Mode & Beauty alle pijlers

Hoe maak je een knot?

04-04-2014 19:59 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is vast een hele domme vraag, maar: hoe maak je een knot?



En dan bedoel ik geen fancy beehive, donut knot, of met allemaal tierelantijntjes, maar een gewone, doodnormale, shit-wat-zit-mijn-haar-in-de-weg knot. Mijn moeder heeft het me nooit geleerd, en vriendinnen wisten hun haar zo snel in een perfecte knot te krijgen dat ik het ze nooit heb durven dragen hoe dat dan moest .

In de loop der jaren heb ik zelf diverse pogingen gewaagd, zo moeilijk zag het er immers niet uit. Maar mij lukt het niet. Hieronder een plaatje (zelf getekend in paint, dus excuus voor de *ahum* geweldige kwaliteit ):

http://i58.tinypic.com/34nfgbl.png

Bij 1 doe ik mijn haar eerst in een staart, en dan draai ik die staart min of meer om het elastiekje heen om het dan met een tweede elastiekje weer vast te zetten. Maar om de een of andere reden wordt het dan altijd een soort mega toeter wat er niet uit ziet, terwijl ik niet eens zo veel en lang haar heb ofzo. En in de loop van de dag zakt 'ie ook nog eens opzij waardoor het net de toren van pisa lijkt . Daarbij heb ik dan vaak plukjes die erg strak zitten, en die ik ook niet losser krijg zonder dat alles in elkaar stort. Niet fijn.

Bij 2 doe ik mijn vriendinnen na: graai graai, in een knotvorm proppen en er een elastiekje omheen wurmen. Bij hen zit het dan ongeveer zo:

http://1.bp.blogspot.com/ ... A3v0oA/s1600/messybun.jpg

Maar bij mij zakt het hele zooitje binnen no time naar beneden en vormt het net een warm vogelnestje in mijn nek. De haren bovenop staan dan zo strak dat het gewoon pijn doet. Het voelt alsof ze er langzaam uitgetrokken worden.

Bij de laatste probeer ik het haar te draaien tot een strakke knot vormt, wat ik vriendinnen ook weleens zie doen. Maar ik heb van nature een vrij strakke middenscheiding, en als ik het achterop mijn hoofd ga draaien, gaat die hele middenscheiding mee draaien. Als ik naar links draai, gaan mijn haren rechts half overeind staan en andersom. Beetje lastig uit te leggen, maar ziet er niet.



Ik wil gewoon mijn haar in een knot kunnen doen zonder dat het pijn doet en wat er ook nog enigszins normaal uitziet. Om het überhaupt in een toonbare knot te krijgen ben ik serieus een half uur bezig, terwijl vriendinnen het met 2 tellen voor elkaar krijgen. Ik snap gewoon niet hoe het moet, en als ik op internet zoek krijg ik alleen maar tutorials voor knotten met behulp van zo'n haardonut, of van de mooie, moeilijke bruidskapsels etc. Maar geen normale huis-, tuin- en keuken knotten. Het is blijkbaar zo obvious, dat mensen het niet nodig vinden om daar eens een uitleg van online te plaatsen. Wie kan het mij uitleggen?
Pak je haar, rol het op tot een knot en zet vast met een elastiek zoals je ook een staart vast zou zetten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook in 2 tellen gedaan zoals in het 2e plaatje.

Als ik hem hoog op mijn hoofd wil, gooi mijn haar naar voren en dan idd graai graai knotje vormen met mijn handen, elastiek eroverheen.

Laag eigenlijk het zelfde alleen maak ik de knot in mijn nek.
Alle reacties Link kopieren
Dat ja, en ik hang ook altijd op de kop als ik het doe.. Dan zit het beter.
Ik vind dat ook een heel belangrijke vraag, paperchase. En omdat ik ook niet kan knotten heb ik het maar kort geknipt, terwijl ik zo'n nonchalant knottenkapsel met speelse plukken echt heel leuk vind. Maar dat kon ik dus nooit!



Ik ben dus benieuwd of iemand die van die leuke knotten in heur haar weet te draaien er een handig joetjoebfilmpje van online wil zetten, zodat ik het straks met lang haar ook kan!
Alle reacties Link kopieren
Heb jij dun, normaal of dik haar?



Steil, slag of krul?



Ik heb dik haar met slag, zelf doe ik het zo:



Hang voorover, hussel je haren dooreen met je vingers. Pak dan je haren samen in een staart (nog steeds met hoofd omlaag) en draai er een elastiek omheen. Bij de laatste 'omwikkel' met elastiek, staart niet helemaal doorhalen (dubbelgevouwen).



Trek met beide handen vlak voor het elastiek de haren iets losser, steek twee vingers naar beneden in de opening en trek het losse stuk haar naar boven (uiteinde dubbel geklapt staartje). Trek knotje wat uit elkaar en wikkel een tweede elastiek er omheen. Geen plukken, geen verzakking.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Filmpje van 'de' Nikkie Plessen knot:



https://www.youtube.com/watch?v=9DAwrRc_zWg



Dit vind ik zelf wel een leuk 'modelletje'
Gebruiken jullie dikke of dunne elastieken?
Soms dikke elastieken, maar dunne vind ik fijner werken.
Alle reacties Link kopieren
Dikke elastieken. De dunnere knappen of zijn gewoonweg te klein.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ja zoals in het filmpje doe ik het ook.

Gebruik alleen de spelden niet

Heb wel stevig en dik haar misschien scheelt dat..
Alle reacties Link kopieren
quote:lay123 schreef op 04 april 2014 @ 20:09:

Filmpje van 'de' Nikkie Plessen knot:



https://www.youtube.com/watch?v=9DAwrRc_zWg



Dit vind ik zelf wel een leuk 'modelletje'Ligt het aan mij of is heur haar volledig kapot?
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:annelaure schreef op vrijdag 04 april 2014 20:17 Soms dikke elastieken, maar dunne vind ik fijner werken.Zonder die ijzeren dingen. :D
quote:lemoos2 schreef op 04 april 2014 @ 20:23:

[...]





Ligt het aan mij of is heur haar volledig kapot?Inderdaad kapot, volgens mij moet meer dan de helft er af.
Toen ik nog superlang haar had pakte ik mijn haar bijeen zoals bij een paardestaart, draaide die staart om zń as en wikkelde het dan rond het begin van de staart en duwde dan het uiteinde eronder door en tijdens mijn opleiding stak ik er vaak een potlood doorheen voor extra stevigheid. En in bad een tandenborstel.



Maargoed, ik ben niet echt van de "duurzame" knotten voor mij was het een manier om lastig haar tijdelijk weg te werken



Zoals Iemoos omschrijft is, denk ik, de juiste manier.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad zoals nikkie plessen ;)

Je pakt 1 elastiek en je haren bij elkaar haalt je haar erdoor en draait je je elastiek een slag en doet hem nog een keer om je haren.

Zo kan je het eventueel ook met nog een 2e elastiek doen zodat het goed vast zit
smile!
Alle reacties Link kopieren
Deze is ook leuk!



Moet ik het nog even voor laten groeien, maar erg mooi en simpel volgens mij.



BTW Dat haar van Nikkie Plessen heel lelijk, knip het dan maar af!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
LemooS! Wil jij een video maken? Zoals jij het beschrijft klinkt het logisch. Ik heb ook dik haar en to misschien ook? Waardoor het vaak niet lukt. Nikki plessen lijkt dun en geen zwaar haar te hebben.
quote:lemoos2 schreef op 04 april 2014 @ 20:23:

[...]





Ligt het aan mij of is heur haar volledig kapot?Misschien slechte kwaliteit extensions?
Alle reacties Link kopieren
Ik pak mijn haar altijd vast alsof ik een paardenstaart ga maken, en dan draai ik het een om mijn hand heen en zet het vervolgens vast met een haarklem. Paar keer schudden met die klem zodat het niet al te secretaresse-achtig staat (heb ook nog eens een bril).
Alle reacties Link kopieren
quote:juliannec28 schreef op 04 april 2014 @ 20:37:

LemooS! Wil jij een video maken? Zoals jij het beschrijft klinkt het logisch. Ik heb ook dik haar en to misschien ook? Waardoor het vaak niet lukt. Nikki plessen lijkt dun en geen zwaar haar te hebben.



Haha, ooit eens geprobeerd voor een soortgelijk topic. Je zag alleen een berg haar...



Ik heb het mijzelf geleerd via tutorials op Pinterest. Zoekterm was geloof ik 'messy bun thick hair'. Ik kijk ook vaak bij tutorials voor 'black hair'. Die technieken werken beter bij dik lang haar met wat slag.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook wel tips gebruiken. Draag graag een knot halverwege mijn hoofd ipv paardenstaart. Ik zie vaak mensen met een rommelige knot maar bij mij lukt het nooit goed.de knotten bovenop vind ik niks en het lukt me niet om de knot halverwege of laag mooi te krijgen.



Tips?
Alle reacties Link kopieren
Deze lijkt een beetje op mijn manier:



Tutorial
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 04 april 2014 @ 20:25:

Toen ik nog superlang haar had pakte ik mijn haar bijeen zoals bij een paardestaart, draaide die staart om zń as en wikkelde het dan rond het begin van de staart en duwde dan het uiteinde eronder door en tijdens mijn opleiding stak ik er vaak een potlood doorheen voor extra stevigheid. En in bad een tandenborstel.



Maargoed, ik ben niet echt van de "duurzame" knotten voor mij was het een manier om lastig haar tijdelijk weg te werken



Zoals Iemoos omschrijft is, denk ik, de juiste manier.Zo doe ik het ook, maar doe er dan nog een elastiek omheen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven