Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit per maand aan kleding?

04-08-2014 12:57 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Wat ik mij regelmatig afvraag is hoeveel geld er per maand aan kleding wordt uitgegeven per maand. Heb zelf geen topinkomen maar probeer er altijd wel leuk uit te zien, maar het lijkt wel alsof ik nooit wat leuks heb om aan te trekken ofz, en als ik dan om me heen kijk zie ik zat goed geklede vrouwen dan kan ik echt denk hoe doen die dat, hebben ze veel meer te besteden of besteden ze het geld gewoon beter ;)



Ik trap af ik geef zo 100 a 150 per maand uit aan kleding soms wat meer soms wat minder. Koop overigens niet bij dure kledingmerken gewoon mango zara hm sting etc.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer 50 euro, maar ik doe lang met kleding.
Ik denk ook gemiddeld 100-150 per maand.

Ik koop graag online en selecteer dan meestal op sale + mijn maat.

Koop maar weinig voor de volle prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen idee, maar ik denk dat ik max. de helft uitgeef aan kleding. Ik koop wel wat duurdere merken dan hm, maar combineer dat ook wel met hm of 2e hands.



Ik koop bijna alles in de uitverkoop en dan is een jas van 500 euro opeens minder dan 250 euro. Hier kan ik dan gerust, omdat het goede snit is, goede kwaliteit, modieus maar niet te hyperig, zo minstens 5 jaar mee doen.



Hetzelfde geldt voor schoenen en spijkerbroeken. Ik heb er niet veel van, maar ik doe er heel lang mee en kan het goed combineren. Ik weet niet hoe ik het doe, of eigenlijk weet ik niet hoe anderen het doen, maar ook hm spul doe ik langer dan een jaar of 2 mee zonder dat het er nou versleten en oud uitziet. Ik hoor vaak dat dat anders is.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop alleen kleding als ik iets nodig heb, dan vaak voor max 100 euro. Dus als ik nieuwe t-shirts nodig heb, dan koop ik bijvoorbeeld voor een euro of 80 een paar nieuwe shirts. Maar er gaan dus ook gewoon maanden voorbij zonder dat ik kleding koop. Ik denk dat ik in het afgelopen jaar in maart en in juni kleding heb gekocht, beide voor niet meer dan 100 euro. Dus gemiddeld 30 euro per maand dan .
Ik koop alleen iets als ik iets zie dat ik heel graag wil of nodig heb. Soms geef ik in één maand 250 euro uit en dan maanden helemaal niets. Het is niet dat het verplicht is of zo.



Ik kleed me niet duur.
Alle reacties Link kopieren
¤200.- voor mij en zoon. Voor mezelf koop ik niet echt veel.

Maar voor mijn zoontje kan ik gewoon niet dingen laten hangen/staan.



Zaterdag ook weer een mooie outfit voor hem gescoord. En de nieuwe wintercollectie van Timberland stond in de winkel. Kon het dus echt niet laten om 3de paar Timberlands voor hem te kopen. Daar moest natuurlijk bijpassende broek en trui bij.



Mijn vader heeft sinds zoon's geboorte het grapje, ' je moet bijna wel een 2de nemen want anders blijft de helft ongedragen.'
Alle reacties Link kopieren
Soms niets, soms ineens 200 euro. Ik mix nieuw en 2de hands en koop mijn 2de hands in de Ijhallen. Ik weet o.a. een twee dames met mooie leren spullen zoals schoenen en laarzen die als nieuw zijn voor rond de 20 euro per maand. Zij halen het uit Zuis enzo. Ik koop soms mooie ongedragen dingen waar het kaartje nog aan zit. Ook wel wat merken (ik vind het niet belangrijk) zoals Supertrash, la Dress tweedehands.



Mix het met o.a. Mango, Steps, H&M, Esprit uit de uitverkoop en onbekende merken en winkeltjes. Koop ook vaak wel wat wanneer ik in Spanje ben alles een maat groter dan hier want het is niet berekend op curves.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
k vind 100-150 per maand echt veel hoor. Heb je elke maand wat nodig dan? maar als dat het gemiddelde is vind ik het nog steeds veel. Ik denk hooguit 30 of 40 euro als ik et per maand moet berekenen.
Alle reacties Link kopieren
Omgerekend naar maanden ongeveer 150,- (exclusief schoenen/tassen). Aan het begin van het seizoen ga ik naar een winkeltje waar een hele leuke vrouw werkt die gewoon een aantal basisstukken voor mij selecteert (niet echt supertrendy, meer klassiek) en opschrijft hoeveel basics daarbij horen. Die haal ik dan bij de Zara of Mango (shirtjes, katoenen blouse). Soms online bij Esprit.



Ik betaal dan de basics en stylingadvies. Dat is per keer best prijzig maar bespaart mij heel veel miskopen. In het verleden gaf ik wel 200-300 euro per maand uit aan enkel kleding en was het nog geen gezicht.



Wat ik aan mijn kind uitgeef durf ik niet meer bij te houden .
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik schat zo'n 30 euro per maand. Ik geef niet veel om mode en doe lang met kleding.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop soms maanden niks en dan opeens ( bij nieuwe collecties bvb) veel. Loopt gauw op vind ik, een paar schoenen kost al gauw minstens 150 euro, probeer maar eens een winterjas onder 200 euro te vinden, enz... Denk dat ik dan op jaarbasis aan 250 euro per maand kom, zoiets. Daar probeer ik me ook aan te houden. Ik hou vooral van middenklasse merken zeg maar.
50 per maand denk ik, exclusief wat ik zelf verkoop nog aan goede jurken en schoenen die ik niet meer draag, en ik repareer zelf kleding en schoenen laat ik repareren, sommige paren heb ik bijna 10 jaar, met andere kleding doe ik ook wel 10 jaar.



In de uitverkoop van Zalando en Bijenkorf zijn heel leuke jurken te koop en basics koop ik dan voor 5-25 euro bij Zara, Mango of H&M of tweedehands. Sport kleding of zomerse dingetjes die ik niet vaak draag koop ik heel goedkoop bij uitverkopen V&D of gewoon Zeeman of Wibra.
Geen winterjas onder de 200 Euro? wat een onzin. Mijn vorige winterjas kostte 50 euro en de jas die ik nu heb was 40 euro. En een paar schoenen hoeft echt geen 150 euro te kosten.



Maar goed, het maakt mij dan ook niet uit wat voor merk het is etc.
De ene maand koop ik niks, de andere maand een paar schoenen. Meestal voor de winter en zomer sla ik in voor een paar honderd euro.

Winterjas koop ik 1x in de 3 jaar ofzo, laatste koste 350. Een echte goede winterjas ik vaak zelfs nog wat duurder. Mij hoor je niet klagen als het -10 is.



Maar ik heb geen idee wat ik gemiddeld uit geeft.
Alle reacties Link kopieren
Toch erg verschillend dus,

Zal het eigenlijk uitmaken als je bv. 2 x per jaar alles in 1 x koop dus zomer en wintergarderobe en dan ff niks meer?

Vind kleding echt duur geworden 500 is er bij wijze zo doorheen bij een wintergarderobe ;(
Alle reacties Link kopieren
Zo'n tien tot twintig euro. Ik koop veel tweedehands of via-via.

Als ik een jas of schoenen nodig heb, kan dit duurder worden. Vooral als het om schoenen gaat, want ik heb een lastige maat.
Denk ongeveer 30-50 euro per maand. Schoenen niet meegeteld.
Alle reacties Link kopieren
Soms niets. Ik koop niet wat ik niet nodig heb, er hangt meer dan genoeg in mijn kasten en aangezien het meeste tijdloos is en ik me bovendien nog nooit iets heb aangetrokken van de heersende mode gaat alles lekker lang mee.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
En dan komt natuurlijk de vraag, hoeveel geven de mannen uit??
Per maand 5 a 10 euro. Echt. 100% waar.
Eerder ruim ¤ 100,- per maand denk ik. Nu ben ik bezig met een nieuwe garderobe aan te leggen en hoop daarna eigenlijk zelden meer kleding te kopen. Dan alleen om kleding te vervangen wanneer nodig.
Niks.
Alle reacties Link kopieren
@ mallebeppie: Mij maakt het ook niet uit van welk merk het is, maar wel dat het mooi is, kwalitatief is, goed afgewerkt is, van een natuurlijke ademende stof is en dat er liefst geen kinderhandjes in sweatshops aan gewerkt hebben. Lijkt mij dat je met die criteria geen jas aan 50 euro vindt.
Alle reacties Link kopieren
quote:dessii schreef op 04 augustus 2014 @ 14:11:

En dan komt natuurlijk de vraag, hoeveel geven de mannen uit??Een man die je bijna met geweld naar een winkel moet sleuren geeft weinig uit, die van mij is al lang blij dat hij niet meer strak in het pak hoeft nu hij met pensioen is en dat hij in kleding waarin ik zelf niet dood gevonden wil worden hele dagen op zijn boot kan zitten of eraan kan klussen.
verba volant, scripta manent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven