook even belangrijk als een compliment over een leuke bloes of kapsel.



Daarnaast lees ik veel,hou ik van cultuur en vreemde talen.



Die combinatie zoals nu bevalt me erg goed.



Ik hoop dat er niet teveel spel-en taalfouten in mijn text zitten.(Zoals ik al zei,ik ben niet van Nederlandse komaf).
Bedankt voor de complimenten betreffende mijn Nederlands en mijn vrijwilligerswerk!Ben daar zelf ook erg trots op.Vroeger was ik

echt minder trots op mijn Nederlands en schaamde ik me zelf,nu

gelukkig niet meer.En ja ook ik speel graag met mijn uiterlijk en probeer vaak ook nieuwe dingen uit,heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:noodles schreef op 28 november 2012 @ 16:40:

Ik vind mijn uiterlijk wel belangrijk maar niet heel belangrijk.



Ik verzorg me goed, maak me op (als ik naar mijn werk ga of met een vriendin heb afgesproken, niet om naar de supermarkt te gaan op mijn vrije dag).

Ik let op wat ik eet en draag graag leuke kleding die goed past en staat (maar het hoeft niet duur te zijn). Een goed figuur vind ik wel belangrijk omdat ik me anders niet zo prettig voel.

Ik eet gezond, sporten is er de laatste tijd een beetje bij ingeschoten maar is normaal ook wel belangrijk voor me.



Kortom: ik ben redelijk blij met mijn uiterlijk, maar doe er niet veel aan... Mijn gezin, vriendschappen, werk en familie vind ik veel belangrijker.



Noodles, bedankt voor 't typen...



+1
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in mijn vriendenlijst "in t midden"



Heb vriendinnen die alleen mascara gebruiken en nog nooit hun haar geverfd hebben. En vriendinnen met gelnagels, fake boobs en all... Tis maar waar je je het prettigst bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ook in mijn vriendenlijst "in t midden"



Heb vriendinnen die alleen mascara gebruiken en nog nooit hun haar geverfd hebben. En vriendinnen met gelnagels, fake boobs en all... Tis maar waar je je het prettigst bij voelt!
Alle reacties Link kopieren
Hoe heerlijk onbelangrijk zou uiterlijk zijn als we elkaar niet konden zien! Nooit meer moeilijk doen over een vetrandje wat maar niet weg te werken is, de zoektocht naar 'de jas', moeilijk doen met scheermes en epilady, haar wat niet zit, rimpels die verschijnen, tanden die schreef staan. Zucht.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel belangrijk om er verzorgd uit te zien. Of ik nou thuis zit, of naar het werk moet, maakt niet uit. Ik kleed me altijd leuk aan, wat make up and I'm ready to go! Er is 1 weekje per maand dat ik het liefst een hele dag in mn pyama rondloop (yes, my periods...)
Alle reacties Link kopieren
Oh ik vind het wel belangrijk hoe ik er uit zie en om er verzorgd uit te zien. Niet in zin van veel lagen make up enz, maar wel een goed verzorgd kapsel, geen uitgroei, geen afgekloven nagels, altijd mascara en een lipglos op. Nette schone en mooie kleding.

Ik eet erg gezond, mijn huid is vlekkeloos, pukkelvrij,nagenoeg rimpelloos voor iemand van 43 en daar ben ik erg blij mee.



Maar als ik me niet lekker voel loop ik net zo makkelijk heel de dag in een badjas, op pantoffels dat maakt me niet uit. Ook kan ik lekker in de tuin rommelen en als ik dan onder de modder zit, op zo n moment maakt me dat niet uit.
quote:freddylo schreef op 28 november 2012 @ 17:28:

Natuurlijk is het uiterlijk van belang. Het is zeker niet nodig om je gezicht met van alles in te smeren, maar een beetje verzorgd uiterlijk is bijna een verijste.



Ik vind het zelf heel erg smerig als je in het openbaar vervoer aan een persoon kan zien dat hij of zij zo uit het bed is gestapt. Een beetje water over je gezicht doet al heel wat wonderen. En ook diezelfde personen proberen hun ooghoeken schoon te krijgen met hun handen. Die zelfde handen raken weer van alles aan. Ook maar om te bedenken dat zo iemand je ook een handdruk geeft.



Als je echt aan je medemens wil denken en daarmee rekening wil houden, dan begin je met een beetje persoonlijke verzorging.



Het zijn toch van die kleine belangrijke zaken die het doen voor een zeer aangename samenleving? FreddyLO.In je ogen wrijven vind ik niet vies,in je neus peuteren wel. Maar jezelf goed verzorgen vind ik ook belangrijk.Maar het houdt zeker niet in dat jij jezelf helemaal dicht moet plamuren.
quote:winkelfanaat schreef op 29 november 2012 @ 14:45:

Hoe heerlijk onbelangrijk zou uiterlijk zijn als we elkaar niet konden zien! Nooit meer moeilijk doen over een vetrandje wat maar niet weg te werken is, de zoektocht naar 'de jas', moeilijk doen met scheermes en epilady, haar wat niet zit, rimpels die verschijnen, tanden die schreef staan. Zucht.



Dat is waar.En toch is dat natuurlijk het eerste wat je ziet.Wat je

vind is een andere,maar goed daar wil ik het ff niet over hebben.Die

dingen die jij opnoemt vind ik alsnog gewoon prettig en ik vind het

zalig om mezelf regelmatig te verwennen.
Alle reacties Link kopieren
Ik douche 1-2 x per dag

Scheer elke dag

Was haar om de dag

Teennagels zijn altijd gelakt, handen soms

Als ik weg moet ben ik altijd opgemaakt en trek ik iets fatsoenlijks aan

Altijd luchtje

Zonnebank niet meet, vroeger wlke week

Sport regelmatig en eet vrij gezond

Rook en drink niet



Vind t dus belangrijk, maar innerlijk is ms wel belangrijker..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben best onzelfzeker. En ik steek redelijk veel tijd in men uiterlijk omdat dat het enige is waar ik goed in ben. En ik ben er ook graag mee bezig.
Ik vind het belangrijk om goed voor mezelf te zorgen. Dus gezond eten, sporten, genoeg rust/slaap, altijd zonnefactor voor mijn huid, etc. Ook draag ik graag mooie en prettige kleding dus daar investeer ik graag in kwaliteit.



Daarnaast kan ik me er juist weer niets bij voorstellen dat er mensen zijn die nooit zonder make up naar buiten gaan. Dat lijkt me vreselijk. Naturel ben ik ook mooi, daar heb ik geen make up voor nodig. Bovendien vind ik make up eigenlijk troep en het verzorgen van mij huid is juist heel belangrijk, dus ik draag het alleen op feestjes of bijzondere gelegenheden.



Gezondheid en me goed voelen vind ik dus belangrijk. Uiterlijk eigenlijk niet zo.
Ik vind voor mezelf beide belangrijk.Make-up vind ik geen troep

tenzij het erg slecht aangebracht is (zeg ik dat goed zo?)of als

iemand zich helemaal dichtplamuurt.Maar al dat laat ik aan een

ieder zelf over.We zijn immers allemaal verschillend.
Alle reacties Link kopieren
quote:polala schreef op 01 december 2012 @ 23:24:



Daarnaast kan ik me er juist weer niets bij voorstellen dat er mensen zijn die nooit zonder make up naar buiten gaan. Dat lijkt me vreselijk. Naturel ben ik ook mooi, daar heb ik geen make up voor nodig.Je geeft zelf antwoord op je vraag: naturel ben je ook mooi. Mensen die nooit zonder make-up de deur uitgaan voelen zich naturel waarschijnlijk niet mooi (of zíjn gewoon minder mooi, dus hebben ze het voor hun gevoel gewoon nodig).
Alle reacties Link kopieren
quote:sara_aras schreef op 01 december 2012 @ 23:02:

Ik ben best onzelfzeker. En ik steek redelijk veel tijd in men uiterlijk omdat dat het enige is waar ik goed in ben. En ik ben er ook graag mee bezig.



Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere dingen zijn waar je goed in bent.

En het lijkt me heel gevaarlijk om alles aan je uiterlijk op te hangen. Stel, je krijgt een ongeluk waarbij je gezicht verminkt raakt, wie ben je dan nog ? En als je ouder wordt lever je een deel van je uiterlijke schoonheid in.



Als ik jou was zou ik gaan onderzoeken welke dingen je leuk, interessant vindt, bezigheden die los staan van je uiterlijk.
ik vind het belangrijk dat je schoon bent, schoon gebit en schone kleding aan hebt. Verder maakt het mij weinig uit wat een ander doet.



Voor mijzelf vind ik het wel aardig belangrijk. Ik wil aantrekkelijk blijven voor mijn man en ik vind het ook gewoon heel erg leuk om te tutten met make up, creme, geurtjes, kleding etc.
quote:jl1986 schreef op 28 november 2012 @ 17:15:



Maar dingen als nagels lakken, pfff daar kom ik nu echt niet aan toe, dat komt hopelijk wel weer!maar in tijd dat je hier zat te lezen en te typen had je ook je nagels kunnen lakken toch? Sterker nog, ik zit vaak terwijl ik hier op het Viva-forum zit te lezen mijn nagels te lakken. 1 minuut werk.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel meer willen, maar het 'lukt' mij niet echt. Ik ben best wel onzeker en over het algemeen vind ik dat mijn uiterlijk zich niet leent voor een leuk totaalplaatje. Ik denk altijd: als ik dunner ben, en mijn haar weer langer is, en ik er meer tijd voor heb... ik blijf het uitstellen.



Maar qua uiterlijk doe ik nu wel beter mijn best. Ik vijl mijn nagels netjes, ga nu op tijd naar de kapper (kon daar eerst makkelijk een half jaar overheen laten gaan), doe mijn ogen opmaken + een lipglosje en ook het dragen van sieraden gaat beter (kon ik eerst niet zo goed tegen, dat gefriemel) en ben mij gaan verdiepen in kleding die goed bij mijn figuur past.



Het gaat prima, alleen niet zo snel als ik zelf wil. Ik vergelijk mijzelf teveel met anderen. Dus ik heb het gevoel dat ik al best veel doe, maar het altijd 'net niet' is. Maar ik ben een laatbloeiertje en kom daar nu pas allemaal een beetje achter op mijn 25ste wat ik wil uitstralen en wat daarbij hoort. Ik denk dat ik er mij in de toekomst wel meer mee bezig ga houden, als ik er echt plezier in krijg denk ik.
quote:carmen5 schreef op 05 december 2012 @ 16:20:

[...]





Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere dingen zijn waar je goed in bent.

En het lijkt me heel gevaarlijk om alles aan je uiterlijk op te hangen. Stel, je krijgt een ongeluk waarbij je gezicht verminkt raakt, wie ben je dan nog ? En als je ouder wordt lever je een deel van je uiterlijke schoonheid in.



Als ik jou was zou ik gaan onderzoeken welke dingen je leuk, interessant vindt, bezigheden die los staan van je uiterlijk.



Deels mee eens!Ze zal vast nog goed in andere dingen zijn,dat weet ik wel zeker.Ik werk trouwens in een verpleeghuis en vind dat

ouders mensen ook erg mooi kunnen zijn.Oud staat voor mij niet

gelijk aan lelijk.Al zijn ze geen 18 meer dannoch mogen ze er

steeds best zijn.Jezelf goed blijven verzorgen en een mooie uitstraling zorgen ervoor dat je mooi blijft (tenminste dat vind ik dan).
Alle reacties Link kopieren
Ik vind juist dat oudere vrouwen vaak het zo laten gaan. Oude bril met gele randen er aan, haar lekker kort (grijs kan ik me voorstellen want dat kan best wel veel werk zijn om bij te houden) en geen flateuze kleding aan. Ik neem me dan voor om niet zo te worden. Mijn oma en moeder hadden dat ook heel erg; netjes kleden en verzorgd zijn. Vroeger had ik een wat lossere stijl, maar ik begin nu ook meer hun kant op te gaan. Dit betekent overigens niet dat ik elke rimpel plat zal spuiten.
Molly_Bolt,het klopt inderdaad wel dat sommige mensen vanaf een bepaalde leeftijd geen interesse meer in hun uiterlijk hebben maar dat zie ik soms ook bij jonge mensen.Ik kreeg ook eens te horen ''als je oud bent interesseert je uiterlijk je niet meer''.Dat geldt natuurlijk niet voor iedereen hoor.Ik blijf mezelf gewoon verzorgen zoals ik dat wil en prettig vind en ga niet rondlopen en alles maar prima vinden.Verder vind ik het gewoon ook veel'st te leuk.
Alle reacties Link kopieren
Werk full time dus 6 uur per week sporten is voor mij onhaalbaar aangezien ik vaak meer werk dan 40 uur per week, probeer wel 3 x per week te sporten, verzorg mijzelf goed, probeer gezond te eten maar ga niet tot in het extreme door het aanschaffen van allerlei dure huidproducten, ben gelukkig gezegend met goede genen van mijn ouders beide in de 70 maar je zou ze 10 jaar jonger schatten, dus ik gebruik momenteel gewoon nivea en werkt prima
Nivea is een hele goede crème.
Was laatst in ierland en alle dames zijn daar helemaal dichtgeplamuurd ecth vreselijk.



Overigens vind ik nagellack een schattige verspreking, no worries
bathmaster,I love you.Maar je hebt wel gelijk.Alles waar te voor staat is gewoon niet mooi.Ik vind een verzorgd uiterlijk mooi om

naar te kijken maar dat houdt dus niet in dat als je een keer stevig blaast dat er een stofwolk door al die poeder ontstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven