Mode & Beauty alle pijlers

Ik kleed me als een tiener...

26-10-2016 14:21 232 berichten
Hallo mede-forummers,



Om het maar even heel kort door de bocht te zeggen: ik kleed me als een tiener, ik ben het zat en heb geen idee hoe ik me anders moet kleden.



Kort samengevat: De midden 20 voorbij, informele functie, kledingstijl van een tiener, wil iets serieuzers, heb geen idee waar te beginnen.



Ik werk in een informeel bedrijf in een functie waar mijn kleding absoluut geen probleem is en waar ik ook niet de enige ben die er zo bijloopt. Alleen voel ik me er niet meer goed bij. Ik straal niet uit wat ik uit wil stralen, namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht die zichzelf serieus neemt en zelfvertrouwen heeft.



Hoe ik op een gemiddelde dag de wereld betreed: jeans, All Stars en een trui of vest met shirt. Als tas draag ik altijd een rugzak, omdat ik op een dag een enorme hoeveelheid spullen voor mijn werk meesleep.



Als ik eens een serieuzere poging waag draag ik enkellaarsjes en heel soms slaag ik erin om een echt leuke outfit samen te stellen (leuk shirtje, blazer, leuke schoenen (al dan niet met hak), sieraden, mooie tas).



Waar ik tegenaan loop, zijn vaak welke schoenen ik moet dragen (ik zou wel heel de dag op pumps willen lopen, maar ik heb een staand beroep en hou het nog geen uur vol op die manier) en wat ik over een shirtje aan moet trekken zodat ik niet bevries. Daarnaast voelt het allemaal al snel te chique of niet vrouwelijk (colbertjes voelen vaak zo mannelijk).


Wat ik absoluut noodzakelijk vind aan mijn kleding: comfortabel en warm.



Kleuren die ik mooi vind en die goed bij mij staan: lichtroze, lichtblauw, legergroen, grijs, ivoorwit, beige, taupe (Ik hou van romantische kleuren, stoffen en prints, haast sprookjesachtig zou ik zeggen).



Ik zou bijvoorbeeld wel wat meer rokjes en jurken willen dragen, maar wat voor jurken en rokjes stralen uit wat ik uit wil stralen?! En hoe moet ik dat dan combineren? Ook zou ik mooie pumps willen dragen, maar ik ben nog nooit een comfortabel paar tegengekomen (ook ballerina’s zijn een ramp, krijg er altijd enorme wonden van op m’n hielen). Een mooie handtas die je ook als schoudertas kan dragen (ik ga altijd op de fiets naar mijn werk, heb een fiets waar geen fietstas of mand op kan, dus moet het ding zelf mee kunnen sleuren) en waar veel inpast ben ik ook nog niet tegengekomen.



En natuurlijk kijk ik weleens online en kom ik dingen tegen die ik mooi vind. Toch koop ik het dan niet, omdat ik geen flauw idee heb hoe het allemaal te combineren.



Mijn vraag aan jullie: wat voor kleding/schoenen/tassen zouden nou bij datgeen passen wat ik uit wil stralen, wat comfortabel en warm is en waarin ik er niet al te zakelijk uitzie (ik wil het wel een beetje informeel houden, heel formeel past niet bij mij). Daarnaast wil ik graag dat het bij mijn lichaam past en dat ik er ook echt uitzie als een vrouw.
anoniem_6490a102ced81 wijzigde dit bericht op 26-11-2017 17:50
2.30% gewijzigd
Een nette zwarte jeans, enkellaarsjes, een leuk shirt en bijvoorbeeld en vest eroverheen? Shoeby, h&m, open32, Silvercreek etc hebben mooie nette dingen.. Laat je eens adviseren in een winkel.. Trek er een middag voor uit en laat je dingen aandragen in de winkel Vind je het niks laat je het lekker hangen..
Alle reacties Link kopieren
Je bent tenger, blond en blauwe ogen... en dan denk je dat lichtroze, lichtblauw, ivoorwit, beige, taupe je goed staan??



Ik denk dat het daar al mis gaat....
Alle reacties Link kopieren
Koop twee paar mooie (enkel)laarsjes. Altijd goed!

Verder gewoon een mooie spijkerbroek of broek in een leuk kleurtje en een shirtje of blousje met een mooi vest. Misschien is de WE een goede winkel voor je?



Bij oa de h&m heb je wollen jurkjes: net boven de knie, lange mouwen en warm. Dit samen met een maillot, legging of panty en je enkellaarsjes lijkt me ook wel een outfit voor jou
Alle reacties Link kopieren
Ken je de boeken van Trinny en Susannah? Ze bieden advies voor elk figuur en ook voor mensen die zich wat volwassener (maar niet stijf) willen kleden. Je hoeft ze niet slaafs te volgen maar je kunt er wel goede ideeen uit op doen.



Als je er wat meer geld voor over hebt: sommige winkels, zoals H&M, bieden een personal shopper service. Zelf geen ervaring mee maar ik heb er goede verhalen over gehoord.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wefashion.nl/n ... 712&backtolist=true#start=1



Dit is lekker warm en comfortabel en sluit denk ik goed aan bij wat je nu draagt
quote:ghostly41 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:27:

Je bent tenger, blond en blauwe ogen... en dan denk je dat lichtroze, lichtblauw, ivoorwit, beige, taupe je goed staan??



Ik denk dat het daar al mis gaat....Nou, kom maar door met wat jij denkt dat mij wel staat dan Ik word erg gelukkig van die kleuren, zwart vind ik bijvoorbeeld veel te hard bij mij staan, maar ik ben wel benieuwd wat jij dan denkt dat mij goed zou staan qua kleuren.
quote:ghostly41 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:27:

Je bent tenger, blond en blauwe ogen... en dan denk je dat lichtroze, lichtblauw, ivoorwit, beige, taupe je goed staan??



Ik denk dat het daar al mis gaat....Dat zijn nu juist de kleuren die mij NIET staan. Ivoorwit staat mooi als ik bruin ben.
Alle reacties Link kopieren
http://www.wefashion.nl/n ... olor=0468&backtolist=true
Alle reacties Link kopieren
To, misschien handig om aan te geven wat voor soort figuur je hebt? En overweeg eens om met een personal shopper op stap te gaan OF sommige winkels bieden een personal shopper aan.



Er zijn heel veel mooie colberts voor vrouwen. Ik heb er een aantal in leuke kleuren. Ik vind het belangrijk dat ze getailleerd zijn en ik heb genoeg schouder van mijzelf, dus liever geen of weinig vulling in de schouders. Ik droeg ze vaak met een simpel shirtje. Het staat gewoon net iets gekleder.

Qua schoenen, je hebt ook wat netere sneakers van leer.

Qua tas, ik heb een backenger van New Feel, die netjes is en is zowel een schoudertas en een rugzak.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:Viva95 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:31:

http://www.wefashion.nl/n ... 712&backtolist=true#start=1



Dit is lekker warm en comfortabel en sluit denk ik goed aan bij wat je nu draagtDat is inderdaad zo'n beetje hoe ik op dit moment door het leven ga (op die blouse na dan, blouses (zeker met kraag) staan mij niet zo, tenzij ze gecombineerd worden met een kokerrok, waar ik dan dus vervolgens weer geen fatsoenlijke schoenen bij weet te verzinnen zonder dat het lomp wordt). Heerlijk warm en comfortabel, maar ik voel me er dus een tiener in en eerlijk gezegd zie ik er ook zo uit als ik het draag
Alle reacties Link kopieren
overgewicht en heel slank?



namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht

Over mijn lichaam: gemiddelde lengte, heel slank, kleine borsten,



leg uit.................................
quote:dianaf schreef op 26 oktober 2016 @ 14:32:

To, misschien handig om aan te geven wat voor soort figuur je hebt? En overweeg eens om met een personal shopper op stap te gaan OF sommige winkels bieden een personal shopper aan.



Er zijn heel veel mooie colberts voor vrouwen. Ik heb er een aantal in leuke kleuren. Ik vind het belangrijk dat ze getailleerd zijn en ik heb genoeg schouder van mijzelf, dus liever geen of weinig vulling in de schouders. Ik droeg ze vaak met een simpel shirtje. Het staat gewoon net iets gekleder.

Qua schoenen, je hebt ook wat netere sneakers van leer.

Qua tas, ik heb een backenger van New Feel, die netjes is en is zowel een schoudertas en een rugzak.Ik ben heel tenger, weinig borst, genoeg schouder en heup, dat dan weer wel en mag graag de taille accentueren.
quote:ted63 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:33:

overgewicht en heel slank?



namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht

Over mijn lichaam: gemiddelde lengte, heel slank, kleine borsten,



leg uit.................................Overwicht als in professioneel overwicht?
Zwart maakt iedereen hard. Donkerblauw staat mooi en de kleur van je ogen mits niet te flets. Mij staan alle kleuren bruin, mosgroen, . Alle kleuren die niet te fel of flets zijn.
quote:ted63 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:33:

overgewicht en heel slank?



namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht

Over mijn lichaam: gemiddelde lengte, heel slank, kleine borsten,



leg uit.................................



Volgens Van Dale:



over·wicht (het; o)

1

meer macht of aanzien, grotere invloed

2

(sport) het sterker-zijn
Alle reacties Link kopieren
quote:ghostly41 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:27:

Je bent tenger, blond en blauwe ogen... en dan denk je dat lichtroze, lichtblauw, ivoorwit, beige, taupe je goed staan??



Ik denk dat het daar al mis gaat....Ehh, wat een raar bericht. Hier ook tenger, blond en blauwe ogen en de kleuren die TO beschrijft, de pastelachtigen, staan mij ook het beste.
Alle reacties Link kopieren
en er zijn zulke mooie, zeer vrouwelijke colberts! goed getailleerd doet al wonderen. En wegblijven bij zwart/grijs/donkerblauw ook.
Tenger met genoeg schouders en heup bestaat niet.

Je zal wel een zandloperfiguur hebben.

Tenger is smal zijn en ook dan kan je een zandloperfiguur hebben.
quote:Springtouw schreef op 26 oktober 2016 @ 14:27:

Een nette zwarte jeans, enkellaarsjes, een leuk shirt en bijvoorbeeld en vest eroverheen? Shoeby, h&m, open32, Silvercreek etc hebben mooie nette dingen.. Laat je eens adviseren in een winkel.. Trek er een middag voor uit en laat je dingen aandragen in de winkel Vind je het niks laat je het lekker hangen..Dat is wel een goed plan. Ik ben best bereid er wat geld tegenaan te gooien om in ieder geval de basis goed voor elkaar te hebben en wat meer betalen voor iets wat ik echt mooi vind en wat me leuk staat vind ik geen enkel probleem. Misschien ook maar eens wat beter kijken naar enkellaarsjes, ik heb wel een paar, maar die zijn wat lomp, dat kan dus vrouwelijker.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sprookjesbos schreef op 26 oktober 2016 @ 14:32:

[...]





Dat is inderdaad zo'n beetje hoe ik op dit moment door het leven ga (op die blouse na dan, blouses (zeker met kraag) staan mij niet zo, tenzij ze gecombineerd worden met een kokerrok, waar ik dan dus vervolgens weer geen fatsoenlijke schoenen bij weet te verzinnen zonder dat het lomp wordt). Heerlijk warm en comfortabel, maar ik voel me er dus een tiener in en eerlijk gezegd zie ik er ook zo uit als ik het draag een kokerrok kan ook mooi met lange laarzen (niet over de knie), klein hakje houd je wel vol toch?
Alle reacties Link kopieren
quote:ted63 schreef op 26 oktober 2016 @ 14:33:

overgewicht en heel slank?



namelijk dat ik een volwassen vrouw ben (ik ben aan de verkeerde kant van de 20) met overwicht

Over mijn lichaam: gemiddelde lengte, heel slank, kleine borsten,



leg uit.................................Overwicht is iets heel anders dan overgewicht. Denk niet dat ze graag uit wil stralen dat ze overgewicht heeft, ze wil wel gezag uitstralen



Edit: dit is dus al gezegd hierboven, ik typte weer eens te langzaam :')
Hier hoef ik echt geen pastelkleuren aan te trekken. Maakt me doods, flets.
Als je tenger bent en blond met blauwe ogen zou ik oppassen met lieflijke kleuren als pastel, taupe, roze etc zeker als je die combineert dan krijg je idd een sprookjes/kinderachtige uitstraling zeker als er ook nog bloemenprintjes en kant aan te pas komen.

Daar zou ik dus mee oppassen.

Combineer bijv een lichtblauw shirt zonder print met een donkere (skinny) jeans, stoere booties waar je lekker op kunt lopen, een lichtroze basic vestje en een stoerdere armband. En een riem.

Zware spullen mee sjouwen op je lijf doe je toch echt het beste met een rugzak. Ik heb voor dat dilemma een mooie (dure) cowboysbag rugzak aangeschaft in donkergrijs. Goed te combineren met alle kleuren (ik draag overigens wel veel zwart maar vrijwel altijd met een kleurige sjaal om m'n gezicht op te halen) en je verpest je rug niet zo.

Ik zal zo wat plaatjes plakken ter verduidelijking.
Mijn tip: ga een dagje winkelen in een grote plaats met veel modewinkels en neem twee vriendinnen mee die een kledingsmaak hebben zoals jij ook graag zou willen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven