Mode & Beauty alle pijlers

Ik wil een nieuwe Fohn, welke?

17-07-2008 17:47 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, de topictitel zegt het al.. ik ben toe aan een nieuwe fohn, maar er zijn er zoveel..

Wat wil ik wel: meerdere standen, zowel kwa temperatuur als blaassterkte. En er moet een opzetstuk op kunnen (een diffuser) met van die pinnen (en dat moet er dus ook bij te koop zijn). En graag met ionische werking ipv dat statische gedoe...



Wat wil ik niet: geschroeide haren, een goedkoop prutsding...



Kom maar op met jullie ervaringen :) Thanx alvast!
anoniem_18794 wijzigde dit bericht op 17-07-2008 17:57
Reden: opzoeken naam opzetstuk.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er één van Princess. Super ding. Met twee opzetstukken én een reisversie. Heel fijn ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik had zoiets als Marijke had (ook Princess, met gratis reisföhn). Die heeft het na 5 jaar begeven...had daarvoor eentje van Braun en heb daar nu weer voor gekozen.

Ik moet ook persé een diffusor, anders zit mijn haar niet/ krult /pluist alle kanten op. 8-P

Nu heb ik dus de satinpro van Braun, 2200watt. Er zit een gewoon mondstuk bij èn een diffusor, 3 warmtestanden,een koudestand, 2 snelheden en een speciale stand om het haar ionisch te drogen.



Je haar gaat er enorm van glanzen en veerkrachtig krullen (als je de diffusor gebruikt). Met mijn "oude" föhn draaide het vaak uit op een pluizebos.

Ik ben er heel tevreden over; ik heb m gekocht voor 49,95.
Chi pro fohn, kost wat maar dan heb je wat



http://www.haarshop.nl/de...t_refine_id=1&search=fohn
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een kappersfohn, die kun je kopen bij een kappersbenodighedenzaak of tegenwoordig via internet. Ik zou nooit zo`n goedkopere kopen van de Blokker oid. De goedkopere huishoudelijke fohnen worden veel te heet, zelfs als je ze op de koude stand zet. Een kappersfohn heeft verschillende standen en lauw is ook echt lauw, en de blaaskracht is krachtig, niet zo`n zacht briesje want dan duurt het veel te lang voordat het haar droog is. Welke merk maakt niet uit, maar neem een professionele fohn. Ik heb die van mij al 15 jaar.
Alle reacties Link kopieren
Mijn kapper raadde me ook al aan er een via hun te kopen. Maar dan ben je 150 euro lichter en heb ik nog niet eens een diffusor erbij.



Ik zat zelf ook al te kijken naar die Braun Satinpro. Vind het nogal schelen, 45 of 175 (laten we er vanuit gaan dat die diffusor 25 euro kost) euro voor een fohn...





Iemand toevallig ervaringen met Babyliss (en dan de D300E of D141E?)

Dat zijn er zomaar wat die ik heb bekeken hoor... andere adviezen ook altijd welkom!
Alle reacties Link kopieren
Een kappersfohn hoeft echt geen 150 euro te kosten, dat is een belachelijke prijs. (Die kapper ziet ze vliegen) Kijk gewoon eens op een kappersgroothandel via internet.



Kijk eens op hairdressersworld.nl, daar heb je al professionele fohnen vanaf 35 euro.
Alle reacties Link kopieren
Wat is dan een goed merk om te kopen? Op de site die jij noemt theempress, staat bv geen Chi, die wel weer door malu wordt genoemd.
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat alle professionele merken gewoon goed zijn. Die Chi, dat is een heel duur merk, wel heel goed, maar echt heel duur.

Ik noemde die site omdat ze daar goede professionele spullen verkopen voor een goede prijs, omdat TO geen 150 euro wil betalen (dat ben je met de chi dus wel kwijt) voor een fohn en terecht.



Persoonlijk zou ik geen Babyliss en Princess kopen, maar dat is meer gevoelsmatig. Ik associeer dat met goedkope Blokkerrommel.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor het meedenken...

Als ik op de site kijk van hairdressersworld, dan kom ik toch op een fohn van 70 euro (ex BTW!) uit. Daar moet dan nog een diffuser bij.



Ik wil gewoon een ionische fohn waar een diffuser op kan.

Die van 35 euro zijn dat niet (had ik ook niet verwacht)

Die Babylisspro lijkt me wel wat...
Alle reacties Link kopieren
@ The Empress: Kun jij dan aangeven waarin het verschil zit tussen een Chi en een ander professioneel merk, of heb je daar ook geen idee van? Welk merk heb jij?
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere van Braun gehad omdat het mij zo'n degelijk merk leek. Ook verschillende wekkertjes van dat merk gehad. Werkelijk alles van dit merk ging erg voortijdig stuk en ben wel overgegaan op goedkopere van o.a Princess en met deze doe ik al "eeuwen". Ik koop nooit meer iets van Braun, alles behalve degelijk behalve de naam dan.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ook ik ben op zoek naar een nieuwe föhn en wordt er gek van! Er is veel te veel op de markt!



Maar zo'n proffesionele föhn is heel zwaar volgens mij. En ik kan niet meer dan ¤40,- eraan uitgeven.



Iemand ervaring met een föhn van Carmen?
De Chi pro fohn is helemaal niet zwaar en je haar is in no time droog terwijl hij toch niet te heet is zodat je haar uitdroogt. Maar ja, goedkoop is ie niet.
Alle reacties Link kopieren
Ow, dan moet je die hebben die ik ook heb!

is een Carrera Blue wave pro, met diffuser en stylingshulpstuk, 3 verschillende snelheden en warmtes en een aparte koudestand, en met ionisatiefunctie.



Komt volledig overeen met jouw wensen.

En ook leuk om te weten, hij werkt super!



Je moet alleen even kijken waar je ze kunt kopen. Ik heb de mijne bij een Duitse Schlecker gekocht voor 12.99!!!

In Duitsland zijn dat soort dingen veel goedkoper dan hier.
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel voor je tip Miesteph. Wat is een Schlecker, is dat een winkelketen ofzo? (a la Blokker oid?)

Ik kom binnenkort bij de Duitse grens, dan kan ik best even doorrijden om een kijkje te nemen...
Alle reacties Link kopieren
Miesteph schreef op 20 juli 2008 @ 10:36:

Ow, dan moet je die hebben die ik ook heb!

.... mijne bij een Duitse Schlecker gekocht voor 12.99!!!

In Duitsland zijn dat soort dingen veel goedkoper dan hier.
Wat een prijs! Wat een enthousiastme! Ik ga ook op zoek naar de Carerra Blue Wave Pro :smile:
Alle reacties Link kopieren
Dus er zijn drie verschillende Chi föhns? Ik heb er een gevonden die harder blaast, maar volgens de recensies wel heel zwaar is (air turbo). Dan nog een die gemiddeld is (pro) en één die bacteriedodend is (nano). Wat is dan een goede voor thuisgebruik? Die air turbo dan maar niet? En wat houdt dat bacteriedodend precies in, heeft iemand daar ervaring mee?
Fortis et liber
Alle reacties Link kopieren
Ik heb pas de Philips SalonPro 2100W gekocht. Hij was in de aanbieding voor 35 euro geloof ik. 3 warmtestanden, 2 snelheden en er zat een diffuser en een 'professionele' blaasmond bij.

Ik geloof niet dat de diffuser standaard bij alle types Salonpros zit, daar zal je dan even op moeten letten. Er zit ook zon ionenstand op.

Ik ben er zelf heel tevreden mee, maar moet wel zeggen dat ik de diffuser eigenlijk nooit gebruik en heel dun haar van mezelf heb (wel veel), dus ik stel waarschijnlijk andere eisen aan mn föhn dan iemand met een weelderige bos krullen :-d

Hij blaast een stuk harder dan mn oude föhn, maar niet zo hard als de föhn bij de kapper zeg maar..
Misschien een rare vraag, maar wanneer gebruik je die diffuser? Is dat alleen als je krullen/slag in je haar hebt?
Alle reacties Link kopieren
ja dan verpuist je krul niet en er komt volume in.



ik wil ook al een tijdje een nieuwe föhn, maar die revlon van mij wil maar niet kapot,



zonder dollen, , die is echt oersterk en met een goeie diffuser erop en koud stand.

Ik weet niet eens of ze ze nog wel verkopen, maar als je de kans krijgt, is echt een toppertje
dus met stijl haar (wat ik heb) krijg je meer volume met een diffuser?
Alle reacties Link kopieren
Op vakantie een goede fohn gekocht van Cosmo pro, met diffuser. Ik was 30 euro kwijt, dus dat is mooi!

Hij heeft inderdaad ook een koude stand, verder 2 warmte en 2 snelheidsstanden. Ik ben er helemaal blij mee, en al lang blij dat ik geen 100 euro kwijt was!
Alle reacties Link kopieren
goudvis30 schreef op 22 juli 2008 @ 19:17:

dus met stijl haar (wat ik heb) krijg je meer volume met een diffuser?
IK denk het wel. Ik heb wat slag in mijn haar, maar door gebruik van de difuser komt er duidelijk meer volume in. Anders hangt het bij mij ook maar slap rond mijn hoofd. Zorg wel dat je die diffuser alleen gebruikt bij een lage temperatuur op je fohn, want je moet hem tegen je haar houden. Als je dan te heet fohnt verbrand je haar (dat ruik je dan ook).
Alle reacties Link kopieren
Overigens kan je een diffuser ook los kopen (heb ik ook gedaan). Ik was 6 euro kwijt. Neem dan voor de zekerheid je eigen fohn mee zodat je weet of hij erop past. Die universele diffusers passen in principe op elke fohn als die maar rond is, dus zonder dingen aan de zijkant zoals de babyliss pro heeft (die paste dus niet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven