Mode & Beauty alle pijlers

Hotpants

08-06-2014 01:44 138 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben ik de enige die zich ongemakkelijk voelt door al die 14-jarigen wiens billen half uit de broekjes floepen? Ik ben zelf midden twintig en heb echt wel een goed figuur, maar ik vind het echt niet normaal dat mensen zo veel bloot laten zien midden op straat/op school/op het werk.



Toen ik 14 was mocht ik niet eens een topje met een v-hals. Zomerjurkjes moesten een bepaalde lengte zijn, anders kochten mijn ouders het niet voor me. Toen ik eenmaal ging werken heb ik nooit de behoefte gehad om kleren te kopen die de nadruk legden op bepaalde aspecten van mijn lichaam. Ik bedek mezelf liever, het enige moment dat ik wat bloot laat zien is als ik op het strand lig. Ik voel me dan ook veiliger, elke keer als ik een zomerjurkje aantrek krijg ik ongewenste opmerkingen van mannen aan mijn adres.



Maar ik vraag me af, is dit nu de norm? Ben ik door dat bedekte opeens preuts, niet meer aantrekkelijk? IIk wil overkomen als iemand die op zoek is naar een relatie, niet als een makkelijk meisje. In mijn ogen was een meisje dat zich zo bloot kleedde altijd op zoek naar een ding, maar tegenwoordig draagt iedereen en zijn oma die dingen.
Ik vind hotpants en korte rokjes een stuk leuker dan leggings, joggingbroeken en vormloze slobbertruien. Verder ben ik erg slecht in leeftijden schatten als een lichaam ontwikkeld is.
Alle reacties Link kopieren
Een leraar stuurde een keer een meisje naar huis om zich om te kleden. Daarna heeft hij haar ouders op het matje geroepen. Dat meisje kwam sindsdien gekleder en netter naar school.
Sensy en terecht! Ik vind dat op scholen kledingrichtlijnen ingevoerd mogen worden die ervoor zorgen dat iedereen fatsoenlijk gekleed gaat.
Ik vraag me af waarom de buurman als 'viezerd' wordt bestempeld. Hij zegt toch eerlijk dat hij zich er ongemakkelijk bij voelt?
Alle reacties Link kopieren
quote:ThunderassMan schreef op 09 juni 2014 @ 17:00:

Ik vraag me af waarom de buurman als 'viezerd' wordt bestempeld. Hij zegt toch eerlijk dat hij zich er ongemakkelijk bij voelt?



Eens.



Bovendien is het algemeen bekend dat mannen visueel zijn ingesteld. Die kijken instinctief naar vrouwen - gewoon een biologische reactie bij het zien van vrouwelijk schoon/lelijkheid - en als er ook nog eens allerlei billen en tieten in het gezicht worden gegooid dan snap ik dat mannen zich daar ongemakkelijk bij kunnen voelen.



Viezerik is in mijn wereld een vent die ongeacht hoe een vrouw/meisje gekleed is, al likkebaardend aanstalten maakt om haar te betasten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan soms echt niet meer inschatten hoe oud een meisje is.

Ook ik moet het hebben van mijn vriendin die dan zegt dat ze amper 16 is ofzo.

Maar waarom zou ik me achteraf schamen als ik heb gekeken?

Als iemand er mooi of aantrekkelijk uitziet, zegt dat niets over of ik iets zou willen met zo'n meisje hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik pleit al jaren voor een schooluniform. Dat hoeft echt niet saai en suf, kijk maar naar Japan en wat er daar mee gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, kijk vooral naar wat ze daar doen. Gek wijf.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Een schooluniform? Alsjeblieft, zeg...... En met zo'n maatschappij als Japan, heb ik al helemaal niets. Dat zou ik mijn kind(eren) niet aan willen doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 08 juni 2014 @ 08:29:

[...]



Als ik op 14 jarige leeftijd zo'n broekje aan zou trekken waar mijn kont onderuit floepte en mijn tieten eruit floepte, dan werd ik gewoon naar binnen gehaald om even om te kleden denk ikJa, met een flinke preek en huisarrest erbij. Ik vind ook dat veel jongeren er tegenwoordig nogal hoerig bijlopen en veel ouder lijken dan ze zijn. Mijn dochters komen zo straks de deur niet uit. Ik wil best met de tijd meegaan en snap dat mode verandert, maar er zijn grenzen.
Een schooluniform hoeft nou ook weer niet. Ik zou eerder pleiten voor casual werk-richtlijnen. Dus spijkerbroek, sandalen, korte mouwen etc prima. Maar geen decolleté, niet te kort etc.
Ik ben stiekem gewoon jaloers op de tienermeisjes met hotpants Heb er het figuur niet meer voor dus dat zal ik de rest van de wereld maar besparen



In mijn babytijd was Madonna heel populair en toen liepen jonge meisjes volgens mij ook gewoon in de Like A Virgin stijl, dus iets nieuws is het volgens mij niet.



Als dertien- en veertienjarige toen ik het figuurtje nog had liep ik ook in lakleren en plastic broeken, superkorte rokjes met kniehoge plateaulaarzen en minirokjes met overknee sokken. Maatje 34/36 en een flinke C-cup.



En nu is het de beurt aan een nieuwe generatie. Maar als ik het figuur zou hebben zou ik zeker hotpants met hoge hakken dragen
quote:Summerdance schreef op 08 juni 2014 @ 14:20:

Maar die meiden...lekker laten genietenMee eens!
Ik werd ook gewoon door moeders naar boven gestuurd om me om te kleden als ze het te bloot voor school vond.
Als ik het echt te bont maakte kwam ik ook de deur niet uit maar op mijn negentiende was ik wel zo sneaky om mijn veel te blote en korte outfit te bedekken onder mijn enkellange zwarte wollen jas.



Maar soms vraag ik me af hoe ik het voor elkaar heb gekregen in bepaalde kleding het huis te verlaten, haha!
Alle reacties Link kopieren
Destijds had ik een geheime garderobe bij een vriendin. Als mijn moeder dat soort kledingstukken in de was tegenkwam waren ze altijd 'helaas' verwassen/gekrompen. En dan lag er ter compensatie weer zo'n eng wit poloshirtje.



Maar een gewoon kort jeansshortje heb ik zeker gehad. Evenals zo'n denim jumpsuit met korte onderkant. Daar was de regel: er mochten geen rafels aan hangen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Wat ik ook vaak zie bij die jonge meisjes met hotpants is dat ze er dan juist een wijd shirtje op dragen en gympen. Vind ik leuk. Lekker nonchalant!
Ging niet goed...
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 09 juni 2014 @ 16:49:

Mijn vriend keek laatst per ongeluk om toen er een meisje in zeer korte broek en met bikini-top voorbij fietste. Toen ik hem zei dat dat meisje een jaar of 15 was, en jonger dan zijn eigen dochter, schaamde hij zich wel een beetje (en terecht ).

Mijn eigen dochter mag over straat met een korte broek waar geen billen uit steken, en een normaal shirt of topje. Ze heeft er gelukkig zelf geen behoefte aan om al te uitdagend gekleed te gaan.





Sorry hoor maar wat een onzin zeg...



Ten eerste is het nog niet zo heel lang geleden dat meiden van deze leeftijd gewoon trouwden en kinderen kregen(lees een paar 100 jaar) Mannen zijn zodanig geprogrammeerd om te kijken naar vruchtbare mogelijkheden om zich voort te planten.

"Wat een man aantrekkelijk vindt in vrouwen, wordt gedeeltelijk bepaald door biologische motieven. Sinds de oudheid kiezen mannen vrouwen die er gezond uit zien. Lang haar en een stralende huid zijn van die kenmerken van jeugd en gezondheid, net als een slanke taille en iets bredere heupen, zodat ze geschikt is om kinderen te krijgen. En laat nou net dat lange haar en die taille na een bepaalde leeftijd meestal verdwijnen. "



Dus uiteraard kan hij zich herstellen als hij doorheeft hoe of wat, maar verder is dat alleen maar omdat de maatschappij is veranderd en niet de natuur!!! Maar zich schamen...en terecht ook volgens jou... Nee, dat vind ik echt onzin!!
Alle reacties Link kopieren
quote:theeraser schreef op 09 juni 2014 @ 19:34:

Ik pleit al jaren voor een schooluniform. Dat hoeft echt niet saai en suf, kijk maar naar Japan en wat er daar mee gedaan wordt.



Leuk!



Alle reacties Link kopieren
Toen ik 15 was droegen we standaard grove flanellen geruite overhemden, Ierse visserstruien en legerkistjes. Dan vind ik de meisjes van tegenwoordig veel leuker, vrouwelijker en fleuriger gekleed. Toen had ik er de leeftijd en het figuur voor, maar droeg alleen stoere kleren.
Alle reacties Link kopieren
quote:theeraser schreef op 08 juni 2014 @ 01:44:

elke keer als ik een zomerjurkje aantrek krijg ik ongewenste opmerkingen van mannen aan mijn adres.







Is dat écht waar of overdrijf je?

Ik zie de laatste week overal zomerjurkjesen blotere kleding, maar hoor/zie nergens mannen daar opmerkingen over maken. Ze blijven gewoon de krant lezen of op hun iphone spelen.

Ik vind jouw opmerking een beetje beledigend voor mannen.

Of ze 24/7 hun blik op eventueel zichtbaar vrouwenvlees gericht hebben.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er het figuur wel voor, dat is het niet maar ik heb het idee dat ik dan word bekeken als een stuk vlees en eerlijk gezegd wanneer ik op straat loop vind ik het überhaupt al vervelend als mannen me na roepen of zo overdreven kijken . Dus ik ga me al helemaal niet zo kleden ja in de tuin misschien
.
Alle reacties Link kopieren
Maar om eerlijk te zijn ik werk in Amsterdam en het valt echt mee hoeveel jonge meiden er hier karig bij lopen op het moment. Of ik kijk niet goed
.
Alle reacties Link kopieren
quote:isa__88 schreef op 11 juni 2014 @ 09:19:

Maar om eerlijk te zijn ik werk in Amsterdam en het valt echt mee hoeveel jonge meiden er hier karig bij lopen op het moment. Of ik kijk niet goed

ah, dat is dus ook mijn beeld.

Volgens mij zijn de ultra korte broeken van vorig jaar en lopen de meiden er weer wat gekleder bij

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven