Mode & Beauty alle pijlers

Hoe krijg ik remover van mijn ogen

21-10-2014 15:04 22 berichten
Hallo Dames,

omdat ik verlost wilde zijn van panda-ogen bij het dragen van mijn lenzen heb ik tegenwoordig waterproof mascara. Maar dat blijft iets te goed zitten, dus heb ik oogmake-up remover op basis van olie gekocht.

Nu is mijn probleem dat wanneer ik deze gebruik, er op en rond mijn ogen een vettig laagje blijft zitten, dat uiteindelijk ook in mijn ogen loopt als ik probeer dit weg te wassen. Niet fijn. Nu doe ik vast iets verkeerd, dus wie kan mij vertellen hoe ik de remover weghaal, bij voorkeur zonder in de weer te moeten met al te agressieve schoonmaakmiddelen. ( Of toch maar weer gewoon de niet watervaste mascara?)
Alle reacties Link kopieren
Je kunt het spul proberen weg te krijgen met een wattenstaafje, dan smeer je het niet zo snel in je ogen.
Het leven is te kort om met lelijke mannen te dansen!
Ik was daarna altijd met water en een beetje zeep... Misschien ook niet goed maar geen vettig laagje meer...
Bij waterproofmascara gebruik ik eerst een remover op oliebasis, en daarna een 'gewone' remover voor niet-waterproofmascara. Eventueel aangevuld met een wattenstaafje met die laatste remover om ook echt de wimperranden goed schoon te krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag altijd waterproof mascara. Onder de douche goed m'n gezicht wassen en daarna kan ik het zo van mijn wimpers afhalen. Gewoon tussen duim en wijsvinger. Dat werkt bij verschillende merken.

Als laatst nog even een wattenschijfje met reinigende tonic over mijn gezicht en klaar! Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook een remover op olie basis, heb voor daarna een milde reinigings creme van de Hema en daarmee haal ik de restjes olie weg!
Internagelaktisch
Alle reacties Link kopieren
Ik veeg nog even na met een wattenschijfje met micellair water. Dan is het weg. Maar ik vind waterproof mascara en die reiniger op oliebasis zo ontzettend vervelend dat ik alleen nog bij hoge uitzondering waterproof mascara draag.
Wimpers verven. Probleem opgelost .
Alle reacties Link kopieren
quote:Exces schreef op 21 oktober 2014 @ 16:10:

Wimpers verven. Probleem opgelost .Verf is geen vervanging voor mascara.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor een andere remover kiezen. Ik haat remover die een olie-achtig laagje achterlaat. Ik ben zelf heel tevreden over Nivea oogmake-up remover waterproof. Deze:



Niet die double effect van Nivea, want die laat ook een olielaagje achter.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook altijd waterproof mascara maar ik kan niet tegen die vettige removers. Daar kreeg ik rode uitslag van. Ik gebruik inmiddels al jaren de gezichtreinigingsdoekjes van het kruidvat, geen last meer van die vettige removers.
Je hoeft niet bang te zijn voor de dood. Als jij er bent is de dood er niet, ben jij er niet dan is de dood er.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon met wat (weet dat het vies klinkt) spuug je mascara verwijden.

Nat maken met spuug, mascara met je vingers en watje verwijderen, en dan een frisse plens water in je gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal de olie resten altijd weg met wc papier
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook waterproof mascara en gebruik om t schoon te maken altijd reinigingsdoekjes van Nivea (of even een ander merk als Nivea op is, kruidvat huismerk doet t m ook, maar nivea voelt lekkerder), dit werkt echt prima.
Dep een wattenstaafje in de remover (of druppel deze erop), vouw een rond watje dubbel en schuif dat onder je onderste wimpers, maak je oog dicht en wrijf met het wattenstaafje over je wimpers. Het opgevouwen watje neemt en de mascara en de overtollige olie op. En het wattenstaafje zorgt ervoor dat je heel goed kunt schoonmaken. Navegen met een droog en schoon watje.
Alle reacties Link kopieren
heb je al eens een tonic geprobeerd ? Niet in plaats van de remover, maar er na.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mascara van Estée Lauder, Double Wear Zero Smudge, deze is te verwijderen met warm water. Loopt echt, echt, echt niet uit! Ideaal als je lenzen hebt dus!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Alle reacties Link kopieren
Voor je remover op je watje doet, deze een beetje nat maken met water. Zo gebruik je 1. Minder remover en 2. Wordt je huid veel minder vet.
Alle reacties Link kopieren
Met lenzen mag je nooit remover op oliebasis gebruiken.

Ik gebruik Etos lotionpads in zo'n plastic busje. Zijn dunne stoffen rondjes met lotion. Heb ook altijd waterproof mascara. Hema en Kruidvat hebben ze ook.
Het is toch logisch dat je daarna je gezicht met facewash wast? Je kunt toch geen oogcreme opdoen als je nog een vettige laag hebt zitten.
Alle reacties Link kopieren
Micellair water is hier perfect voor! Kun je ook gelijk de rest van je make up weghalen. Die van garnier vind ik heel fijn. Grote fles voor kleine prijs.
Dank Dames, goede tips!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven