Mode & Beauty alle pijlers

Hoe word ik een meisje-meisje?

20-10-2013 21:18 78 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het afgelopen jaar heb ik ontzettend hard gewerkt aan mijn lijf: ik ben van een zak hooi met een buikje -door heel veel te sporten en gezond te eten- veranderd in een redelijk gestroomlijnd lichaam met een prima hoofd er op. Maar het ding is: ik ben nog altijd een soort jongetje... Dat wil zeggen: ik wil zo graag ook eens een meisje-meisje zijn. Maar hoe wordt je dat als je eigenlijk altijd je haar in een staartje draagt, 's ochtends hooguit een lik mascara in het kader van make-up opsmeer en gewoon écht geen talent heb voor het kopen van vrouwelijke kleding? Ik heb het al vaak geprobeerd, een VROUW te zijn in plaats van een jongensmeisje, maar het lukt niet zo goed.



Dus: waar te beginnen? Hoe word ik een meisje-meisje?!
Alle reacties Link kopieren
Begin eens met je haar. Laat het goed in model knippen en draag het los.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je dat willen?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je het forceren? Ga na wat jou een jongens-meisje maakt. Je komt al een hele end als je je haren losgooit en wat make up draagt, wat sieraden erbij en warme kleuren dragen. Geen sneakers maar enkellaarsjes en een leuke handtas. Et voilá een dame!
wees gewoon jezelf
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op zondag 20 oktober 2013 21:22 wees gewoon jezelfNatuurlijk de beste advies die er is! 1+
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer het ook steeds weer maar helaas na een week gaat mijn haar weer in een staart en verdwijnt mijn nieuwe makeup al weer in de la..



Sorry geen tips, zou het zelf ook willen.
Alle reacties Link kopieren
Begin met een subtiel nagellakje ofzo. En laat je eens adviseren qua kleding door een vriendin.
Alle reacties Link kopieren
Je weet eigenlijk zelf al heel goed
Alle reacties Link kopieren
Goh, ik draag nooit make-up, altijd m'n haar in een staartje en nooit een rok/jurk maar een spijkerbroek of worker met blouse of simpel shirt erboven, maar ik heb me nog nooit niet een VROUW gevoeld..
Volgens mij word je geen meisje-meisje maar ben je dat (of niet natuurlijk). Want zelfs als een echt meisje-meisje haar haren afscheert, make-up weglaat en in een baggy broek rondloopt dan zal ze er nog steeds als een meisje-meisje uitzien.
Je haren los inderdaad. Is net zo makkelijk als een staartje maar het ziet er vaak al een stuk gezelliger uit, mits je het natuurlijk een beetje in model hebt laten knippen. En qua kleding: misschien eens gaan winkelen met een vriendin waarvan je vindt dat zij een vrouwelijke stijl heeft, en je een beetje laten adviseren. Zelf zou ik het overigens nooit zo doen, want als ik kleren koop die eigenlijk niet helemaal mijn stijl zijn draag ik ze vervolgens nooit.
Brrr nagellak. Dat vind ik niet typisch vrouw.

Ik voel mij op en top vrouw, maar no way dat ik die zooi op mijn nagels smeer.



Wat goed kan helpen is naar een winkel gaan, waar een verkoopster samen met jou uitkiest wat bij je past, vrouwelijk is etc.

Het moet wel bij je passen, anders voel je je helemaal niet fijn. Stoer en vrouwelijk misschien? Kan je ook wat meer van de mannelijke kant in kwijt.



Hakken doen ook wonderen. En je haar mooi los uiteraard. Went vanzelf. Ook kan je het heel leuk vrouwelijk opsteken.

Een staart vind ik vaak zo jong, schools ogen. Al heb ik hem zelf ook soms ;) Gewoon handig op sommige momenten.
Alle reacties Link kopieren
Steek je haar op ipv een staartje als je t uit de weg wilt hebben.

Koop blousen jasjes enz die getailleerd zijn.

Draag hakken. Er zijn zat enkellaarsjes enz nu met een stevige hak waar je ook als onervaren hakkenloopster op vooruit kan.

En probeer eens n bootcut jeans.

Draag oorbellen.

Show je sleutelbeenderen en decolete met n mooi v-hals shirt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag trouwens vaak best mannelijke kleding en schoenen, maar voel me daar wel vrouwelijk in. Het is ook wel echt een stijl die bij me past. Daar gaat het toch vooral om denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wil je dat?

Niets mis met jezelf opnieuw uitvinden, maar zorg wel dat het bij je past anders voelt het alsof je in verkleedkleren loopt. En uitstraling is moeilijk te veranderen, als je een stoere no-nonsense uitstraling hebt (wat heel vrouwelijk kan zijn!) word je niet zomaar een schattig meisje. Vrouwelijk zijn kan heel goed zonder roze jurkjes en lange haren.



Wat versta je onder meisje-meisje? Heb je voorbeelden van wat je bedoelt, van wat je mooi vindt?
What a nuanced anxiety
@ apatura : sleutelbeenderen juist wel showen? De mijne zijn nogal duidelijk zichtbaar maar ik vind dat vreselijk en totaal niet vrouwelijk. Maar jij vindt dat juist wel? Ik probeer het juist eerder te verbergen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nogal blij met de mijne

bij sommige is t wel boney dat is misschien wat minder vrouwelijk.

Maar n mooie v hals staat volgens mij elke vrouw.
Been there, done that, got the T-shirt.
Denk dat die van mij dan een beetje te boney zijn. Maar dat geldt ook een beetje voor mijn ribben en bekken, het steekt allemaal iets teveel uit en dat is niet zo heel mooi. Maar met kleding erover ziet er gewoon uit alsof ik een slank figuur heb en ik kan heel veel kleding en jurkjes etc goed hebben dus dat is wel een voordeel. Maar strapless zal ik bijv niet snel dragen. Ik accentueer dan weer liever mijn benen en taille.
Alle reacties Link kopieren
quote:Apatura schreef op 20 oktober 2013 @ 21:49:

Maar n mooie v hals staat volgens mij elke vrouw.Ik vind het met mijn bos hout voor de deur al snel wat ordinair staan.
Waarom zou je een meisje-meisje willen zijn?



Een paardenstaartje vind ik trouwens net zo goed een beetje meisjesachtig. Opsteken met een slordig knotje kan ook.



Je kunt ook vrouwelijk zijn met sneakers en een spijkerbroek. Je hoeft echt niet een dikke laag make-up en een jurk met hakken als dat niet bij je past.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook nooit een meisje meisje geworden. Maar soms word je wat serieuzer genomen als je er wat vrouwelijker of wat verzorgder uit ziet. Een paar dingen zijn al genoemd, getailleerde kleding, een verzorgd kapsel etc. En maak ook vooral gebruik van vrouwelijke charmes en andere eigenschappen. Daar zit je kracht als vrouw. En ik weet dat dat helemaal niet feministisch klinkt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
jeukwoord nr 1: meisje-meisje
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn tip om je vrouwelijk te voelen zelfs als je erbij loopt als Ma Flodder, is letten op je houding: rechtop, hoofd recht, schouders netjes recht dat scheelt echt alles.

Vrouwelijke elegantie zit 'm imho meer in beweging dan in hakken, makeup of een rokje. Wil je een meisje meisje zijn (hoe oud ben je?Na je 22e ben je wel meisje af en moet je het ook niet meer eecht willen zijn) of gewoon lekker jezelf voelen en vrouwelijk, elegant? Is namelijk nogal een verschil. Ik zou zeggen, ga op dansles. En dan geen streetdance O:o
vlechtjes

roze gymschoenen

rokje/ maillot met stipjes

armbandjes van plastic en lieveheersbeestje oorbelletjes

CD van K3 op

en klaar is de nieuwe jij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven