Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit per maand aan kleding?

04-08-2014 12:57 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Wat ik mij regelmatig afvraag is hoeveel geld er per maand aan kleding wordt uitgegeven per maand. Heb zelf geen topinkomen maar probeer er altijd wel leuk uit te zien, maar het lijkt wel alsof ik nooit wat leuks heb om aan te trekken ofz, en als ik dan om me heen kijk zie ik zat goed geklede vrouwen dan kan ik echt denk hoe doen die dat, hebben ze veel meer te besteden of besteden ze het geld gewoon beter ;)



Ik trap af ik geef zo 100 a 150 per maand uit aan kleding soms wat meer soms wat minder. Koop overigens niet bij dure kledingmerken gewoon mango zara hm sting etc.



Groetjes,
Alle reacties Link kopieren
Ik koop helaas veel teveel kleding en moet ook meer op mijn budget moeten letten. Via een vriendin kwam ik terecht bij een modeveiling in Amsterdam die hippe kleding wegdoet voor de hoogste bieder. Sindsdien zijn mijn uitgaven voor kleding gehalveerd.[...] Superleuk idee en zal daar veel kopen om te besparen. Misschien een tip voor mensen die teveel uitgeven. En uiteraard uitverkoop helpt natuurlijk ook.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2014 18:02
Reden: Spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld ¤ 100 - ¤ 150 per maand hier zitten ook jassen en schoenen bij inbegrepen. Ik koop soms een maand of 2 (bijna) niets om de volgende maand een paar honderd euro uit te geven. Ik ben dol op kleding en vindt het heerlijk om te winkelen. Als het financieel minder gaat is het wel het eerste waarop ik bezuinig.
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig Janneke: Je eerste post en gelijk een link....
I choose happy!
Alle reacties Link kopieren
Ik geef weinig uit,gisteren een tuniek van 10 euro,een bikini van 20 bij de Livera outlet.Kreeg van m,n man een mooi setje ondergoed.

Winterjassen...ik heb er 5 koop ik op de IJhallen,zo ook de jurken.

Heb ook de nieuwste Birkjes gekocht die waren 60 euro.

vd herfst gaan we naar Turkije,daar ga ik lekker shoppen

Dus wat ik pm uitgeef is niet te zeggen,
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
Alle reacties Link kopieren
Kocht vroeger vaak via ebay. Maar die engelse maten zijn vaak zo raar. Dat het te groot of te klein was. Basic vaak C&A en broeken heb ik vaak jaren van ze. H&M vaak tops en bloesjes. en Didi in de uitverkoop. Schoen vaak op internet. Maar alles altijd in de uitverkoop.Ook af en toe op de markt. Heb daar echt aparte dingen weggetrokken voor heel weinig. Alleen je moet goed opletten op de kwaliteit. Laatst zag een leuk bloesje,maar je schouder zat op de borstpartij. En ruilen kon daar niet.



2de hands kocht ik ook,maar bij onze kringloop winkel komt er steeds meer bagger. Hoewel ik vorig jaar een heel mooi pakje had gekocht voor 10 euro. Maar dat is sporadisch.



Ik geef rond de 20 a 30 euro per maand uit.
Ik geef gemiddeld 150 Euro per maand uit aan kleding.Soms ook een keer 250-300 Euro en soms 2 maanden geen kleding.Dat is heel verschillend.Ik koop zowel nieuwe kleding,als ook in de uitverkoop en tweedehands,overal en nergends.Als het maar mooi is!Ik heb mijn eigen stijl.
Alle reacties Link kopieren
Teveel...

En eerlijk gezegd weet ik het ook niet echt. Ik bestel ook veel en betaal achteraf, dus dan zit ik alweer in een nieuwe maand en met After Pay valt er altijd te schuiven... 2 weken de tijd om te betalen, maar als die 2 weken om zijn heb je nog eens 2 weken om te betalen, wat ik dan meestal weer van mijn nieuwe salaris betaal..

Overigens heb ik geen schulden ;)



Ruwe schatting; 200-250 per maand? Excl. schoenen en tassen...
De ideale man is hij die begrijpt wat zijn vrouw niet zegt
Alle reacties Link kopieren
ik ben dol op uitverkoop! Moet zeggen dat ik best wel wat aan kleding uit kan geven, maar wanneer het uitverkoop is bezuinig ik me zowat arm



Afgelopen weekend geshopt bij een winkel met opheffingsuitverkoop.. 80% korting (Only, Vero Moda, Esprit etc). Ik moest uiteindelijk maar 37 euro betalen. (spijkerbroek, 2 leggings, 2 truitjes, een rokje en een jurkje). Daar kan ik zo blij van worden! Ik heb ook liever geen dure kleding, want zo hoef ik me ook niet schuldig te voelen als ik een kledingstuk achteraf toch niet zo leuk vindt. Scheelt nogal als ik er 10 euro of 40 euro voor heb betaald. En als ik het niet leuk vind, pleur ik het op marktplaats voor een prikkie. Ik blij, koper blij.
Alle reacties Link kopieren
Zo'n 400 tot 500 euro, inclusief schoenen. Ik heb elke dag iets anders aan en kleding van voorgaande seizoenen verkoop ik vaak weer 2e hands. Ik koop altijd merkkleding en schoenen omdat die gewoon mooier is en de pasvorm is beter.
Alle reacties Link kopieren
quote:sammoosje schreef op 11 augustus 2014 @ 16:31:

Zo'n 400 tot 500 euro, inclusief schoenen. Ik heb elke dag iets anders aan en kleding van voorgaande seizoenen verkoop ik vaak weer 2e hands. Ik koop altijd merkkleding en schoenen omdat die gewoon mooier is en de pasvorm is beter.fijn om dit te lezen, voelde me al een uitzondering... Vandaag een jas gekocht van creenstone was afgeprijsd maar kostte nog 189 euro.. Maar hij zat zo geweldig! Was helemaal verliefd. En een jurkje van Pepperz, blauw nepleer en twee tops ook Pepperz en nog een rokje.. Bij elkaar bijna 300 euro.. Was in het gulden tijdperk echt ondenkbaar dat ik dit uit zou geven... ben ik de enige die nog omrekent af en toe?
Alle reacties Link kopieren
Oef gelukkig @sammoosje en jetty1969.. ik voel me ook al een uitzondering...



Ik besteed ook veel geld aan kleding. Ik denk per maand ongeveer ¤400 euro... alhoewel ik daar dik overheen ben deze maand.



Ik koop dan wel dure en veelal tijdloze dingen en dat vul ik dan af en toe aan met iets hips. Eerst kocht ik vooral veeeeeeeel, dus stapels van H&M, Zara, Mango en Primark. Sindskort omgeslagen naar betere kwaliteit en iets wat ik eerst nooit kocht omdat ik het te duur vond.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kinderen krijgen kleedgeld (50 pm) maar daar koop ik nog wel het ondergoed (onderbroeken) en sokken voor.



Voor mezelf hooguit 100per 3 maanden, als dt over is van de kinderbijslag. Anders af en toe een truitje.

Meer zit er helaas niet in nu. Ben bij dat ik geen kleding slijt, mijn kast zit nog steeds tot de nok toegevuld
Heel weinig op het moment. Deze maand 50 euro voor sneakers en ze waren nog afgeprijsd. En dat is meer dan vorige maand.

Het is een beetje ook consuminderen. Ik koop alleen wat ik nodig heb en mooier is dan wat ik al heb hangen.

Ik heb gewoon te weinig kast.
Alle reacties Link kopieren
Heb de afgelopen maanden eigenlijk niks gekocht. Vorige week heb ik dan ineens wat dingen gekocht. Ik koop niet elke maand nieuwe kleding maar dat is omdat het niet elke maand financieel kan. Als dat wel zou kunnen, dan zou ik elke maand los gaan.



Ik ben geen merken type maar ik vind het wel belangrijk om er goed en verzorgd uit te zien. Wat mooi is, is natuurlijk subjectief. Maar als ik kleding aan heb waarin ik me goed voel, dan straal ik dat ook uit.

Ik zal nooit in een joggingbroek over straat gaan.



Ik koop overal trouwens; H&M, Promiss, Primark, C&A, Didi, Vero Moda ... maar net waar ik tegen aan loop. Ook fijn als je een mooi stuk voor een prikkie kan scoren.



Toen het financieel nog minder ging met me, toen kocht ik vaak bij Primark maar ben daar wel op uitgekeken. Ik zie en merk toch echt wel het verschil tussen een Primark shirt en een wat duurder shirt. Het zit beter en fijner en het staat mooier (pasvorm is beter). Maar goed, als het niet anders kan.



Schoenen koop ik 1 á 2 keer per jaar. Heb een grote maat schoen die ze niet in de reguliere winkels verkopen. Schoenen van minstens 150 euro zijn mij dus niet vreemd (helaas).



Kleding die ik niet meer pas of mooi vind, die probeer ik vaak via Marktplaats te verkopen. Er zijn tijden dat het storm loopt en soms loopt het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 10 september 2014 @ 14:19:

Oef gelukkig @sammoosje en jetty1969.. ik voel me ook al een uitzondering...



Ik besteed ook veel geld aan kleding. Ik denk per maand ongeveer ¤400 euro... alhoewel ik daar dik overheen ben deze maand.



Ik koop dan wel dure en veelal tijdloze dingen en dat vul ik dan af en toe aan met iets hips. Eerst kocht ik vooral veeeeeeeel, dus stapels van H&M, Zara, Mango en Primark. Sindskort omgeslagen naar betere kwaliteit en iets wat ik eerst nooit kocht omdat ik het te duur vond. Ik kom ook nooit bij die ketens.. afgelopen week zat ik al over de 500 euro.. maar ja, een vest van 200 euro en een paar schoenen van 100, nog een vest van 90, een blouse van 75 en nog een riem , een top en een wax gecoate broek..

Heb gelukkig ook eea op marktplaats gezet.. want ik wil dus echt minder spullen, maar dat kost weer zoveel tijd en energie.. Ik wordt gek van de hoeveelheid... Misschien maar op laten nemen ergens ivm een verslaving..

Ik denk dat er bij mij een kindtrauma aan vooraf gaat, ik kreeg vroeger veel kleding van nichtjes enz, mijn ouders waren niet zo rijk. Dat ben ik volgens mij nu vreselijk aan het compenseren
Alle reacties Link kopieren
Misschien moet je je kleedgeld dan eens uitgeven aan.kleding en schoenen voor kinderen wiens ouders moeten leven van de voedselbank. Kan jij lekker kopen zonder dat je kadten nog verder uitpuilen, hebben zij eens een passende, hele broek, jas of schoenen. Dit bedoel ik niet als sneer, maar grwoon vriendelijk. Wellicht kan je er iets mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:Phips schreef op 11 september 2014 @ 11:10:

Misschien moet je je kleedgeld dan eens uitgeven aan.kleding en schoenen voor kinderen wiens ouders moeten leven van de voedselbank. Kan jij lekker kopen zonder dat je kadten nog verder uitpuilen, hebben zij eens een passende, hele broek, jas of schoenen. Dit bedoel ik niet als sneer, maar grwoon vriendelijk. Wellicht kan je er iets mee.

Zo komt het wel over... Smileys doen een hoop in je tekst.

Ik geef heel veel kleding enz. al weg aan bekenden/buren die het goed kunnen gebruiken, ook al leven ze niet van de voedselbank ( maar hebben het financieel wel wat minder) . Steun daarbij ook legio goede doelen. Vraag me nu overigens af waarom ik mezelf zit te verdedigen....
Ik had eigenlijk geen idee, maar ben nav dit topic even in mijn rekeningenoverzicht gaan kijken. Grof geschat heb ik tot nu toe dit jaar zo'n 1600 euro uitgegeven, een kleine 190 per maand dus. Maar ik heb dit jaar wel weer een aantal 'investeringen' gedaan: nieuwe winterjas (met de vorige heb ik 8 jaar gedaan), nieuwe hoge zwarte laarzen (10 jaar gedaan met de vorige).



Ik doe niet aan mode en hou van kwalitatief goede spullen. Ik betaal dus graag wat extra voor spullen die lang meekunnen.



Afgezien van wat basics (maillots e.d.) en een nieuw vest ga ik dit jaar niks meer kopen. Tenzij ik tegen een heel leuk jurkje aanloop natuurlijk
Voor mijn kinderen (5 en 1) geef ik overigens veel minder uit, maar ja, die groeien dan ook in een seizoen uit hun kleding. Bovendien, als ik dan eens een duur jurkje voor ze koop, dan bijten ze er een gat in, vegen ze er hun verfkwasten aan af of gooien ze er tomatensoep overheen. Dus voorlopig H&M en Friendz voor de dames.
Alle reacties Link kopieren
Ik gaf nooit zoveel uit, maar op dit moment moet ik een nieuwe garderobe hebben. Alles is me te groot omdat ik best veel ben afgevallen.

Ik heb deze maand al rond de 350 euro uitgegeven en ik vrees dat ik mijn spaarrekening moet aanspreken omdat ik echt nog wel meer kleding nodig heb.



Maar goed... het mag van mij ook wel nu, omdat ik jaren niets gekocht heb (alleen hoogstnoodzakelijk). En ik wil wel leuke kleding aan kunnen trekken die goed bij mijn nieuwe figuur past.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jetty1969 schreef op 10 september 2014 @ 20:41:

[...]

Ik kom ook nooit bij die ketens.. afgelopen week zat ik al over de 500 euro.. maar ja, een vest van 200 euro en een paar schoenen van 100, nog een vest van 90, een blouse van 75 en nog een riem , een top en een wax gecoate broek..

Heb gelukkig ook eea op marktplaats gezet.. want ik wil dus echt minder spullen, maar dat kost weer zoveel tijd en energie.. Ik wordt gek van de hoeveelheid... Misschien maar op laten nemen ergens ivm een verslaving..

Ik denk dat er bij mij een kindtrauma aan vooraf gaat, ik kreeg vroeger veel kleding van nichtjes enz, mijn ouders waren niet zo rijk. Dat ben ik volgens mij nu vreselijk aan het compenseren



dat heb ik dus met schoenen. Had vroegah al maat 42 op mijn elfde. Schoenen gingen toen amper tot maat 40. Na de pubertijd eindelijk eens een speciaalzaak waar je dan meteen de hoofdprijs voor neer moest leggen. Als student dus echt geen geld om meer dan 1 duur paar te kopen en nog steeds weinig keus. Pastte er ook mijn kleding op aan anders geen gezicht.



Nu hebben ze zelfs bij VanHaren maat 44, meer keus, meer speciaalzaken en werk ik. Ga al jaren helemaal los. Heb meer dan 40 paar....
quote:broodtrommel schreef op 11 september 2014 @ 18:19:

[...]





dat heb ik dus met schoenen. Had vroegah al maat 42 op mijn elfde. Schoenen gingen toen amper tot maat 40. Na de pubertijd eindelijk eens een speciaalzaak waar je dan meteen de hoofdprijs voor neer moest leggen. Als student dus echt geen geld om meer dan 1 duur paar te kopen en nog steeds weinig keus. Pastte er ook mijn kleding op aan anders geen gezicht.



Nu hebben ze zelfs bij VanHaren maat 44, meer keus, meer speciaalzaken en werk ik. Ga al jaren helemaal los. Heb meer dan 40 paar....



Off-topic... Hoewel.

Heb je al gezien dat Wehkamp ook maat 43 en 44 heeft?

En sacha heeft een eigen site met maat 43 voor dames.

En ook enkele die smal vallen.

Ik heb een soortgelijk probleem en heb vandaag 2 paar schoenen gekocht. Eindelijk weer nieuwe schoenen kunnen kopen die passen en waarop ik kan lopen. Beiden uit de sale. Dat wel.

Ik heb de laatste 2 jaar niets kunnen vinden.

In de sale blijven meestal de paren staan die niemand passen.

Ik heb een keer alle schoenen in een winkel gepast om vriend te laten zien dat ik echt wel smaak had en niets anders kon vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:marforce schreef op 10 september 2014 @ 14:19:

Oef gelukkig @sammoosje en jetty1969.. ik voel me ook al een uitzondering...



Ik besteed ook veel geld aan kleding. Ik denk per maand ongeveer ¤400 euro... alhoewel ik daar dik overheen ben deze maand.



Ik koop dan wel dure en veelal tijdloze dingen en dat vul ik dan af en toe aan met iets hips. Eerst kocht ik vooral veeeeeeeel, dus stapels van H&M, Zara, Mango en Primark. Sindskort omgeslagen naar betere kwaliteit en iets wat ik eerst nooit kocht omdat ik het te duur vond.



Ik vraag me altijd af wat iemand met tijdloze kleding bedoeld. Bij broeken, jassen en tops kan ik me daar iets bij voorstellen. Maar de jurken en rokken zijn wat lengte betreft altijd aan mode onderhevig. De mode is nu vooral boven de knie. In het begin zag je alleen jongeren ermee lopen. Maar nu zo'n 2 jaar verder lopen er steeds meer mensen mee en zie je rokken onder de knie nauwelijks meer. Dan is die tijdloze rok onder de knie ook geen gezicht meer ook al doe je niet echt met de mode mee.



Ik geef trouwens ook veel geld aan kleding uit. Heb altijd wel een tik gehad voor nieuwe kleren, nieuwe kleuren.
Alle reacties Link kopieren
De tijd dat mode de roklengte dicteert is allang voorbij. Mini-, midi- en maxirokken hangen tegenwoordig gelijktijdig in de kledingrekken, maar komend najaar zal de meeste aandacht gaan naar de klokrok tot net over de knie zoals gezien bij Derek Lam en de enkellange kokerrok zoals gezien bij Proenza Schouler.



Bron: Fashionunited



Een rok boven de knie kan echt niet meer dit najaar
Alle reacties Link kopieren
Ik geef ook nog steeds geld uit aan kleding terwijl ik nog niks nodig heb. Hangt genoeg in de kast maar het is zo verleidelijk allemaal als je in de winkels gaat kijken. Of erger nog ik heb hier twee uitnodigingen liggen van modeshows. Gewoon niet heen gaan shv

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven