Mode & Beauty alle pijlers

Hotpants

08-06-2014 01:44 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die zich ongemakkelijk voelt door al die 14-jarigen wiens billen half uit de broekjes floepen? Ik ben zelf midden twintig en heb echt wel een goed figuur, maar ik vind het echt niet normaal dat mensen zo veel bloot laten zien midden op straat/op school/op het werk.



Toen ik 14 was mocht ik niet eens een topje met een v-hals. Zomerjurkjes moesten een bepaalde lengte zijn, anders kochten mijn ouders het niet voor me. Toen ik eenmaal ging werken heb ik nooit de behoefte gehad om kleren te kopen die de nadruk legden op bepaalde aspecten van mijn lichaam. Ik bedek mezelf liever, het enige moment dat ik wat bloot laat zien is als ik op het strand lig. Ik voel me dan ook veiliger, elke keer als ik een zomerjurkje aantrek krijg ik ongewenste opmerkingen van mannen aan mijn adres.



Maar ik vraag me af, is dit nu de norm? Ben ik door dat bedekte opeens preuts, niet meer aantrekkelijk? IIk wil overkomen als iemand die op zoek is naar een relatie, niet als een makkelijk meisje. In mijn ogen was een meisje dat zich zo bloot kleedde altijd op zoek naar een ding, maar tegenwoordig draagt iedereen en zijn oma die dingen.
Alle reacties Link kopieren
Zou het toch een soort jaloezie zijn van oudere vrouwen?



Omdat die jonge vrolijke meiden er in die mini dingen nog leuk uit zien?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 08 juni 2014 @ 11:40:

Zou het toch een soort jaloezie zijn van oudere vrouwen?



Omdat die jonge vrolijke meiden er in die mini dingen nog leuk uit zien?To is in de 20. Die ziet er dus - in mijn ogen - leuker uit dan meisjes van 12/13/14 in minibroekjes enzo. Als ze een goed figuur heeft dan. En waarom zou je jaloers zijn op kinderen? Moet niet zieker worden, toch?
Te korte broekjes en shirtjes met wijde armsgaten (en dan alleen een bh'tje eronder) zijn hier op de middelbare school verboden. Helemaal top! Gewon een grote openbare scholengemeenschap. Ik ben er blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Misschien durft TO het gewoon niet. Sletvrees?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:lolapaloeza schreef op 08 juni 2014 @ 11:40:

Zou het toch een soort jaloezie zijn van oudere vrouwen?



Omdat die jonge vrolijke meiden er in die mini dingen nog leuk uit zien?Soms wel. Eigenlijk de enige mensen die 'giftig' reageren op leerlingen in short tijdens excursies zijn relatief jonge volwassen vrouwen. Staan een paar vroegtijdig verdorde graftakken achter twee leerlingen in de kassarij en dan opmerkingen maken over zichtbare striae... Streelt het eigen ego om een kind van dertien, veertien belachelijk te maken of zoiets. Van vrouwen van 45+ hoor ik vaak dat in hun jeugd de rokken en shorts nog korter waren
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 08 juni 2014 @ 13:19:

[...]





Eigenlijk de enige mensen die 'giftig' reageren op leerlingen in short tijdens excursies zijn relatief jonge volwassen vrouwen.



Van vrouwen van 45+ hoor ik vaak dat in hun jeugd de rokken en shorts nog korter waren Eens.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben ook wel eens wat jaloers op de pubermeisjes hoor.



Maar meer in de zin van: Nou Bel, laten wij dit nou maar níet meer aantrekken hè.

Dat kan echt niet meer met 42 jaar en dito maat.



Maar ergeren, nee hoor.



De hangpubers bij mijn flat begroeten me elke avond met "Hai tante Bel".



Als dat mijn nieuwe rol is, so be it.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Als iemand een strak, jong lijf heeft en de belangrijkste delen zijn wel bedenkt, heb ik geen moeite met strakke broekjes en benen, die zichtbaar zijn, hoor. Ik ben niet zo preuts aangelegd (moet je ook niet zijn als je je halve leven al tussen de artiesten en dansers vertoefd ). Ik ben inmiddels 43, heb nog steeds maatje 36, maar zal niet in hotpants meer gaan lopen, omdat ik dat niet bij mijn leeftijd vind passen (al kan ik het best nog hebben, qua benen en kont, zelfs qua gezicht, haha). Maar nee, jaloers of ge-ergerd, kan ik er niet door worden. Moet iedereen zelf weten..... En ik word altijd een beetje opstandig van preuts gedoe .
Alle reacties Link kopieren
quote:lemoos2 schreef op 08 juni 2014 @ 13:19:

[...]





Soms wel. Eigenlijk de enige mensen die 'giftig' reageren op leerlingen in short tijdens excursies zijn relatief jonge volwassen vrouwen. Staan een paar vroegtijdig verdorde graftakken achter twee leerlingen in de kassarij en dan opmerkingen maken over zichtbare striae... Streelt het eigen ego om een kind van dertien, veertien belachelijk te maken of zoiets. Van vrouwen van 45+ hoor ik vaak dat in hun jeugd de rokken en shorts nog korter waren Dat betekent dus dat zulke vrouwen jaloers zijn op álle slanke meisjes en vrouwen. Dan ben je toch een beetje gek of ben ik nou gek?
Alle reacties Link kopieren
Als ik nu zoiets aandoe denkt niemand dat ik makkelijk ben, maar dat ik niet goed snik ben.



Jammer wel
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 08 juni 2014 @ 14:13:

[...]



Dat betekent dus dat zulke vrouwen jaloers zijn op álle slanke meisjes en vrouwen. Dan ben je toch een beetje gek of ben ik nou gek?Jij bent niet gek, hoor, zij zijn gewoon stikjaloers..... eigenlijk dieptriest, als je zelf een jonge vrouw bent, maar al zo 'ouwelijk' denkt, pfff....
Alle reacties Link kopieren
Ik woon zeker in een heel burgertruttig dorp op zo, maar ik zie helemaal niet heel veel meisjes zo lopen

Ik zie zo af en toe eens een meisje met een iets te kort broekje..



Ik kan er eerlijk gezegd niet warm of koud van worden.

Dan denk ik terug aan mijn eigen tienertijd en dan denk ik...ach dat korte broekje van dat meiske valt best mee.



En ik vind de mini mode altijd wel leuk

Korte broekjes, korte rokjes

Leuker als alles over de knie

Maar dat zal een kwestie van persoonlijke smaak zijn



Ik ben nu 41, en ik ben nu, net als Bel op een leeftijd waarvan ik denk, nou Sum laten we dat maar niet meer doen

Maar die meiden...lekker laten genieten
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
quote:funky2901 schreef op 08 juni 2014 @ 14:13:

[...]



Dat betekent dus dat zulke vrouwen jaloers zijn op álle slanke meisjes en vrouwen. Dan ben je toch een beetje gek of ben ik nou gek?



Oh, qua bouw zijn het doorsnee types. Niet dik niet dun. Zal eerder jaloezie zijn dat zo'n jong grietje wel dat broekje durft aan te doen en zij waarschijnlijk die ochtend zes verschillende dingen hebben aangetrokken voordat ze naar buiten durfden. Of zoiets.



Ik vind de hedendaagse jeugd een stuk preutser dan dat wij destijds waren. Ik shockeer de meiden op kamp nogal als ik in de meisjesslaapzaal gewoon mijn pyjama al aantrek en dan richting de douches ga. Draaien zij zich gelijk om. Eerste keer dacht ik nog dat het met mij dan wel heel snel bergafwaarts was gegaan . Gingen ze in ellenlange rijen voor de wc staan om zich daar in te verkleden. Na de eerste dag worden ze wat losser.



Met de jongens wat dat betreft ook zelden toestanden, die kijken echt niet op van die broekjes. Ongeacht achtergrond. Enige vorm van 'toestand' maak ik alleen mee met jongens die net van de NT2 locatie van een AZC komen. En dan in de zin van: zedig wegkijken naar de grond, hun vestje aanbieden aan een meisje. Dan steigeren de dames, want wat insinueert 'die' wel niet zeg. Na wat tekst en uitleg draaien ze bij en is het 'superschattig'. En na een week of twee kijken die jongens echt bijna nergens meer van op.



Ik heb alle vertrouwen wat dat betreft in de jeugd van tegenwoordig.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Laat die meiden gewoon.

Ze zijn jong, willen zich sexy kleden. Deed ik ook toen ik 14 was.





Belachelijk dat meiden geen korte broeken meer aan mogen naar school. Zelfs als die broekjes heeeeeeeeel kort zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik had in de jaren 70 ook korte broekjes aan naar school.... die glommen (disco tijdperk), was er dol op. Niemand die daar zich druk over maakte, maar tegenwoordig is het preutsheid troef, pfff......
Alle reacties Link kopieren
1990









“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:zoetie schreef op 08 juni 2014 @ 16:10:

Ik had in de jaren 70 ook korte broekjes aan naar school.... die glommen (disco tijdperk), was er dol op. Niemand die daar zich druk over maakte, maar tegenwoordig is het preutsheid troef, pfff......Ik was zo rond de twintig eind jaren 80 begin negentig:

“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ok.... er zijn grenzen.



“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alles gaat in golfbewegingen, zo ook preutsheid en roklengte. Ik geloof zelfs dat er een verband bestaat tussen preutsheid en conjunctuur.



Dat tienertjes korte broekjes en rokjes dragen is volgens mij dan weer van alle tijden. Ze hebben vaak nog niet zo veel te verbergen en hoeven ook niet naar kantoor, dus waarom zouden ze met deze temperaturen geen korte kleding dragen?
Alle reacties Link kopieren
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb er twee en ben al bijna 40 foei
Alle reacties Link kopieren
quote:gedanst schreef op 08 juni 2014 @ 16:08:

Laat die meiden gewoon.

Ze zijn jong, willen zich sexy kleden. Deed ik ook toen ik 14 was.





Belachelijk dat meiden geen korte broeken meer aan mogen naar school. Zelfs als die broekjes heeeeeeeeel kort zijn.Oh, bij ons zijn de hotpants waarbij de billen onder het broekje uitkomen niet toegestaan. Regel is: geen ondergoed/badkleding als bovenkleding. Heb er nog nooit een leerling op hoeven aanspreken.
Nee heb je, ja kun je krijgen
quote:zoetie schreef op 08 juni 2014 @ 16:10:

Ik had in de jaren 70 ook korte broekjes aan naar school.... die glommen (disco tijdperk), was er dol op. Niemand die daar zich druk over maakte, maar tegenwoordig is het preutsheid troef, pfff......



Ik was er dan nog wel niet.Maar ik heb wat oude modebladen van mijn moeder uit de jaren '70 en daar waren hotpants al in.Is dus niet iets van vandaag.En de plateauschoenen niet vergeten!



Verder vind ik dat het afhangt van het totaalplaatje,wat je er dus erbij draagt.Ik loop er zelf niet in maar dat wil niet zeggen dat anderen dat niet mogen.Iedereen zijn ding!
Mijn vriend keek laatst per ongeluk om toen er een meisje in zeer korte broek en met bikini-top voorbij fietste. Toen ik hem zei dat dat meisje een jaar of 15 was, en jonger dan zijn eigen dochter, schaamde hij zich wel een beetje (en terecht ).

Mijn eigen dochter mag over straat met een korte broek waar geen billen uit steken, en een normaal shirt of topje. Ze heeft er gelukkig zelf geen behoefte aan om al te uitdagend gekleed te gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven