Mode & Beauty alle pijlers

Hoe blauwe plek camoufleren?

06-09-2014 21:46 85 berichten
Ik ben afgelopen donderdag heel naar gevallen. Ik struikelde over de hond die in een donkere ruimte achter de deuropening lag, terwijl ik naar de rinkelende telefoon rende. Ik vloog letterlijk door de lucht, en landde vol op mijn kin. En nu heb ik dus een blauwe, of zeg eigenlijk maar zwarte, kin. Normaal ben ik veel thuis, en maakt het allemaal niets uit. Maar natuurlijk heb ik uitgerekend komende week heel toevallig net allemaal belangrijke afspraken en spreek ik oa een groep van ca 60 man toe



Dus, hoe kan ik mijn kin een beetje toonbaar maken? Ik ben al flink met arnicazalf aan het smeren, maar dat heeft nog weinig effect. En de camouflagestift die manlief heeft gescoord is niet dekkend genoeg, dus daar schijt het zwart duidelijk doorheen.



HELP!
Alle reacties Link kopieren
Heb je ook al een stevige foundation geprobeerd? Daarna poeder er overheen? Ik vind het niet fijn zitten, maar kan er uitzien alsof ik drie weken Bahama's achter de rug heb in plaats van een week slapeloze nachten vanwege een ziek kind....
Alle reacties Link kopieren
Misschien niet camoufleren maar er een goede grap over maken, heb je gelijk wel de aandacht
Alle reacties Link kopieren
Ik zou naar de parfumerie gaan en daar om advies vragen. Mogen ze het gelijk voordoen hoe je zoiets goed dekkend kunt camoufleren.
Alle reacties Link kopieren
Waarom camoufleren?e



Denk dat camoufleren juist de aandacht trekt
Frankly my dear, I don"t give a damn
Estee lauder heeft superdekkende foundation, zou even naar de parfumerie gaan en advies vragen, dan kun je meteen even testen of ie het ook echt goed doet.
Alle reacties Link kopieren
Blauw kan je camoufleren met oranje concealer en dan daaroverheen crème concealer in jouw huidskleur. Dan afpoederen om het te fixeren.



Ik heb het een keer gedaan voor een vriendin die ook heel ongelukkig gevallen was op haar gezicht, maar het was echt onnatuurlijk. Misschien idd een grap over maken aan het begin van de afspraak? Dit kan iedereen overkomen!
Alle reacties Link kopieren
O nog een tip: er zijn ook pilletjes van arnica, is dat misschien iets om om te proberen de blauwe plek sneller te laten wegtrekken!
Alle reacties Link kopieren
Het hangt ervan af wanneer het is volgende week, want je plek zal verkleuren. Waarschijnlijk wordt hij lichter blauw of blauw met rood. Als hij blauw is, smeer je er natte, gele oogschaduw op of oogschaduwbasis met gele oogschaduw, daarna foundation en poeder. Als hij rood met blauw is, smeer je er natte gele en groene oogschaduw (of groene concealer op, of met oogschaduwbasis), dan foundation en poeder. Een oogschaduwpalet is veel makkelijker dan één kleurtje omdat je iedere dag een beetje anders moet mengen. Succes!
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
quote:NummerZoveel schreef op 06 september 2014 @ 21:46:

En de camouflagestift die manlief heeft gescoord is niet dekkend genoeg, dus daar schijt het zwart duidelijk doorheen.



HELP!





Ik denk inderdaad dat ik voor het grapje zou gaan, of toch even naar de drogist en net zo lang testen totdat je de juiste hebt.
Alle reacties Link kopieren
Coverderm is een goed merk als je heftig gekleurde plekken wilt camoufleren.

Bij de Douglas te koop volgens mij.
Gelukkig zat je tong niet tussen je tanden, dan had je die hele groep deze week niet kunnen toespreken. Wat moet jij een klapper gemaakt hebben zeg! Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
http://www.beautygloss.nl ... -blauwe-plekken-bedekken/
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
Ai, dat klinkt pijnlijk. Geen tips, maar wel sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips van mij helaas, maar sterkte! (O, en ik heb je ge'EAUSM'd ).
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Doe een masker voor
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Arnica d6 druppels!
'Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?'
Heel hartelijk dank voor alle tips en natuurlijk ook voor het medeleven! Het was idd echt een enorme klap. Ik belandde donderdagavond zelfs nog op de eerste hulp, omdat men bang was voor schedelbasis-ellende omdat er ook nog bloed uit mijn oor kwam. Maar dat viel gelukkig dan wel weer reuze mee.



Zelf even naar de Douglas zit er echt niet in :( Ik ben slecht mobiel en de werkafspraken zijn al een aanslag op mijn gestel. Extra winkelen kan ervoor zorgen dat ik het niet meer redt verderop in de week, dat kan nu echt niet. En bovendien heb ik maandag mijn eerste publieke "optreden" al.



Misschien dat ik manlief nog een keer kan charteren voor een palet met alle kleuren oogschaduw, de arnicapillen en de goede concealer. Maar meestal heeft hij op zondag weinig trek om helemaal naar de stad te rijden en daar dan in de drukte te belanden.



De goede grap kan ik meestal wel waarderen, maar in deze setting echt even niet. Ik ben het hele jaar druk geweest om iets te organiseren, en daar hangt voor mij best veel vanaf, dus ik heb de aandacht echt veel liever op dat project dan op mij.
quote:dubiootje schreef op 06 september 2014 @ 23:09:

Geen tips van mij helaas, maar sterkte! (O, en ik heb je ge'EAUSM'd ).En geheel terecht. Ik las het zelf net pas!
De arnicadruppels werken snel en goed.

Sterkte, klinkt echt naar....
Alle reacties Link kopieren
Pancake make-up?



"Pancake makeup is a thick, full-coverage foundation used primarily to cover major skin discoloration, scars, tattoos or facial hair."



Waarschijnlijk te vinden bij feestzaken, want het is ook een soort 'schmink' voor theaters, maar ik las dat het origineel van max factor was, dus wie weet ook wel gewoon bij de make up.
Alle reacties Link kopieren
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht
Alle reacties Link kopieren
Wow, dat klinkt bijzonder pijnlijk. Heb helaas geen tips voor je, maar wil je wel succes en sterkte wensen.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Alle reacties Link kopieren
Misschien even een verhaal om je moed in te spreken Vlak voor ik een project aan het management moest presenteren (mijn eerste met veel passie zelf ontwikkelde project, mijn "baby"), kreeg ik een ongeluk waarbij al mijn voortanden zo ongeveer uit mijn bek werden geslagen Nou ja, ze zaten er nog in maar daar was alles wel zo'n beetje mee gezegd.



Ik kreeg van de dienstdoende tandarts een vreselijk uitziende noodoplossing eromheen gemetseld en zag er zo ongeveer uit als Eucalypta de Heks. Weinig reden om te lachen dus, letterlijk en figuurlijk. Ik voelde me er doodellendig onder maar de presentatie was zo belangrijk voor me dat ik die (uiteraard) toch heb gedaan.



Gelukkig was de videoverbinding met de locatie waar de directie zat toevallig nogal slecht en bleken er aan mijn kant weinig mensen te zitten. Maar op het moment dat ik bezig was, ging het me echt alleen maar om het project. Het ging allemaal prima, het project werd goedgekeurd en niemand had wat door.



Ik wil maar zeggen: vaak ben je zelf veel meer gefixeerd op je uiterlijk dan een ander. Misschien kun je een leuke afleidingsmanoeuvre verzinnen, een opvallende broche of sjaal, opvallende oorbellen of zware oogmake-up of zo?
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Hellup! Hoe camoufleer je een blauwe plek??



Ik lees hier o.a. de tip om er tandpasta op te smeren. Misschien het proberen waard? Niet tijdens je presentatie natuurlijk
Ga in therapie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven