Mode & Beauty alle pijlers

Hoe zit een blazer goed?

14-02-2016 12:58 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb online echt een superleuke blazer gekocht. Schouders vallen precies goed, ook kan het knoopje prima dicht. Als ik voor de spiegel sta en niet beweeg, dan lijkt hij de perfecte maat. Het model wat het jasje droeg op de website en ongeveer mijn bouw had, daar stond hij ook prachtig bij. Maar... zodra ik ook maar een klein beetje beweeg, begint hij te trekken onder mijn armen. Net alsof mijn borsten te groot zijn (that's a first!) of mijn ribbenkast te breed is.



Hoort dit zo bij een getailleerd jasje en is dat gewoon iets waar ik aan moet wennen, of heeft hij gewoon niet de juiste pasvorm? Want ik neem aan dat een maat groter niet de oplossing is, omdat hij dan waarschijnlijk te breed in de schouders gaat worden?
Lijkt me dat je dan toch een maatje groter moet hebben.
Lijkt mij ook dat een maat groter best kan. Kun je hem niet bestellen gewoon om te proberen, en dan terugsturen als hij toch te groot is?
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 14 februari 2016 @ 13:06:

Lijkt me dat je dan toch een maatje groter moet hebben.



Ik denk een ander model. Als de schouders goed zitten, zullen die te ruim vallen bij een maat groter en dat is geen gezicht.

Soms past iets gewoon niet op jouw lijf. Of is de pasvorm niet goed. Het klinkt hier een beetje alsof de mouwen te smal zijn.



In elk geval TO, hoor je je wel gewoon te kunnen bewegen in een blazer. Kan dat niet, dan is hij niet goed.
quote:S0LEIL schreef op 14 februari 2016 @ 13:09:

[...]





Ik denk een ander model. Als de schouders goed zitten, zullen die te ruim vallen bij een maat groter en dat is geen gezicht.

Soms past iets gewoon niet op jouw lijf. Of is de pasvorm niet goed. Het klinkt hier een beetje alsof de mouwen te smal zijn.



In elk geval TO, hoor je je wel gewoon te kunnen bewegen in een blazer. Kan dat niet, dan is hij niet goed.Weet ik niet. Ik heb voor een vrouw vrij brede schouders en volle bovenarmen (tot mijn grote spijt), maar heb niet de ervaring dat de schoudermaat nou vaak veel scheelt. Meer de armmaat of de taillemaat. Maar kan natuurlijk, dat het gewoon niet bij haar lichaam past.
Alle reacties Link kopieren
Misschien is dat inderdaad ook wel logisch. Ik denk dat het vooral om de taille gaat. Ik heb hem nog eens aangedaan en het gaat echt om mijn ribbenkast en het feit dat de mouwen te smal zijn. Ik ga hem gewoon terugsturen en een maatje groter proberen. Is dat hem nog niet, dan ga ik gewoon weer op zoek
Alle reacties Link kopieren
quote:lux. schreef op 14 februari 2016 @ 13:14:

[...]





Weet ik niet. Ik heb voor een vrouw vrij brede schouders en volle bovenarmen (tot mijn grote spijt), maar heb niet de ervaring dat de schoudermaat nou vaak veel scheelt. Meer de armmaat of de taillemaat. Maar kan natuurlijk, dat het gewoon niet bij haar lichaam past.



Ik vind juist de schouders heel belangrijk bij een blazer. Die moeten goed zitten. Zijn die te ruim, dan is het niet mooi. Dan is de vorm van je lijf meteen weg en zie je eruit als een slonzige uitgebluste zakenman

Natuurlijk moeten de taille en mouwen ook goed zitten.

Bij mij, ik ben niet zo slank, is het vaak mooier om de blazer wat aan de kleine kant te nemen (echt dicht doe je zo'n ding toch zelden), dan dat ik mijn echte maat neem, omdat het dan bij de schouders te groot zit. Als de schoudernaad te ver richting de arm zit, zie het er al snel heel slordig uit.

Lijkt mij dat als het niet past, het gewoon niet past, zo simpel eigenlijk En als je je niet kunt bewegen, dan past het niet.
Alle reacties Link kopieren
En blazer/colbert is overigens niet bedoeld om ruim te zitten zodat je makkelijk kunt bewegen. Het is bedoelt om de boel te accentueren (en dan moet het per definitie niet te ruim zitten). Als je veel moet bewegen doe je de blazer uit.



Maar misschien even naar een "echte" winkel waar ze verschillende pasvormen hebben.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 11-03-2016 18:05
Reden: spam
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven