Mode & Beauty alle pijlers

Hoe kies je een goede kapper

30-04-2017 12:28 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapster waar ik al jaren kom gaat er helaas mee stoppen en wordt niet vervangen.



Dus nu moet ik opzoek naar een nieuwe kapper.

Heb al rond gevraagd aan vriendinnen maar tot nu toe vind ik het of niet mooi geknipt, of te ver qua afstand of gewoon geen prettige zaak.



helaas kan je aan de buitenkant van een salon niet Zien of ze goed knippen dus hoe vind je een goede kapper?
Alle reacties Link kopieren
Niet! Dat probleem had ik toen ik was verhuisd, heb het nog even volgehouden om de kapper te combineren met afspreken met een vriendin, maar een uur rijden voor een kapper.

Ik ben ook maar overal naar binnen gestapt en nu anderhalf jaar verder denk ik dat ik er eentje heb. Ik word goed geknipt en is ook voor een leuke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik vrees dat het enige dat je kunt doen is ervaringen van anderen vragen en maar vooral zelf uitproberen. Ik vind dat mijn kapper mij fantastisch knipt, toen een vriendin op mijn aanraden erheen ging was zij niet helemaal tevreden. Deze kapper heeft wel een volle agenda en dus veel tevreden klanten, dus ik vrees dat ervaringen subjectief zijn.



Mijn algemeen advies zou zijn niet een grote keten, niet dat daar geen goede kappers zitten, maar mijn ervaring is dat kleine zaken meer persoonlijke aandacht aan hun klanten besteden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste keer dat ik een nieuwe kapper zocht gewoon de goedkoopste uitgezocht en ik ben helemaal naar wens geknipt. Dus dat zou ik ook doen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
natuurlijk kan je zien hoe een salon knipt. kijk eens naar wat voor mensen er naar binnen kopen en hoe ze er weer uitkomen.



en bel voor een afspraak, en leg uit wat voor haar je wilt en wat je verwacht, dan kunnen ze de beste medewerker uitzoeken
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 30 april 2017 @ 13:59:

natuurlijk kan je zien hoe een salon knipt. kijk eens naar wat voor mensen er naar binnen kopen en hoe ze er weer uitkomen.



en bel voor een afspraak, en leg uit wat voor haar je wilt en wat je verwacht, dan kunnen ze de beste medewerker uitzoeken



Moet je dan voor de deur gaan liggen?

Mijn kapper bestaat nu 50 jaar, ik kom er nu een paar jaar. Echt moderne zaak hoor, geen stoffige boel

Ik ben daar heengegaan met het idee dat 'ie het niet voor niets al 50 jaar redt.

Met een populaire kapper met veel goede recenties heb ik juist een slechte ervaring. dus dat zegt niks.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook. Ga elke keer naar een andere kapper maar nooit echt helemaal tevreden. Probeer nu altijd in buitenland te gaan, krijg dan vaak betere kapsels

En vind ook relaxter, nemen vaak echt de tijd om je hoofd te masseren etc
Alle reacties Link kopieren
quote:daenerys79 schreef op 30 april 2017 @ 16:36:

[...]





Moet je dan voor de deur gaan liggen?

Mijn kapper bestaat nu 50 jaar, ik kom er nu een paar jaar. Echt moderne zaak hoor, geen stoffige boel

Ik ben daar heengegaan met het idee dat 'ie het niet voor niets al 50 jaar redt.

Met een populaire kapper met veel goede recenties heb ik juist een slechte ervaring. dus dat zegt niks.



Nee, maar eerst wel eens langs gelopen en gekeken wie er binnen zat. Achteraf een goede keuze, want ondertussen wint hij allerlei prijzen.



Er zit een hele goede kapper bij mij in de straat. Maar de vrouwen die daar naar binnen lopen kunnen zo direct door naar de golfbaan of tennisbaan in hun dure ouders. Haren zitten hartstikke netjes, maar totaal niet mijn stijl. 1x geweest, en wat zat mijn haar truttig. Ik had beter moeten weten, maar dacht, goede recensies en naast de deur. Fout dus.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je je huidige kapster om advies vragen? Zij kent waarschijnlijk haar concurrentie wel (in ieder geval een beetje), en kan je op basis daarvan en de kennis over jouw haar/wensen misschien richting een goede kapper wijzen?
Alle reacties Link kopieren
quote:hamerhaai schreef op 30 april 2017 @ 18:21:

[...]



Er zit een hele goede kapper bij mij in de straat. Maar de vrouwen die daar naar binnen lopen kunnen zo direct door naar de golfbaan of tennisbaan in hun dure ouders. Haren zitten hartstikke netjes, maar totaal niet mijn stijl. 1x geweest, en wat zat mijn haar truttig. Ik had beter moeten weten, maar dacht, goede recensies en naast de deur. Fout dus.Maar was het echt niet naar je smaak geknipt of raar 'afgewerkt'? Mijn kapper houdt ervan om mijn haar nogal 'bollig' op te föhnen, dat vind ik niet erg mooi (en als het koud is 'mag' ik niet met ongeföhnd haar naar buiten) maar als ik daarna even een stukje tegenwind heb gehad op de fiets zit het altijd prima.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven